coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 به یک پردازنده گرافیکی با معماری نوین و پیشرفته مجهز می‌شود

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام به یک پردازنده گرافیکی با معماری ارتقایافته مجهز خواهد شد. در این معماری از فناوری‌های جدیدی برای بهبود cache و ظرفیت استفاده شده است.

گفته می‌شود که پردازنده موبایل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4، در اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. نزدیک بودن زمان عرضه و همچنین اشتیاق کاربران برای آشنایی هر چه بیشتر با مشخصات این محصول، باعث پخش شایعات گوناگون پیرامون آن شده است. به تازگی نیز افشاگری به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو اطلاعاتی را درباره واحد پردازش گرافیکی (GPU) این تراشه منتشر کرده که در ادامه آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام

بر اساس گفته‌های افشاگر مشهور دنیای تکنولوژی، Digital Chat Station، تراشه Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام به یک پردازنده گرافیکی (GPU) با معماری جدید و فناوری حافظه نهان و فشرده‌سازی مجهز خواهد شد. بنا بر گفته یک منبع اطلاعاتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، نام معماری به کار رفته در این پردازنده Slice GPU یا sun.dtsi است.

این منبع اطلاعاتی مدعی شده که در معماری Slice، پردازنده گرافیکی به چندین واحد فیزیکی مستقل به نام Slice تقسیم شده و هر واحد، خط لوله، کش (حافظه نهان) و حافظه مخصوص به خود را خواهد داشت.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

همچنین Digital Chat Station گفته است که کوالکام یک فناوری جدید را برای بهبود استفاده از GPU توسعه داده که در نهایت منجر به عملکرد بهتری می‌شود. منبع اطلاعاتی شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که این فناوری جفت شدن امواج پویا (Dynamic Wave Pairing) نام دارد و کوالکام در سال 2022 پتنت آن را به نام خود ثبت کرده است.

فناوری جفت شدن امواج پویا به GPU اجازه می‌دهد که تقسیم و توزیع وظایف را به طور موثرتری انجام دهد. در واقع GPU به کمک این فناوری بار کاری را به بخش‌های مختلف درون خود اختصاص داده و سپس مناسب‌ترین مورد را برای انجام آن کار انتخاب می‌کند. با شکل‌گیری این فرآیند، GPU به طور مداوم با ظرفیت بهینه کار می‌کند و عملکرد روان‌تری را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که هسته‌های Oryon سفارشی کوالکام، عملکرد قابل توجهی را به همراه داشته باشند. گزارشی که در اوایل این ماه منتشر شد نشان می‌داد که هسته‌های قدرتمند تراشه پرچمدار کوالکام با سرعت کلاک 4.2 گیگاهرتز به امتیاز بنچمارک 3000 در تست تک هسته‌ای و 10000 در تست چند هسته‌ای می‌رسند.

تمام جزئیاتی که تاکنون فاش شده از قدرت و عملکرد بی‌نظیر Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 خبر می‌دهند. مسلما باید منتظر یک رقابت سخت و جانانه میان این تراشه با تراشه‌های دایمنسیتی 9400 مدیاتک و اگزینوس 2500 سامسونگ باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر