coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هشدار دانشمندان: پیدایش نوع جهش یافته و واگیردارتر ویروس کرونا در اروپا و آمریکا

تحقیقات جدید از پیدایش نوع جهش یافته و واگیردارتر ویروس کرونا در اروپا می‌گوید که پیش از ورود به آمریکا، مانند آتش‎سوزی گسترده در سراسر قاره پخش شده است.

این امر به وسیله پروتئین سنبله، که توسط ویروس به عنوان کلیدی برای ورود به سلول‎های انسان استفاده می‎شود، اتفاق افتاده است. زیست‎شناسان به سرپرستی آزمایشگاه ملی لاس آلاموس‌ (Los Alamos)، دنباله‎های ژنتیکی ویروس گرفته شده از بیماران کووید-19 را بررسی کرده، و 14 تغییر در پروتئین سنبله را شناسایی کردند.

مهم‎ترین آن‎ها جهشی به نام D614G بوده که توسط محققان به عنوان نگرانی فوری توصیف شده است. این نع جهش ویروسی برای اولین بار در آلمان شناسایی شد. بیماری همه‌گیر کووید 19 در سراسر جهان جان بیش از 260 هزار تفر را گرفته است. با بررسی بیشتر این موضوع با تکراتو همراه باشید!

پیدایش نوع جهش یافته و واگیردارتر ویروس کرونا در اروپا

محققان دریافتند که کروناویروس‎های حاوی سنبله جهش‎یافته، در اوایل فوریه به سرعت در اروپا پخش شده‎اند؛ که با نوع ویروسی که برای اولین بار در ووهان چین شیوع پیدا کرد متفاوت بوده است. علاوه بر این، فرم جهش‎یافته D614G در اوایل ماه مارس وارد کانادا و ایالات متحده شده و در هر دو کشور به شکل غالب ویروس تبدیل شده است.

محققان می‎گویند:

جهش D614G از اویل فوریه در اروپا گسترش یافته و وارد هر منطقه جدیدی که می‎شد، به سرعت به فرم غالب و برجسته ویروس تبدیل می‎شده است. ما در این مورد نگران بودیم که جهش D614G باعث افزایش قابلیت انتقال شود.

اگرچه به نظر می‎رسد این نوع جهش‎یافته ویروس کرونا قابل انتقال‎تر باشد، اما به گفته محققان هیچ ارتباط معناداری میان افراد مبتلا به این نوع جهش‎یافته ویروس کرونا و افزایش شدت بیماری وجود ندارد؛ این بدان معناست که این نوع جهش‎یافته خطر ابتلا به نوع شدید بیماری را افزایش نمی‎دهد.

نوع جهش یافته و واگیردارتر ویروس کرونا

برخی دانشمندان هشدار می‎دهند که یافته‎ها باید با احتیاط تفسیر شوند. آنان در تلاشند تا با گروه‎های تحقیقاتی واکسن همکاری کرده و در روند پژوهش تسریع ایجاد کنند. اما کارشناسان معتقدند برای رسیدن به یک نتیجه قاطع، به تحقیقات بیش‎تری نیاز است.

بیشتر بخوانید:

رئیس بخش ویروس‎شناسی در مؤسسه فرانسیس کریک، جاناتان استوی، اظهار داشت:

این یک داستان جالب از تکامل ویروس کرونای جدید است که از ابزارهایی استفاده می‎کند که در تجزیه و تحلیل دو ویروس کاملا متفاوت، H1N1 و آنفولانزا استفاده می‎شده است.

اگرچه اهمیت عملکردی تغییرات مشاهده شده هنوز کاملا مشخص نشده است، این مطالعه نشان می‎دهد که ویروس کرونای جدید می‎تواند ساختار ژنتیکی خود را به روش‎های مختلف، در حین انتشار در سراسر جهان، تغییر دهد. یافته‎ای که احتمالا پیامدهای مهمی در روند تولید واکسن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر