coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین آنتی ویروس اندروید ؛ معرفی قوی ترین و موثرترین‌ها

این مطلب به شما برای انتخاب بهترین آنتی ویروس اندروید کمک می‌کند تا با نصب این اپلیکیشن‌ها از داده‌ها، حریم خصوصی و دستگاه خودتان حفاظت کنید.

بهترین آنتی ویروس های اندروید از گوشی یا تبلت شما در برابر انواع اپلیکیشن‌های مخرب و بدافزارها حفاظت کرده و با کلاهبرداری و سرقت هویت هم مقابله می‌کنند. بهترین آنتی ویروس های اندروید، علاوه بر داشتن قدرت زیاد در زمینه تشخیص و پیشگیری از آلودگی بدافزاری، شامل امکاناتی مفید برای حفاظت از حریم خصوصی و ضد سرقت هستند. بعضی از این ابزارها مثل Google Play Protect کاملاً رایگان هستند اما برای بعضی دیگر باید هزینه پرداخت کنید.

معمولاً آنتی ویروس‌های غیررایگان امکاناتی مثل وی‌پی‌ان یا پسورد منیجر هم دارند که برای حفاظت هر چه بیشتر از کاربران در فضای آنلاین طراحی شده‌اند.

در ادامه مطلب با قوی ترین آنتی ویروس های اندروید از برندهایی مثل آواست، بیت دیفندر، مک‌آفی، نورتون و حتی خود گوگل آشنا می‌شوید که از نظر راحتی نصب، رابط کاربری، مفید بودن، امکانات جانبی و قابلیت حفاظت از کاربران رتبه‌بندی شده‌اند تا بتوانید بهترین آنتی ویروس اندروید را برای خودتان انتخاب کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین آنتی ویروس اندروید

با در نظر گرفتن اینکه امروزه خیلی از ما وقت زیادی را با گوشی و تبلت سر کرده و کارهای مهمی مثل بانک‎داری و خرید را با گوشی‌های موبایل انجام می‌دهیم، باید سعی کنیم از اطلاعات مهم و حساس خودمان در این دستگاه‌ها حفاظت کنیم. با توجه به محبوبیت چشمگیری سیستم‌عامل اندروید، کارشناسان امنیت سایبری هم وقت زیادی را برای تولید بهترین آنتی ویروس اندروید صرف کرده‌اند.

بهترین آنتی ویروس اندروید
بهترین آنتی ویروس اندروید

اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندروید سه گروه هستند: کاملاً رایگان، کاملاً پولی و فریمیوم. در اپلیکیشن‌های فریمیوم می‌توانید به صورت رایگان به یکسری از قابلیت‌های محدود دسترسی داشته باشید و در صورت ارتقاء به نسخه پریمیوم، به همه امکانات اپلیکیشن دسترسی پیدا می‌کنید. معمولاً نسخه‌هایی که امکانات زیادی را به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند، شامل تبلیغات زیادی هستند.

در مجموع در بهترین آنتی ویروس های اندروید به امکاناتی مثل مکانیزم‌های ضد سرقت یا توصیه‌هایی برای بررسی و انتخاب اپلیکیشن‌ها، اسکنر امنیت وای‌فای و قفل اپلیکیشن‌ها دسترسی دارید. در عین حال، مهم‌ترین عامل برای انتخاب بهترین آنتی ویروس اندروید، سطح حفاظت در برابر بدافزارها است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، می‌توانید در ادامه مطلب بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ و سایر گوشی‌های اندروید را پیدا کنید.

1. Bitdefender Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: 15 دلار؛ نسخه رایگان یک اپلیکیشن مجزا دارد
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 5.0 Lollipop
  • تبلیغات: ندارد
  • قفل اپلیکیشن: دارد
  • قابلیت ضد سرقت: دارد

دلایل خرید: بیشترین حفاظت ضد بدافزار، مجهز به انواع قابلیت‌های مفید، تأثیر کم بر عملکرد سیستم، نسخه پریمیوم مقرون به صرفه

دلایل اجتناب از خرید: گران بودن وی‌پی‌ان نامحدود

اپلیکیشن امنیت اندروید Bitdefender به عنوان بهترین آنتی ویروس گوشی اندروید، از نظر حفاظت در برابر بدافزارها تقریباً بی‌نقص محسوب می‌شود. این اپلیکیشن تأثیر بسیار ناچیزی روی عملکرد گوشی داشته و با سیستم‌عامل Android Wear قابل ادغام است. بیت دیفندر یک کلاینت وی‌پی‌ان و یک مسدود کننده سایت‌های مخرب هم دارد که با بیشتر مرورگرهای اندروید کار می‌کند.

این آنتی ویروس اندروید دارای امکانات متنوعی برای حفاظت از حریم خصوصی است؛ از جمله قفل اپلیکیشن، اسکنر وای‌فای، ابزارهای ضد سرقت و اطلاع رسانی درباره رخنه‌های اطلاعاتی. همچنین، بیت دیفندر لینک‌های مخرب را در پیامک‌ها، اپلیکیشن‌های پیام رسان و اعلان‌های صفحه مشخص می‌کند.

Bitdefender Mobile Security یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان دارد اما این اپلیکیشن فریمیوم نیست. نسخه کاملاً رایگان این آنتی ویروس یک اپلیکیشن مجزا است که فقط دستگاه را برای تشخیص بدافزارها اسکن می‌کند.

با کلاینت وی‌پی‌ان داخلی Bitdefender در هر روز فقط می‌توانید 200 مگابایت دیتا ارسال و دریافت کنید که برای انجام کارهایی مثل بررسی ایمیل کافی است. برای دسترسی به حجم بیشتر، کاربران باید 7 دلار در ماه یا 50 دلار در سال هزینه کنند.

در مجموع، Bitdefender بهترین آنتی ویروس اندروید 2024 است و ارزش پرداخت هزینه 15 دلار برای سال اول (و 25 دلار برای تمدید) را دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزارهای ریکاوری

پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024

2. Norton Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: 15، 50 یا 105 دلار؛ نسخه رایگان ندارد
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 8.0 Oreo
  • تبلیغات: ندارد
  • قفل اپلیکیشن: ندارد
  • قابلیت ضد سرقت: ندارد

دلایل خرید: طراحی قابل درک، تشخیص بی‌نقص بدافزارها، عملکرد بهتر نسبت به رقبا

دلایل اجتناب از خرید: نداشتن نسخه رایگان، نداشتن قابلیت ضد سرقت

Norton Mobile Security که به نام نورتون 360 هم شناخته می‌شود، از نظر سطح حفاظت در برابر بدافزارها، بهترین آنتی ویروس اندروید است. متأسفانه قابلیت‌های ضد سرقت، پشتیبان گیری از مخاطبان و حفاظت در برابر لینک‌های مخرب از این اپلیکیشن حذف شده‌اند.

همچنین، نسخه رایگان نورتون که زمانی کاندید بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان بود حذف شده و به جای آن یک اپلیکیشن امنیتی تنها مختص یک دستگاه ارایه شده که برای سال اول 15 دلار (و برای تمدید 30 دلار) هزینه دارد.

با پرداخت 50 دلار در سال، می‌توانید از نسخه Norton 360 for Mobile استفاده کنید که شامل وی‌پی‌ان نامحدود و نظارت بر دارک وب برای تشخیص انتشار اطلاعات شخصی کاربران است. بالاترین سطح این اپلیکیشن 105 دلار در سال هزینه دارد که در واقع بخشی از مجموعه آنتی ویروس نورتون است و امکان حفاظت از حداکثر 5 دستگاه اندروید، ویندوز، مک یا iOS را فراهم می‌کند.

امکان خرید انواع سطوح اشتراک این آنتی ویروس از طریق اپلیکیشن نورتون وجود دارد که شامل یک دوره استفاده رایگان 14 روزه است.

مهم‌ترین قابلیت نورتون، App Advisor است که اپلیکیشن‌های روی دستگاه را برای تشخیص رفتارهای غیرعادی و استفاده سنگین از اینترنت بررسی می‌کند. همچنین، این ابزار اپلیکیشن‌های گوگل پلی را هم بررسی کرده و ریسک امنیتی اپلیکیشن‌ها را پیش از نصب آنها ارزیابی می‌کند.

3. Avast Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: رایگان؛ 20، 40 دلار
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 6.0 Marshmallow
  • تبلیغات: نسخه رایگان
  • قفل اپلیکیشن: فقط نسخه پریمیوم
  • قابلیت ضد سرقت: نیمه پریمیوم

دلایل خرید: امکانات زیاد نسخه رایگان، قیمت مناسب نسخه پریمیوم

دلایل اجتناب از خرید: مطمئن نبودن قابلیت‌های ضد سرقت، تبلیغات زیاد نسخه رایگان

Avast Mobile Security & Antivirus یکی از مجهزترین و قوی ترین آنتی ویروس های اندروید با قابلیت‌هایی مثل مشاور حریم خصوصی، بهینه ساز سیستم و لیست سیاه قابل تنظیم است.

سطح حفاظت آواست در برابر بدافزارها خوب است اما عالی و بی‌نقص نیست. بعضی از قابلیت‌های ضد سرقت آواست در بررسی‌ها کار نکرده‌اند و قابلیت مسدود کردن تماس آن هم هیچ تأثیری نداشته (این قابلیت حالا حذف شده است). همچنین تبلیغات نسخه رایگان این آنتی ویروس و یادآوری‌های مکرر آن برای ارتقاء بسیار مزاحم هستند.

با تهیه نسخه پریمیوم (2 دلار در ماه یا 20 دلار در سال) یا آلتیمیت (7 در ماه یا 40 دلار در سال) این تبلیغات حذف می‌شوند. همچنین، کاربران نسخه غیررایگان این آنتی ویروس به قابلیت‌هایی مثل ابزارهای ضد سرقت، مسدود کننده اپلیکیشن و پشتیبانی فنی هم دسترسی دارند.

کلاینت داخلی وی‌پی‌ان SecureLine تنها در نسخه آلتیمیت آنتی ویروس آواست در دسترس است. با توجه به اینکه این وی‌پی‌ان به صورت مستقل 60 دلار در سال هزینه دارد، پرداخت 20 دلار اضافه نسبت به نسخه پریمیوم برای دسترسی به این قابلیت پیشنهاد بدی نیست. در مجموع، آواست از نظر عملکردی بهترین آنتی ویروس اندروید است.

بیشتر بخوانید

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

4. Kaspersky Mobile Antivirus

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: رایگان؛ 20 دلار نسخه پریمیوم
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 5.0 Lollipop
  • تبلیغات: ندارد
  • قفل اپلیکیشن: فقط نسخه پریمیوم
  • قابلیت ضد سرقت: دارد

دلایل خرید: کارایی قابلیت مسدود کردن تماس، نبود تبلیغات در نسخه رایگان، حفاظت قوی در برابر بدافزارها

دلایل اجتناب از خرید: محدودیت قابلیت‌های کلی، عدم اسکن اپلیکیشن‌های جدید در نسخه رایگان

آنتی ویروس موبایل کسپرسکی که به نام آنتی ویروس کسپرسکی برای اندروید هم شناخته می‌شود، مجهز به امکاناتی مثل حفاظت تقریباً کامل در برابر بدافزارها، تأثیر کم بر سرعت سیستم و یک مسدود کننده تماس است که به خوبی کار می‌کند.

در نسخه رایگان آنتی ویروس کسپرسکی تبلیغاتی وجود ندارد و این اپلیکیشن از نظر توصیه کردن کاربران به نصب نسخه پرداختی، تهاجمی عمل نمی‌کند. کاربران نسخه رایگان این اپلیکیشن به قابلیت‌هایی مثل فیلتر تماس‌ها، پشتیبانی از Wear OS و مجموعه قابلیت‌های ضد سرقت قوی دسترسی دارند اما باید هر اپلیکیشن جدید را به روش دستی اسکن کنند.

در مجموع، کسپرسکی یک آنتی ویروس قوی برای اندروید است و کاربران نسخه پریمیوم آن به قابلیت‌هایی مثل اسکن خودکار اپلیکیشن‌های جدید، قفل اپلیکیشن‌ها و مسدود کردن سایت‌های فیشینگ دسترسی دارند. متأُسفانه کسپرسکی فاقد اسکنر شبکه وای‌فای و ابزارهای حفاظت از حریم خصوصی موجود در بسیاری از آنتی ویروس‌های اندروید است.

اگر به دنبال بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و سایر گوشی‌های اندروید هستید که از دستگاه شما در برابر بدافزارها حفاظت کند، کسپرسکی انتخاب خوبی برای شما است. اما با وجود قیمت نسبتاً مناسب نسخه پرداختی این آنتی ویروس، امکانات این نسخه چندان زیاد نیست و با پرداخت 5 دلار کمتر می‌توانید از Bitdefender استفاده کنید که مجهزتر از کسپرسکی است.

5. Lookout Security & Antivirus

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: رایگان؛ 30، 100 دلار نسخه‌های پریمیوم
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 5.0 Lollipop
  • تبلیغات: ندارد
  • قفل اپلیکیشن: ندارد
  • قابلیت ضد سرقت: نیمه پریمیوم

دلایل خرید: رابط کاربری خوب، حفاظت قوی در برابر سرقت هویت

دلایل اجتناب از خرید: محدودیت امکانات نسخه رایگان، اسکن‌های کند و سنگین، در دسترس نبودن آمار حفاظت در برابر بدافزار

Lookout Mobile Security که حالا با نام Lookout Security and Antivirus یا Lookout Personal شناخته می‌شود، یکی از اولین آنتی ویروس‌های اندروید بود و برای مدتی طولانی بهترین آنتی ویروس گوشی اندروید محسوب می‌شد. راحتی استفاده، رابط کاربری تمیز و مرتب و نبود تبلیغات، جزء دلایل حفظ محبوبیت این آنتی ویروس هستند.

در نسخه رایگان این آنتی ویروس صرفاً به قابلیت اسکن بدافزار و جستجوی گوشی‌های گم شده دسترسی دارید. نسخه پریمیوم این آنتی ویروس 30 دلار در سال قیمت دارد اما بعضی از قابلیت‌های آن – مسدود کردن سایت‌های مخرب، اسکن شبکه وای‌فای – در بعضی دیگر از آنتی ویروس‌های اندروید کاملاً رایگان هستند. وی‌پی‌ان نامحدود و سرویس تشخیص اطلاعات کاربران در رخنه‌های اطلاعاتی ارزش خرید نسخه پریمیوم این آنتی ویروس را افزایش می‌دهند.

کاربران با پرداخت صد دلار در سال وارد طرح پریمیوم پلاس می‌شوند که یک سرویس حفاظت از هویت نسبتاً ارزان قیمت است و بسیاری از مزایای سرویس‌هایی مثل LifeLock یا IdentityForce را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

Lookout از نظر حفاظت از هویت بهترین آنتی ویروس اندروید 2024 است اما معمولاً این اپلیکیشن برای ارزیابی توسط شرکت‌های شخص ثالث در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد، به همین دلیل نمی‌توان عملکرد آن را از نظر حفاظت در برابر بدافزارها قضاوت کرد. همچنین، اسکن‌های فعال Lookout به کندی اجرا شده و سرعت گوشی را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

6. McAfee Mobile Security

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: رایگان؛ 30، 80 دلار نسخه‌های پریمیوم
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 7.0 Nougat
  • تبلیغات: نسخه رایگان
  • قفل اپلیکیشن: حذف شده
  • قابلیت ضد سرقت: حذف شده

دلایل خرید: امکانات رایگان مفید، دسترسی به وی‌پی‌ان با پرداخت هزینه مجزا

دلایل اجتناب از خرید: گران بودن سطوح پریمیوم، عملکرد معمولی در برابر بدافزارها، تبلیغات زیاد نسخه رایگان

مک‌آفی هم مثل آواست مجهز به انواع قابلیت‌های مفید است اما در نسخه رایگان آن، دائماً با انواع تبلیغات و پیشنهادات فروش روبرو می‌شوید. قابلیت حفاظت در برابر بدافزار McAfee هم چندان قوی نیست.

مک‌آفی چند سال پیش خیلی از قابلیت‌های مفید این آنتی ویروس را حذف کرد؛ از جمله قفل اپلیکیشن، حالت مهمان، ضد سرقت، تقویت کننده حافظه و پاک کننده حافظه داخلی. دلیلی که مک‌آفی برای این تغییرات ارایه داده “تنظیم مجموعه محصولات” این شرکت بوده اما در نسخه رایگان این آنتی ویروس هم به قابلیت‌هایی مثل نظارت بر مصرف اینترنت هر اپلیکیشن و اسکنر امنیت وای‌فای دسترسی دارید.

در نسخه پریمیوم استاندارد مک‌آفی هم به امکانات بیشتری مثل نظارت بر لینک‌ها، پشتیبانی فنی شبانه روزی و حذف تبلیغات دسترسی دارید. اما با توجه به اینکه بیت‌دیفندر و کسپرسکی همین امکانات را با قیمتی کمتر در اختیار شما قرار می‌دهند، هزینه 30 دلار در سال این اپلیکیشن کمی زیاد است.

در طرح پلاس که 80 دلار در سال هزینه دارد، قابلیت‌های نسخه استاندارد به همراه دسترسی نامحدود به وی‌پی‌ان در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اما تنها برای یک گوشی یا تبلت. در مجموع، آنتی ویروس مک‌آفی از نظر سادگی بهترین آنتی ویروس برای گوشی شیائومی و سایر گوشی‌های اندروید است.

7. Google Play Protect

بهترین آنتی ویروس اندروید

مشخصات

  • قیمت در سال: رایگان
  • حداقل اندروید تحت پشتیبانی: 4.4 Kit Kat
  • تبلیغات: ندارد
  • قفل اپلیکیشن: دارد
  • قابلیت ضد سرقت: دارد

دلایل خرید: تأثیر کم بر عملکرد دستگاه، ابزارهای ضد سرقت قوی، ادغام شده در اندروید

دلایل اجتناب از خرید: محدودیت قابلیت‌ها، قوی نبودن قابلیت حفاظت در برابر بدافزارها

Google Play Protect بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید است که در همه دستگاه‌های اندرویدی که به گوگل پلی دسترسی دارند، وجود دارد. این آنتی ویروس یک رابط کاربری مینیمال دارد، تبلیغاتی در آن وجود ندارد و تأثیر آن بر عملکرد سیستم محدود است. در خود این سیستم‌عامل هم به قابلیت‌هایی مثل Find My Device و وبگردی امن کروم دسترسی دارید که در آنتی ویروس‌های شخص ثالث وجود دارند.

در عین حال، این آنتی ویروس قدرت زیادی برای تشخیص بدافزارها ندارد. یکی از قابلیت‌های Google Play Protect این است که گوگل می‌تواند از آن برای غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های خطرناک از راه دور استفاده کند. توصیه می‌شود که حتی در صورت داشتن بهترین آنتی ویروس اندروید، این سیستم را غیرفعال نکنید.

در مجموع، وجود Google Play Protect مفید است؛ اما از نظر قدرت حفاظت از کاربران در برابر بدافزارها، بهترین آنتی ویروس اندروید رایگان نیست.

جمع‌بندی

دستگاه‌های اندروید امنیت زیادی ندارند؛ بعلاوه، اسکنر داخلی این گوشی‌ها چندان قوی نیست و بسیاری از امکانات مورد انتظار را ندارد. با استفاده از بهترین آنتی ویروس اندروید می‌توانید از گوشی و حریم خصوصی خودتان حفاظت کنید. چنین اپلیکیشن‌هایی قابلیت حفاظت از حساب‌های کاربری، رمزنگاری فعالیت‌های آنلاین و پیشگیری از سرقت هویت را دارند. حتی بعضی از این اپلیکیشن‌ها قابلیت‌هایی مثل فایروال، وی‌پی‌ان، پسورد منیجر را هم در اختیار شما قرار می‌دهند که در این مطلب با فهرستی از بهترین‌های آنها آشنا شدید.

سوالات پرتکرار

بهترین آنتی ویروس اندروید کدام اپلیکیشن است؟

اپلیکیشن امنیت اندروید Bitdefender به عنوان بهترین آنتی ویروس گوشی اندروید، از نظر حفاظت در برابر بدافزارها تقریباً بی‌نقص محسوب می‌شود. این اپلیکیشن، تأثیر بسیار ناچیزی روی عملکرد گوشی داشته و با سیستم‌عامل Android Wear قابل ادغام است.

آیا گوشی‌های اندروید نیاز به آنتی ویروس دارند؟

بله برای حفاظت از اندروید در برابر بدافزارها، سرقت هویت و سایر تهدیدات سایبری باید یک آنتی ویروس قوی برای اندروید نصب کنید.

آیا اندروید آنتی ویروس داخلی دارد؟

بله سیستم Google Play Protect در بیشتر دستگاه‌های اندروید وجود دارد که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای شناسایی کدهای مخرب استفاده می‌کند. اما این راهکار بدون مشکل نیست و توصیه می‌شود که یک آنتی ویروس قوی برای اندروید نصب کنید.

بیشنر بخوانید

نظر شما درباره بهترین آنتی ویروس اندروید چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر