;
coinex

تست خانگی کرونا ؛ شهروندان آمریکا در خانه تست کرونا می‌دهند

از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها درگیر ساخت کیت تشخیص کیت کرونا شده اند. به تازگی خبری مبنی بر تست خانگی کرونا در امریکا منتشر شده است.

اداره غذا و داروی امریکا، FDA نخستین ابزار تست خانگی کرونا را تایید کرده است. شرکت لب کورپ به عنوان مبدع و سازنده این ابزار جدید بیان کرده است که در توزیع این کیت اولیت با کادر درمانی است. ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تاکنون بیش از 2.5 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است. آمریکا بیشترین میزان تست کرونا را در میان همه کشورهای جهان از شهروندان خود گرفته است؛ تاکنون بیش از 4 میلیون آمریکایی تست کرونا گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

با این ابزار تست خانگی کرونا، افراد یک دسته باریک که بر سر آن تکه ای پنبه وجود دارد را در سوراخ بینی خود قرار میدهند. بخشی از مخاط بینی که به این پنبه میچسبد را در بسته ای به شرکت میفرستند تا آزمایش شود. این کیت در حال حاضر 119 دلار قیمت دارد.

مقامات امریکایی امیدوارند تا در این شیوه ریسک آلودگی کادرها و مراکز درمانی بسیار کاسته شود. با توجه به سرعت کم تست COVID-19 در ایالات متحده و نگرانی در مورد شیوع بیماری ، آزمایش در خانه می تواند به تشخیص موارد بیشتر کمک کند.

تست خانگی کرونا در امریکا با جدیدترین کیت های آزمایشی

کیت تست خانگی کرونا

پس از اینکه در ابتدا آزمایش های COVID-19 به مراکز کنترل بیماری و انجام آنها در آزمایشگاه های بهداشت عمومی دولتی و محلی محدود شد، در تاریخ 29 فوریه ، سازمان غذا و دارو FDA به آزمایشگاه های معتبر، از جمله شرکت های آزمایش های آزمایشگاهی تجاری اجازه داد که آزمایش های COVID-19 را به منظور تست خانگی کرونا تولید و توزیع کنند.

تست خانگی کرونا

اگرچه سایر شرکت های خصوصی در ایجاد تست های COVID-19 شرکت کرده اند، اما این اولین شرکتی است که آزمایش خود را مستقیماً و برای تست خانگی کرونا به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

لب کورپ ، طیف وسیعی از آزمایش های معتبر از میزان کلسترول گرفته تا باروری و بیماری های عفونی مانند بیماری های مقاربتی جنسی (STDs) را ارائه می دهد.

شیوه انجام تست خانگی کرونا با کیت های جدید

افراد پس از آنکه ابتدا به سؤالات مربوط به سلامت، علائم و عوامل خطر ابتلا به بیماری کروناویروس خود پاسخ دهند، می توانند تست خانگی کرونا (COVID-19)  را در وب سایت این شرکت سفارش دهند، پزشک نیز باید آزمایش را تجویز کند.

بنابراین پزشکان راه دور از PWNHealth ، شبکه ملی پزشکانی که آزمایشات تشخیصی را تجویز می کنند، این کار را انجام میدهند، به همین منظور این پاسخ ها را بررسی می کنند تا تعیین کنند که شخص معیارهای تعیین شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر، از آنجا که آزمایش های COVID-19 در ایالات متحده فراوان نیستند، پزشکان در تلاشند بیماریهای تنفسی دیگر مانند آنفولانزا را اول از این قاعده جدا کنند و فقط آزمایش را برای افرادی که علائم کرونا و عوامل خطر دیگری برای ابتلا به آن مثلا تماس نزدیک با افراد مبتلا دارند، انجام دهند.

اگر پزشک راه دور تصمیم به تجویز آزمایش تست خانگی کرونا بگیرد، شرکت کیت تست 135 دلاری را طی دو روز ارسال می کند. البته که مشتریان می توانند 30 دلار بیشتر برای دریافت کیت یک شبه پرداخت کنند. (یعنی حکمروایی منطق سرمایه داری حتی اینجا)

تست خانگی کرونا
اگر پزشک راه دور تصمیم به تجویز آزمایش تست خانگی کرونا بگیرد، شرکت کیت تست 135 دلاری را طی دو روز ارسال می کند. البته که مشتریان می توانند 30 دلار بیشتر برای دریافت کیت یک شبه پرداخت کنند.

تست خانگی کرونا شرکت لب کورپ همراه با یک سواب مخصوص میباشد که به میزان کافی طویل است تا از قسمت پشت بینی و گلو نمونه گرفته شود ، بعلاوه این کیت همراه با دستورالعمل مهر و موم کردن نمونه سواب برای ارسال مجدد آن به شرکت میباشد.

افراد همچنین می توانند هر دو نمونه بزاق و خلط را به عنوان پشتیبان تهیه کنند. (در حال حاضر، سازمان غذا و دارو فقط نمونه های سواب های بینی را تایید می کند، اما شرکت ها  آزمایش را بر روی نمونه های بزاق و خلط نیز اعمال میکنند)

نمونه تست خانگی کرونا در بسته بندی و یک شبه پیش پرداخت شده ارسال می شود و در یکی از چندین آزمایشگاه مورد تأیید FDA برای انجام آزمایش در سراسر کشور طی 72 ساعت انجام می شود.

مانند بسیاری از آزمایشات تجاری موجود، این آزمایش نیز  SARS-CoV-2، ویروس ایجاد کننده بیماری COVID-19، را از نمونه استخراج می کند و سپس آن را برای توالی ژنتیکی خاص ویروس مورد بررسی قرار میدهد. این شرکت می گوید که نتایج تست خانگی کرونا را از طریق متن و ایمیل ارسال می کند، و پزشکان ممکن است به افراد توصیه کنند تا زمان دریافت نتایج خود را ایزوله کنند.

بیشتر بخوانید:

در صورت مثبت بودن تست خانگی کرونا، این شرکت همچنین یکی از حدود 200 پزشک مشاوره کامل از راه دور را ارائه می دهد که در هزینه آزمایش اعمال شده است. پزشک نیز نتیجه را به عنوان یک مورد مثبت به ادارات بهداشت و درمان دولتی مناسب گزارش می کند.

لب کورپ می گوید آماده ارسال 30،000 تست خانگی کرونا (COVID-19) است و قصد دارد تعداد آزمایشگاه هایی که این  آزمایش ها را انجام میدهند گسترش دهد. اما ، Julia Cheek ، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت می گوید ، افزایش تعداد تست خانگی کرونا بستگی به در دسترس بودن سواب ها برای جمع آوری نمونه ها دارد.

سه تولید کننده عمده، سواب های تست خانگی کرونا را می سازند، اما به نظر می رسد تولید کننده اصلی این محصول یک شرکت مستقر در ایتالیا است. از آنجا که این کشور تحت قرنطینه است، عرضه محدود آن  و همچنین افزایش تقاضا به دلیل آزمایش بیشتر COVID-19 در سراسر جهان، منجر به کمبود جهانی سواب ها برای هر آزمایشگاهی که آزمایش را انجام میدهد می شود.

به همین دلیل اولین کیت های لب کورپ تنها دارای یک سواب میباشند  و لب کورپ  کیت ها را به یک فرد از هر خانواده محدود می کند تا زمانی که عرضه سواب ها فراوان تر شود.

Cheek می گوید : ” ما به سختی کار می کنیم تا از ظرفیت هفتگی برای آزمایش 250،000 آمریکایی استفاده کنیم. هدف ما این است که به تقویت ظرفیت ادامه دهیم ، اما با کمبود جهانی سواب ، ما هنوز یک جدول زمانی تایید شده برای آن نداریم.” در نهایت ، او می گوید، کیت های آزمایش می توانند برای یک خانواده طراحی شوند تا همه افراد خانواده در صورت لزوم آزمایش شوند تا بدانند چه اقدامات محافظتی انجام دهند.

آمازون در توزیع تست خانگی کرونا به کمک آمده است

کمپانی آمازون در نظر دارد تا مقدمات تست خانگی ویروس کرونا را در شهر سیاتل برگزار کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، شهروندان این شهر می‌توانند به صورت داوطلبانه در سامانه «SCAN» ثبت نام کنند تا کارمندان این شرکت کیت تست را به منزل این افراد ارسال کنند.

کیت‌های تست ویروس کرونا توسط شبکه ارزیابی ویروس کرونای سیاتل (Seattle Coronavirus Assessment Network) یا «SCAN» تامین می‌شود.

این شبکه پیش از این برای بررسی و تحقیق بیماری آنفلوآنزا در سیاتل راه افتاده بود، ولی اکنون برای درک بهتر و شناسایی ویروس کرونا فعالیت می‌کند. هزینه این تست‌ها نیز توسط بازو‌های سرمایه‌گذاری خصوصی بیل گیتس تامین می‌شود.

تست خانگی کرونا
کمپانی آمازون در نظر دارد تا مقدمات تست خانگی ویروس کرونا را در شهر سیاتل برگزار کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، شهروندان این شهر می‌توانند به صورت داوطلبانه در سامانه «SCAN» ثبت نام کنند تا کارمندان این شرکت کیت تست را به منزل این افراد ارسال کنند.

SCAN در زمینه فنی نیز تنها نیست و انجمن خیریه بیل و ملیندا گیتس این سازمان را در چالش خود همراهی می‌کند. البته لازم به ذکر است دیگر کمپانی‌های بزرگ به منظور جبران ناکارآمدی‌های سیستم فدرال در کنترل شیوع و تست همگانی ویروس کرونا نیز دست به کار شده‌اند. برای مثال مارک زاکربرگ از طریق انجمن خیریه خود در سانفرانسیسکو نیز همانند آمازون در حال عرضه کیت تست است.

بیشتر بخوانید:

آمازون در این پویش به کمک بازوی سلامتی خود «Amazon Care» (یک شبکه بهداشتی داخلی برای کارمندان آمازون) کیت‌های تست را به خانه‌ها ارسال می‌کند. البته این غول اینترنتی تست‌ها را محدود به کارمندان آمازون نکرده و تمام شهروندان سیاتل می‌توانند از خدمات SCAN بهره ببرند.

همچنین کودکان و افرادی که از خود علائمی نشان نمی‌دهند نیز می‌توانند در این تست شرکت کنند. خبرگزاری CNBC در این رابطه عنوان کرده است تمامی پیک‌های غول اینترنتی برای مدیریت این قضیه آموزش دیده‌اند و وظیفه توزیع کیت تست کرونا به افراد را دارند.

کریستن هلتون (Kristen Helton) مدیر اجرایی سلامت کمپانی سیاتلی می‌گوید:

پاسخ به بحران ویروس کرونا که به سرعت در حال توسعه بوده و باید تلاشی در سطح جامعه باشد که نیازمند همکاری بخش دولتی و خصوصی است. ما مفتخریم که توسط جامعه و سیستم بهداشت عمومی قوی و سیستم آکادمیک قدرتمند احاطه شده‌ایم تا به کمک توانایی بخش سلامت آمازون بتوانیم چنین کاری را پیش ببریم.

کیت تست کرونا ؛ سایر شرکت ها چه میکنند؟

پیش از این نیز مسئولین بهداشت ایالات متحده، آزمایش دیگری  برای تشخیص کروناویروس تصویب کرده اند که با سرعت ده برابر قابلیت تشخیص بیماران را دارد و به از بین بردن موانع بر سر راه مهار ویروس کمک می کند.

سازمان غذا و دارو (FDA) “مجوز استفاده اضطراری” را به این آزمایش که با دستگاه های 8800/6800 کوباس شرکت روش انجام میشود ، اعطا کرد.

سیستم 8800 قادر است روزانه 4.128 بیمار را آزمایش کند و نسخه 6800 می تواند روزانه 1.440 نمونه را مورد آزمایش قرار دهد. این دستگاه در اروپا و کشورهایی که گواهی آن را برای دستگاه های پزشکی دارند نیز در دسترس است.

سهام شرکت روش با 11 درصد افزایش در ساعت 13:29 در زوریخ ، شدیدترین افزایش نرخ روزانه از سال 1997 را داشته است. Thomas Schinecker ، رئیس واحد تشخیص داروسازان سوئیس ، در مصاحبه ای گفت :

ما سرعت را به طور قطعی با ضریب 10 افزایش می دهیم.

این آزمایش برای مهار شیوع Covid-19 ضروی است زیرا امکان شناسایی افراد آلوده و قرنطینه کردن آنها را برای کارکنان بهداشت و درمان فراهم میکند ، حتی اگر آنها علائم زیادی نداشته باشند.

این امر به طور بالقوه می تواند تعداد کلی عفونت ها را کاهش داده و زمان لازم برای داروسازان را فراهم کند تا درمان های بهتری را ارائه داده و در نهایت واکسن بهتری را ارائه دهند.

این سومین آزمایش – و اولین نسخه در دسترس تجاری است – که مجوز استفاده اضطراری را از FDA گرفته است. این آژانس در ماه فوریه ابزارهای تشخیصی ارائه شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) و وزارت بهداشت عمومی ایالت نیویورک را از میان برداشت.

تست خانگی کرونا

ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل آزمایش بسیار کند جمعیت مورد انتقاد قرار گرفته اند و این امر به ویروس امکان تکثیر میدهد. سیستم های کوباس شرکت روش که در سال 2014 راه اندازی شدند ، به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس هستند ، تاکنون 695 دستگاه 6800 و 132 دستگاه 8800 نصب شده اند.

Schinecker گفت، 110 عدد از این دستگاه ها در آمریکا وجود دارد و شرکت روش تعداد قابل توجهی از موارد جدید را در مناطق کلیدی آمریکا در هفته های اخیر نصب کرده است. شرکت روش از تعیین اینکه چه تعداد از این دستگاه ها مدل 8800 و چه تعدادی مدل 6800 میباشند ، خودداری کرد.

Schinecker گفت :

ما قطعاً ظرفیت تست را به میزان قابل توجهی در سراسر ایالات متحده افزایش داده ایم.

دستگاه کوباس 8800 می تواند حدود 10 برابر سریعتر از تست های کروناویروس موجود شرکت روش ، که با دستگاه های MagNA Pure 24 و LightCycler 480 آن انجام میشوند، بیماران را تشخیص دهد.

با اینکه این دستگاه ها نیاز به توجه بیشتری از جانب انسان دارند ، تعداد زیادی از آنها در آزمایشگاه ها و بیمارستان های سراسر جهان وجود دارد. Schinecker گفت:

این دستگاه ها همچنان نقش مهمی در آزمایش افراد ، به ویژه در خارج از ایالات متحده ، ایفا می کنند.

دستگاه های 8800/6800 کوباس ، نتایج آزمایش را طی چهار ساعت ارائه می دهند. شرکت روش اعلام کرد که می تواند هر ماه میلیون ها تست را انجام دهد و فراتر از محدودیت های ظرفیت تولید خود می رود. شرکت روش از اظهار نظر درمورد قیمت گذاری تست ها خودداری کرد.

این آزمایشها اسیدهای نوکلئیک استخراج شده از بزاق یا مخاط بیماران را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و آنها را برعلیه توالی های موجود در گونه های کروناویروس ، از جمله سارس و آنهایی که در ووهان چین پدیدار شده اند ، مقایسه می کنند.

شرکت ابوت و کیت تشخیص کرونا در 5 دقیقه

یکی از مهمترین شرکت هایی که در حوزه ساخت و توزیع کیت تشخیص ویروس کرونا فعالیت میکند شرکت ابوت است. فعالیت برای مهار ویروس این روزها جهانی شده است.

شرکت ابووت در آمریکا می‌گوید موفق شده است کیت جدیدی را تولید کند که کمتر از پنج دقیقه می‌تواند افراد  مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کند؛ این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است و تقریبا در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد.

ابووت، یک کمپانی تولید کننده تجهیزات پزشکی است که می‌گوید از اول ماه آوریل، می‌تواند روزی 50 هزار عدد از این کیت‌های آزمایش کرونا را به بازار بفرستد.

جان فرلز، معاون تحقیق و توسعه این شرکت، در مصاحبه با “بلومبرگ” گفت:

آزمایش مولکولی، قطعاتی از ژنوم ویروس کرونا را جست‌وجو می‌کند که در صورت وجود در سطوح بالا، به سرعت قابل شناسایی است و جست‌وجوی کامل برای رد کردن قطعی عفونت می‌تواند تا 13 دقیقه طول بکشد.

این شرکت مجوز اضطراری لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در آزمایشگاه‌های مجاز و مراکز مراقبتی مربوط به این بیماری دریافت کرده است.

آزمایش تست کرونا توسط این فن‌آوری، با نمونه‌گیری از بینی یا گلوی فرد انجام می‌شود؛ سپس آن نمونه با یک محلول شیمیایی مخلوط شده که باعث شکسته‌شدن ویروس می‌شود و “ار ان دی”، آزاد می‌شود؛ مخلوط یاد شده سپس وارد یک سیستم جدید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nyt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر