;
coinex

بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام اندروید و iOS ؛ مربی دیجیتالی شما!

اگر شما هم یک ورزشکار هستید، حتما به یک برنامه ورزشی خوب نیاز دارید. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام پرداخته‌ایم.

اگر به دنبال سبک زندگی سالمتری هستید و همچنین توانایی رفتن به باشگاه‌های ورزشی را به هر دلیلی ندارید، با بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام می‌توانید اولین قدم عالی در مسیر تناسب اندام را بردارید. در این برنامه‌های ورزشی می‌توانید مجموعه‌ای از گزینه‌های عالی تمرین، از جمله برنامه‌هایی که دستورالعمل‌های مرحله به مرحله (دقیقاً مثل یک مربی) را از ابتدا تا حرفه‌ای ارائه می‌دهند، پیدا کنید. فقط نیاز است که همگام با برنامه‌های ارائه شده در این اپلیکیشن‌ها حرکات را به صورت روزانه تمرین کنید. این نرم افزارها همچنین طیف وسیعی از ورزش‌های مختلف نظیر تمرین افزایش استقامت بدن، یوگا و دو یا شکل‌های گوناگونی از تناسب اندام را ارائه می‌دهند. در این مطلب شما را با بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام آشنا می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام اندروید و iOS در یک نگاه

  • پیر پرسونال فیتنس کوچ (PEAR Personal Fitness Coach)
  • مپ مای فیتنس (Map My Fitness)
  • فیت بیت کوچ (Fitbit Coach)
  • نرم پلوتون دیجیتال (Peloton Digital)
  • نایک ترینینگ کلاب (Nike Training Club)
  • فیت آن (FitOn)
  • د بیکام پروژکت (the be.come project)
  • جوفیت (JEFIT)
  • اپتیو (Aaptiv)
  • دیلی برن (Daily Burn)
  • کینتیکوچ (Kineticoach)
  • آسیکس استودیو (ASICS Studio)
  • استرونگ (Strong)
  • فیتنس پوینت (Fitness Point)
  • استرونگ لیفتس 5 در 5 (Stronglifts 5×5)
  • بگینر ورک آوت (Beginner Workout)
  • ورک آوت ترینر (Workout Trainer)
  • ورک آوت (Workout)
  • بادی اسپیس (BodySpace)
  • سیمپل ورک آوت لاگ (Simple Workout Log)
  • فیمیل فیتنس (Female Fitness)

پیر پرسونال فیتنس کوچ (PEAR Personal Fitness Coach)

پیر پرسونال فیتنس کوچ (PEAR Personal Fitness Coach)

برنامه PEAR Personal Fitness Coach، یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان است که در آن نیاز نیست تا به صورت مداوم به صفحه گوشی خود نگاه کنید و در حین تمرین درگیر گوشی خود شوید؛ بلکه مربیگری در این برنامه به صورت صوتی است و گویی مربی در کنار شما ایستاده است. این اپ همچنین مجموعه‌ای از تمرینات را در اختیار شما قرار می‌دهد که انواع مختلف تمارین تناسب اندام در سطوح مختلف را دربرمی‌گیرد و علاوه بر این متناسب و سازگار با عملکرد شما است. در پیر پرسونال فیتنس کوچ می‌توانید طیف گسترده‌ای از تمرینات و مربیان را بررسی و عملکرد ورزشی خود را پیگیری کنید. نسخه رایگان PEAR شامل فهرست محدودی از تمرینات ورزش در خانه می‌شود، اما برای اینکه بیشترین استفاده را از برنامه داشته باشید، با خرید اشتراک ماهیانه امکان دسترسی نامحدود به تمارین و ویژگی‌های متنوع و جامع به شما داده می‌شود.

 مپ مای فیتنس (Map My Fitness)

 مپ مای فیتنس (Map My Fitness)

اپلیکیشن بعدی در فهرست بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام Armor’s Map My Fitness است که بیش از 600 فعالیت مختلف بدنسازی را شامل می‌شود و انواع پلتفرم‌های مختلف موبایل را پشتیبانی می‌کند تا تصویر کاملی از عملکرد ورزشی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. نکته جالب در این برنامه این است که کاربران می‌توانند مسیرهای مناسب برای دویدن در نزدیکی خود را جستجو کنند. Map My Fitness داده‌های مربوط به سرعت، مسافت و کالری سوخته شده برای تمرینات مبتنی بر GPS را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید از این داده‌ها برای تعیین روند پیشرفتتان در ورزش استفاده کنید. از طریق Map My Fitness، کاربران می‌توانند به چالش‌های مختلف ورزشی بپیوندند و همچنین به دوستان خود نیز انگیزه دهند.

آخرین نسخه Map My Fitness روی پلتفرم‌های اندروید و iOS قابل نصب است. نسخه‌های غیررایگان این برنامه نیز برنامه‌های آموزشی شخصی و امکان نظارت بر ضربان قلب را هم در خود دارند.

فیت بیت کوچ (Fitbit Coach)

فیت بیت کوچ (Fitbit Coach)

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان Fitbit Coach است که به شما در تمرین‌های ورزشی روزانه در خانه کمک می‌کند. Fitbit Coach از فعالیت‌های روزانه ثبت شده توسط ردیاب تناسب اندام شما برای توصیه تمرینات و فعالیت‌های بعدی استفاده می‌کند. نکته قابل توجه در این برنامه این است که این تمرین‌ها پویا هستند؛ یعنی نه تنها با تمرین‌هایی که انجام داده‌اید، بلکه با اهداف و بازخورد برنامه و تناسب اندام شما تنظیم می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید به این برنامه بگویید که تمرین انجام شده بسیار آسان بوده است و دفعه دیگر می‌توانید یک چالش بزرگتر را انتظار داشته باشید. خبر خوب این است که اپلیکیشن Fitbit Coach صدها روش مختلف ورزشی را ارائه می‌دهد. البته برای استفاده از این برنامه ورزش در خانه باید اشتراک ماهیانه یا سالیانه داشته باشید.

نرم پلوتون دیجیتال (Peloton Digital)

نرم پلوتون دیجیتال (Peloton Digital)

برای اینکه به تناسب اندام مورد نظرتان برسید، نیازی نیست تا بسیاری از تجهیزات مختلف ورزشی را تهیه کنید و پول هنگفتی را بابت آن‌ها پرداخت کنید، زیرا می‌توانید با استفاده از برنامه موجود در اپلیکیشن Peloton Digital، به تناسب اندام مورد نظرتان برسید. دانلود این برنامه رایگان است و می‌توانید از یک دوره رایگان و آزمایشی 30 روزه برای دیدن کلاس‌های زنده و از قبل ضبط شده آن بهره‌مند شوید. این تمرینات شامل دویدن، دوچرخه‌ سواری، یوگا، فیتنس و افزایش استقامت بدن می‌شوند.

نایک ترینینگ کلاب (Nike Training Club)

نایک ترینینگ کلاب (Nike Training Club)

Nike Training Club هم از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام رایگان جهان است و شامل فهرست جامعی از تمرینات گسترده با هدف ورزش دادن بخش‌های مختلف بدن می‌شود. این برنامه ورزش در خانه تمرین‌هایی را که از 15 تا 45 دقیقه انجام می‌شوند و شدت‌های مختلفی دارند، ارائه می‌دهد. تمرین‌های هدایت شده در این برنامه به شما امکان می‌دهند تا روی اهداف تناسب اندام خود تمرکز کنید. نایک ترینینگ کلاب همچنین شامل دوره‌های مختلفی از جمله تمرین با تجهیزات کامل یا بدون تجهیزات و نیز دوره‌های مخصوص کاهش وزن بدن است. توصیه‌های شخصی نیز بسته به تمرینی که انتخاب می‌کنید، به شما داده می‌شود. دوره رایگان این اپلیکیشن ورزش در خانه، برنامه‌های 4 تا 6 هفته‌ای تمرین، تغذیه و راهنمای سلامتی را ارائه می‌دهد.

فیت آن (FitOn)

فیت آن (FitOn)

FitOn به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام قصد دارد یک سرویس سبک Netflix برای فیلم‌های ورزشی باشد و دارای طیف گسترده‌ای از کلاس‌های تمرین ویدیویی با تکنیک‌ها و اهداف آموزشی متفاوت است. تمرین‌هایی با پیلاتس، HIIT یا رقص و کلاس‌هایی که برای اهداف مختلف تمرینی با بازه‌های زمانی متنوعی طراحی شده‌اند، همه در این برنامه جذاب و جامع ورزش در خانه وجود دارند. تمرینات ویدیویی FitOn با دستورالعمل‌های صوتی و تصویری کامل همراه است و به شما امکان می‌دهند گوشی هوشمند، رایانه یا لپ ‌تاپ خود را به یک راهنمای ورزشی قابل حمل تبدیل کنید. این برنامه کلاس‌هایی را که توسط مربیان مشهور هدایت می‌شوند، ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن یک سرویس اشتراک کاملاً رایگان هم دارد که کل تمرینات را می‌توانید در آن تماشا کنید.

د بیکام پروژکت (the be.come project)

د بیکام پروژکت (the be.come project)

اپلیکیشن the be.come project برنامه‌های ورزشی مختلف را ترکیب می‌کند و به رویکرد تناسب اندامی مجهز است که هدف آن تمرینات سبک ورزشی برای سلامتی است. هر هفته مربی بیتانی مایرز یک تمرین جدید را ارائه می‌دهد که تکنیک‌هایی مانند یوگا، پیلاتس و رقص را در طی یک جلسه 25 دقیقه‌ای، از گرم کردن تا سرد کردن ارائه می‌دهد. این برنامه ورزش در خانه هر هفته یک تمرین متفاوت را ارائه می‌دهد و شما را تشویق می‌کند که آن را در طول یک هفته تکرار کنید و هر دوشنبه تمرین جدیدی را در اختیارتان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

جوفیت (JEFIT)

جوفیت (JEFIT)

برنامه JEFIT به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام و یک منبع ورزشی باورنکردنی برای کاربرانی شناخته می‌شود که به دنبال انجام تمرینات قدرتی و بدنسازی هستند. این برنامه در کنار یک فهرست جامع از انواع گوناگونی از ورزش‌ها و هزاران تمرین مرتب شده بر اساس بخش‌های مختلف بدن، یک مجموعه از دستورالعمل‌های دقیق، یک برنامه ‌ریز تمرین شخصی، یک ردیاب پیشرفت ورزشی، چند تایمر و چند قابلیت دیگر را در خود دارد. نسخه رایگان برنامه ورزش در خانه JEFIT شامل تبلیغات می‌شود، در حالی که نسخه حرفه‌ای و غیررایگان آن ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد و تبلیغات را حذف می‌کند.

اپتیو (Aaptiv)

اپتیو (Aaptiv)

Aaptiv نیز یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام است که تمرینات صوتی با مربی را برای انواع سبک‌ها و اهداف تمرینی مختلف همراه با فهرست پخش موسیقی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند در اپتیو بیش از 2500 تمرین را در صدها کلاس بدنسازی اعم از دویدن، دوچرخه‌ سواری، تمرین برای بالا بردن استقامت بدنی و آموزش ماراتن با روتین‌های آموزشی به صورت آفلاین یا آنلاین انتخاب کنند. شما در این اپ همچنین می‌توانید تمرینات را بر اساس فاصله، مدت، شدت و کالری تنظیم کنید.

دیلی برن (Daily Burn)

دیلی برن (Daily Burn)

Daily Burn تمرینات روزانه را به صورت زنده ارائه می‌دهد تا بتوانید آن‌ها را همراه با مربی آن‌ها انجام دهید. این برنامه ورزشی تمریناتش را از حد مبتدی شروع می‌کند، یک قابلیت چت درون برنامه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد و علاوه بر این، با مهمانان ویژه‌اش شما را سورپرایز می‌کند. حتی اگر زمان تمرین روزانه را از دست دادید، باز هم می‌توانید برنامه ضبط شده آن را ببینید. این برنامه ورزش در خانه به همراه طیف گسترده‌ای از دوره‌های تخصصیتر تمرینی مانند یوگا، افزایش استقامت بدن با شدت بالا و تمرینات قدرتی و فیتنس ارائه می‌شود. شما حتی می‌توانید همراه با تمرین‌های صوتی، دوره‌های ورزشی همراه با یک مربی و موسیقی متن را در هر مکانی که می‌خواهید در این نرم افزار گوش دهید.

کینتیکوچ (Kineticoach)

کینتیکوچ (Kineticoach)

Kineticoach از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان است و به منظور کمک به کسانی طراحی شده که همیشه در حال مسافرت هستند و امکان رفتن به باشگاه‌های ورزشی را ندارند. این نرم افزار شامل برنامه‌های تمرین سفارشی متناسب با محدودیت‌های مکانی و زمانی، اهداف مختلف تناسب اندام و سطوح مبتدی تا حرفه‌ای تناسب اندام می‌شود. برنامه کینتیکوچ روتین ورزشی شما را از یک فهرست ورزشی دارای 1000 تمرین مختلف ارائه می‌دهد. بسیاری از آن‌ها با GIF و دستورالعمل‌های ویدیویی و همچنین تایمر داخلی ساخته شده‌اند.

آسیکس استودیو (ASICS Studio)

آسیکس استودیو (ASICS Studio)

این برنامه ورزش در خانه از طریق استودیو Runkeeper ASICS به مشترکینش امکان دسترسی به تمرین‌های صوتی را می‌دهد. ASICS Studio می‌تواند به شما در رسیدن به انواع اهداف تناسب اندام مدنظرتان مانند تمرینات قدرتی، توسط مربیان حرفه‌ای و آهنگ‌های انگیزشی کمک کند. فیلم‌ها و عکس‌های آموزش ورزشی نیز در این اپ ارائه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید تمرینات را برای استفاده آفلاین دانلود کنید. ASICS Studio شامل برنامه‌های سلامتی نیز می‌شود و به شما امکان می‌دهد داده‌های تناسب اندام خود را در یک مکان ذخیره کنید. این برنامه با یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان ارائه می‌شود، اما پس از اتمام این بازه زمانی برای داشتن دسترسی به تمرینات باید اشتراک بخرید.

 استرونگ (Strong)

 استرونگ (Strong)

اگر به صورت روزانه و مداوم بدنسازی می‌کنید و قصد استفاده از یک اپلیکیشن حرفه‌ای را برای این کار دارید ، Strong را به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه یک دیتابیس گسترده از تمرینات و حرکات مختلف دارد، اما نقطه ضعفش در این است که برنامه‌های تمرینی آن مناسب هر کسی طراحی نشده‌اند.نصب برنامه رایگان است و شما با پرداخت 5 دلار ماهانه یا 30 دلار برای سال می‌توانید به مجموعه بیشتری از حرکات و برنامه‌ها دسترسی داشته باشید .

فیتنس پوینت (Fitness Point)

فیتنس پوینت (Fitness Point)

زمانی که صحبت از برنامه‌ های تمرینی سخت و جدی می‌شود، تعداد محدودی از اپلیکیشن ها وجود دارند که همانند Fitness Point باشند. در این برنامه شما می‌توانید حرکات را به صورت طبقه بندی و مطابق با هر یک از قسمت‌های مختلف بدن انتخاب کنید و بر این اساس یک برنامه تمرینی برای خود ایجاد کنید .در فیتنس پوینت هر کدام از تمرینات با تصاویر و انیمیشن‌های کوتاه به شما آموزش داده می‌شوند، اما تمام تمرینات فیلم ندارند. مثل اکثر برنامه های بدنسازی، این اپلیکیشن هم شامل تعداد محدودی از تمرینات است .

بیشتر بخوانید:

استرونگ لیفتس 5 در 5 (Stronglifts 5×5)

استرونگ لیفتس 5 در 5 (Stronglifts 5×5)

این نرم افزار یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان است و برخلاف برنامه‌ هایی مانند Jefit پیچیدگی‌های کمتر و کاربرد آسانتری دارد. لیفتس 5 در 5 از یک طراحی مینیمالیستی با تمرکز بر روی تمرینات 5×5 برخوردار است و به عنوان یک مربی شخصی می‌تواند عمل کند و به شما بگوید که بین هر تمرین چقدر باید استراحت کنید و برای دفعه بعد چه وزنه‌هایی با چه تعداد باید بزنید، اگرچه که نسبت به دیگر اپلیکیشن های ورزشی مدیریت پروفایل ضعیفتری دارد.

بگینر ورک آوت (Beginner Workout)

بگینر ورک آوت (Beginner Workout)

اگر می‌خواهید تازه وارد رشته بدنسازی شوید و به دنبال یک برنامه مناسب هستید، Beginner Workout می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این جا می‌توانید یک دوره تمرینات چهار هفته‌ای را به طور خاص طراحی کنید تا پس از این دوره برای کار با وزنه‌ها و تمرینات پیشرفته‌تر آماده شوید. متاسفانه این برنامه رایگان تنها برای کاربران اندرویدی در دسترس است .

ورک آوت ترینر (Workout Trainer)

ورک آوت ترینر (Workout Trainer)

این برنامه هم یک گزینه خوب برای شروع کار با وزنه و بدنسازی و از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان است و راهنمایی‌های خوبی را در مورد هر یک از تمریناتش به شما ارائه می‌دهد. تمرینات در این جا براساس شدت، زمان و قسمت‌های مختلف بدن رتبه بندی و توسط مربیان زیادی تایید شده‌اند.

ورک آوت (Workout)

ورک آوت (Workout)

این اپلیکیشن رایگان هم شامل بیش از 3000 تمرین مختلف بدنسازی و وزنه برداری است و امکان ایجاد یک برنامه تمرینی دلخواه و برنامه تغذیه مناسب را برای شما فراهم می‌کند. ورک آوت همچنین بیشتر تمریناتش را با تصویر و ویدیو ارائه می‌کند تا مطمئن شوید که همه حرکات را به درستی انجام می‌دهید .

بادی اسپیس (BodySpace)

بادی اسپیس (BodySpace)

این اپلیکیشن یک برنامه فیتنس شخصی و از بهترین اپلیکیشن های آموزش بدنسازی و تناسب اندام جهان است زیرا برنامه‌های تمرینی حرفه‌ای کارآمدی را به شما ارائه می‌دهد. یادآوری‌های روزانه تمرینات بادی اسپیس به شما کمک می‌کند تا برنامه بدنسازی خود را به خوبی دنبال کنید. نکات و ویدیوهای آموزشی از منابع دیگری هستند که توسط این نرم افزار در اختیارتان قرار می‌گیرند.

سیمپل ورک آوت لاگ (Simple Workout Log)

سیمپل ورک آوت لاگ (Simple Workout Log)

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمرینات، وزن و تعداد هر یک از حرکات خود را ثبت و با بررسی این اطلاعات ثبت شده پیشرفت خود را ارزیابی و مشاهده کنید. نسخه وب این برنامه هم وجود دارد .

فیمیل فیتنس (Female Fitness)

فیمیل فیتنس (Female Fitness)

این برنامه یک نسخه ویژه از برنامه Fitness & Bodybuilding برای بانوان است و تعداد زیادی از حرکات با وزنه و بدون وزنه را براساس قسمت‌های مختلف بدن به صورت طبقه بندی شده در اختیارتان می‌گذارد. در فیمیل فیتنس تمام حرکات شامل تصویر و یک ویدیو کوتاه هستند و حجم ویدیوها هم بسیار کم و سبک است .در این اپلیکیشن هم می‌توانید با استفاده از گزینه custom یک برنامه تمرینی مناسب خود را با انتخاب کردن حرکات مختلف ایجاد و تعداد و شدت هر کدام را مشخص کنید. متاسفانه برای بدست آوردن حرکات بیشتر و برنامه‌های تمرینی باید از نسخه پولی این برنامه استفاده کنید .

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tomsguide و digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر