;
coinex

آیا حاضرید برای آزمایش واکسن کووید 19 داوطلب شوید؟

در جریان همه‌گیری کرونا و آغاز آزمایش واکسن کووید 19 ، چه شباهت‌هایی میان وضعیت زندگی فعلی ما و فیلم شیوع مشاهده می‌شود؟

فیلم شیوع، محصول سال 2011، بدون اینکه بدانیم، نوعی اسپویل برای زندگی آینده محسوب می‌شده است. حالا پس از گذشت 9 سال، در فضایی بسیار مشابه با فضای فیلم زندگی می‌کنیم. به همین دلیل احتمالاً این خبر زیاد شما را شگفت‌زده نکند.

در فیلم شیوع ویروسی در خفاش‌ها شناسایی شده و از طریق سطوح آلوده، پخش می‌شد. همچنین در این فیلم یک اپیدمیولوژیست را می‌بینیم که قصد تزریق یک واکسن تأییدنشده به خود را دارد.

آیا حاضرید برای آزمایش واکسن کووید 19 داوطلب شوید؟

آزمایش واکسن کووید 19 چگونه انجام خواهد شد؟

درست مانند این فیلم، چند ماه قبل یک دانشمند چینی اقدام به تزریق واکسنی که آزمایشات حیوانی را نیز نگذرانده، به خود و شش نفر دیگر کرد. ویدیویی از این حرکت غافلگیرکننده ماه مارس از کانالی در تلویزیون چین نمایش داده شد. اولین واکسن ویروس کرونا به بازوی چپ این دانشمند چینی، چن وی تزریق شد. آیا شما حاضرید برای آزمایش واکسن کووید 19 دواطلب شوید؟

بیشتر بخوانید:

کشف یک گونه جدید قارچ در توئیتر ؛ چگونه یک اکتشاف علمی در توئیتر رخ داد؟

در آن زمان دکتر چن وی و تیم تحقیقاتی او، بیش از یک ماه در انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان، با بالاترین سطح ایمنی، مشغول به کار روی واکسن، و همچنین بررسی انواع روش‌های درمان، از جمله پلاسما درمانی و دارویی به شکل اسپری بینی، بودند.

چن وی در مصاحبه‌ای گفت:

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آزمایشات واکسن کرونا را به مرحله استفاده بالینی برسانیم و برای پیروزی در این نبرد، از پشتیبانی فنی بالایی برخوردار هستیم.

از زمانی که این ویروس برای نخستین بار در آزمایشگاهی در چین شناخته شد، متخصصان سراسر جهان در تلاش برای تولید یک واکسن مؤثر هستند؛ اما هیچ کدام از واکسن‌ها آمادگی لازم عرضه جهانی را ندارند.

بیشتر بخوانید:

اقدام بزرگ چن وی مبنی بر تزریق واکسن آزمایش‌نشده، مبتنی بر توصیه‌های تاریخی بوده است که چنین اقدامی را در طی تولید واکسن، الزامی می‌دانند.

آزمایشات واکسن کرونا در انستیتوی ووهان، با آزمایشات انسانی که از ماه اپریل آغاز شده است، همچنان ادامه دارند. به گفته دکتر وی، آزمایشات اولیه مثبت به نظر می‌رسند؛ با این حال هنوز نمی‌توان به طور دقیق پیشبینی کرد که چه زمانی واکسن برای عرضه به عموم آماده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر