coinex
otetmarket
propification.com

ویژگی های WatchOS 11 ؛ معرفی قابلیت‌های جدید، اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها

در این مطلب با همه امکانات و ویژگی های WatchOS 11 آشنا می‌شوید که ساعت‌های هوشمند اپل را جذاب‌تر، قوی‌تر و کاربردی‌تر از همیشه می‌کنند.

WatchOS 11 که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل 2024 معرفی شده بود، حالا به صورت رسمی رونمایی شده است و در این مطلب با نگاهی به قابلیت های WatchOS 11 همراه شما هستیم. در مجموع، این سیستم‌عامل از نظر طراحی یا قابلیت‌ها تغییرات چشمگیری نسبت به سری قبل ندارد اما یکسری پیشرفت و اصلاح مفید در آن مشاهده می‌شود که می‌توانند باعث ارتقای عملکرد ساعت‌های هوشمند اپل شوند.

از جمله قابلیت‌های این سیستم‌عامل می‌توان به هوشمندتر شدن چیدمان ویجت‌ها و قابلیت‌هایی مثل اپلیکیشن Vitals و قابلیت Training Load اشاره کرد. در این مطلب مروری داریم بر ویژگی های WatchOS 11 تا شما را با همه امکانات و قابلیت‌های این سیستم‌عامل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی های WatchOS 11

watchOS 11 نسخه جدید سیستم‌عامل watchOS است که روی ساعت‌های هوشمند اپل اجرا می‌شود. مثل همه آپدیت‌های این سیستم‌عامل، این نسخه هم یکسری قابلیت جدید برای تناسب اندام، سلامت و برقراری ارتباط با دیگران دارد. البته تمرکز اصلی این نسخه، قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام و سلامت است که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد.

ویژگی های WatchOS 11
ویژگی های WatchOS 11

با توجه به اینکه امسال دهمین سالگرد رونمایی از اپل واچ اپل را داریم، قبلاً شایعات زیادی درباره قابلیت‌های این نسخه منتشر شده بود که ظاهراً خیلی از آنها درست نیستند. در عین حال، اپلیکیشن جدید Vitals و الگوریتم Training Load که در این نسخه پیاده‌سازی شده به همراه همکاری با برند Dexcom که در حوزه نظارت بلادرنگ بر قند خون فعالیت دارد، باعث شده که توانایی اپل واچ برای نظارت بر سلامت کاربران افزایش پیدا کند.

اگر کاربر اپل واچ هستید، برای آشنایی با قابلیت های واچ او اس 11 با ما همراه باشید.

1. اپلیکیشن Vitals

اپلیکیشن Vitals که یک قابلیت کاملاً جدید است، از توانایی اپل واچ برای ارزیابی و ثبت علائم حیاتی مهم بدن حین خواب استفاده می‌کند – از جمله ضربان قلب، نرخ تنفس، دمای بدن، مدت خواب و اکسیژن خون. سپس از این اطلاعات، برای به تصویر کشیدن وضعیت سلامت کلی بدن استفاده می‌شود.

ویژگی های WatchOS 11

می‌توان از این اطلاعات و آمارها برای ارزیابی وضعیت سلامت روزانه فرد استفاده کرده و با یک نگاه، خارج شدن آنها را از محدوده عادی تشخیص داد. زمانی که دو یا چند معیار خارج از محدوده عادی باشند، یک اعلان نمایش داده می‌شود به همراه پیامی که توضیح می‌دهد تغییرات این شاخص‌ها چه ارتباطی با سایر جنبه‌های زندگی فرد مثل مصرف الکل یا حتی بیماری‌های مختلف دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

2. Training Load

یکی دیگر از ویژگی های WatchOS 11، قابلیتی موسوم به Training Load است. این قابلیت جدید، به ارزیابی شدت و مدت زمان تمرین‌های ورزشی کاربر در گذر زمان کمک می‌کند. کاربران می‌توانند با کمک این قابلیت فشار وارد شده بر بدنشان هنگام ورزش را طی 28 روز اخیر ارزیابی کنند.

ویژگی های WatchOS 11

به گفته اپل، این اطلاعات به کاربران کمک می‌کنند تا هر روز برای ورزش آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند؛ به خصوص اگر برای یک رویداد خاص مثل مسابقه دوچرخه سواری یا دوی ماراتن تمرین می‌کنند. Training Load شدت سختی تمرین‌ها را از 1 تا 10 رتبه بندی می‌کند و برای تمرین‌های هوازی هم از یک نوع الگوریتم جدید استفاده می‌شود تا شدت آنها تخمین زده شود. برای تولید چنین نتایجی از اطلاعاتی مثل سن، قد، وزن، جی پی اس، ضربان قلب و تغییرات ارتفاع استفاده می‌شود. این تنظیمات توسط کاربر و با در نظر گرفتن عواملی مثل فشار، درد و غیره هم قابل تغییر هستند. همچنین، برای ارزیابی تمرین‌های قدرتی هم امکان استفاده از رتبه‌های تعیین شده توسط کاربر وجود دارد.

اپلیکیشن Activity هم که جزء مهم‌ترین قابلیت های WatchOS 11 است، برای نمایش اطلاعات Training Load کاربرد داشته و این اطلاعات با اطلاعات اپلیکیشن Vitals ترکیب می‌شوند تا مشخص شود که تمرین‌های ورزشی فرد چه تأثیری بر سلامت کلی او دارند.

3. شخصی سازی بیشتر اپلیکیشن Fitness و حلقه‌های فعالیت

معرفی ویژگی های WatchOS 11 را با یکی دیگر از قابلیت‌های مربوط به سلامت و تناسب اندام ادامه می‌دهیم. حلقه‌های فعالیت در اپل واچ، کاربران را وادار به حرکت و ورزش می‌کنند اما گاهی اوقات، ممکن است نیاز به استراحت پیدا کنیم. به همین دلیل، watchOS 11 به کاربران امکان می‌دهد که در مواقع استراحت مثل روزهایی خاص یا دوره نقاهت، حلقه‌های فعالیت را غیرفعال کنند.

ویژگی های WatchOS 11

همچنین، کاربران می‌توانند اهداف حلقه سلامت را بر اساس روزهای هفته تعیین کنند تا این نرم‌افزار، انگیزه لازم را برای فعالیت بیشتر در لحظات و روزهای مناسب ایجاد کند.

وقتی اپلیکیشن Fitness به گوشی آیفون لینک شده باشد، کاربران می‌توانند تب Summary را خلاصه سازی کنند تا اطلاعات خاص مورد نظرشان به نمایش گذاشته شود مثل آمارهای جدید ورزش از جمله دو، پیاده‌روی، شنا و مدیتیشن.

بیشتر بخوانید:

بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

4. هوشمندتر شدن Smart Stack

یکی دیگر از ویژگی های WatchOS 11، تغییر یافتن رابط کاربری Smart Stack و هوشمندتر شدن آن است. در این نسخه، ویجت‌ها بر اساس زمان، تاریخ، موقعیت مکانی، روتین‌های روزانه و غیره پیشنهاد داده می‌شوند. ایده و هدف کلی این است که دسترسی به ویجت‌های مورد نیاز راحت‌تر باشد.

ویژگی های WatchOS 11

یکی از مثال‌های ارایه شده درباره این قابلیت، نشان دادن هشدارهای آب و هوایی جدی‌تر و شدیدتر قبل از شروع طوفان است.

همچنین، در راستای ارتقای ویژگی های واچ او اس 11 حالا ویجت‌های جدیدی مثل فاصله، Photos، Shazam و غیره هم در دسترس خواهند بود.

5. شخصی سازی عکس‌ها برای واچ فیس

watchOS 11 می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، تصاویر مختلف را تحلیل کرده و بر اساس ترکیب، ویژگی‌های ظاهری و حتی حالت‌های احساسی چهره، توصیه‌های مفیدی به کاربران ارایه دهد.

ویژگی های WatchOS 11

پس از آن، الگوریتم با “بهینه سازی موقعیت سوژه در فریم و ایجاد حس عمق”، تصویر را طوری تنظیم می‌کند که کاربر بتواند از آن برای واچ فیس استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی اپل واچ اولترا 2

بررسی می بند 8 پرو

6. حمایت بهتر در دوران بارداری

یکی دیگر از ویژگی های واچ او اس 11، تشخیص ثبت بارداری در اپلیکیشن Health آیفون یا آیپد است تا کاربران بهتر بتوانند سن بارداری و علائم آن را تحت نظر بگیرند. همچنین، کاربران می‌توانند علائم و حالت‌هایی را که در دوره بارداری زیاد تجربه می‌کنند، ثبت کنند.

ویژگی های WatchOS 11

اپل اعلام کرده که در صورت نیاز، به کاربران اعلام می‌شود که مواردی مثل ضربان قلب خودشان را تحت نظر داشته باشند چون معمولاً در دوران بارداری، ضربان قلب مادران افزایش پیدا می‌کند.

7. پیشرفته‌تر شدن Check In و ارتباطات

یکی دیگر از قابلیت های واچ او اس 11 که بر اساس ابزارهای امنیتی معرفی شده در گوشی‌های آیفون طراحی شده، Check In است. این قابلیت در اپلیکیشن Workout و برای کاربرانی که کارهایی مثل دویدن آخر شب انجام می‌دهند ادغام شده است.

ویژگی های WatchOS 11

اپلیکیشن ترجمه آیفون هم در watchOS 11 اضافه شده تا کاربران از طریق ساعت هوشمند خودشان به قابلیت ترجمه 20 زبان مختلف دسترسی داشته باشند. این قابلیت در ترکیب با Smart Stack باعث می‌شود که در صورت سفر کردن کاربر به منطقه‌ای با زبان متفاوت، ویجت اپلیکیشن ترجمه برای او پیشنهاد شود.

یکی دیگر از ویژگی های جدید واچ او اس 11 که به پیمایش سریع‌تر اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند، پشتیبانی از حرکت double tap است. یک API هم در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته تا این حرکت خاص را در اپلیکیشن‌های watchOS 11 پیاده‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی واچ 6

بررسی گلکسی رینگ

سایر قابلیت‌ها

شرکت اپل اعلام کرده که یکسری دیگر از ویژگی های WatchOS 11 برای مدل‌های خاصی از اپل واچ منتشر می‌شوند از جمله:

  • اپلیکیشن Workout از انواع ورزش‌های جدیدی پشتیبانی می‌کند و قابلیت ارزیابی مسافت را از طریق جی‌پی‌اس دارد. این قابلیت‌ها برای ورزش‌هایی مثل فوتبال، فوتبال آمریکایی، هاکی، اسنوبورد، گلف و غیره ارایه شده‌اند. همچنین، حالا کاربران می‌توانند نقشه مسیر را برای ورزش‌های بیشتری مشاهده کنند.
  • می‌توان از Custom Workouts برای شنا در استخر استفاده کرد و کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند دوره تمرین و استراحت را مشخص کرده و اعلان‌های لازم را برای حرکت به دور بعدی ورزش دریافت کنند. در هر Custom Workout نمایی به نام Up Next وجود دارد که مدت باقی مانده از دور فعلی و تصویری از تمرین بعدی را نشان می‌دهد.
  • Apple Maps قابلیت راهنمایی پیاده‌روی برای پارک‌های خاصی مثل پارک ملی آمریکا را دارد که می‌توان آن را در اپل واچ ذخیره کرده و به روش آفلاین و حتی بدون در دسترس داشتن آیفون استفاده کرد. همچنین، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن Maps آیفون مسیر پیاده‌روی دلخواه را تعریف کرده و ذخیره کنند تا بعداً از طریق اپل واچ آن را پیمایش کنند.
  • اعلان‌های خلاصه ارایه شده توسط Apple Intelligence هم از آیفون 15 پرو و پرو مکس به اپل واچ هدایت می‌شوند.
  • یکی دیگر از ویژگی های WatchOS 11 مربوط به Enhanced ticketing است. این قابلیت، اطلاعاتی مثل زمان آغاز یا اتمام رویدادها را نشان می‌دهد. قابلیت Live Activity هم هنگام آغاز رویدادها فعال می‌شود تا کاربران بتوانند در قسمت Smart Stack صندلی‌های خودشان و اطلاعات دیگر را مشاهده کنند.
  • با استفاده از قابلیت Tap to Cash هم کاربران می‌توانند با نگه داشتن اپل واچ نزدیک آیفون یا اپل واچی دیگر، اپل کش را ارسال و دریافت کنند.

دستگاه‌های پشتیبانی شده و زمان انتشار

پس از معرفی ویژگی های WatchOS 11 در این قسمت نگاهی به دستگاه‌های پشتیبانی شده و تاریخ انتشار این نسخه داریم. اپل اعلام کرده که watchOS 11 روی اپل واچ سری 6 و جدیدتر کار می‌کند.

ویژگی های WatchOS 11

تاریخ انتشار دقیق wearOS 11 مشخص نیست اما گفته شده که این سیستم‌عامل پاییز امسال منتشر می‌شود. احتمالاً این سیستم‌عامل هم مثل اپل واچ 10 در ماه میلادی سپتامبر (اواخر شهریور-اوایل مهر) ارایه خواهد شد.

لازم به ذکر است که نسخه‌های توسعه دهنده این سیستم‌عامل هم منتشر شده‌اند.

جمع‌بندی

در این مطلب با نگاهی به ویژگی های WatchOS 11 همراه شما بودیم و شما را با امکانات این سیستم‌عامل جدید اپل آشنا کردیم. در مجموع، watchOS 11 شامل تغییرات و آپدیت‌هایی جزئی برای اپل واچ خواهد بود. این یعنی احتمالاً نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل، بازسازی و طراحی کاملاً جدید و متفاوتی ندارند بلکه شامل یکسری تغییر و اصلاح جزئی در اپل واچ گذشته خواهند بود.

سوالات پرتکرار

WatchOS 11 چه ویژگی‌ها و امکانات جدیدی دارد؟

اپلیکیشن Vitals، الگوریتم Training Load، شخصی سازی بیشتر اپلیکیشن‌های تناسب اندام، هوشمندتر شدن Smart Stack و شخصی سازی عکس‌ها برای واچ فیس جزء مهم‌ترین ویژگی های WatchOS 11 هستند.

چه ساعت‌هایی WatchOS 11 را دریافت می‌کنند؟

اپل واچ سری 6 و جدیدتر از جمله اپل واچ SE، اپل واچ 6، 7، 8، 9، اولترا و اولترا 2 سیستم‌عامل واچ او اس 11 را دریافت می‌کنند.

اپلیکیشن Vitals در WatchOS 11 چیست؟

اپلیکیشن Vitals از توانایی اپل واچ برای ارزیابی و ثبت علائم حیاتی مهم بدن حین خواب استفاده می‌کند – از جمله ضربان قلب، نرخ تنفس، دمای مچ، مدت خواب و اکسیژن خون. سپس از این اطلاعات، برای به تصویر کشیدن وضعیت سلامت کلی بدن استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های WatchOS 11 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر