;
coinex

تنها فان است که می ماند! / تک فان – قسمت ششم

تنها فان است که می ماند! / تک فان – قسمت ششم

سلام به همه تکرایی های عزیز و دوست داشتنی. یه چهارشنبه دیگه از راه رسید و دوباره تک فان اومد. تو این مدت بازخوردهای متفاوتی از تک فان گرفتیم و بزرگ ترین شرکت ها و کسب و کارهای های‌تک تماس گرفتن و خواهش کردن که انقدر ازشون انتقاد نکنیم، در عوض قول دادن که تلاششون رو بیشتر می کنن تا هیچ گونه مشکلی برای کاربرانشون پیش نیاد. اما ما باید به رسالت خودمون عمل کنیم. باید به کاربرانمون در قالب طنز نشون بدیم که گل بی عیب خداست! و هرچقدر هم که بزرگ باشی بالاخره یه جای کارت می لنگه.

حالا بریم سر اصل مطلب. سوژه اصلی تک فان این هفته به نظر میرسه شرکت اپل باشه. البته باید بگم که اپلی های عزیز لطفا قیام نکنین، تک فان است دیگر! تک فان قصد داره در قالب طنز، علاوه بر ذکر برخی از جالب ترین اتفاقات هفته، افرادی که کمتر حوصله خوندن مطالب علمی و فناوری دارن رو به خوندن هرچه بیشتر این گونه مطالب دعوت کنه.

راستی! تک فان، چهارشنبه ها ساعت 21 از تکرا.

.

همونطور که در بالا هم اشاره کردیم، اپل حرف اول رو در این تک فان میزنه. چند روز پیش شنیدیم که یه بنده خدایی به اسم دیمیتری پتروف که تو روسیه زندگی می کنه از اپل شکایت کرده! حالا چرا؟ چون صفحه نمایش گوشی ایشون ترکیده بود و به جای اینکه بره بده تعمیرش کنن، زرتی رفت از اپل شکایت کرد! یعنی جدا یکی کنارش نبود بگه بیخیال بابا! خدایی فقط یه رفیق ایرانی کنار دستش کم داشت تا کلا علاوه بر اینکه از شکایت از اپل منصرف بشه، از زندگی هم ناامیدش کنه. والا به خدا!

آقا دیروز یکی با سرعت 170 کیلومتر در ساعت جوری زد بهم که تا 1 ساعت و نیم داشتم تو هوا میچرخیدم بعد به رفیقم گفتم می خوام ازش شکایت کنم گفت حال داریاااا، حالا نخاعت قطع شده دیگه مگه چی شده، آقا ما هم بیخیال شدیم. الان هم دارم با اشاره چشمم براتون تایپ می کنم و آی لاو یو مای تک فان.

جدا من پتروفم رو می خوام! پتروفم کجایی، دقیقا کجایی؟!

همونطور که در بالا هم اشاره کردیم، اپل حرف اول رو در این تک فان میزنه. چند روز پیش شنیدیم که یه بنده خدایی به اسم دیمیتری پتروف که تو روسیه زندگی می کنه از اپل شکایت کرده! حالا چرا؟ چون صفحه نمایش گوشی ایشون ترکیده بود و به جای اینکه بره بده تعمیرش کنن، زرتی رفت از اپل شکایت کرد! یعنی جدا یکی کنارش نبود بگه بیخیال بابا! خدایی فقط یه رفیق ایرانی کنار دستش کم داشت تا کلا علاوه بر اینکه از شکایت از اپل منصرف بشه، از زندگی هم ناامیدش کنه. والا به خدا!  آقا دیروز یکی با سرعت 170 کیلومتر در ساعت جوری زد بهم که تا 1 ساعت و نیم داشتم تو هوا میچرخیدم بعد به رفیقم گفتم می خوام ازش شکایت کنم گفت حال داریاااا، حالا نخاعت قطع شده دیگه مگه چی شده، آقا ما هم بیخیال شدیم. الان هم دارم با اشاره چشمم براتون تایپ می کنم و آی لاو یو مای تک فان.  جدا من پتروفم رو می خوام! پتروفم کجایی، دقیقا کجایی؟!

.

آقا این هفته هرکی از خونوادش قهر می کرد میرفت یه شکایتم از اپل می کرد، البته واسه خالی نبودن عریضه هااا! حالا شرکت Somaltus (اسمش منو یاد خراسان رضوی و طوس و اینا میندازه نمی دونم چرا) هم به دلیل قابلیت شارژ سریع آیفون 6 اس از اپل شکایت کرده. این شرکت گفته: “اپل جان، این ویژگی واس ماس، یعنی کلیش واس ماس! چیزی که تو الان داری ازش استفاده می کنی رو ما تو سال 2010 خاطرش کردیم!”

خلاصه دوستان این ها رو گفتم تا اگه خدایی نکرده دل درد دارین، زنبور نیشتون زده، دستتون به دلیل استفاده نکردن از دستکش هنگام ظرف شستن اوف شده و یا هرچیز دیگه، برین از اپل شکایت کنین. میگن دست به غرامت دادن اپل هم خوبه خدایی. می گی نه، از پتروف بپرس! پتروفم، هستی داداش؟!!

آقا این هفته هرکی از خونوادش قهر می کرد میرفت یه شکایتم از اپل می کرد، البته واسه خالی نبودن عریضه هااا! حالا شرکت Somaltus (اسمش منو یاد خراسان رضوی و طوس و اینا میندازه نمی دونم چرا) هم به دلیل قابلیت شارژ سریع آیفون 6 اس از اپل شکایت کرده. این شرکت گفته: "اپل جان، این ویژگی واس ماس، یعنی کلیش واس ماس! چیزی که تو الان داری ازش استفاده می کنی رو ما تو سال 2010 خاطرش کردیم!"  خلاصه دوستان این ها رو گفتم تا اگه خدایی نکرده دل درد دارین، زنبور نیشتون زده، دستتون به دلیل استفاده نکردن از دستکش هنگام ظرف شستن اوف شده و یا هرچیز دیگه، برین از اپل شکایت کنین. میگن دست به غرامت دادن اپل هم خوبه خدایی. می گی نه، از پتروف بپرس! پتروفم، هستی داداش؟!!

.

بگذارید کمی از اپل دور بشیم و البته کمی به شیائومی نزدیک! شیائومی یه تیزر تبلیغاتی جدید منتشر کرده که خیلی ها فکر کردن نکته اش اینه که گوشی ردمی نوت 4 مجهز به دوربین دوگانه است. اما برای پی بردن به نکته اصلی باید کمی دقت کرد! نکته اینجاست که شیائومی با این تیزر داره داد می زنه که بازار هدف من برای ردمی نوت 4 ایرانه!

همون طور که در تصویر زیر هم می بینین، شیائومی از یک آقا برای تیزر تبلیغاتی خودش استفاده کرده و این در حالی است که اصولا شرکت ها (و علی الخصوص شرکت های شرق آسیا)، از بانوانی با پوشش نامناسب برای تبلیغات خودشون استفاده می کنن! حالا علاوه بر اینکه شیائومی از یه آقا برای تیزرش استفاده کرده، تازه خیلی هم پوشیده هستن ایشون، به طوری که جوونای خودمون هم دیگه انقدر پوشیده نیستن، یا لباساشون خیلی تنگه یا شلواراشون خیلی کوتاهه (چی میگن بهش؟ برمودا؟!!).

جدای از این موضوع، شیائومی باید خوشحال باشه که ایران یکی مثل پتروف نداره، گوشی هاش یهو و بدون هیچ دلیلی، خورد و خاک شیر هم بشن، باز ما ایستادگی می کنیم. اینجور جوون مردیم ما، شکایت و این بچه بازی ها تو کار ما نیست!

بگذارید کمی از اپل دور بشیم و البته کمی به شیائومی نزدیک! شیائومی یه تیزر تبلیغاتی جدید منتشر کرده که خیلی ها فکر کردن نکته اش اینه که گوشی ردمی نوت 4 مجهز به دوربین دوگانه است. اما برای پی بردن به نکته اصلی باید کمی دقت کرد! نکته اینجاست که شیائومی با این تیزر داره داد می زنه که بازار هدف من برای ردمی نوت 4 ایرانه!  همون طور که در تصویر زیر هم می بینین، شیائومی از یک آقا برای تیزر تبلیغاتی خودش استفاده کرده و این در حالی است که اصولا شرکت ها (و علی الخصوص شرکت های شرق آسیا)، از بانوانی با پوشش نامناسب برای تبلیغات خودشون استفاده می کنن! حالا علاوه بر اینکه شیائومی از یه آقا برای تیزرش استفاده کرده، تازه خیلی هم پوشیده هستن ایشون، به طوری که جوونای خودمون هم دیگه انقدر پوشیده نیستن، یا لباساشون خیلی تنگه یا شلواراشون خیلی کوتاهه (چی میگن بهش؟ برمودا؟!!).  جدای از این موضوع، شیائومی باید خوشحال باشه که ایران یکی مثل پتروف نداره، گوشی هاش یهو و بدون هیچ دلیلی، خورد و خاک شیر هم بشن، باز ما ایستادگی می کنیم. اینجور جوون مردیم ما، شکایت و این بچه بازی ها تو کار ما نیست!

.

عکسی که در پایین شاهدش هستید مربوط به یه سانحه رانندگی است که گفته میشه باز هم پای تسلا و سیستم اتوپایلتش وسط بوده. گفته می شه این سومین حادثه ای است که در دو هفته گذشته اتفاق افتاده. تسلا جان تا ماشین هات تبدیل به پراید ما نشده کلا خط تولیدت رو جمع کن عزیز! آقا اصلا ما نمی خوایم ماشینمون خودکار خودش بره اینور اونور، می خوایم فرمون رو بگیریم دستمون و دنده عوض کنیم، حالا راضی شدی؟ ببین اذیت کنی میگم عمو پتروف بیاد هاااا!!!

عکسی که در پایین شاهدش هستید مربوط به یه سانحه رانندگی است که گفته میشه باز هم پای تسلا و سیستم اتوپایلتش وسط بوده. گفته می شه این سومین حادثه ای است که در دو هفته گذشته اتفاق افتاده. تسلا جان تا ماشین هات تبدیل به پراید ما نشده کلا خط تولیدت رو جمع کن عزیز! آقا اصلا ما نمی خوایم ماشینمون خودکار خودش بره اینور اونور، می خوایم فرمون رو بگیریم دستمون و دنده عوض کنیم، حالا راضی شدی؟ ببین اذیت کنی میگم عمو پتروف بیاد هاااا!!!

.

دوباره یه گیرِ کوچیکی به اپل جان بدیم! خودمونیم ها، این داستان لو رفتن تصویرهای مختلف از گوشی های مختلف در جاهای مختلف هم داره جالب میشه. هرکی یه گوشی میگیره دستش و از یه گوشی دیگه عکس می گیره بعد میگه تصویر لو رفته از گوشی جدید فلان کمپانی. مخصوصا تازگی ها عکس هایی که از آیفون ها لو میره خیلی باحاله، دیگه آیفون 6 و 6 اس و 6 اِف و اینها نداره، همه یه شکل شدن. الان مثلا اگه گفتین عکس زیر واسه کدوم یکی از این آیفون هاست: گزینه 1- آیفون 6، گزینه 2- آیفون 7، گزینه 3- همه موارد، گزینه 4- هیچ کدام. لطفا شماره گزینه مورد نظر خود را به 73854 ارسال کنید تا در قرعه کشی 800 میلیون تومنی ما شرکت داده بشین. هزینه هر پیام 13 میلیون تومان!!!

دیگه حس می کنم کلا فقط یه نفر حریف اپل میشه، اسم بیارم یا خودتون متوجه شدین؟

دوباره یه گیرِ کوچیکی به اپل جان بدیم! خودمونیم ها، این داستان لو رفتن تصویرهای مختلف از گوشی های مختلف در جاهای مختلف هم داره جالب میشه. هرکی یه گوشی میگیره دستش و از یه گوشی دیگه عکس می گیره بعد میگه تصویر لو رفته از گوشی جدید فلان کمپانی. مخصوصا تازگی ها عکس هایی که از آیفون ها لو میره خیلی باحاله، دیگه آیفون 6 و 6 اس و 6 اِف و اینها نداره، همه یه شکل شدن. الان مثلا اگه گفتین عکس زیر واسه کدوم یکی از این آیفون هاست: گزینه 1- آیفون 6، گزینه 2- آیفون 7، گزینه 3- همه موارد، گزینه 4- هیچ کدام. لطفا شماره گزینه مورد نظر خود را به 73854 ارسال کنید تا در قرعه کشی 800 میلیون تومنی ما شرکت داده بشین. هزینه هر پیام 13 میلیون تومان!!!  دیگه حس می کنم کلا فقط یه نفر حریف اپل میشه، اسم بیارم یا خودتون متوجه شدین؟

.

از 3 سالگی یادمه که دانشمندان هِی می گفتن تو مریخ آب پیدا شده بعد می گفتن نه اشتباه شده. حالا دلیلشون هم این بود که اگه بخوایم بریم مریخ دیگه لازم نیست آب زیادی با خودمون ببریم!!! آخه یکی نیست بگه برادر من، تو برووو، اصلا من خودم از آب سد کرج لوله کشی می کنم تا مریخ – کوچه عزتی – پلاک 23، تا تو یکی آب داشته باشی. جدا آدم نمی دونه این دانشمندا با کی کار دارن، آقا داروخونه شده اینجا!

از 3 سالگی یادمه که دانشمندان هِی می گفتن تو مریخ آب پیدا شده بعد می گفتن نه اشتباه شده. حالا دلیلشون هم این بود که اگه بخوایم بریم مریخ دیگه لازم نیست آب زیادی با خودمون ببریم!!! آخه یکی نیست بگه برادر من، تو برووو، اصلا من خودم از آب سد کرج لوله کشی می کنم تا مریخ – کوچه عزتی – پلاک 23، تا تو یکی آب داشته باشی. جدا آدم نمی دونه این دانشمندا با کی کار دارن، آقا داروخونه شده اینجا!

.

انصافا باورتون میشه این نقاشی رو هوش مصنوعی گوگل کشیده باشه؟!! جدا منم می تونم با باب راس فقید صحبت کنم بگم چهار تا نقاشی واسه ما بکش بعد بیام بگم این تصاویر توسط هوش مصنوعی تک فان کشیده شده، غیر اینه آخه؟ اصلا تا وقتی من به چشم خودم نبینم باور نمی کنم!

ولی خدا وکیلی آدم نمی دونه کله رو کجا بکوبونه، با دیدن این عکس ها، امید به زندگیم 8 سال کم شد!!!

انصافا باورتون میشه این نقاشی رو هوش مصنوعی گوگل کشیده باشه؟!! جدا منم می تونم با باب راس فقید صحبت کنم بگم چهار تا نقاشی واسه ما بکش بعد بیام بگم این تصاویر توسط هوش مصنوعی تک فان کشیده شده، غیر اینه آخه؟ اصلا تا وقتی من به چشم خودم نبینم باور نمی کنم!  ولی خدا وکیلی آدم نمی دونه کله رو کجا بکوبونه، با دیدن این عکس ها، امید به زندگیم 8 سال کم شد!!!

.

در نهایت هم به توییتر می رسیم. جدا دیگه زبان قاصره! اخه حساب توییتر موسس توییتر هم باید هک بشهههه؟!! خُی دورسی جان، یه فکری به حال سایتت بکن دیگه. بچه داداشم هنوز نمی تونه درست حسابی حرف بزنه، پریشب تازه واسه اولین بار بهم گفت عمو! حالا با این اوصافی که براتون تعریف کردم، دیشب برگشته بهم میگه عمو میخوام توییتر رو هک کنم، با بابام بحثم شده اعصابم خورده!!! حالا درسته که دهه نودیه! ولی خب دورسی جان تو هم یه حرکتی بکن دیگه. حکم حیات خلوت رو پیدا کرده توییتر، هرکی ناراحت میشه میره 3 4 تا اکانت رو هک میکنه میاد!

در نهایت هم به توییتر می رسیم. جدا دیگه زبان قاصره! اخه حساب توییتر موسس توییتر هم باید هک بشهههه؟!! خُی دورسی جان، یه فکری به حال سایتت بکن دیگه. بچه داداشم هنوز نمی تونه درست حسابی حرف بزنه، پریشب تازه واسه اولین بار بهم گفت عمو! حالا با این اوصافی که براتون تعریف کردم، دیشب برگشته بهم میگه عمو میخوام توییتر رو هک کنم، با بابام بحثم شده اعصابم خورده!!! حالا درسته که دهه نودیه! ولی خب دورسی جان تو هم یه حرکتی بکن دیگه. حکم حیات خلوت رو پیدا کرده توییتر، هرکی ناراحت میشه میره 3 4 تا اکانت رو هک میکنه میاد!

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر