coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو ؛ معرفی ابزارهای طراحی لوگو برای پلتفرم‌های مختلف

چه یک طراح حرفه‌ای باشید و چه تازه کار، این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو را انتخاب کنید و به سرعت لوگوهایی حرفه‌ای بسازید.

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو همه ابزارهای طراحی لازم را برای ساختن لوگوهایی جذاب در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید لوگوهایی متناسب با شخصیت برندتان طراحی کنید. چه در این زمینه تخصص و تجربه زیادی داشته باشید و چه تازه کار باشید، می‌توانید با استفاده از این ابزارها لوگوهایی حرفه‌ای بسازید.

معمولاً ابزارهای طراحی لوگو سه گروه هستند: یک گروه از این ابزارها، طرح‌ها را بر اساس پرامپت‌های شما تولید کرده و برای افراد غیر طراح بسیار مفید هستند. گروه دوم، امکان کنترل بیشتر بر عناصر درون صفحه را فراهم کرده و هم برای افراد حرفه‌ای و هم غیرحرفه‌ای مناسب هستند. آخرین گروه، اپلیکیشن‌های طراحی گرافیکی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید همه جنبه‌های لوگو را کنترل کنید.

اما این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو را انتخاب کنید. در ادامه مطلب با فهرستی از بهترین نرم افزارهای ساخت لوگو همراه شما هستیم و فرایند طراحی، ابزارهای هوش مصنوعی، کیفیت تصویر کلی و سایر ویژگی‌های آنها را مقایسه می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

نرم افزار لوگوساز، یک اپلیکیشن یا ابزار آنلاین است که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به داشتن هر گونه تجربه قبلی در حوزه طراحی، لوگو بسازند. معمولاً این ابزارها انواع الگوهای آماده، آیکن‌ها و فونت‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و به آنها امکان می‌دهند که لوگوهای خودشان را با رنگ‌ها، اشکال و متون دلخواه شخصی سازی کنند. بعضی از نرم افزارهای طراحی لوگو از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا بر اساس ورودی‌های کاربران، لوگو طراحی کنند.

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو
بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

نرم افزارهای ساخت لوگو جزء ابزارهای پرطرفدار بین افراد و مشاغلی هستند که نیاز به طراحی سریع لوگو دارند. اما با توجه به افزایش تعداد چنین نرم افزارها و ابزارهایی در اینترنت، در ادامه مطلب با معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو همراه شما هستیم تا راحت‌تر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

1. Canva Logo Maker

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب، ویندوز، macOS، اندروید، iOS
  • طرح: رایگان، طرح اشتراک
  • نوع: لوگوساز
  • دلایل خرید: ابزارهای ساده، راحتی استفاده، انواع اشیاء و الگوها، کافی بودن گزینه رایگان برای اکثر کاربران
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن ابزارهای ویرایش دستی دقیق، ضرورت داشتن اشتراک برای ذخیره رنگ‌های برند و سایر آیتم‌ها

Canva Logo Maker بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو است. این ابزار که بین مشاغل کوچک، بخش‌های بازاریابی و تیم‌های شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی دارد، قابلیت‌ها و ابزارهای متنوعی را به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کانوا یک سرویس باکیفیت با ابزارهایی بسیار قوی است که استفاده از آنها بسیار راحت بوده و فراتر از ساختن لوگو هستند. احتمالاً قابلیت‌های طرح رایگان این ابزار برای اشخاصی که به دنبال طراحی یک لوگو و برند جدید هستند، کفایت می‌کند.

با استفاده از گزینه ساخت لوگوی این ابزار می‌توانید به صورت سریع و رایگان یک لوگو طراحی کنید اما احتمالاً مجموعه ابزارهای طراحی کاملی که پس از خرید طرح اشتراک این ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد، شما را متقاعد به باقی ماندن در این اکوسیستم خواهند کرد.

مثل همه ابزارهای کانوا، فرایند طراحی در لوگوساز کانوا هم بسیار ساده است. پس از لاگین، یک رابط کاربری ساده اما کاربردی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

لوگوساز کانوا گزینه‌های زیادی برای تنظیم و شخصی سازی در اختیار شما قرار می‌دهد و در آن به عناصر مختلف از جمله انواع گرافیک‌ها، عکس‌ها، فریم‌ها و اشکال هندسی دسترسی دارید. می‌توانید در کانوا یک لوگوی کاملاً مینیمال یا بسیار پیچیده طراحی کنید. حتی می‌توانید برای طراحی لوگوی دلخواهتان، انواع فایل‌های چند رسانه‌ای را بارگذاری کنید.

کانوا دارای مجموعه‌ای از انواع الگوهای آماده، جلوه‌های متنی و سبک‌های مختلف است (که در صورت تهیه طرح اشتراک، تعداد آنها بیشتر خواهد بود). بیشتر این ابزارها و عناصر از جمله فونت‌ها، ابعاد، رنگ‌ها، محل قرارگیری اجزا و جهت آنها کاملاً قابل شخصی سازی هستند. برای هر عنصری از ویرایش‌های خاصی استفاده می‌شود که می‌توانید به سرعت کار با آنها را یاد گرفته و لوگوی مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن بسازید.

همانطور که اشاره شد، کانوا صرفاً جزء بهترین برنامه های طراحی لوگو نیست بلکه در نسخه اشتراکی آن به انواع کیت‌های برند و امکانات مختلف از جمله ابزارهای ساختن سایت دسترسی دارید (البته کانوا جزء بهترین ابزارهای ساخت سایت موجود در بازار نیست).

همه طراحی‌های کانوا برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی، طراحی بروشور، فایل ارایه، تی-شرت، کارت دعوت و غیره مناسب هستند. تنها قابلیتی که کمبود آن در کانوا حس می‌شود، امکان خرید اشتراک فقط مخصوص ساختن لوگو است.

بیشتر بخوانید

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024

بهترین برنامه های ادیت ویدیو در آیفون

2. Wix Logo Maker

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب، اندروید
  • طرح: اشتراک
  • نوع: لوگوساز
  • دلایل خرید: سرعت و راحتی استفاده، تنوع قابلیت‌ها و ابزارهای شخصی سازی
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن سرویس رایگان، بیشتر مناسب کاربران Wix است.

اگر تجربه زیادی در حوزه طراحی ندارید و صرفاً به دنبال ابزاری هستید که به شما برای ساخت یک لوگوی زیبا با سرعت بالا کمک کند، لوگوساز Wix می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. الگوهای آماده‌ای که Wix به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌دهد مبتنی بر یکسری اطلاعات درباره کسب و کار شما و اولویت و سلایق شما در زمینه طراحی هستند.

Wix یک سرویس پرسرعت، کارآمد و قوی است که لوگوی شما را طبق سلیقه خودتان ایجاد و شخصی سازی می‌کند. با توجه به امکانات Wix، می‌توان گفت که این سرویس یکی از بهترین برنامه های ساخت لوگو برای افراد مبتدی یا اشخاصی است که وقت زیادی برای طراحی ندارند. می‌توانید رنگ و چیدمان اشیاء را نسبت به هم تغییر داده، اشکال دلخواه اضافه کرده، آنها را جابجا کرده، تغییر جهت دهید و غیره.

قیمت این سرویس در حد سایر سرویس‌های رقیب و مشابه است. اگر صرفاً به دنبال یک لوگوی معمولی برای برندسازی آنلاین هستید، می‌توانید گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری را پیدا کنید. قبلاً نسخه SVG فایل‌ها فقط در طرح گران قیمت‌تر Wix در دسترس بود اما حالا کاربران طرح ارزان قیمت‌تر این سرویس هم به این قابلیت دسترسی دارند.

3. Turbologo

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب
  • طرح: اشتراک
  • نوع: لوگو ساز
  • دلایل خرید: الگوهای هوش مصنوعی خلاقانه، قابلیت‌های شخصی سازی متنوع، یک بار پرداخت، امکان اصلاح طراحی پس از خرید
  • دلایل اجتناب از خرید: نداشتن گزینه رایگان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث قرار گرفتن Turbologo در فهرست بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو شده، اتوماسیون هوش مصنوعی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی و به روش آنلاین یک لوگو طراحی کنید. وقتی وارد صفحه اصلی این پلتفرم می‌شوید، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات مهمی مثل اسم کسب و کارتان، شعار آن (در صورت وجود) و صنعتی که در آن مشغول هستید را وارد کنید.

Turbologo یکی از بهترین برنامه های ساخت لوگو است که علاوه بر الگوهای خلاقانه خاص، قابلیت‌های زیادی را برای شخصی سازی و ویرایش در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای تمرکز هر چه بیشتر بر فرایند ایجاد لوگوی خودکار، از شما خواسته می‌شود که ترکیب رنگ‌ها و آیکن‌های دلخواه را انتخاب کنید.

ظرف چند ثانیه، Turbologo الگوها و کانسپت‌های قابل شخصی سازی را بر اساس اطلاعات و اولویت‌های شما در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، هوش مصنوعی Turbologo از اطلاعات ارایه شده برای ایجاد مجموعه‌ای از طراحی‌های منحصربفرد استفاده می‌کند.

در Turbologo می‌توانید لوگوی خودتان را به شکل کاملاً دلخواه تنظیم و شخصی سازی کنید و حتی این ابزار از میانبرهای صفحه کلید هم پشتیبانی می‌کند. از جمله قابلیت‌های این ابزار می‌توان به اضافه کردن اشکال یا آیکن‌های دلخواه، تغییر اندازه همه چیز در بخش پیش نمایش اصلی، تغییر دادن رنگ‌ها و کنترل کامل بر رنگ‌ها اشاره کرد که Turbologo را از نظر قابلیت شخصی سازی، تبدیل به بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو کرده‌اند.

برای استفاده از این ابزار باید به ازای هر لوگو یک هزینه پرداخت کنید که این هزینه بستگی به قابلیت‌های مورد نیاز شما دارد (مثل پس زمینه شفاف یا طراحی‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی). همچنین پس از خرید این سرویس، از 3 ماه تا حداکثر 1 سال امکان ویرایش طراحی را دارید.

بیشتر بخوانید

بهترین برنامه‌های ساخت میم 2023

بهترین برنامه های ساخت گیف در اندروید و iOS

4. Adobe Express Logo Maker

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب، ویندوز، macOS، اندروید، آیفون
  • طرح: رایگان، اشتراک
  • نوع: لوگو ساز
  • دلایل خرید: طراحی سریع و آسان لوگو، انواع قابلیت‌های شخصی سازی، رایگان بودن استفاده از امکانات ساده
  • دلایل اجتناب از خرید: محدودیت برای موبایل، نیاز به استفاده از سرویس Creative Cloud Express

لوگوساز ادوبی زیر چتر Express قرار می‌گیرد. این ابزار سرعت بسیار بالایی داشته و یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو است. این ابزار ادوبی به شما کمک می‌کند تا ظرف چند دقیقه لوگو ساخته و آن را دانلود کنید و قابلیت‌های زیادی برای شخصی سازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای استفاده از لوگوساز ادوبی، کافیست اسم صنعتی که در آن مشغول هستید، شعار برند، آیکن و سبک دلخواه را انتخاب کنید. خیلی از لوگوهای ایجاد شده به روش خودکار کیفیت مطلوبی ندارند اما خوشبختانه می‌توانید نتایج را اصلاح کرده و به یک لوگوی بسیار زیبا و حرفه‌ای برای کسب و کارتان برسید.

با استفاده از این نرم افزار طراحی لوگو رایگان در گوشی فقط امکان تغییر دادن فونت‌ها و رنگ‌ها را دارید که ساده اما محدود است.

اما برای طراحی لوگو تحت مرورگر، امکانات بیشتری در اختیار دارید و می‌توانید عناصر مختلف را به صورت دلخواه کنترل کرده و به کتابخانه‌ای عظیم از الگوهای آماده دسترسی داشته باشید. همچنین در این نسخه می‌توانید تصاویر پس زمینه رایگان را از آرشیو ادوبی اضافه کرده یا تصویر دلخواه را بارگذاری کنید.

در این مرحله از فرایند طراحی، لوگوساز ادوبی از نظر ظاهر و عملکرد بی شباهت به کانوا نیست. البته با توجه به اعتبار نام ادوبی، استفاده از این لوگوساز برای مشاغل بیشتر توصیه می‌شود. مثل Brand Kit موجود در نسخه پروی کانوا، کاربران طرح ادوبی اکسپرس هم قابلیت تنظیم لوگو، فونت، رنگ و اعمال آن به هر طراحی دلخواهی را دارند.

امکان دسترسی رایگان به ادوبی اکسپرس وجود دارد و در این طرح به بیش از یک میلیون آیتم مختلف از آرشیو ادوبی و بیشتر از هزار فونت دسترسی دارید. در صورت پرداخت هزینه اشتراک، تعداد این آیتم‌ها به ترتیب به 200 میلیون و 25 هزار می‌رسد. در مجموع اگر به دنبال بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای کامپیوتر هستید، حتماً این محصول ادوبی را در نظر داشته باشید.

5. Hatchful

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب، ویندوز، macOS، اندروید، iOS
  • طرح: رایگان
  • نوع: لوگو ساز
  • دلایل خرید: راحتی استفاده، سرعت بالا، استخراج فایل با رزولوشن بالا
  • دلایل اجتناب از خرید: محدودیت قابلیت‌های شخصی سازی

Hatchful ادعا می‌کند که بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو ظرف چند ثانیه است؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که این افزایش سرعت، به قیمت محدود شدن قابلیت‌های تنظیم و شخصی سازی ایجاد شده است.

همین ویژگی، Hatchful را برای اشخاصی که مهارت‌های ویرایش تصویر ندارند – یا فرصت زیادی برای طراحی لوگو ندارند – تبدیل به بهترین برنامه برای طراحی لوگو کرده است. اما اگر نیاز به تغییر ویژگی‌های لوگو و تبدیل آن به بهترین نسخه و حالت ممکن داشته باشید، Hatchful برای شما مناسب نیست.

می‌توانید در Hatchful یکسری تغییر محدود و جزئی در لوگوی تولید شده ایجاد کنید اما این قابلیت‌ها مثلاً به هیچ وجه به لوگوساز ادوبی نزدیک نیستند.

در هر صورت اگر نیازهای شما برای ساخت لوگو کم و محدود است، Hatchful می‌تواند انتخاب خوبی باشد. پس از تکمیل طراحی لوگو می‌توانید آن را به صورت تصویری با رزولوشن بالا دانلود کنید که برای چاپ، سایت یا شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید متن

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا

6. VistaCreate

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب، اندروید، iOS
  • طرح: رایگان، اشتراک
  • نوع: لوگو ساز
  • دلایل خرید: رایگان بودن، مناسب برای اشخاصی که مایل هستند بیشتر کار را خودشان انجام دهند.
  • دلایل اجتناب از خرید: خروجی می‌توانست بزرگتر باشد، خیلی از ویژگی‌ها و امکانات ارتباطی به ساختن لوگو ندارند.

VistaCreate صرفاً یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای طراحی تصاویر گرافیکی متحرک، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و مطالب بازاریابی مثل بروشور و کاتالوگ نیست بلکه جزء بهترین برنامه های طراحی لوگو هم محسوب می‌شود و یک نرم افزار طراحی لوگو با گوشی هم دارد.

بر خلاف خیلی از اپلیکیشن‌های این حوزه که از هوش مصنوعی برای طراحی لوگو استفاده می‌کنند، VistaCreate هیچ ابزار هوش مصنوعی ندارد. می‌توانید مستقیماً وارد بخش ویرایش شوید اما یکسری الگوی آماده هم در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید از آنها ایده بگیرید یا در صورت تمایل طراحی را از یک صفحه خالی شروع کنید.

سطح کنترلی که VistaCreate در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار زیاد است و تمام امکانات لازم را برای طراحی لوگو خواهید داشت از جمله امکان جابجایی، تغییر ابعاد و چرخاندن عناصر طراحی با دقت بسیار بالا.

VistaCreate به شما برای هم تراز کردن آیتم‌های مختلف کمک می‌کند که این قابلیت بسیار مفید است و به افزایش سرعت و راحتی طراحی لوگو کمک زیادی می‌کند.

می‌توانید کار نهایی را در قالب فایل JPG یا PNG دانلود کنید. ابعاد 500×500 پیکسلی این فایل‌ها برای بیشتر کاربردهای آنلاین یا چاپ روی کارت ویزیت کفایت می‌کنند.

VistaCreate بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو مخصوص افرادی با مهارت‌های متوسط است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به سرعت لوگو طراحی کنید. در این ابزار، سیستم اتوماسیون موجود در خیلی از محصولات رقیب را در اختیار ندارید اما اگر نیاز به الهام گرفتن و استفاده از یک الگوی آماده برای شروع دارید، VistaCreate می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

7. Looka Logo Maker

بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو

  • پلتفرم: وب
  • طرح: اشتراک، یک بار پرداخت
  • نوع: لوگو ساز
  • دلایل خرید: تولید خودکار لوگو، نتایج باکیفیت، گزینه‌های خوب برای شخصی سازی
  • دلایل اجتناب از خرید: کامل نبودن ابزارهای ویرایشی، مبتنی بر طرح اشتراک

اگر کاملاً تازه کار هستید و فرصت یادگیری استفاده از بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو را ندارید، لوگوساز لوکا (با نام قبلی Logojoy) می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد.

لوگو ساز لوکا، یک سرویس تحت وب برای تولید خودکار لوگو است. کافیست اسم برندتان و اطلاعات محصولاتتان را وارد کرده و رنگ‌های دلخواه را انتخاب کنید. می‌توانید به عنوان کاربر مهمان لوگو بسازید اما برای دانلود لوگو و سایر محتوای بازاریابی که لوگو ساز لوکا برای شما تولید می‌کند، باید یک حساب کاربری داشته باشید.

می‌توانید از لوگوهای ایجاد شده توسط لوکا استفاده کنید یا اینکه صرفاً از آنها ایده گرفته و لوگو را در یک سرویس دیگر ایجاد کنید.

این سرویس امکانات خوب اما قیمت بالایی دارد؛ لوکا می‌تواند لوگوهای بسیار زیبایی تولید کند و امکان شخصی سازی لوگوها را برای شما فراهم کند. این لوگوساز، بیشتر یک سرویس اشتراکی برای کمک به مدیریت برند به صورت مستمر است اما می‌توانید فقط پکیج لوگوی آن را تهیه کنید و تنها یک بار برای آن هزینه پرداخت کنید.

جمع‌بندی

حتی اگر سابقه و تجربه طراحی لوگو را نداشته باشید، می‌توانید از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو برای ساختن لوگوهایی جذاب و حرفه‌ای استفاده کنید. این ابزارها به سبک کشیدن و رها کار می‌کنند و کافیست تصاویر گرافیکی برداری را انتخاب کرده، یک رنگ دلخواه انتخاب کرده و آنها را در محل مورد نظر قرار دهید. اگر تازه کار هستید یا اینکه نیاز به طراحی سریع لوگو دارید، این ابزارها می‌توانند برای شما مفید باشند. حتی می‌توانید از این ابزارها برای ویرایش الگوهای آماده موجود هم استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب به شما جهت انتخاب بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین نرم افزارهای ساخت لوگو چه نرم افزارهایی هستند؟

کانوا، لوکا، لوگوساز ادوبی اکسپرس، Squarespace، VistaPrint و غیره جزء بهترین ابزارهای ساخت لوگو هستند.

بهترین نرم افزار طراحی لوگو برای اندروید چه ابزاری است؟

ادوبی، کانوا، Dotpict، Font Rush و غیره جزء بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو برای اندروید هستند.

چطور می‌توانیم بهترین لوگوها را بسازیم؟

با رعایت اصولی مثل حفظ سادگی، توجه به سلایق و ویژگی‌های مخاطبان، طراحی طبق اصول همیشه ماندگار، متمایز و اصیل بودن و غیره می‌توانید بهترین لوگوها را طراحی کنید.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش راهنمای خرید به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر