;
coinex

راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 بازار ؛ چگونه برترین اسمارت فون اپل را انتخاب کنیم؟

اپل از برترین گوشی سازان جهان است و نشان داده که می‌تواند کارایی خوبی را ارائه کند. در این مطلب راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار را ارائه کرده‌ایم.

آیفون اپل در طول 13 سال اخیر به طور مداوم ارتقاء پیدا کرده است. در سال گذشته شاهد عرضه این محصول در سه مدل آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بودیم، محصولاتی که هم اکنون در کنار آیفون ایکس آر، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس عرضه می‌شوند.

اپل می‌خواهد در شهریور ماه آیفون 12 را هم معرفی و به فهرست بهترین گوشی های 2020 کوپرتینو اضافه کند، اما سوال موجود این است که در حال حاضر بهترین گوشی های این سازنده کدام یک از محصولاتش هستند؟

آیفون به خاطر طراحی، کیفیت ساخت، دوربین و نرم افزار منحصربفردش محبوبیت زیادی دارد؛ امسال علاوه بر این شاهد این امر بودیم که یک آیفون خوب هم می‌تواند قیمتی نسبتا اقتصادی داشته باشد. با ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید!

راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار

باید به این نکته هم اشاره کرد که آیفون 11 با باتری بسیار بهتری نسبت به باتری آیفون های قبلی اپل وارد بازار شده است. با این حال فروش آیفون هایی قدیمیتر از آیفون های قابل عرضه توسط اپل، از طرف مراکز خرده فروشی موبایل باعث گیج شدن کاربر در هنگام خرید اسمارت فون های این برند شده است. برای این که پروسه خرید را برای شما ساده‌تر کنیم، در این مقاله راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اسمارت فون های اپل در سال 2020 در یک نگاه:

  • آیفون 12 (iPhone 12)
  • آیفون 11 (iPhone 11)
  • آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)
  • آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max)
  • آیفون 8 (iPhone 8)
  • آیفون 8 پلاس (iPhone 8 Plus)
  • آیفون ایکس آر (iPhone XR)
  • آیفون اس ای (iPhone SE)
  • آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max)
  • آیفون ایکس اس (iPhone XS)
  • آیفون ایکس (iPhone X)
  • آیفون 7 (iPhone 7)
  • آیفون 7 پلاس (iPhone 7)

آیفون 12

آیفون 12

اپل هنوز سری گوشی های آیفون 12 خود را وارد بازار نکرده است، اما شایعات موجود درباره این گوشی ها برتری آن‌ها را نسبت به محصولات قبلی این سازنده نشان می‌دهند، به همین دلیل این محصولات را هم جزء راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار قرار داده‌ایم.

طبق اطلاعات موجود آیفون 12 قرار است در چهار مدل (یک مدل 5.4 اینچی، دو مدل 6.1 اینچی و یک مدل 6.7 اینچی) همه با قابلیت‌های اتصالی 5 جی، پردازشگر جدید A14 بیونیک، سیستم عامل iOS 14 و نمایشگرهای OLED وارد بازار شوند. همچنین قیمت آیفون 12 هنوز مشخص نیست. ظاهرا دو مدل بزرگتر این گوشی هوشمند به رم‌های 6 گیگابایتی و دو مدل کوچکترآن به رم‌های 4 گیگابایتی مجهز هستند. همچنین انتظار داریم که گوشی های سری آیفون 12 اپل با دوربین های چندگانه بهتری نسبت به گوشی های سری آیفون 11 عرضه شوند.

آیفون 11

آیفون 11

آیفون 11 در بین گوشی های کوپرتینو پیشرفته‌ترین سخت افزارها و مشخصات را در خود ندارد، اما نسبت به گوشی پرچمدار اقتصادی آیفون ایکس آر از جنبه‌های زیادی و مخصوصا ارزش خرید بهتر است.

بیشتر بخوانید:

این اسمارت فون پرچمدار مانند سامسونگ گلکسی اس 10 ای لنز تله فوتو ندارد، اما سنسور اصلی دوربین آن در کنار لنز اولترا وایدش به راحتی نیازهای عکاسی شما را رفع می‌کند. آیفون 11 همچنین فاقد نمایشگر OLED است و محتویات رسانه‌ای را روی یک پنل LCD نمایش می‌دهد، ولی مجهز بودنش به این پنل باعث شده است که راندمان باتری بیشتری داشته باشد. آیفون 11 برخلاف آیفون ایکس به جای یک رم 3 گیگابایتی، یک رم 4 گیگابایتی را در اختیارتان می‌گذارد.

پلت فرم  iOS 13، قیمت خوب و دوربین کارآمد از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این محصول را در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار قرار داده‌اند.

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو نسبت به آیفون 11 پیشرفته‌تر است و قیمت گرانتری نیز نسبت به این محصول دارد، اما قدرتمندترین گوشی اپل نیست. کار کردن با آیفون 11 با یک دست به دلیل مجهز بودن این محصول به یک صفحه نمایش کوچکتر راحتتر است، ولی آیفون 11 پرو کیفیت تصویر بهتری را با نمایشگر بزرگترش ارائه می‌کند. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که این محصول اقتصادیترین گوشی مجهز به دوربین سه گانه اپل است. با این حال قیمت گران این گوشی پرچمدار iOS ممکن است خیلی از افراد را از خریدش منصرف کند.

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس نمایانگر یک تغییر مسیر گیج کننده در شیوه ابداع نام اپل است، اگرچه که بزرگترین، سریعترین و گرانترین گوشی این سازنده نیز محسوب می‌شود.

این اسمارت فون جز یک دوربین بهتر تفاوت چندان زیادی با آیفون ایکس اس مکس ندارد اما به عنوان محصولی که توانسته در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار برای خود جا باز کند، یک لنز اولترا واید را در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

در این گوشی نرم افزار دوربین هم ارتقاء یافته و تغییر حالت‌های زوم دوربین نیز نسبت به گوشی های دیگر روانتر انجام می‌شود. طبق گفته اپل راندمان باتری این محصول نیز 4 ساعت بیشتر از راندمان باتری آیفون 11 پرو مکس است.

آیفون 8

آیفون 8

آیفون 8 پرفروشترین گوشی اپل است و دلایل خوبی هم برای رسیدن به این مقام دارد. برای مثال این گوشی هوشمند به یک پنل 4.7 اینچی مجهز است و به همین دلیل کاربرد بسیار راحتی دارد. آیفون 8 نسبت به آیفون ایکس و آیفون 8 پلاس با قیمت اقتصادیتری نیز عرضه می‌شود. این اسمارت فون iOS در اندازه گوشی های قدیمی اپل ساخته شده است، اما نباید فکر کنید که فناوری قدیمیتری را هم روی خود دارد.

آیفون 8 هم مانند آیفون 8 پلاس و آیفون X به پردازشگر A11 بیونیک مجهز است و قابلیت شارژ بی سیم و شارژ سریع اپل را ارائه می‌کند. دوربین خارق العاده و پلت فرم iOS 11 کارآمدتر نسبت به دوربین و پلت فرم آیفون اس ای دو ویژگی دیگری هستند که این محصول را در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار قرار داده‌اند.

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس

اگر نمی‌خواهید سراغ گوشی های جدید کوپرتینو بروید و به سنسور اثر انگشت تاچ ID علاقه دارید، آیفون 8 پلاس بهترین گوشی اپل برای شما محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند سه سال پیش وارد بازار شد، اما به دلیل اندازه نمایشگرش، دکمه فیزیکی خانه‌اش و قیمت اقتصادیش در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار جا و مکان خاص خود را دارد. آیفون 8 پلاس به چند دلیل دیگر هم از برترین گوشی های اپل و محبوبترین گوشی های این سازنده است؛ دوربین ارتقاء یافته، قابلیت شارژ وایرلس و قابلیت شارژبی سیم بعضی از این دلایل هستند.

بیشتر بخوانید:

لنز تله فوتوی دوربین دوگانه اصلی این اسمارت فون فاقد ویژگی OIS است، اما باز هم عکس‌های بسیار خوبی را از فواصل دور برای شما ثبت می‌کند. آیفون 8 پلاس حاشیه‌های ضخیمی دارد، ولی برای کاربران دارای دستان بزرگ و بودجه محدود گزینه بهتری نسبت به آیفون ایکس محسوب می‌شود.

آیفون ایکس آر

آیفون ایکس آر

آیفون ایکس آر برای کاربرانی ساخته شده است که نمی‌خواهند بهای گرانترین گوشی اپل را بپردازند. این گوشی هوشمند در بین محصولاتی که اخیرا توسط اپل وارد بازار شده است، اقتصادیترین قیمت را دارد و علاوه بر این باتری قدرتمندی را در اختیارتان می‌گذارد. آیفون ایکس آر برخلاف آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس در رنگ‌های زیادی (آبی، سفید، مشکی، زرد، مرجانی و قرمز) عرضه می‌شود، ولی مانند همین گوشی‌‌ ها سخت افزارهای قدرتمندی از قبیل یک پردازشگر A12 بیونیک، دوربین دوگانه اصلی و دوربین سلفی تک لنزی را در اختیارتان می‌گذارد.

این محصول دوربین دوگانه پیشرفته آیفون های قویتر و لنز تله فوتوی آن‌ها را در خود ندارد، اما به عنوان یکی از بهترین گوشی های 2020 اپل قابلیت HDR هوشمند و یک نمایشگر 6.1 اینچی واضح را با قیمتی اقتصادی ارائه می‌کند.

آیفون اس ای

آیفون اس ای

آیفون اس ای با ابعادی کوچک و قیمتی نسبتا ارزان ارائه شده، اما در رده بندی گوشی های متوسط به بالا قرار می‌گیرد. این محصول پردازشگر قدرتمند اپل A9 آیفون 6 اس را در بدنه فلزی زیبا و جعبه‌ای شکل آیفون 5 اس در اختیارتان می‌گذارد.

آیفون SE  قابلیت تاچ 3 بعدی و دوربین سلفی قدرتمند آیفون 6 اس را در خود ندارد و نمایشگرش هم به دلیل داشتن نسبت کنتراست کمتر کیفیت تصویر پایینتری را نسبت به پنل آیفون 6 اس ارائه می‌کند، ولی به لطف کارایی بهترش در مقایسه با بیشتر گوشی های میان رده موجود و قیمت اقتصادیش توانسته در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار برای خود جا باز کند.

بیشتر بخوانید:

این اسمارت فون علاوه بر این قدرتمندترین آیفون 4 اینچی جهان است، به همین دلیل برای افراد علاقمند به گوشی های کامپکت گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

آیفون ایکس اس مکس

آیفون ایکس اس مکس

آیفون ایکس اس مکس از برخی جهات بهترین آیفونی است که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید. اگر بودجه خریدتان مثل دستتان بزرگ است، این محصول بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

ایکس اس مکس به عنوان یکی از گوشی های موجود در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی OLED با رنگ‌های عالی و قابلیت HDR10، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی قدرتمند با سنسور بزرگ و قابلیت‌های Smart HDR و تشخیص چهره، دوربین سلفی دارای قابلیت تشخیص عمق بهتر و همچنین قابلیت HDR و پلت فرم iOS 12 دارای انیموجی و مموجی را در اختیارتان می‌گذارد.

دوربین این گوشی هوشمند به قابلیت‌های تشخیص عمق هم مجهز است و به همین دلیل شما را قادر می‌سازد تا در حین عکاسی و بعد از آن میزان محوسازی پس زمینه عکس را تنظیم کنید. این محصول قیمت گرانتری نسبت به آیفون ایکس و آیفون ایکس اس دارد، اما کارایی بهتری را نیز ارائه می‌کند.

آیفون ایکس اس

آیفون ایکس اس

چه باور کنید و چه باور نکنید، آیفون ایکس اس بهترین گوشی کامپکت اپل است. این گوشی هوشمند به دلیل داشتن یک نمایشگر 5.8 اینچی کاربرد راحتتری نسبت به مدل ایکس اس مکس دارد و علاوه بر این سخت افزارهای قدرتمندی را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

آیفون ایکس اس نسبت به آیفون ایکس پیشرفته‌تر است، ولی باید نزدیک بینانه به این محصول نگاه کنید تا متوجه برتری‌هایش نسبت به مدل آیفون ایکس بشوید زیرا از نظر طراحی تفاوت چندانی با این اسمارت فون ندارد.

بیشتر بخوانید:

دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی اصلی با قابلیت Smart HDR، دوربین سلفی دارای قابلیت TrueDepth پیشرفته و پردازشگر قدرتمند A12 بیونیک از ویژگی‌هایی هستند که برای این اسمارت فون تمام صفحه در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار جا باز کرده‌اند. این گوشی هوشمند نسبت به مدل آیفون ایکس اس مکس نمایشگر و باتری کوچکتری دارد، ولی محتویات رسانه‌ای را با کیفیتی مطلوب و برابر نمایش می‌دهد.

آیفون ایکس

آیفون ایکس

آیفون ایکس همانقدر که گران است کارایی خوبی هم دارد. اگر به دنبال یک آیفون مدرن هستید و نمی‌خواهید بهای زیادی را برای آن بپردازید، این اسمارت فون زیبا را در قالب یک گوش خاص و زیبا به شما پیشنهاد می‌کنیم. اپل در ساخت این محصول از یک نمایشگر تمام صفحه ناچ دار استفاده کرده و دوربین سلفی TrueDepth آن را در حاشیه بالای پنلش نصب کرده است. این دوربین سلفی کارایی بسیار خوبی دارد و صورت کاربرش را برای ترکیب کردن با قابلیت انیموجی آیفون ایکس شناسایی می‌کند.

آیفون ایکس به مناسبت دهمین سال گوشی سازی اپل ارائه شد و تقریبا همه ویژگی‌های مورد علاقه کاربران گوشی های iOS را، از طراحی پیشرفته گرفته تا ویژگی‌های خوب و سخت افزارهای قدرتمند، در خود دارد. این محصول قابلیت Face ID را به جای یک سنسور اثر انگشت تاچ ID ارائه می‌کند و درباره محبوبیتش هم بد نیست بدانید که از زمانه عرضه‌اش تاکنون میلیون‌ها دستگاه از آن عرضه شده است.

آیفون 7

آیفون 7

اگر به آیفون 7 پلاس علاقه دارید اما می‌خواهید آن را در ابعاد کوچکتری داشته باشید و بهای ارزانتری را هم برایش بپردازید، آیفون 7 استاندارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این گوشی هوشمند از اولین آیفون های ارائه شده بدون جک هدفون است، اما در عوض یک بدنه مقاوم سازی شده در برابر نفوذ آب را در اختیارتان می‌گذارد. آیفون 7 دوربین دوگانه اصلی ندارد، با این حال به کمک دوربین 12 مگاپیکسلی تک لنزیش عکس‌های بسیار باکیفیتی را برای کاربرش ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر از آیفون 6 و آیفون 6 اس استفاده می‌کنید تفاوت زیادی بین این دو محصول و آیفون 7 نمی‌بینید، با این حال قدرتمندتر بودن پردازشگر و دوربین آیفون 7 نسبت به پردازشگر و دوربین آیفون 6 و آیفون 6 اس احتمالا باعث می‌شود که این محصول را به جای آیفون 8 انتخاب کنید.

آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس در سال 2016 برترین آیفون ساخته شده توسط اپل لقب گرفت و توانست به دلیل قیمت خوب و کارایی منحصربفردش برای مدتی این عنوانش را حفظ کند. این گوشی هوشمند از نظر ابعاد بدنه از آیفون ایکس بزرگتر است اما نمایشگر کوچکتری را در اختیارتان می‌گذارد، به همین دلیل اگر به دنبال یک گوشی کوچک با نمایشگر بزرگ هستید گزینه مناسبی برای شما نیست.

برتری‌های این اسمارت فون نسبت به آیفون های قدیمیتر اپل بدنه ضد آب و دوربین دوگانه‌اش هستند. آیفون 7 پلاس این امکان را به شما می‌دهد که با دو سنسور دوربینش به طور همزمان عکس بگیرید. این ترکیب زوم بصری بهتری را نیز در کنار حالت بوکه به شما می‌دهد. یک باتری قدرتمند و برچسب قیمت اقتصادی از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این محصول را در راهنمای خرید بهترین آیفون 2020 در بازار قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:  techradar و tomsguide

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر