;
coinex

چرا ویروس هانتا در حال حاضر جای نگرانی ندارد؟

برای بسیاری از ما بیماری کویید19 شدیدتر از هر بحرانی است که تاکنون دیده‌ایم. ولی چرا ویروس هانتا این روزها کسی را نباید نگران کند؟

ما هر روزه شاهد گزارشاتی از رشد سریع آمار مرگ و میر در نتیجه همه گیری ویروس کرونای جدید هستیم. گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را در همین زمینه دنبال کنید. این روزها خبرهایی در مورد مرگ یک مرد در چین در اثر ویروس «هانتا» که از خانواده‌ای از ویروس‌های جوندگان است که احتمالاً تا اکنون اسمی از آنها نشنیده‌اید در حال پخش‌شدن است.

پیشتر در تکراتو بررسی کردیم که ویروس هانتا چیست مطالعات نشان می‌دهند که تنها در صورت تماس با ادرار، بزاق و مدفوع آلوده جوندگانی مانند موش می توان به بیماری آن سندرم ریوی هانتا ویروسی (HPS) دچار شد. بر خلاف ویروس کرونای جدید که بسیار مسری است و می تواند از راه های مختلفی منتقل شود این ویروس نمی‌تواند از یک شخص به فرد دیگر منتقل شود. پس نگران نباشید زیرا ویروس هانتا جای هیچ نگرانی ندارد.

بیشتر بخوانید:

چرا ویروس هانتا در حال حاضر جای نگرانی ندارد؟

این روزها بیشتر از هر زمانی نیاز به آرامش روحی و حفظ خونسردی خود خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هر چه استراحت بیشتر و استرس کمتری داشته باشید، شرایط بدنی شما بهتر خواهد بود.

ویروس هانتا

ما چند پیشنهاد در این روزها برای شما داریم:

از چک کردن لحظه به لحظه اخبار خودداری کنید:‌ لازم نیست در مورد هر مورد جدید کویید19 در هر گوشه جهان مطلع شوید. دانشتن یا ندانستن شما کاری را برای کسی آسان نمیکند، شما فقط اضطراب خود را دو چندان می‌کنید.

شایعه ها را کنار‌ زده و به حقایق روی بیاورید: در این مواقع حساس شبکه‌های مجازی سرشار از اطلاعات ضد و نقیض می‌شنوند که فقط باعث تحریک مردم و انتشار ترس و وحشت اند. سعی کنید از خواندن و پخش کردن این اطلاعات خودداری کنید.

مبلغ بسته حمایتی کرونا چقدر است؟

ارتباط خود را با خانواده خود تسکین بخشید: اکنون که ما مجبور شده ایم در کنار خانواده‌های خود باشیم، از این زمان برای ایجاد پیوند با والدین و خواهر و برادران خود استفاده کنید. مطمئناً چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن پیدا خواهید‌کرد.

مراقب خود و خانواده خود باشید و کار‌های توصیه شده را انجام دهید:‌ هرگز از مراقبت از خود دست نکشید و مدام به توصیه‌های بهداشتی عمل کنید. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

برای خود یک سرگرمی جدید پیدا کنید:‌برای گذراندن این ایمام شما نیاز به یک سرگرمی خواهید داشت. شما میتوانید از خواندن کتاب، بازی‌های کامپیوتری، و فراگیری مهارت‌های جدید در خانه شروع کنید.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: firstpost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر