coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین بازی های شینجی میکامی ؛ برترین کارگردان بازی‌های ژانر بقا و ترسناک

شینجی میکامی یکی از بزرگ‌ترین اساتید بازی‌سازی است که آثار آن تا ابد در ذهن گیمرها حک می‌شوند. در این مطلب بهترین بازی های شینجی میکامی را معرفی می‌کنیم که در زمان خود، یک سروگردن از تمام بازی‌های سبک وحشت‌ و بقا بالاتر بودند.

تقریبا چهار سال از زمان انتشار کنسول‌های نسل نهم می‌گذرد و گرافیک و جلوه‌های بصری بازی‌ها وارد ابعاد جدیدی شده که تصورش را نمی‌کردیم. در عناوین جدید تمام بخش‌های بازی از منظره‌های با چشم‌انداز وسیع گرفته تا کوچک‌ترین جزییات چهره کاراکترها با دقت بالا طراحی می‌شود، به‌شکلی که با دنیای واقعی مو نمی‌زند؛ اما، اکثر بازی‌های جدید حس‌وحال عناوین قدیمی را ندارند و مانند گذشته نمی‌توانند گیمر را سرجای خود میخ‌کوب کنند.

شاید فکر کنید که بازی‌ها فقط در کودکی و زمانی که از دق‌دقه‌های زندگی دور بودیم لذت‌بخش بودند و صرفا برای بزرگ‌سالان آن رنگ‌وبوی همیشگی را ندارند. قطعا بالارفتن سن هم از دلایل بی‌میلی گیمرهای قدیمی نسبت به بازی‌های جدید است، اما دلیل اصلی که ما را نسبت به عناوین جدید دل‌سرد و بازی‌های قدیمی را برای ما با ارزش می‌کند، خلاقیت و نبوغ افرادی مثل میکامی است که موجب خلق اثری مانند Resident Evil شده که به‌عنوان یکی از بازی های برتر شینجی میکامی شناخته می‌شود.

متاسفانه در عناوین جدید به ندرت خلاقیت و نوآوری می‌بنیم و بیشتر بازی‌های جدید، نوش‌خوار ایده‌های قدیمی هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های شینجی میکامی

شینجی میکامی خالق فرانچایز Resident Evil است و گل سرسبد در بازی های برتر شینجی میکامی نیز نسخه‌ قدیمی همین فرانچایز است. همان‌طور که می‌دانید میکامی استاد به‌کارگیری عنصر وحشت است و نبوغ را درتمام آثاری که او در سبک وحشت و بقا خلق کرده می‌توانیم مشاهد کنیم.

پیش از این‌که به معرفی بهترین بازی های شینجی میکامی بپردازیم، خالی از لطف نیست نگاهی به بیوگرافی شینجی میکامی داشته باشیم. این بازی‌ساز بزرگ ژاپنی در آگوست سال 1965 در ژاپن متولد شد. عشق به فیلم و سینمای ژانر وحشت ریشه در کودکی میکامی دارد. طبق گفته‌های میکامی یکی از تفریحات او در دوران مدرسه، خواندن داستان‌های ترسناک برای همکلاسی‌ها و ترساندن آن‌ها بود.

میکامی در 25 سالگی با پیوستن به استودیو Flag Ship اولین قدم‌های خود را برای تبدیل شدن به‌ یکی از چهره‌های برجسته صنعت گیم برداشت. استودیو مذکور توسط دانش‌جویان دانشگاه دوشیشا تاسیس شده بود. میکامی در ابتدای کار خود در این استودیو فقط سناریو بازی می‌نوشت؛ البته تمام اعضای Flag Ship نویسنده بودند و این استودیو نقش مستقیمی در تولید بازی‌ها نداشت.

این استودیو توسط سه کمپانی نینتندو، سگا و کپکام ساپورت مالی می‌شد، اما بیشتر سهام آن متعلق به کپکام بود و استودیو مذکور رسما تحت اختیار کپکام بود. بعد از این‌که کپکام تمام سهام Flag Ship را خرید، شینجی میکامی نیز کار خود را یه‌عنوان یک بازی‌ساز در کپکام آغاز کرد.

بهترین بازی های شینجی میکامی
بهترین بازی های شینجی میکامی

پس از مدتی، کپکام برای رقابت با استودیوهایی که عناوین پرطرفداری در سبک وحشت و بقا ساخته بودند، تصمیم گرفت یک پروژه در سبک وحشت را آغاز کند. باتوجه به علاقه بی‌حد و مرز میکامی به ژانر وحشت و تجربه‌هایی که در شرکت کپکام کسب کرده بود، کپکام ساخت این بازی جدید در سبک وحشت را به میکامی واگذار کرد. نتیجه این تصمیم کپکام، خلق یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی (Resident Evil) بود که شهرت و اعتبار چشمگیری را برای این کمپانی به ارمغان آورد.

میکامی پیش از آغاز روند ساخت تصمیم داشت یک بازی اول‌شخص بسازد، اما در روند پروژه دیدگاهش تغییر کرد و از فیلم موردعلاقه‌اش (Dawn of The Dead) الهام گرفت.

همان‌طور که گفتیم بایوهازارد یا همان رزیدنت اویل، اولین بازی ساخته شده در سبک وحشت نبود و پیش از آن استودیوهای انگشت‌شماری شانس خود را در این سبک امتحان کردند، اما رزیدنت اویل اولین عنوان در ژانر وحشت بود که شهرت جهانی پیدا کرد و به همین دلیل، تمام گیمرها شینجی میکامی را به‌عنوان پدر سبک وحشت و فردی که آینده این ژانر را دگرگون کرد می‌شناسند.

با این‌که برترین بازی های شینحی میکامی در سبک وحشت و در دنیای زامبی‌ها هستند، اما این بازی‌ساز ژاپنی در ژانر اکشن و بدون دخالت دادن زامبی‌ها نیز آثار ماندگاری مانند Dino Crisis را خلق کرده است. بنابر این، علاوه‌بر آثار ترسناک میکامی، تجربه بهترین بازی های اکشن شینجی میکامی نیز خالی از لطف نیست.

میکامی فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه بازی‌سازی را از سال 1996 با رزیدنت اویل آغاز کرد و فعالیت او تا سال 2022 ادامه داشت. همچنین، در بیوگرافی شینجی میکامی می‌بینیم که این بازی‌ساز ژاپنی صرفا به‌عنوان کارگردان در پروژه‌های مختلف مشغول به‌کار نبوده و به‌عنوان ناظر، تهیه‌کننده، مشاور، نویسنده و حتی صدا‌پیشه، در ساخت عناوین مختلف همکاری کرده است.

اکنون که نگاهی به بیوگرافی شینجی میکامی داشتیم و تاحدودی با زندگی و دیدگاه این بازی‌ساز ژاپنی آشنا شده‌اید، می‌توانیم برترین بازی های شینجی میکامی را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های PS4

Resident Evil

بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی

عنوان رزیدنت اویل یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی و اولین اثر او در سبک وحشت شناخته می‌شود. همان‌طور که در بیوگرافی شینجی میکامی گفتیم، ابتدا قرار بود این عنوان به صورت اول‌شخص تولید شود، اما میکامی تصمیم گرفت که اولین بازی خود را به صورت سوم‌شخص با نمای دوربین ثابت بسازد. در چنین بازی با دوربین ثابت، بازیکن دقیقا همان چیزی را مشاهده می‌کند که کارگردان می‌خواهد و با استفاده از ری‌اکشن‌های کاراکتر نیز می‌تواند لحظه‌های نفس‌گیری را خلق کرد.

میکامی و تیم توسعه‌دهنده رزیدنت اویل به‌خوبی می‌دانستند که این بازی قرار است با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و گیمرها مواجه شود، اما موفقیت جهانی این بازی و تغییری که در سبک وحشت به وجود آورد خارج از تصورات بود.

بنابر شایعه‌ها، تیم توسعه رزیدنت اویل در روند ساخت بازی می‌خواست زامبی‌های پیشرفته‌تری به بازی اضافه کند که مقابله با آن‌ها نسبت به زامبی‌های معمولی کمی دشوارتر بود؛ علاوه‌بر این، ایده‌هایی برای ایجاد مکانیک‌های جدید برای مهار دشمنان مطرح شده بود. با این‌که امکانات کافی برای اجرای تمام این ایده‌های خلاقانه در اختیار میکامای و تیم او قرار داشت، به‌خاطر محدود بودن زمان توسعه، در بازی شاهد هیچ‌کدام از آن‌ها نبودیم.

باوجود این‌که میکامی می‌توانست یک اثر کامل‌تر را در اختیار گیمرها قرار دهد، اما رزیدنت اویل همچنان به‌عنوان یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی شناخته می‌شود که بازیکنان را در دنیایی خشن و بی‌رحم با منابع محدود و صحنه‌های دلهره‌آور رها می‌کند. به صورت خلاصه، رزیدنت اویل یکی از برترین بازی های شینجی میکامی است که نشان داد سبک وحشت در دنیای گیم تا چه‌اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

Resident Evil 2

بازی های برتر شینجی میکامی

بعد از موفقیت‌های چشمگیر یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی (رزیدنت اویل)، هیچ دلیل منطقی برای ادامه ندادن این فرانچایز وجود نداشت و کپکام بلافاصله مراحل توسعه رزیدنت اویل 2 را شروع کرد. رزیدنت اویل 2 در ابتدای مراحل توسعه خود با ایده‌آل‌های کپکام فاصله زیادی داشت و در نهایت این پروژه با شکست مواجه شد. بدنیست بدانید که پروژه شکست خورده رزیدنت اویل 2 درمیان طرفداران با نام رزیدنت اویل 1.5 شناخته می‌شود.

با این‌که تیم توسعه رزیدنت اویل 2 با شکست سنگینی مواجه شده بود، اما کپکام از ساخت دنباله این فرانچایز منصرف نشد و با شروع مجدد پروژه رزیدنت اویل 2، یک عنوان بی‌نظیر را در سال 1998 منتشر کرد. کپکام تمام نقطه قوت‌های نسخه اول رزیدنت اویل را صیغل داد و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را در رزیدنت اویل 2 به تصویر کشید. گرافیک عالی، گیم‌پلی جذاب، کاراکترهای دوست‌داشتنی، داستان سرگرم‌کننده و فضاسازی عالی باعث می‌شد هرگیمری غرق در دنیای رزیدنت اویل 2 شود.

پیش از انتشار نسخه دوم رزیدنت اویل، نسخه اول آن به‌عنوان یک معیار برای سنجش بازی‌های سبک وحشت شناخته می‌شد، اما رزیدنت اویل 2 ثابت کرد که هر نسخه جدیدی که از این عنوان منتشر شود، مرزهای سبک وحشت را جابه‌جا می‌کند و این فرانچایز در ژانر وحشت حرف‌اول را می‌زند. به صورت خلاصه، رزیدنت اویل 2 دقیقا همان چیزی بود که طرفداران این فرانچایز انتظارش را داشتند و به‌عنوان یکی از بازی های برتر شینجی میکامی همچنان در قلب طرفداران سبک وحشت جا دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن 2

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

Resident Evil 3

بهترین بازی های اکشن شینجی میکامی

یکی دیگر از بهترین بازی های شینجی میکامی نسخه سوم فرانچایز رزیدنت اویل است که داستان جیل ولنتاین را در شهر راکون سیتی روایت می‌کند. کپکام با همکاری شینجی میکامی دقیقا همان استراتژی‌های نسخه قبلی فرانچایز را برای رزیدنت اویل 3 به‌کار برد؛ یعنی گیم‌پلی و گرافیک بازی را بهبود داد و یک بازی همه‌چیز تمام را به طرفداران سبک وحشت ارائه کرد.

در رزیدنت اویل 3 نیز دوباره از دوربین ثابت استفاده شده که باعث شد صحنه‌های بازی درست همان‌طور که شینجی میکامی می‌خواست دلهره‌آور شوند. در این عنوان نیز کپکام تلاش کرد با محدود کردن منابع و اضافه کردن دشمنان جدید، پلیرها را به چالش بکشد و روند بازی را صرفا به قدم‌زدن در خیابان‌ها و ساختمان‌های راکون سیتی محدود نکند.

نسخه سوم رزیدنت اویل از گیم‌پلی و گرافیک و روایت داستان، نسبت به نسخه‌های قبلی خود و اکثر بازی‌های سبک وحشت در آن زمان سرتر بود، اما چیزی که رزیدنت اویل 3 را به یکی از بازی های برتر شینجی میکامی تبدیل کرده و این عنوان را از سایر عناوین ژانر وحشت جدا می‌کند، حضور آنتاگونیستی به نام نمسیس بود. در داستان بازی، نمسیس به‌عنوان یک تایرانت تکامل یافته معرفی شده که باهوش‌تر و قدرتمندتر از هر زامبی دیگری در شهر راکون سیتی است.

خوش‌بختانه کپکام به بهترین شکل ممکن از ایده حضور نمسیس در رزیدنت اویل 3 بهره برد و به کمک آن صحنه‌هایی را در این بازی خلق کرد که برای همیشه در ذهن گیمرها حک می‌شوند. بعد از رزیدنت اویل 3، کپکام تلاش زیادی کرد تا دوباره یک آنتاگونیست به‌خوبی نمسیس خلق کند، با این‌حال حتی در نسخه ریمستر رزیدنت اویل 3 هم موفق نشد که یک ضدقهرمان به‌خوبی نمسیس نسخه اورجینال را به تصویر بکشد.

Dino Crisis​

بهترین بازی های شینجی میکامی

در ادامه، باید یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی را معرفی کنیم که حس‌وحال آن با عناوین زامبی‌محور و دنیای بازی‌های رزیدنت اویل تفاوت دارد. همان‌طور که گفتیم، میکامی، سری رزیدنت اویل را با الهام از یکی از فیلم‌های ترسناک موردعلاقه خود خلق کرد و شباهت عناوین قدیمی رزیدنت اویل به فیلم‌های ترسناک قدیمی غیرقابل انکار است؛ اما داینو کرایسیس بیشتر به یک فیلم علمی تخیلی مهیج شباهت دارد که با عنصر ترس ترکیب شده است.

شاید فضاسازی و داستان آثار میکامی باهم تفاوت داشته باشند، اما عناصر اصلی برترین بازی های شینجی میکامی معمولا شبیه به‌هم هستند. Dino Crisis نیز مانند رزیدنت اویل، تمرکز ویژه‌ای روی حل معما و پازل‌ها داشت و به این صورت گیمر را از روند یک‌نواخت بازی خارج می‌کرد. علاوه‌بر این، دوربین ثابت، صفحه مهمات و محدود بودن مهمات نیز از دیگر شباهت‌های Dino Crisis با سری رزیدنت اویل است.

Dino Crisis نیز مانند رزیدنت اویل بازخوردهای مثبتی دریافت کرد، اما نسخه‌های بعدی Dino Crisis از ریشه‌های آن فاصله گرفتند و سرنوشت ناخوشایندی را برای Dino Crisis رقم‌زدند. به صورت خلاصه، Dino Crisis یکی از بازی های برتر شینجی میکامی است که این روزها به فراموشی سپرده شده و فقط یاد و خاطره آن در ذهن گیمرهای قدیمی باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

Resident Evil Code Veronica

بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی

در ادامه فهرست بهترین بازی های شینجی میکامی دوباره به معرفی یکی از عناوین سری رزیدنت اویل می‌پردازیم. رزیدنت اویل کد ورونیکا دنباله نسخه دو و سوم این فرانچایز است و داستان Clair و برادر او Chris Redfield را روایت می‌کند. مانند گذشته، نسخه جدید رزیدنت اویل شخصیت‌پردازی و فضاسازی فوق‌العاده‌ای داشت. همچنین، ازنظر گرافیک نیز نسبت به نسخه قبلی خود بهبود چشمگیری داشت.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین شباهت‌ها در بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی استفاده از دوربین ثابت و بازی با زاویه دید گیمر است. کدوورنیکا نیز از مانند سایر عناوین قدیمی میکامی از دوربین ثابت بهره می‌برد و از این نظر هیچ نوآوری نداشت. علاوه‌بر این، معماها و پازل‌ها بخش قابل توجهی از گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دادند و حتی گیم‌پلی بازی نیز با نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی نداشت.

با این‌که رزیدنت اویل کد ورونیکا صرفا یک نسخه بهبود یافته از عناوین قبلی رزیدنت اویل بود، اما موفق شد انتظارات گیمرها و منتقدان را براورده کند. شاید رزیدنت اویل کد ورونیکا به درخشانی برترین بازی های شینجی میکامی و سایر نسخه‌های کلاسیک رزیدنت اویل نباشد، اما همچنان لیاقت حضور در این فهرست را دارد.

Dino Crisis 2​

بازی های برتر شینجی میکامی

نسخه دوم Dino Crisis یکی از بهترین بازی های اکشن شینجی میکامی است که عناصر سازنده آن با عناصر سازنده آثار قدیمی میکامی تقریبا یکسان است. البته، باوجود این‌که Dino Crisis 2 از نظر گرافیک و گیم‌پلی فوق‌العاده بود، اما طرفداران فرانچایز دل‌خوشی از آن ندارند؛ چراکه Dino Crisis 2 با دور شدن از ریشه‌های بازی روند نابودی فرانچایز را درپیش گرفت.

با این‌که تمام طرفداران، انتظار یک فضای ترسناک در دنیایی پر از دایناسورها را داشتند، اما Dino Crisis 2 بیشتر به یک بازی اکشن و هیجان‌انگیز شبیه بود. البته، کپکام تلاش کرده بود که Dino Crisis 2 نیز با اضافه کردن دایناسورهای عظیم و مخوف، حس‌وحالی شبیه به رزیدنت اویل 3 را به گیمر القا کند، اما در این کار شکست خورد.

اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های اکشن شینجی میکامی را تجربه کنید که گیم‌پلی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز داشته باشد، Dino Crisis 2 دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید، اما Dino Crisis 2 برای گیمرهایی که می‌خواهند خلاقیت میکامی را در خلق سناریوهای ترسناک مشاهده کنند ناامیدکننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

Resident Evil Remake

برترین بازی های شینجی میکامی

این روزها بازسازی عناوین قدیمی به یکی از استراتژی‌های اصلی استودیوهای بازی‌سازی تبدیل شده، اما اولین باز‌سازی بزرگی که در تاریخ صنعت گیم صورت گرفته، به یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی مربوط می‌شود. 5 سال بعد از عرضه نسخه اول رزیدنت اویل، کپکام تصمیم گرفت رزیدنت اویل را با کارگردانی خالق این فرانچایز دوباره باز‌سازی کند.

رزیدنت اویل ریمیک ازنظر گرافیک و جلوه‌های بصری نسبت به نسخه اورجینال پیشرفت چشمگیری داشت؛ علاوه‌بر این، استفاده از مکانیک‌های جدید، کنترل کاراکترها را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده بود. چالش اصلی میکامی در توسعه نسخه ریمیک، حفظ اصالت بازی و حس‌وحال نسخه اورجینال بود. خوش‌بختانه میکامی با استفاده از همان دوربین ثابت و بازی با زاویه دید گیمر، موفق شد که همچنان اتمسفر نسخه اورجینال را حفظ کند.

طبیعتا تجربه عناوین قدیمی برای گیمرهای جدید کمی دشوار است؛ چراکه جلوه‌های بصری و حتی گیم‌پلی و سیستم کنترل عناوین جدید از استانداردهای جدید پیروی می‌کنند و محدود شدن حرکت و افت گرافیک می‌تواند گیمر را از بازی‌های قدیمی دور نگه‌دارد. باز‌سازی عناوین قدیمی بهترین راه برای ارائه تجربه آن‌ها به گیمرهای جدید است، به همین جهت حفظ اصالت نسخه اورجینال در عناوین ریمیک اهمیت زیادی دارد.

به صورت خلاصه، اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی را با گرافیک قابل تحملی تجربه کنید، می‌توانید Resident Evil Remake را روی سیستم خود نصب کنید.

Resident Evil 4

بهترین بازی های اشکن شینجی میکامی

در ادامه فهرست بهترین بازی های شینجی میکامی با یکی از بی‌نقص‌ترین آثار این بازی‌ساز ژاپنی روبه‌رو می‌شویم که سری بازی‌های رزیدنت اویل را متحول کرد. همان‌طور که مشاهده کردید، یکی از عناصر مشترک در بهترین بازی های Shinji Mikami دوربین ثابت و خلق صحنه‌های نفس‌گیر با تغییر زاویه دوربین و محدود کردن دید گیمر یود، اما رزیدنت اویل چهار از دوربین داینامیک بهره می‌برد که دید وسیع‌تری از دنیای بازی را به پلیر می‌داد.

میکامی در نسخه چهارم فرانچایز، از صحنه‌های اکشن بیشتری استفاده کرده بود، با این‌حال افزایش درگیری‌ها و اکشن بازی تاثیر منفی در حس ترس نداشت. رزیدنت اویل 4 ادامه داستان کاراکتر محبوب نسخه دوم رزیدنت اویل (لیان اسکات کندی) را روایت می‌کند که بعد از حوادث راکون سیتی به یک مامور امنیتی ویژه تبدیل شده و برای نجات دختر رئیس جمهور، راهی یک روستای دورافتاده حوالی اسپانیا می‌شود.

Resident Evil 4 به‌عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن شینجی میکامی شناخته می‌شود و ازنظر گیم‌پلی از بسیاری از بازی‌های زمان خود سرتر بود. با این‌حال، چیزی که رزیدنت اویل 4 را به یک عنوان منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند گیم‌پلی جذاب بازی، شخصیت‌پردازی فوق‌العاده آن، گرافیک خیره‌کننده، تنوع سلاح‌ها و دشمنان نیست؛ البته تمام موارد ذکر شده برای تبدیل کردن Resident Evil 4 به یک اثر جاودانه کافی هستند، اما اوج هنر میکامی در فضاسازی و تغییر اتمسفر رزیدنت اویل 4 است که این بازی را جذاب می‌کند.

رزیدنت اویل 4 به‌حدی درمیان گیمرها محبوب شد که تقریبا بعد از گذشت 20 سال از زمان انتشار آن، همچنان طرفداران دوآتیشه خود را دارد و به‌عنوان یکی از بهترین بازی های Shinji Mikami از آن یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

بهترین بازی های جهان

The Evil Within

بهترین بازی های Shinji Mikami

اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های شینجی میکامی را تجربه کنید که برای مدتی شما را پای سیستم یا کنسول بازی میخ‌کوب کند، The Evil Within بهترین گزینه است. مانند سایر بازی‌های ژانر وحشت که با اکشن و تیراندازی ترکیب شده‌اند، در The Evil Within به منابع محدودی دسترسی دارید و اگر می‌خواهید مراحل بازی را پشت‌سر بگذارید باید تمام کارهای خود را حساب شده انجام دهید.

جهان The Evil Within با دنیای بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی تفاوت دارد؛ نکته جالب درباره The Evil Within تغییر ناگهانی لوکیشن بازیکن است. داستان The Evil Within در یک دنیای خیالی روایت می‌شود و بیشتر شبیه به یک کابوس تمام نشدنی است. گاهی اوقات که همه چیز خوب پیش می‌رود، جهان بازی شروع به تغییر می‌کند و شما را از یک خانه آرام و امن به یک مکان ترسناک مثل بیمارستان روانی یا دهکده متروکه منتقل می‌کند که هرچیزی در آن جا برای شما یک تهدید جدی است.

علاوه‌بر خلاقیت میکامی در تغییر لوکیشن‌های بازی، نکته دیگری که باعث می‌شود The Evil Within به یکی از بهترین بازی های ترسناک شینجی میکامی تبدیل شود، باس‌فایت‌های آن است. دشمنان اصلی در این عنوان به‌حدی هنرمندانه طراحی شده‌اند که فقط با نگاه کردن به آن‌ها حس ترس و دلهره را تجربه می‌کنید. علاوه‌بر این، تعقیب شدن توسط این کاراکترهای مخوف و روبه‌رو شدن با آن‌ها در مکان‌های تنگ‌وتاریک لحظه‌هایی را خلق می‌کند که در بسیاری از عناوین ترسناک نظیر آن را نمی‌بینید.

با این‌که The Evil Within به یکی از بهترین بازی های Shinji Mikami تبدیل شد، اما نسخه دوم آن نتوانست به‌خوبی از ایده‌های نسخه اول بهره ببرد و ازنظر منتقدان و گیمرها صرفا یک بازی معمولی در ژانر وحشت بود.

جمع‌بندی

در این مطلب بهترین بازی های Shinji Mikami را معرفی کردیم که اکثر آن‌ها در سبک وحشت و بقا شناخته شده هستند و توسط گیمرها و منتقدان بی‌شماری مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

سوالات متداول

چرا میکامی را به نام پدر ژانر وحشت می‌شناسند؟

همان‌طور که مشاهده کردید، بهترین بازی های شینجی میکامی در زمان عرضه خود توانستند استانداردهای جدیدی برای ژانر وحشت ایجاد کنند. خلاقیت و نبوغ این بازی‌ساز ژاپنی در خلق آثار ترسناک غیرقابل انکار است. به همین جهت منصفانه است که از میکامی به‌عنوان پدر سبک وحشت یاد کنیم.

جدیدترین اثر شینجی میکامی کدام است؟

توکیو گوست وایر جدیدترین اثر میکامی است که بسیاری از منتقدان به‌عنوان یک بازی معمولی از آن یاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های شینجی میکامی چیست؟ به‌نظر شما آثار کدام کارگردان‌های ژانر وحشت با آثار میکامی قابل مقایسه است؟ دیدگاه خود را با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر