;
coinex

آیا بهبودیافتگان کووید 19 می‌توانند دوباره بیمار شوند؟

طبق یافته‌های جدید محققان، بهبودیافتگان کووید 19 حداقل تا دو هفته پس از بهبودی حامل آنتی‌بادی خواهند بود. آیا این افراد دوباره بیمار می‎شوند؟

دانشمندان به دنبال پاسخی برای این پرسش که بهبودیافتگان کووید 19 تا چه مدت در برابر عفونت‎های مکرر ایمن هستند، هستند. در حال حاضر مشخص نیست که آنتی‎بادی‎ها تا چه زمانی در بدن انسان فعال خواهند بود یا اینکه آیا بهبودیافتگان کووید 19 می‎توانند دوباره بیمار شوند؟

به گفته محققان، برای فهمیدن این موضوع که توانایی بیماران کووید 19 برای مقابله با ویروس در آینده تا چه حد خواهد بود، به مطالعت بیش‎تری نیاز است. به گزارش دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 3.5 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویروس کرونای جدید مبتلا شده و ایالات متحده آمریکا بیش‎ترین تعداد مبتلایان را دارد. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

آیا بهبودیافتگان کووید 19 می‌توانند دوباره بیمار شوند؟

به گفته متخصصان هنوز مشخص نیست که آیا افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‎شوند، پس از بهبودی برای مدت طولانی مصونیت خواهند داشت خیر؛ همین مسئله موانعی را برای دانشمندان، در راه تولید واکسن، به وجود می‎آورد.

در آخرین پژوهش به رهبری لینگ نی از دانشگاه Tsinghua، خون 14 نفر از بهبودیافتگان کووید 19 که از بیمارستان مرخص شده بودند، جمع‎آوری شد. 8 نفر از این افراد به تازگی مرخص شده و 6 نفر دیگر، دو هفته پیش از انجام این آزمایش از بیمارستان خارج شده بودند. این گروه پژوهشی برای فهمیدن اینکه آیا علائمی از ایمن بودن در افرادی که به بیماری مبتلا نشده‎اند وجود دارد یا خیر، از گروههای کنترل استفاده کردند. آن‎ها نمونه خون از سه فرد سالم، که پیش شروع همه‌گیری خون اهدا کرده بودند، را نیز جمع‎آوری کرده و از سرم خون اهداکنندگان مرد در ایالات متحده نیز استفاده کردند.

بیشتر بخوانید:

محققان روی دو نوع از عملکرد سیستم ایمنی متمرکز شدند؛ که یکی با ایجاد آنتی‎بادی و نوع دیگر در محور سلول‎های خاص که با مهاجمان می‎جنگند، کار می‎کند. علائم هر دو عملکرد سیسنم ایمنی در بهبودیافتگان کووید 19 که به تازگی از بیمارستان خارج شده بودند، نشان داد بدن از هر دو عملکرد سیستم ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‎کند. هم بیماران تازه ترخیص شده و هم بیمارانی که دوهفته از بهبود آن‎ها می‎گذشت، مجهز به آنتی‎بادی اختصاصی برای ویروس کرونای جدید بودند؛ اما این آنتی‎بادی‎ها در خون افراد سالم یافت نشد.

پرستار

آنتی‎بادی‎ها با مسدود کردن پروتئین سنبله، از تهاجم آن‎ها به سلول‎های انسان جلوگیری می‎کنند. به این ترتیب، این تیم تحقیقاتی فکر می‎کند که تولید واکسن، شایستگی تحقیقات گسترده را دارد.

رئیس دانشکده ملی داروهای گرمسیری در کالج پزشکی بیلور در هیوستون و مدیر مرکز بیمارستان کودکان تگزاس، پیتر هوتز، و همکارانش در حال تلاش برای کشف واکسن هستند. این تیم اظهار داشت که بهبودیافتگان کووید 19، حداقل تا دو هفته پس از بهبودی حامل آنتی‎بادی هستند. همچنین یافته‎های این تیم تحقیقاتی نتایج یک مطالعه جداگانه را منعکس می‎کنند؛ مبنی بر اینکه سروم خون بیماران، از تماس ویروس کرونا با سلول‎های تهاجمی جلوگیری میکند.

باین حال، این گروه می‎گویند که نتایج آنان باید در گروه بزر‌گتری از بیماران کووید 19 تأیید شوند. همچنین معتقدند که این مطالعه برای فهمیدن مدت‎زمان مصونیت بهبودیافتگان کووید 19 مؤثر بوده و پیامدهایی در روند تولید واکسن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

منبع: newsweek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر