;
coinex

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز ؛ 9 روش برای رفع مشکل مکان یاب Waze!

ویز از برترین برنامه های مسیریابی و نقشه یابی جهان است، اما مشکلاتی هم دارد. در این مطلب نحوه رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز را آموزش داده‌ایم.

نرم افزار ویز (Waze) امکانات متنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده و به همین دلیل توانسته است مخاطبان زیادی را جذب کند. با این حال برخی از کاربران ممکن است در استفاده از ویز با مشکل جی پی اس (GPS) و مکان یابی مواجه شوند. در این مقاله نحوه رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

برای این که بتوانید به خوبی از همه امکانات ویز استفاده کنید، باید از اطلاعات جی پی اس شما در آن استفاده شود. بدون این کار نمی‌توانید اقدام به مسیر یابی کنید. گاهی در این برنامه برای برخی از کاربران ارورهایی با عنوان No GPS نشان داده می‌شود و ویز نمی‌تواند از جی پی اس گوشی استفاده کند. در برخی از موارد دلیل بروز این خطا مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری گوشی بوده و در برخی موارد هم خود برنامه ویز مشکل داشته است. برای رفع این ارور باید اقدامات زیر را انجام دهید.

خاموش و روشن کردن گوشی برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

خاموش و روشن کردن گوشی برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

ریستارت کردن می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات مانند رفع مشکل جی پی اس ویز باشد. تلفن همراه خود را خاموش و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید. بهتر است مدتی در حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و مجدد گوشی را روشن کنید. با همین فرایند ساده ممکن است مشکل ارور No GPS در Waze رفع شود.

بررسی جی پی اس گوشی برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

شما ابتدا باید مطمئن شوید که GPS گوشی شما سالم است. برای این کار می‌توانید دیگر برنامه‌هایی را که از جی پی اس استفاده می‌کنند، امتحان کنید. برخی از برنامه‌ها هم که به نام GPS Status شناخته می‌شوند، می‌توانند سیگنال‌های جی پی اس گوشی را تست کنند. در صورت عدم کار کردن جی پی اس، می‌توانید با اپراتور خود تماس بگیرید و یا گوشی را جهت بررسی سخت افزاری به تعمیرگاه‌های تخصصی ببرید. در صورت کار کردن جی پی اس، سایر راه‌های ذکر شده را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

چک کردن وضعیت ویز برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

مشکلاتی که در خود برنامه ویز یا سرورهای آن به وجود می‌آیند، می‌توانند زمینه ساز ایجاد خطای GPS در ویز شود. پس بهتر است در قدم‌های اولیه، وضعیت پایداری برنامه ویز را به صورت آنلاین چک کنید تا مطمئن شوید که برنامه به صورت سالم در حال استفاده است و این مشکل فقط برای شما رخ داده است. در صورتی که مشکل از ویز باشد، تنها می‌توانید به مدیران آن اطلاع دهید و منتظر بمانید تا مشکل رفع شود.

خاموش و روشن کردن جی پی اس برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

خاموش و روشن کردن جی پی اس برای رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز

نوار نوتیفیکیشن گوشی را باز و گزینه GPS یا Location را غیرفعال کنید. چند ثانیه منتظر بمانید و مجدد GPS را فعال کنید. شما می‌توانید این فرایند را از طریق تنظیمات گوشی هم انجام دهید.

 

همچنین تقویت سیگنال‌های جی پی اس هم می‌تواند این مشکل را رفع کند.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز روی گوشی اندروید

به تنظیمات گوشی بروید و وارد قسمت Security & location شوید. سپس گزینه Location را لمس کنید و دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا مطمئن شوید که گزینه Use location فعال است.
  • سپس به قسمت App-level permissions بروید و مطمئن شوید که برنامه Waze فعال است.
  • گزینه Advanced > Google Location Accuracy را لمس و گزینه Improve Location Accuracy را فعال کنید.
  • حال گزینه Scanning را لمس کنید و مطمئن شوید که دو گزینه Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning  فعال هستند.

نکته: اگر از اندروید ۸٫۱ و پایینتر استفاده می‌کنید، گزینه Mode را لمس و گزینه High accuracy را انتخاب کنید.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز روی گوشیiOS

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید و وارد قسمت Privacy شوید. مطمئن شوید که گزینه Location Services برای برنامه Waze روی حالت Always یا While Using the App تنظیم شده باشد. سپس دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • به تنظیمات آیفون بروید و وارد قسمت Privacy > Location Services شوید. سوییچ مربوط به این قسمت را خاموش کنید.
  • حال آیفون خود را Hard Reset کنید.
  • مجددا وارد بخش تنظیمات و قسمت Privacy > Location Services  شوید و این بار سوییچ مربوط به این قسمت را فعال کنید.

حال مشکل شما باید رفع شده باشد.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز با خارج شدن از اکانت این برنامه

گاهی مشکل ارور No GPS در ویز از خود ویز است. اگر شما وارد حساب کاربری خود در ویز شده‌اید، برای خروجی از سیستم در ویز، روی Menu تپ کرده و گزینه Settings را بزنید. حال در قسمت تنظیمات وارد قسمت Account & Login شوید و گزینهLog out  را لمس کنید. پس از خروج از سیستم، برنامه را ببندید و مجددا وارد حساب خود شوید.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز با پاک کردن کش این برنامه

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز با پاک کردن کش این برنامه

پر شدن حافظه کش برنامه و یا معیوب شدن آن نیز می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در اجرای برنامه‌ شود. پس احتمالا می‌توانید با پاک کردن این اطلاعات پنهان مشکل مورد نظر را حل کنید. همچنین شما می‌توانید برنامه را به صورت کامل حذف و مجددا نصب کنید. دقت کنید که برنامه شما باید به آخرین نسخه ارئه شده آپدیت شده باشد.

رفع مشکل ارور No GPS اپلیکیشن ویز از طریق برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر با هیچ راه حلی مشکل GPS در Waze شما رفع نشود، یکی از کارهای نهایی که می‌توانید انجام دهید، ریست فکتوری کردن گوشی است. معیوب شدن سیستم عامل می‌تواند مشکلات این چنینی را به وجود آورد. پس از باز گشت به تنظیمات کارخانه، سیستم عامل خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

۱۲ برنامه جایگزین ویز

اگر از آن دسته افرادی هستید که از اپلیکیشن Waze استفاده می‌کنید و حالا بنا به هر دلیلی تمایل دارید که یک برنامه جایگزین برای آن پیدا کنید، ادامه این مقاله را هم بخوانید. در این قسمت 12 مورد از بهترین برنامه‌های جایگزین Waze را معرفی کرده‌ایم.

اپلیکیشن HERE WeGo

اپلیکیشن HERE WeGo

شک نداشته باشید که برنامه HERE WeGo یک جایگزین عالی برای اپلیکیشن Waze است که قابلیت‌های مشابه Waze را ارائه می‌کند. این برنامه یک مسیریاب حرفه‌ای محسوب می‌شود و با دانلود جزئیات هر منطقه، امکان مسیریابی در حالت آفلاین را هم فراهم کرده است. از دیگر قابلیت‌های برنامه HERE WeGo می‌توان به ارائه مسیرهای حمل و نقل عمومی برای دستیابی به مقصدهای مورد نظرتان، ارائه راهنمای مسیر صوتی، ارائه لیست بهترین مکان‌های اطراف شما و غیره اشاره کرد.

اپلیکیشن CoPilot GPS

اپلیکیشن CoPilot GPS

برنامه CoPilot GPS هم یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های برنامه Waze است که سرویس‌های مشابه Waze را به خوبی ارائه می‌کند. برنامه مذکور شامل نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی می‌شود که متاسفانه به صورت رایگان قابل دانلود نیستند. این اپلیکیشن هم قابلیت‌هایی مثل راهنمای صوتی مسیر، گزارش آنی وضعیت ترافیکی مسیرهای مختلف، امکان اضافه کردن محل توقف به مسیرهایتان و غیره را پشتیبانی می‌کند. ضمنا برنامه CoPilot GPS امکان استفاده در حالت آفلاین را هم ارائه کرده است.

اپلیکیشن گوگل مپس

اپلیکیشن گوگل مپس

تقریبا همه ما با برنامه گوگل مپس (Google Maps) آشنا هستیم. به نظر ما این اپلیکیشن هم می‌تواند یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های برنامه Waze باشد. گوگل مپس هم قابلیت‌هایی همچون راهنمای صوتی مسیر، امکان اضافه کردن مکان‌های توقف و مسیرهای چند مقصد، گزارش وضعیت ترافیکی جاده‌ها و غیره را پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن به صورت پیش فرض در دستگاه‌های اندرویدی نصب است و شامل یک نسخه اختصاصی برای iOS هم می‌شود.

اپلیکیشن Komoot

اپلیکیشن Komoot

یکی دیگر از برنامه‌های مشابه Waze که می‌تواند جایگزین عالی برای آن باشد، اپلیکیشن Komoot نام دارد که به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است. این برنامه قابلیت‌هایی همچون گزارش صوتی مسیر، امکان استفاده به صورت آفلاین و امکان اضافه کردن مسیرهای چند مقصد را ارائه می‌کند. متاسفانه با استفاده از برنامه Komoot نمی‌توانید وضعیت ترافیکی جاده‌ها و مسیرهای مختلف را به صورت آنی مشاهده کنید.

اپلیکیشن inRoute Route Planner

اپلیکیشن inRoute Route Planner

برنامه inRoute Route Planner هم می‌تواند جایگزین خوبی برای Waze باشد. این برنامه شامل دو نسخه رایگان و ارتقاء یافته (با پرداخت هزینه) می‌شود که قابلیت‌های آن‌ها چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت اصلی این دو نسخه مربوط به تعداد توقف‌هایی می‌شود که در مسیرهای مورد نظرتان قادر به اضافه کردن آن‌ها خواهید بود. رابط کاربری اپلیکیشن inRoute Route Planner بسیار خوب طراحی شده است، اما متاسفانه این برنامه به صورت آفلاین قابل استفاده نیست. بنابراین در حین به کارگیری این اپلیکیشن باید همیشه به اینترنت متصل باشید. ضمنا اپلیکیشن مذکور سیستم عامل اندروید را پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن MapQuest

اپلیکیشن MapQuest

برنامه MapQuest یک مسیریاب مناسب و رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و iOS محسوب می‌شود و البته ممکن است تبلیغات درون برنامه‌ای آن برایتان کمی آزاردهنده باشند. با استفاده از اپلیکیشن MapQuest می‌توانید مسیرهای مورد نظرتان را مثل برنامه‌های مشابهی همچون Waze روی مپ مشاهده کنید و حتی مکان‌های مورد پسندتان را انتخاب و آرشیوی از آن‌ها تهیه کنید تا هر بار ملزم به جستجوی نام آن مکان‌ها نباشید. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین برای برنامه Waze هستید، اپلیکیشن MapQuest  می‌تواند نیازتان را برطرف سازد. لازم به اشاره است که برنامه مذکور در حالت آفلاین قابل استفاده نخواهد بود.

اپلیکیشن Karta

اپلیکیشن Karta

اگر به رابط کاربری برنامه مسیریابی که از آن استفاده می‌کنید اهمیت زیادی می‌دهید، برنامه Karta یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود. رابط کاربری این برنامه تقریبا مشابه Waze بوده و به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. این اپلیکیشن رایگان علاوه بر ارائه امکان مسیریابی آنی، قابلیت‌های دیگری را نیز مثل امکان مشاهده لیست رستوران‌ها و مکان‌های مناسب اطراف شما، اضافه کردن مکان‌ها و مقصدهای خاص به لیست مورد پسندتان و غیره پشتیبانی می‌کند. ضمنا در این برنامه امکان دانلود مپ یا نقشه مکان‌های خاص و استفاده از آن در حالت آفلاین وجود دارد. پس اگر به دنبال بهترین جایگزین Waze هستید، اپلیکیشن Karta را فراموش نکنید.

اپلیکیشن Yandex Maps

اپلیکیشن Yandex Maps

برنامه Yandex Maps توسط یک کمپانی روسی طراحی شده و در حال حاضر محبوبیت آن رو به افزایش است. این برنامه سرویسی مشابه Waze را ارائه و مسیرهای مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن طبقه ‌بندی می‌کند. در این برنامه مثل گوگل مپس (Google Maps) برای مکان‌های مورد نظرتان اطلاعاتی هم ارائه شده است. نام خیابان‌ها، نام ساختمان‌های معروف و غیره همگی توسط برنامه Yandex Maps ارائه می‌شوند. همچنین در این برنامه امکان دانلود مسیرهای 1863 شهر مختلف در سراسر دنیا ارائه شده تا کاربر بتواند به صورت آفلاین به مرور آن‌ها بپردازد. ضمنا اپلیکیشن مذکور با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

اپلیکیشن OsmAnd Maps

اپلیکیشن OsmAnd Maps

برنامه OsmAnd Maps کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارد و ضمن سازگاری با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های Waze برای شما باشد. این برنامه ویژگی‌هایی را نظیر راهنمای صوتی مسیرهای مختلف، آپدیت خودکار مسیرهای پیشنهادی با توجه به مکان کنونی شما، امکان هشداردهی در حین افزایش غیرمجاز سرعت حرکت و غیره پشتیبانی می‌کند. تنها ویژگی منفی برنامه OsmAnd Maps رابط کاربری نه چندان روان و کاربرپسند آن است.

اپلیکیشن Inrix

اپلیکیشن Inrix

برنامه Inrix یکی از محبوبترین برنامه‌های مسیریاب و راهنمای حرکت جهان محسوب می‌شود و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. این برنامه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد و رابط کاربری آن نسبتا خوب است، اما به نظر ما در مقایسه با رابط کاربری برنامه Waze پتانسیل چندان بالایی ندارد. همچنین در برخی گزارش‌ها گفته شده که گاهی باگ‌هایی در مسیریابی برنامه Inrix دیده می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این مسئله را شخصا مورد بررسی قرار دهید.

اپلیکیشن Maps.me

اپلیکیشن Maps.me

برنامه Maps.me هم می‌تواند یکی دیگر از جایگزین‌های خوب Waze باشد. این برنامه قابلیت مسیردهی صوتی را پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده در حالت آفلاین را هم دارد. مپس می همچنین می‌تواند آرشیوی از مکان‌های مورد علاقه کاربر را هم در خود ذخیره کند. شما حتی در صورت تمایل می‌توانید مکان‌های مورد نظرتان را مستقیما با دوستان خود اشتراک‌ گذاری کنید. برنامه Maps.me به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است، اما تبلیغات درون برنامه‌ای هم دارد.

اپلیکیشن 2GIS

اپلیکیشن 2GIS

برنامه 2GIS یک ویژگی منحصر بفرد دارد و آن هم مربوط به ارائه نقشه سه بعدی چیزی در حدود 180 شهر در سراسر دنیا است. نقشه‌های سه بعدی این شهرها به صورت 180 درجه‌ای ارائه خواهند شد. نقشه‌ها و مسیرهایی که در برنامه2GIS  ارائه شده‌اند کاملا به روز هستند و این مسئله برنامه مذکور را به یک رقیب یا جایگزین قدرتمند برای اپلیکیشن Waze تبدیل کرده است. این اپلیکیشن قابلیت استفاده در حالت آفلاین را هم پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری کامل دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با درود. فقط ویز میتونه ویز باشه. بدرود

    پاسخ

    همه مثل هم یک مطلب رو‌کپی میکنید مشکل هم حل نشده باقی میمونه

    پاسخ