;
coinex

همه چیز درباره گلکسی اس 9 سامسونگ ؛ تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات آن

گلکسی اس 9 سامسونگ گوشی پرچمدار جدید این سازنده کره‌ای است که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود. طبق اطلاعات موجود، سامسونگ این محصول را از جهات مختلفی بهبود بخشیده است.

گلکسی اس 9 سامسونگ

سامسونگ گفته است که در تاریخ 6 اسفند (25 فوریه) از گلکسی اس 9 رونمایی می‌کند. این گوشی هوشمند در واقع رقیب اصلی آیفون X اپل است که در اواخر سال 2017 میلادی رونمایی شد. سامسونگ دعوتنامه‌های خود را منتشر کرده تا علاقمندان بتوانند در پایان ماه فوریه در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلونا شاهد معرفی گلکسی اس جدید باشند.

همه می‌دانند که این گوشی هوشمند قرار است که به عنوان جانشین ارتقا یافته گلکسی اس 8 وارد بازار شود و تقریبا نسبت به سبک طراحی آن هم اطلاع دارند، اما موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد، این است که طراحی گلکسی اس 9 یک طراحی جدید و نوآورانه نخواهد بود.

خبرها و شایعه‌های موجود از این امر حکایت می‌کنند که این گوشی پرچمدار یک نسخه بهینه سازی شده از گلکسی اس 8 با سبک طراحی مشابه است و کاربرانی که به دنبال یک گوشی پیشرفته با طراحی کاملا جدید از طرف سامسونگ هستند، باید تا سال 2019 میلادی منتظر بمانند.

گفته شده است که سامسونگ می‌خواهد روالی را که از سال 2015 شروع کرده ادامه دهد و از گلکسی اس 9 پلاس هم در کنار گلکسی اس 9 استاندارد خود رونمایی کند. این سازنده برای اولین بار 3 سال پیش دو گوشی پرچمدار گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 پلاس را در کنار هم به طرفدارنش معرفی کرد.

گلکسی اس 9 استاندارد

منابع خبری گفته‌اند که باتری گلکسی اس جدید دقیقا با اندازه باتری گلکسی اس 8 ساخته شده، اما سامسونگ اسکنر قرنیه چشم را در این گوشی هوشمند کارآمدتر و هوشمندتر کرده است.

قیمت گلکسی اس 9

گفته شده است که گلکسی اس 9 جدید با همان قیمت گلکسی اس 8 عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند با پرداخت یک فاکتور 725 دلاری این گوشی هوشمند را خریداری کنند. از آنجایی که سامسونگ تغییرات زیادی را در گوشی پرچمدار جدیدش اعمال نکرده، بعید است که این گوشی هوشمند قیمت بسیار گرانی داشته باشد با این حال همیشه احتمال افزایش قیمت یک محصول وجود دارد.

گلکسی اس 9 استانشدارد

تاریخ عرضه

طبق اطلاعات ذکر شده در دعوتنامه سامسونگ گوشی گلکسی اس 9 در تاریخ 25 فوریه رونمایی می‌شود. گفته می‌شود که فرآیند پیش فروش این گوشی پرچمدار از تاریخ 10 اسفند (1 مارس) آغاز شود و سامسونگ آن را از اواسط ماه مارس وارد بازار می‌کند.


بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه گلکسی اس ۹ سامسونگ مشخص شد


اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که گلکسی اس 9 سامسونگ زودتر از گلکسی اس 8 که در ماه مارس سال گذشته و بعد از برگزاری نمایشگاه MWC بارسلونا معرفی شد، رونمایی می‌شود.

نمایشگر

  • روکش دفع کننده آب
  • پنل 5.8 اینچی با رزولوشن تصویر QHD پلاس

وب‌سایت The Bellبه نقل از یک منبع ناشناس خبری گفته است که سامسونگ از ماه مارس سال 2017 میلادی یک فرآیند گسترده را شروع کرد تا برای گلکسی اس 9 یک پنل خوب بسازد.با این تفاسیر می‌توان گفت که سازنده مشهور کره‌ای نسبت به دفعات قبل پروسه ساخت نمایشگر گوشی پرچمدار جدیدش را 6 ماه زودتر شروع کرده است. احتمالا نمایشگر جدید هم با نسبت تصویر 18.5 به 9 ساخته شده باشد.

مشخصات فنی

طبق شایعه‌ها و خبرهای موجود گوشی پرچمدار جدید سامسونگ از مشخصات فنی زیر بهره می‌برد:

  • نمایشگر 5.8 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن QHD پلاس 1440 در 2960 پیکسل
  • پردازشگر اگزینوس 9810/کوالکام اسنپدراگون 845
  • رم 4 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی
  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • اسکنر اثر انگشت پشت
  • قابلیت شارژ بی سیم
  • شاخص مقاومتی در برابر نفوذ آب

منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ گوشی گلکسی S9 را هم مانند مدل گلکسی اس 8 با یک نمایشگر 5.8 اینچی وارد بازار می‌شود. می‌توان با اطمینان گفت که این پنل هم یک نمایشگر منحنی شکل است و از فناوری سوپر AMOLED بهره می‌برد. یک تصویر که اخیرا از جعبه گلکسی اس 9 منتشر شده نیز نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند از یک پنل 5.8 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن QHD پلاس بهره می‌برد.

پیش از این برخی منابع خبری گفته‌ بودند که سامسونگ می‌خواهد یک اسکنر اثر انگشت را در داخل نمایشگر گوشی جدیدش به کار ببرد، اما بر اساس رندرهای جدید مشخص شد که چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ویوو اولین گوشی‌‌سازی بود که ازفناوری Synaptics برای قرار دادن اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر گوشی بهره برد. شاید وجود حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر، در گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ دیده شود.

سامسونگ در سال 2016 از یک کاور شیشه‌ای ضد آب رونمایی کرد. این سازنده گفته است که می‌خواهد از این فناوری در یک گوشی جدید استفاده کند. اگر که این محصول جدید گلکسی اس 9 باشد کاربران می‌توانند راحت‌تر از همیشه، در هنگام بارش باران از گوشی S9 خود استفاده کنند.

با این وجود، گلکسی اس 9 فاقد اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر است، اما از نظر اندازه شبیه به گلکسی اس 8 است و احتمالا با نسبت تصویر 18.5 به 9 عرضه می‌شود. این نسبت تصویر در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارد.

طراحی

  • حاشیه‌های باریک
  • تغییر کردن مکان اسکنر اثر انگشت

تاکنون رندرها و تصاویر مختلفی از گوشی گلکسی اس 9 منتشر شده است. این تصویر نمای جلویی و پشتی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ را به خوبی نشان می‌دهد. جزییات نشان می‌دهند که گلکسی اس جدید از یک دوربین تک سنسور اصلی، سنسور اثر انگشت قرار گرفته در زیر دوربین اصلی و نمایشگر تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برد.

در یک ویدیوی کوتاه تست نمایشگر گلکسی اس 9 ظاهر شده بود. این تصاویر و فیلم‌ها شباهت زیاد این دستگاه با گلکسی اس 8 را نشان می‌دهد، تنها با این تفاوت که سازنده کره‌ای در این گوشی هوشمند سنسور اثر انگشت را به زیر دوربین عقب انتقال داده است.

طراحی

با توجه به این تصاویر جدید می‌توان گفت که سامسونگ در پشت و جلو گلکسی اس 9 از یک پنل شیشه‌ای منحنی شکل استفاده کرده و این گوشی را به پورت جک 3.5 میلی‌متری هدفون و دکمه بیکسبی (Bixby) مجهز ساخته است. چند وقت پیش یک عکس دیگر هم نشان داده بود که گلکسی اس 9 بر خلاف آیفون جدید اپل به جک 3.5 میلی متری هدفون مجهز است.


بیشتر بخوانید:  جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در گلکسی اس ۹ خودنمایی خواهد کرد


طراحی گلکسی اس 9

در مورد ضخامت حاشیه‌های نمایشگر گلکسی اس 9 نمی‌توان با اطمینان حرفی زد، اما یک منبع خبری گفته است که این گوشی هوشمند با نسبت نمایشگر به بدنه 90 درصدی عرضه می‌شود. با این وجود، نسبت بدنه به نمایشگر در S9 سامسونگ یکی از بالاترین درصدها خواهد بود.


بیشتر بخوانید: بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


جزییات منتشر شده در رابطه با حاشیه نمایشگر توسط اطلاعاتی که در مورد ابعاد اس 9 منتشر شده تایید شده است. منابع خبری در این رابطه می‌گوید که گلکسی اس 9 از گلکسی اس 8 به اندازه بسیار کمی کوتاه‌تر است، اما از نظر سبک طراحی به این گوشی هوشمند شبیه است.

همان طور که گفته شد منابع خبری زیادی گفته‌اند که سازنده کره‌ای اسکنر اثر انگشت را در پشت گوشی و زیر سنسور دوربین قرار داده است با همه این تفاسیر عکسی که در زیر مشاهده می‌کنید، در سایت رسمی سامسونگ منتشر شده است و گوشی هوشمندی را بدون اسکنر اثر انگشت پشتی نشان می‌دهد.

از آنجایی که تصاویر مفهومی زیادی از گوشی‌های جدیدی که قرار است با پردازشگر اگزینوس 9810 از طرف سامسونگ عرضه شود، منتشر شده، می‌توان گفت که این تصویر به گلکسی اس 9 تعلق ندارد.

از آنجایی که تصاویر مفهومی زیادی از گوشی‌های جدیدی که قرار است با پردازشگر اگزینوس 9810 از طرف سامسونگ عرضه شود، منتشر شده، می‌توان گفت که این تصویر به گلکسی اس 9 تعلق ندارد.

اسکچ گلکسی اس 9

سامسونگ از یک ماده جدید سبک و مقاوم هم به نام متال 12 رونمایی کرده است. گفته شده است که این فناوری به زمان پروسه ساخت بیشتری نیاز دارد، اما می‌توان انتظار داشت که این کمپانی کره‌ای در ساخت گلکسی اس 9 از آن استفاده کرده باشد.

برخی از منابع خبری نیز گفته بودند که گلکسی اس 9 از یک طراحی ماژولار بهره می‌برد و به آهنرباهایی پشتی مجهز شده است تا کاربر بتواند تجهیزاتی جانبی مانند باتری‌های جانبی، لنزهای بزرگ کننده تصویر و وسایل دیگری را به آن متصل سازد. تا به حال تنها یک منبع خبری به این امر اشاره کرده است و از این رو می‌توان گفت که احتمال عرضه گلکسی اس جدید با یک طراحی ماژولار بسیار کم است. یک منبع خبری هم گفته است که این گوشی پرچمدار با یک رنگ جدید هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و ظاهرا این رنگ بنفش است.


بیشتر بخوانید: رنگ گلکسی اس ۹ ؛ پرچمدار ۲۰۱۸ سامسونگ در چه رنگ‌هایی عرضه می‌شود


در مجموع گلکسی اس 9 سامسونگ از نظر سبک طراحی به گلکسی اس 8 شبیه است با این تفاوت که سامسونگ حاشیه‌های نمایشگر را در آن باریک‌تر کرده و مکان اسکنر اثر انگشت را نیز تغییر داده است.

دوربین

  • دوربین جدید با فناوری دیافراگم متغیر و قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن و HDR

دوربین گلکسی اس 9 قرار است که برجسته‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند باشد. این دوربین دوگانه نیست و تعداد مگاپیکسل‌های زیادی هم ندارد، اما گفته شده است که می‌تواند فناوری دیافراگم متغیر و فیلمبرداری سوپر اسلوموشن را در اختیار کاربر بگذارد و علاوه بر این اولین دوربین موبایلی است که می‌تواند امکان فیلمبرداری HDR را برای شما فراهم سازد.


بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی های هوشمند متعلق به کدام برند است؟


سامسونگ در دعوتنامه‌ای که برای رویدادش در نمایشگاه MWC 2018 منتشر کرده عبارت ” The Camera. Reimagined ” را قید کرده است. با توجه به این عبارت و جزییات موجود می‌توان گفت که دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ اولین دوربین موبایلی است که توانایی فیلم برداری اچ دی آر را دارد و در صورتی که دارای دیافراگم متغیر باشد، می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به دوربین پیکسل 2 گوگل ارائه کند.

خبرهای منتشر شده از این امر حکایت می‌کنند که دوربین گلکسی اس 9 از لنزهای دوآل پیکسل 12 مگاپیکسلی با قابلیت پایدارسازی بصری تصاویر و دیافراگم متغیر قابل تنظیم بین f/1.5 و f/2.4 بهره می‌برد. قابل تنظیم بودن دیافراگم این دوربین شما را قادر می‌سازد تا در شرایط کم نور برای گرفتن تصاویر بهتر این مشخصه را بر روی اندازه f/1.5 و در شرایط ایده آل که نور به میزان کافی وجود دارد، روی اندازه f/2.4 قرار دهید.

خبر مجهز بودن دوربین اصلی گوشی پرچمدار جدید سامسونگ به یک دیافراگم قابل تنظیم بر اساس اطلاعاتی که روی جعبه این محصول قید شده، منتشر شده است. روی این جعبه همچنین ذکر شده است که دوربین اصلی گلکسی اس 9 سرعت بالایی دارد، به قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن مجهز است و توسط یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود.

برخی منابع می‌گویند که سامسونگ در حال ساختن یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری با نرخ 1000 فریم بر ثانیه است.


بیشتر بخوانید:  دوربین سامسونگ با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه، سونی را به چالش می کشد


تصویر جعبه گلکسی اس 9
تصویر جعبه گلکسی اس 9

سامسونگ در گلکسی اس 9 از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 استفاده کرده و همه محدودیت‌های ذکر شده در مورد قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین این گوشی هوشمند را به واسطه این تراشه رفع می‌سازد. نسخه آمریکایی این دستگاه با این چیپست عرضه می‌شود.

نکته‌ای که می‌توان با اطمینان به آن اشاره کرد، این است که دوربین گلکسی اس 9 با دوربین گلکسی اس 9 پلاس فرق دارد. تصاویری که در مورد جعبه‌ها و طرح‌های اولیه این دو گوشی هوشمند منتشر شده‌ نیز این تفاوت را نشان داده‌اند. با همه این تفاسیر گفته شده که سازنده کره‌ای در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش از یک دوربین سلفی با سنسور 3 بعدی استفاده کرده است تا روش جدیدی را برای باز کردن قفل این گوشی هوشمند در اختیار طرفداران و کاربرانش بگذارد.

هنوز هیچ مطلبی در مورد این فناوری منتشر نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که این قابلیت به سیستم فیس آیدی آیفون X که از طریق تشخیص چهره کاربر قفل گوشی را باز می‌کند، شبیه باشد. 3 بعدی بودن این فناوری هم این اطمینان را ایجاد می‌کند که قابلیت تشخیص چهره دوربین سلفی گلکسی اس 9 با نشان دادن یک عکس فریب نمی‌خورد.

دوربین

به دلیل محدود بودن میزان اطلاعات منتشر شده در رابطه با مجهز بودن گلکسی اس 9 به قابلیت باز کردن قفل گوشی با کمک یک فناوری تشخیص چهره 3 بعدی، نمی‌توان وجود این قابلیت را تایید کرد، اما احتمال وجود نداشتن آن هم در این گوشی هوشمند کم است. در هر صورت، گلکسی اس 9 سامسونگ فاقد دوربین دوگانه اصلی است و این ویژگی تنها در گلکسی اس 9 پلاس خودنمایی خواهد کرد.

باتری

  • ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت و راندمان مصرف انرژی بهتر

جدیدترین تصویری که از باتری گلکسی اس 9 سامسونگ منتشر شده است به یک باتری جایگزین تعلق دارد. این باتری هم مانند باتری گلکسی اس 8 با ظرفیتی معال 3000 میلی‌آمپر ساعت ساخته شده است. جزییات جدید همچنین از این امر حکایت می‌کنند که سامسونگ با به کارگیری فناوری PCB اگزینوس را قادر ساخته است که بدون افزایش دادن سایز پردازشگر، باتری را با ابعاد بزرگ‌تری بسازد.

با همه این تفاسیر می‌توان گفت که بهینه سازی‌های اعمال شده در پردازشگر جدید منبع تغذیه گلکسی اس 9 را قادر می‌سازند تا با یک بار شارژ مدت زمان بیشتری روشن باقی بماند.

گوشی پرچمدار جدید سازنده مشهور کره‌ای از فناوری شارژ وایرلس هم بهره می‌برد. محتوای چاپ شده بر روی جعبه گلکسی اس 9 هم مجهز بودن باتری این گوشی هوشمند به قابلیت شارژ بی‌سیم را تایید می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که سامسونگ می‌خواهد با توجه به تجربه‌ای تلخی که از باتری نوت 7 به یاد دارد، از بکارگیری یک باتری بزرگ بر روی گلکسی اس 9 خودداری کند. با این حال، افزایش سایز باتری به میزانی اندک قابل توجیه است.

قدرت و سیستم عامل

  • رم 4 گیگابایتی
  • پردازشگرهای کوالکام اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810

کوالکام از پردازشگر اسنپدراگون 845 خود رونمایی کرد و انتظار می‌رود که نسخه‌هایی از گلکسی اس 9 که قرار است در ایالات متحده عرضه شوند با این تراشه در اختیار کاربران قرار بگیرند. اسنپدراگون 845 یک پردازنده هشت هسته‌ای متشکل از چهار هسته 2.8GHz و چهار هسته 1.8GHz است و بد نیست بدانید که راندمان 4 هسته سریع این پردازشگر از راندمان چهار هسته سریع پردازشگر اسنپدراگون 835 در حدود 30 درصد بیشتر است.

کوالکام در ساخت این تراشه توانایی پردازش هوش مصنوعی و عملکرد گرافیکی را بهبود بخشیده و مصرف انرژی را نیز کمتر کرده است. این تراشه گلکسی اس 9 را قادر می‌سازد تا با رزولوشن UHD 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

کاربرانی که در خارج از ایالات متحده هستند، گلکسی اس 9 سامسونگ را با پردازشگر اگزینوس 9810 دریافت می‌کنند. این پردازشگر به یک مودم LTE مجهز بوده و از این رو می‌تواند تا سرعت دانلود 1.2Gbps را پشتیبانی کند. این سرعت دانلود از سرعت دانلود سایر گوشی‌های همراه موجود در بازار بالاتر است و شما را قادر می‌سازد تا یک فیلم با رزولوشن HD را در عرض 10 ثانیه دانلود کنید.

قدرت و سیستم عامل

به نظر می‌رسد که گلکسی اس 9 بر خلاف بسیاری از گوشی‌های پرچمدار جدید و مخصوصا گوشی‌های پیشرفته آسیایی که تا به امروز وارد بازار شده‌اند، فاقد رم 6 گیگابایتی است و ظاهرا سامسونگ هنوز هم قصد دارد که از یک رم 4 گیگابایتی در ساخت این محصول استفاده کند.

این ادعا توسط نتایج تست‌های بنچمارک جدید گلکسی اس 9 پلاس ارائه شده‌ است. در نتایج بنچمارک منتشر شده، امتیاز کسب شده توسط گلکسی اس 9 پلاس مجهز به اگزینوس 9810 بسیار کمتر از امتیازی بود که یک گوشی پرچمدار سامسونگ می‌تواند کسب کند و به همین دلیل احتمال نادرست بودن این اطلاعات وجود دارد.

علی رغم وجود داشتن شایعاتی در زمینه استفاده سامسونگ از یک رم 4 گیگابایتی، یک منبع خبری دیگر گفته است که این سازنده کره‌ای می‌خواهد مدل پلاس گوشی جدید خود را با یک رم 6 گیگابایتی عرضه کند و رم 4 گیگابایتی تنها در گلکسی اس 9 استاندارد به کار می رود.

ظاهرا گلکسی اس 9 پلاس در دو مدل با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی ارائه می‌شود. در این میان اطلاعات چاپ شده بر روی جعبه گلکسی اس 9 استاندارد هم نشان داده‌ که این گوشی هوشمند دارای رم 4 گیگابایتی است.

گلکسی اس 9 استاندارد با دو پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 عرضه می‌گردد و سیستم عامل اندروید 8 اوریو را نیز بر روی خود دارد.

ویژگی‌های دیگر

  • اسپیکرهای استریو
  • اسکنر قرنیه چشم ارتقا یافته

سامسونگ احتمالا اسکنر قرنیه چشم را در گوشی پرچمدار جدیدش ارتقا می‌دهد. شایعه‌های موجود از این امر حکایت می‌کنند که این سازنده در پرچمدار گلکسی جدید خود از یک سنسور 3 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص بهتر عنبیه چشم در شرایط کم نور و حتی در هنگام پوشیدن عینک استفاده کرده است.

سامسونگ در گلکسی اس 8 از یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای این کار استفاده کرده بود و از این رو می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 9 نسبت به گلکسی اس 8 عملکرد بهتری در این مورد داشته باشد. علاوه بر این، سنسور جدید از اسکن بیومتریک هوشمند استفاده می‌کند تا قابلیت اسکن قرنیه چشم را با تشخیص چهره ترکیب کرده و کارایی بهتری را در شرایط کم نور ارائه کند.

اطلاعات منتشر شده در رابطه با یک پتنت جدید با سیستمی مشابه، نشان داده است که دوربین قرنیه چشم به کار رفته در این پتنت می‌تواند چشم و بخشی از چهره را شناسایی کند.

ویژگی‌های دیگر

سامسونگ گلکسی اس 9 احتمالا قدرت صوتی خوبی نیز دارد. این گوشی هوشمند با اسپیکرهای استریو AKG و یک هدفون بلوتوث از این برند عرضه می‌شود. این اطلاعات نیز بر روی جعبه یک گلکسی اس 9 که اخیرا تصویر آن منتشر شده، قید شده است.

گلکسی اس 9 اخیرا تاییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) را نیز دریافت کرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند همه باندهای اصلی LTE را پشتیبانی کرده و در ویتنام تولید می‌شود. تصویری که در بالا از جعبه این گوشی هوشمند می‌بینید نیز در ابتدا در کشور ویتنام منتشر شده بود و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که این گفته صحت داشته باشد.

منابع خبری اخیرا اطلاعاتی را نیز در مورد پتنت یک سنسور ساخته شده توسط سامسونگ که می‌تواند شرایط جوی را تحلیل کند، منتشر کرده‌اند. ظاهرا این سنسور کاربر را نسبت به میزان آلودگی موجود در هوا نیز مطلع می‌سازد. یک منبع خبری هم گفته است که سازنده مشهور کره‌ای می‌خواهد پایه سامسونگ دکس (DeX) را نیز که در کنار گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی شد، ارتقاء دهد.

ظاهرا این بهینه سازی باعث می‌شود که دکس عملکردی شبیه به یک پد شارژ کننده داشته باشد و کاربرش را قادر سازد که بر روی یک نمایشگر مطلب مورد نظر خود را تایپ کند. با این وجود دیگر لازم نیست که کاربر هنگام نصب کردن گوشی خود به یک مانیتور از یک صفحه کلید و ماوس استفاده کند.


بیشتر بخوانید: سنسور جدیدی به نام سنسور محیطی در گوشی‌های آینده سامسونگ خودنمایی می‌کند


آنچه می‌خواهیم در گلکسی اس 9 ببینیم

گلکسی اس 8 سامسونگ هنوز هم یک گوشی پرزرق و برق جدید محسوب می‌شود، اما ویژگی‌هایی وجود دارد که ما آرزو می‌کردیم سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گلکسی اس 9 آنها را نیز به کار می‌گرفت. در این قسمت به معرفی این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم.

  • نمایشگر تاشو

نمایشگر تاشو

چند سالی است که منابع خبری می‌گویند سامسونگ می‌خواهد یک گوشی هوشمند با نام گلکسی X با نمایشگر تاشو را وارد بازار کند. یکی از مدیران شرکت سامسونگ گفته است که این شرکت قصد ندارد تا سال 2019 میلادی یک گوشی تمام تاشو را وارد بازار کند، اما احتمال تغییر کردن این برنامه‌ها وجود دارد.

ساختن یک گوشی قابل انعطاف با نمایشگر تاشو و عرضه آن در سال 2018 یک امتیاز بزرگ برای سامسونگ محسوب می‌شود و می‌تواند دیدگاه همه کاربران را نسبت به گوشی‌های همراه نیز تغییر دهد.

  • نسخه کوچک‌تر

سامسونگ محصولی را برای رقابت با آیفون SE اپل عرضه نکرد، اما گلکسی اس 8 را برای کاربران علاقمند به گوشی‌های سایز متوسط و مدل پلاس این محصول را برای کاربران علاقمند به گوشی‌های بزرگ تولید کرد. همه دوست دارند که سازنده مشهور کره‌ای گلکسی اس 9 را به یک نمایشگر کوچک‌تر مجهز سازد یا یک نسخه کوچک سوم از این محصول را نیز در اختیار کاربرانش قرار دهد.

  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در نمایشگر

اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در نمایشگر

همه می‌دانند که سامسونگ قصد داشت که گلکسی اس 8 خود را به یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر مجهز سازد، اما در آن زمان نتوانست به این تکنولوژی دست یابد. این سازنده در عوض یک کلید خانه لمسی سودمند را در زیر نمایشگر گوشی پرچمدار سال 2017 خود قرار داد، اما همه علاقمندان انتظار دارند که گوشی پرچمدار جدید این سازنده به یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در نمایشگر مجهز شود.

  • قیمت ارزان‌تر

سامسونگ مجبور بود که قیمت گلکسی اس 8 را افزایش دهد و آن را به یکی از گران‌ترین گوشی‌های پرچمدار عرضه شده در بازار تبدیل کند. اگر که این گوشی هوشمند را با امضای یک قرارداد دو ساله بخرید شاید به آن به چشم یک گوشی گران قیمت نگاه نکنید، با این حال انتظار داریم که سازنده کره‌ای قیمت جانشین این گوشی هوشمند را تا حد ممکن کاهش دهد.

محصول مشابه: گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 یک گوشی قوی از طرف سامسونگ است. محدود بودن بهینه سازی‌های انجام شده بر روی دوربین و باتری این گوشی هوشمند کمی برای کاربران آزار دهنده است با این حال نمایشگر برجسته به کار رفته در این گوشی پرچمدار یک فناوری بسیار خوب محسوب می‌شود و این محصول را متمایز جلوه می‌دهد. سامسونگ با عرضه این گوشی هوشمند نشان داد که می‌تواند تقریبا همه انتظارات کاربرانش را برآورده سازد.

نقاط قوت:

  • نمایشگر عالی
  • رابط کاربری جدید و سودمند
  • قدرت خوب

نقاط ضعف:

  • دوربین بهینه سازی نشده
  • یکسان بودن اندازه باتری

قیمت در آمازون: 629.99 دلار

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر