;
coinex

بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن ؛ برای اندروید، iOS و رایانه!

انیمیشن سازی محدودیت سنی نمی‌شناسد و از هر رده سنی سازنده جذب می‌کند. در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن پرداخته‌ایم.

اپلیکیشن و برنامه های انیمیشن سازی طرفداران بسیاری در دنیای هنر و ساخت انیمیشن دارند. در گذشته ساخت انیمیشن برای افرادی که هیچگونه دانشی از آن نداشتند، بسیار دشوار و حتی غیرممکن بود. اما با کمک اپلیکیشن و برنامه‌ های انیمیشن سازی به راحتی می‌توانید انیمیشن های مختلف و ‌ GIهای جذابی را با تلفن هوشمند و کامپیوتر خود طراحی کنید. این برنامه‌ ها به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از عکس‌های موجود در گالری خود هم به سادگی ویدیوهای انیمیشنی جالبی را بسازید. با استفاده از این اپلیکیشن ‌و برنامه های انیمیشن سازی همچنین می‌توانید عکس‌های خود را به صورت کارتونی درآورید.

همانطور که می‌دانید انیمیشن امروزه در تمام حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها کسانی که دانش کافی از نحوه و قوانین ساخت انیمیشن دارند، می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند. اما با پیشرفت فناوری و طراحی برنامه‌ های مختلف و کاربردی برای ساخت انیمیشن، دیگر هر کسی از مبتدی تا حرفه‌ای می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند و رایانه خود انیمیشن بسازد. برنامه ‌های ساخت انیمیشن به شما کمک می‌کنند تا در مدت زمان اندک و بدون داشتن دانش حرفه‌ای در زمینه ساخت انیمیشن بتوانید طرح‌های کارتونی بسازید. در این مقاله بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن را برای کامپیوتر و گوشی‌های اندروید و iOS معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن برای اندروید و iOS

اپلیکیشن Toontastic

اپلیکیشن Toontastic

Toontastic یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن است که توسط گوگل برای کاربران اندروید و iOS طراحی شده است. برنامه Toontastic یک برنامه عالی است که به شما امکان می‌دهد تا انیمیشن ‌های شخصی خود را در تلفن هوشمند خود طراحی کنید. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که شخصیت‌های انیمیشن خود را بر روی صفحه نمایش حرکت دهید و داستان خود را روایت کنید.

اپلیکیشن Toontastic صدا و انیمیشن‌های شما را ضبط و آن‌ها را به عنوان یک فیلم سه بعدی در گوشی شما ذخیره می‌کند. این برنامه یک ابزار طراحی شگفت ‌انگیز سه بعدی است که به شما امکان می‌دهد شخصیت‌های خود را به صورت رایگان طراحی کنید.

 اپلیکیشن  PicsArt Animator

 اپلیکیشن  PicsArt Animator

برنامه PicsArt Animator یک برنامه ساخت GIF و ویدئو و از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن است که به شما امکان می‌دهد کارتون‌های انیمیشنی جذابی را با دستگاه اندروید یا iOS خود طراحی کنید. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از برنامه ‌های دوربین سه بعدی گوشی خود انیمیشن های منحصربفردی را با گوشی هوشمند خود بسازید. برنامه PicsArt Animator به شما این امکان را می‌دهد که انیمیشن ‌های خود را فریم به فریم طراحی کنید تا بتوانید جدول زمانی انیمیشن را با گزینه Play mode ببینید.

ابزارهای طراحی مبتدی و پیشرفته‌ای نیز در این برنامه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ساختن انیمیشن‌ های زیبا و جذاب به صورت رایگان استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از قابلیت Multi-layering نیز برای ساخت انیمیشن‌ های پیچیده استفاده کنید و طول و سرعت انیمیشن خود را کنترل نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2020 و 2021 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال

اپلیکیشن I Can Animate

اپلیکیشن I Can Animate

برنامه I Can Animate یک برنامه انیمیشن سازی اسلوموشن و جزء بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن است که توسط Kudlian برای کاربران اندروید و iOS ساخته شده است. این برنامه به صورت رایگان در دسترس است، اما برای استفاده از ویژگی‌های حرفه‌ای آن باید خرید درون برنامه‌ای داشته باشید. با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید انیمیشن ‌های خود را بسازید و آن‌ها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. اپلیکیشن I Can Animate دارای ویژگی‌های کاربردی مانند ویرایش، کپی، جایگذاری، ویرایش مجدد، حذف و غیره است. علاوه بر این، شما می‌توانید از پیش فرض‌های ضبط شده در جدول زمانی این برنامه نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن  Animation Desk

اپلیکیشن  Animation Desk

برنامه Animation Desk یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن است که امکان طراحی انیمیشن و کارتون را در دستگاه‌های اندروید و iOS فراهم می‌کند. این برنامه رایگان و استفاده از آن نیز بسیار ساده است. با استفاده از اپلیکیشن Animation Desk به راحتی می‌توانید انیمیشن ‌های خود را فریم بندی کنید و یا انیمیشن‌ هایی را روی فیلم‌ها، تصاویر و یا لایه‌های PSD طراحی کنید. بیش از 45 قلم مختلف در این برنامه وجود دارد که به شما در ساخت انیمیشن ‌های منحصربفرد در اشکال و اندازه‌های مختلف کمک می‌کنند. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه این است که به شما امکان اضافه کردن فیلم و عکس را به انیمیشن ‌هایتان را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن  FlipaClip

اپلیکیشن  FlipaClip

FlipaClip یک برنامه انیمیشن سازی کارتونی است که توسط Visual Blaster LLC برای کاربران اندروید و iOS ساخته شده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید دوران کودکی خود را دوباره زنده کنید و خلاقیت و مهارت‌های حرفه‌ای خود را به روشی بسیار ساده‌تر و جذابتر به تصویر بکشید. با FlipaClip به راحتی می‌توانید کارتون ‌های خود را به وسیله انیمیشن فریم به فریم بسازید. برنامه FlipaClip، علاوه بر این به شما امکان اضافه و حذف کردن صدا را به انیمیشن می‌دهد. این اپلیکیشن کاربردی از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن است و همچنین فرمت MP4، فرمت GIF و IMAGE SEQ را پشتیبانی می‌کند تا بتوانید انیمیشن‌ های خود را با فرمت فایل دلخواهتان بسازید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2019 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال 2019

اپلیکیشن Animoto

اپلیکیشن Animoto

Animoto از محبوبترین و بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن جهان برای کاربران اندرویدی و iOS است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بتوانید در گوشی هوشمند خود انیمیشن‌ های مختلفی بسازید. Animoto یک برنامه عالی است که به شما کمک می‌کند تا خاطرات خود را به فیلم تبدیل کنید. شما همچنین به راحتی می‌توانید از گالری خود عکس‌های مختلفی به انیمیشنتان اضافه کنید و موسیقی دلخواه خود را نیز در آن قرار دهید تا یک فیلم یا انیمیشن زیبا از عکس‌های خود تهیه کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، ارائه گزینه‌ای برای ویرایش موسیقی پیش از استفاده در ویدیو است. این برنامه دارای بیش از 100 اسلایدشو (Slideshow) مختلف و منحصربفرد به همراه موسیقی است که به صورت رایگان در دسترس هستند.

اپلیکیشن  Animation Amino for MAP

اپلیکیشن  Animation Amino for MAP

Animation Amino for MAP یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن جهان برای کاربران اندروید و iOS است و ویژگی‌های منحصربفرد و کاربردی را در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه عالی به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از انیمیشن ‌های خود با افراد غریبه گپ بزنید. شما همچنین می‌توانید انیمیشن‌ های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار را دریافت کنید و با سایر همکاران خود در ارتباط باشید. اگر هیچگونه آگاهی در مورد چگونگی ساخت انیمیشن ندارید، این برنامه آموزش‌های لازم را برای انجام این کار در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید همه چیز را درباره انیمیشن سازی به راحتی و به صورت رایگان یاد بگیرید و انیمیشن ‌های جذابی را بسازید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2018 ؛ مروری بر بهترین کارتون های جدید سال 2018

 اپلیکیشن انیمیشن سازی  Stick Nodes

 اپلیکیشن انیمیشن سازی  Stick Nodes

Stick Nodes یک برنامه انیمیشن سازی عالی و محصول شرکت ForTheLoss Games برای کاربران اندروید و iOS است. این برنامه رایگان و کار کردن با آن نیز بسیار ساده است و به شما امکان می‌دهد انیمیشن‌ های Stickfigure را در گوشی هوشمند خود طراحی کنید. شما به راحتی می‌توانید جلوه‌های صوتی ویژه‌ای را به قاب‌های انیمیشن‌ های خود اضافه کنید و فیلم‌های حماسی بسازید. برنامه Stick Nodes علاوه بر این، به دوربین مجازی برای حرکت و بزرگ نمایی انیمیشن ‌های شما مجهز شده است تا بتوانید انیمیشن‌ های خود را سینمایی کنید.

 اپلیکیشن  Animation Desk Classic

 اپلیکیشن  Animation Desk Classic

Animation Desk Classic یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن برای کاربران اندروید و iOS است و به شما امکان می‌دهد تا فیلم‌های انیمیشنی جذابی را با گوشی هوشمند خود طراحی کنید. این برنامه عالی ساخت انیمیشن ‌های Hand-drawn frame را برای شما ممکن می‌سازد. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و نیاز به هیچگونه دانشی در زمینه انیمیشن سازی ندارد. برنامه Animation Desk Classic دارای یک رابط کاربری ساده و منحصربفرد است که صحنه‌های واقعی را برای ساخت انیمیشن در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه علاوه بر این، به ابزارهای نقاشی مختلفی از جمله رنگ‌ها و قلم‌های متنوع مجهز شده است.

اپلیکیشن  Animatic

اپلیکیشن  Animatic

Animatic از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن و محصول شرکت Doodle.ly برای کاربران اندروید و iOS است. این برنامه برای افراد مبتدی بسیار ساده و برای افراد حرفه‌ای بسیار کاربردی است و هر کسی می‌تواند از آن در گوشی هوشمند خود استفاده کند. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه ارائه گزینه‌ای برای ساخت انیمیشن ‌ها به صورت GIFهای متحرک، ویدئو و PSD است. شما همچنین می‌توانید با استفاده از ویرایشگر فریم به فریم این برنامه انیمیشن طراحی کنید و در صورت لزوم نیز فریم‌ها را تکرار کنید. برنامه Animatic می‌تواند ایده‌های خلاقانه و منحصربفردی را برای طراحان انیمیشن ارائه دهد. اگر می‌خواهید انیمیشن‌ های جذاب و خاصی را بسازید، حتما این برنامه را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن برای کامپیوتر

اگر می‌خواهید با رایانه خود انیمیشن بسازید، به این موضوع دقت کنید که هر نرم افزاری بسته به سیستم، موتور، رندرینگ و … ممکن است به رایانه قویتری نیاز داشته باشد. مثلا در این لیست نرم افزار لومیون به سیستم قوی نیاز ندارد، ولی مثلا تری دی مکس یا بلندر برای تهیه یک رندر انیمیشن ۲ دقیقه‌ای ممکن است ۴ روز سیستم شما را مشغول کنند! حداقل سیستم پیشنهادی به زبان ساده:

  • پردازنده اینتل نسل ششم به بعد و حداقل core i5 برای رایانه و حداقلcore i7 برای لپ تاپ
  • پردازنده گرافیکی انویدیا ۹۵۰ (بطور خلاصه کارت گرافیک نوع ddr5)
  • رم ۱۲ گیگابایت از نوع ddr4
  • حافظه (هارد) از نوع SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت به بالا

نرم افزار Lumion، ساده و سریع

نرم افزارLumion ، ساده و سریع

لومیون عمدتا توسط طراحان داخلی، معماران و کسانی که انیمیشن را برای معرفی مختصرکارهایشان می‌خواهند، استفاده می‌شود. این نرم افزار نسبتا جدید از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن جهان است و با سایر نرم افزارهای طراحی همچون ۳dsmax، Rhino ، اسکچاپ و … سازگاری کامل دارد. سیستم مورد نیاز در این نرم افزار در حد متوسط بوده و با یک کامپیوتر معمولی می‌توانید رندرهای خوبی را خلق کنید. کافی است مدل خود را در نرم افزار رویت، اسکچاپ، تری دی مکس، راینو و … تهیه و وارد نرم افزار کنید و به راحتی آن را انیمیت کنید.

نرم افزار 3DSMAX، منعطف و کاملا سازگار

نرم افزار 3DSMAX، منعطف و کاملا سازگار

تری دی مکس یک برنامه بسیار گسترده و از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن جهان است و تقریبا با تمامی نرم افزارهای سه بعدی سازی موجود در بازار سازگاری دارد. نکته بسیار مهم در مورد تری دی مکس این است که شما هم کار سه بعدی سازی و هم انیمیشن را می‌توانید در داخل آن انجام دهید (در لومیون باید مدل سه بعدی را از بیرون وارد کنید). ضمنا مدل‌های آماده (میز، صندلی، درخت، ماشین و…) و حتی متریال‌های آماده زیادی برای تری دی مکس بصورت آماده در بازار توسط شرکت‌های مختلف تهیه شده است که بصورت آماده می‌توانید در کار خود استفاده کنید و سرعت سه بعدی کردن را افزایش دهید. نکته‌ای که در مورد نرم افزار تری دی مکس باید مدنظر داشته باشید این است که این برنامه برای نورپردازی، تولید رندر و ساخت انیمیشن، به یک کامپیوتر قوی نیاز دارد و ساختن بعضی از رندرهای تصویری با آن ممکن است تا ۳ ساعت طول بکشند. ضمنا حتما باید از پلاگین Vray در این نرم افزار استفاده کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

نرم افزار Maya، قدرتمند و جدید

نرم افزار Maya، قدرتمند و جدید

یکی از جدیدترین و بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن و مدل نرم افزار مایا است. این محصول با سایر نرم افزارهای طراحی همچون ۳dsmax، Rhino ، اسکچاپ و … سازگاری کامل دارد و در زمینه سه بعدی کردن بسیار قدرتمند است (مایا در این زمینه کاربرد ساده‌تری هم نسبت به تری دی مکس دارد). در کنار مایا هم مانند تری دی مکس، باید از پلاگین Vray برای طبیعیتر کردن انیمیشن های خود استفاده کنید. نقطه ضعف آن نسبت به تری دی مکس این است که مدل‌های آماده و متریال‌های از پیش ساخته شده کمتری برای آن در بازار وجود دارد. برای ساخت یک انیمیشن در این نرم افزار به یک سیستم متوسط رو به بالا نیاز دارید.

نرم افزار Blender، رایگان و دارای افکت‌های فراوان

نرم افزار Blender، رایگان و دارای افکت‌های فراوان

این نرم افزار رایگان که معمولا برای ساخت بازی‌های مختلف هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن رایگان کامپیوتی جهان است اما در مقایسه با ۳ نرم افزار بالا، ضعف‌هایی دارد. اگر افکت‌های فراوان و جلوه‌های ویژه مختلف موجود در این نرم افزار متن باز را نادیده بگیریم، سرعت کار با آن کمی در قیاس با سه نرم افزار بالا کمتر است ولی نتایج آن دست کمی از نرم افزارهای بالا ندارند و حتی گاهی کیفیت انیمیشن های تولید شده با آن بهتر نیز هستند. سیستم مورد نیاز در این نرم افزار در حد متوسط است و با یک کامپیوتر معمولی می‌توانید رندرهای خوبی را خلق کنید. شما می‌توانید مدل خود را در این نرم افزار بسازید و سپس متحرک کنید و همچنین می‌توانید آن را از سایر نرم افزارها وارد کنید.

جمع بندی

دقت کنید که ابتدا نحوه عملکرد هر کدام از نرم افزارهای فوق را یاد بگیرید. قبل از شروع به یادگیری، سخت افزارهای کامپیوتر و گوشی خود، هدف از یادگیری و میزان زمان لازم برای یادگیری را در نظر بگیرید و از بین چند مورد فوق یکی را انتخاب کنید. به عقیده متخصصان (از بین نرم افزارهای انیمیشن سازی رایانه‌ای) برای کار در شرکت‌های بزرگ، تری دی مکس، برای کارهای شخصی و سریع، لومیون و برای شرکت در مسابقات طراحی و انجام کارهای پیچیده‌تر، مایا بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: easytechtrick و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام
    عکس شاخص این صحفه کدوم نرم افزار رو نشون میده؟
    منظور از عکس شاخص همون عکس بالای صحفه است که توی لینک پایین میتونید ببینید
    https://techrato.com/wp-content/uploads/2020/07/main.png

    پاسخ

    سلام کاربر عزیز

    این عکس برای نرم افزار Anime-Studio-animator هست.

    پاسخ