;
coinex

ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تا 17 روز هم می‌تواند برسد

ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تا 17 روز نیز مطابق جدیدترین مشاهدات می‌تواند رخ دهد. در ادامه این مطلب همراه باشیم تا بیشتر بررسی کنیم.

بیش از 800 مورد عفونت کووید 19 در سه سفر کشتی مسافرتی تفریحی کروز در سرتاسر جهان گزارش شده است که منجر به کشته شدن حداقل 10 نفر شده‌اند. پس از تخلیه کشتی‌های از قبل قرنطینه‌شده، متخصصان بیماری‌های عفونی بیش از دو هفته پس از تخلیه کشتی‌ها ویروس مسئول این بیماری تنفسی را روی سطوح کشتی پیدا کردند.

ژنوم «ار.ان.ای» (RNA) این ویروس تا 17 روز پس از خالی ماندن کابین‌های کشتی هنوز هم روی انواع سطوح در اتاق مسافرهای آلوده به این بیماری، چه علامت‌دار و چه بدون علامت، شناسایی شد. ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تاکنون بیش از نیم میلیون نفر در سراسر جهان را آلوده کرده و به بیماری کووید ۱۹ (COVID19) مبتلا کرده است. پیشتر مفصلا در مورد ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح صحبت کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

در ابتدا چین بیشترین میزان مبتلایان را داشت، اما حالا ایالات متحده آمریکا حدقل با ۸۵ هزار مورد مبتلا از نظر تعداد مبتلایان کرونا بیشترین میزان را دارد. گفتنی است ایتالیا نیز بیش از ۸۰ هزار نفر بیمار دارد. آمارها حاکی است بیش از یک سوم جمعیت سیاره زمین اکنون در قرنطینه به سر می‌برند، یعنی بیشتر از کل جمعیت جهان در دوران جنگ جهانی دوم. در همین رابطه گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید.

ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تا 17 روز

قبل از انجام اقدامات ضد‌عفونی‌کننده، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گزارش ‌کرد که با توجه به داده‌های فعلی نمی‌توان گفت که آیا انتقال بیماری از سطوح آلوده رخ داده است یا نه، ولی می‌توان گفت که آر.ان.ای این ویروس تا 17 روز در دمای مناسب بر روی سطوح می ماند. ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح تا 17 روز پیش از این گزارش نشده بود.

ضدعفونی معابر شهری
ضدعفونی معابر شهری تهران با گروه جهادی مدافعان سلامت. (اعتبار: فارس)

حدود 30 میلیون مسافر هر سال با بیش از 300 کشتی دریایی در سراسر جهان سفر می‌کنند. کشتی‌های گردشگری (کروزها) جمعیت‌های متنوعی را برای مدت زمان طولانی در مجاورت هم جمع می‌کنند که این امر به شیوع ویروس‌های عفونی مانند کووید 19 کمک می‌کند. کشتی‌های مسافرتی به دلیل محیط بسته، تماس بین مسافران از کشورهای مختلف و خدمه کشتی‌ها، اغلب شرایط مناسبی برای شیوع بیماری‌های عفونی دارند.

انجمن بین‌المللی کشتی‌های مسافرتی و تفریحی کروز از تعلیق داوطلبانه 30 روزه این سفر‌ها خبر دادند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هشدار داده‌است که اقدامات سریعی برای مهار این بیماری مورد نیاز است. آن‌ها به مردم توصیه کرده‌اند که سفرهای دریایی را در طول جهان در طول همه‌گیری این بیماری خطرناک متوقف کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر