;
coinex

چگونه بهترین خودمان باشیم ؟ ؛ راهکارهایی برای بهترین بودن!

چگونه بهترین خودمان باشیم؟ برای بهترین خود بودن چه کارهایی لازم است که انجام بدهیم؟  امروز راهکارهایی برای بهترین بودنرا به شما خواهیم گفت.

معمولی بودن چیز جالبی نیست. مطمئنم که نظر شما هم همین است. چرا باید یک فرد معمولی باقی بمانیم در صورتی‌ که می‌توانیم کاری کنیم که دنیا از قابلیت‌ها و مهارت‌های ما انگشت به دهان بماند؟! کافی است اراده کنید. واقعا اراده کنید، زمان بگذارید و برای بهترین‌ شدن تمرین کنید. تمرین مداوم مساوی است با تجربه‌ی بیشتر و این از شما یک آدم ویژه می‌سازد. شمایی که دیگر یک فرد معمولی نیستید. همین حالا عزم‌تان را جزم کنید! اگر با این مقاله همراه شوید، می‌توانیم با هم کشف کنیم چگونه بهترین خودمان باشیم. واقعا چه چیزی جذاب‌تر از حس بهترین بودن است؟! در هر سن‌‌ و‌ سالی که هستید این نوشته را بخوانید و به راهکارهایش عمل کنید. تمرین کنید که بهترین خود باشید و ایمان داشته باشید که می‌توانید. همه‌ی‌ ما قادر هستیم حس بهترین بودن را تجربه کنیم و جزو افراد کاریزماتیک باشیم. اما راهکارها برای اینکه بهترین خودمان باشیم چیست؟

اما چگونه با تغییر رفتار بهترین خودمان باشیم

اجازه دهید با مشکلات شروع کنیم ؛ از سرکار برگشته اید و خسته هستید ، روزی طولانی بوده است. می دانید که می توانید کارهایی، برای خارج شدن از راهی که در آن هستید، انجام دهید ولی، اجازه دهید صادق باشیم شما واقعا ترجیح می دهید بنشینید، استراحت و کمی تفریح کنید ، خوراکی بردارید و برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را ببینید اما بعد از اینکه این کارها را انجام دادید، روز تمام شده است پس زمان کافی وجود ندارد چیزی که شرایط را بدتر می کند، این است که امروز، شما انرژی و اراده کافی برای تغییر زندگیتان را ندارید. بنابراین از آنجا به کجا می رسید؟

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

چیزی که به آن نیاز دارید ،چند کار است که انجام دادن آنها راحت است و اثرات ثابت شده است. این بخش بسیار مفید تکراتو به شما چندین راه نشان میدهد تا بتوانید زندگیتان را تغییر دهید و می توانید از همین امروز ، حتی وقتی خسته هستید و احساس تنبلی میکنید نیز شروع کنید و به موفقیت نزدیک تر شوید کارآمدی این مراحل برای بسیاری از افراد ثابت شده است. چگونه بهترین خودمان باشیم.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای برای اینکه بهترین خودمان باشیم

خودتان را بشناسید

هیچ حقیقتی مهم‌تر از این نیست که باید قبل از همه چیز و همه‌کس «خودمان» را بشناسیم. می‌توانیم مدت‌های طولانی، حتی تمام سال‌های عمرمان خودمان نباشیم ولی در نهایت این خود جعلی مثل همه‌ی چیزهای پوچ‌ و جعلی دیگر محو می‌شود و مجبور می‌شویم خود واقعی‌مان را بپذیریم. این خود حقیقی دقیقا همان چیزی‌ است که ما با آن سروکار داریم.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

پس اولین قدم، شناختن خودمان است. ایمان داشته باشید فقط وقتی می‌توانیم بهترین خودمان باشیم که در قالب اصلی خودمان زندگی کنیم. بهترین دوست، بهترین همسر، حتی بهترین کارمند. در هر چیزی که می‌خواهید، بهترین خودتان باشید. وقتی خودتان هستید استرس کمتری دارید و اعتمادبه‌نفس‌تان بالاتر است چون شخصیت با ثبات‌تری دارید. همین به شما کمک می‌کند بهترین باشید. حالا که می‌دانید خود واقعی چه کارهایی که نمی‌تواند بکند، دست به کار شوید و با خودتان آشتی کنید. حتما هنوز کمی از خود واقعی‌تان باقی مانده است!

مهم نیست دیگران شما را با چه عنوانی می‌شناسند یا درباره‌تان چه فکری می‌کنند. به کسی ربطی ندارد، فقط سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید. به شما تضمین می‌دهم اگر تصویری که از خودتان به جهان اطراف‌تان نشان می‌دهید همانی نباشد که واقعا هستید، هرگز احساس شادمانی نخواهید کرد. فرض کنید شما یکی از بهترین خواننده‌‌های موسیقی سنتی هستید، خوب الان می‌خواهید چه کسی بشوید؟ مثلا استاد شجریان خوب است؟ معلوم است که نه. دلیلی ندارد کس دیگری بشوید، خودتان باشید هرکسی که هستید با مهارت خوانندگی عالی. فقط کافی است که خودتان را پیدا کنید و روی خودتان برای بهترین‌ شدن کار کنید.

 

عادات خوب برای خود بسازید

تغییر زندگی به معنای تغییر عادات شما است . عادات ، رفتارهای خودکاری هستند که بدون فکر کردن و انگیزه دادن به خود ، مثل یک ساعت که کار می کند، هر روز انجام می دهید.بعضی عادات کمک می کنند تا تغییر کنید ،ولی بعضی از آنها شما را متوقف می کنند. بهترین راه تبدیل یک عادت بد به خوب، این است که مثل یک لباس قدیمی با آن رفتار کنید وقتی که تیشرت شما کهنه و بی رنگ و رو و قدیمی می شود ، چه اتفاقی می افتد؟ واضح است که شما آن را با یک چیز جدید و بهتر عوض می کنید.

همین کار را با عادت بد نیز انجام دهید، آنها را با یک چیز بهتر عوض کنید از چیزهای کوچک شروع کنید و کم کم به چیزهای سخت تر برسید.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

اجازه دهید مثال واضح تری از چیزی که سعی دارم بگویم،عنوان کنم:

چند سال قبل ، سعی می کردم که عادت مدیتیشن روزانه را شروع کنم، تا آگاهی و کارآمدی خود را بالاتر ببرم. من یک دوره شگفت انگیز به نام ویپاسانا را انجام دادم ، این دوره شامل 10 روز مدیتیشن عمیق همراه با یک سکوت خاص در یک مکان دورافتاده در انگلیس بود. زمانی که آنجا و در کنار سایر افراد دیگر که می خواستند مدیتیشن کنند بودم، کار راحت بود تنها کاری که می توانستم انجام دهم ، مدیتیشن بود و هیچ چیزی وجود نداشت که حواسم را مختل کند و هیچ انتخابی نداشتم اگرچه، وقتی به خانه برگشتم ، بعد از چند روز انجام دادن آن، تسلیم شدم.

30 دقیقه بیشتر خوابیدن، راحت تر از بیدار شدن در ساعت 4 صبح برای یک ساعت مدیتیشن بود بنابراین ، برای اینکه آن را به یک عادت مهم تبدیل کنم، چه کردم؟ درست مثل خیلی چیزهای دیگر، می خواستم زندگیم را تغییر دهم و بهترین خود باشم. می دانستم چه قدر مهم است، فقط نمی توانستم ادامه دار کار کنم و بارها و بارها شکست خوردم سپس ، تلنگر خوردم. من باید با چیزهای کوچک شروع می کردم ، تغییر کوچکی دادم که تفاوت بزرگی ایجاد کرد تغییر کوچکی ایجاد کردم که بتوانم به آن پایبند باشم و شکست نخورم، که باعث شد درحال حاضر هر روز مدیتیشن کنم.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

این تغییر چه بود؟ به جای انجام کاری بزرگ بدون دوام ( 1 ساعت مدیتیشن ساعت 4 صبح) و شکست برای چندین بار، تصمیم گرفتم مدام کار کوچکی انجام دهم. ساختن عادات خوب نیاز به تکرار دارد کاری که مغز برای آن ساخته شده است.

عادت جدید من این شد:

زمانی که بیدار شدم، تختم را مرتب کنم سپس 30 ثانیه چهازانو با چشمان بسته بنشینم ؛ در نهایت ، وقتی برای چند ماه این کار را مدام انجام دادم، سختی کار را بیشتر کردم وقتی از خواب بیدار شدم ، تخت را کاملا مرتب کنم و برای 10 دقیقه مدیتیشن کنم.

بیشتر بخوانید:

اصیل باشید

اصیل بودن هم در واقع همان نشان دادن خود واقعی‌تان است. اگر فکر می‌کنید خود واقعی‌تان چیز جالبی نیست خوب اصلاحش کنید! دنیا پر از چیزهایی است که می‌توانید یاد بگیرید و خود واقعی‌تان آبدیده‌تر ‌شود، همین یعنی بهترین شدن.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

بهترین کسی شوید که می‌توانید، باشید. اگر سعی کنید اصالت خود را نادیده بگیرید در نهایت یک کپی دسته‌ی چندم از آن کسی می‌شوید که تلاش می‌کنید شبیه‌ او باشید. همین حالا که دارید این نوشته را می‌خوانید و با هر شخصیتی که دارید، وقت آن است که وارد عمل شوید. اگر بازی نکنید هیچ‌وقت برنده نمی‌شوید.

برای اینکه بهترین باشید، به این نکته توجه کنید که راه رفته را نمی‌توان دوباره طی کرد. در این‌ صورت بهترین بودن معنی ندارد. نمی‌توان دیگران را تکرار کرد. شما برای بهترین شدن نیاز دارید که ابتکار تازه‌ای به خرج بدهید

مثبت فکر کنید

اگر به این نکته توجه نکنید برای بقیه‌ی عمر ممکن است خودتان بزرگترین مانع سر راه پیشرفت خودتان شوید. چنانچه رشد نکنید دلیلش خودتان هستید. مثبت فکر کنید چون افکار مثبت راه‌ را برای بسیاری از فرصت‌ها باز می‌کنند.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

به خاطر داشته باشید، شما مهم‌ترین دلیل موفقیت و عدم‌موفقیت خودتان هستید. وقتی فکر ‌کنید از پس کاری برمی‌آیید، جرأت امتحان کردنش هم می‌آید. فرض کنید زندگی مثل پرتاب کردن دارت باشد، خوب وقتی مثبت فکر کنید دوست دارید همه‌ی دارت‌ها را به هدف بزنید.

حالا فقط کافی است فکر کنید هیچ‌کدام‌شان به هدف نخواهد خورد، تنها کاری که می‌کنید چیست؟ حوصله‌تان سر می‌رود، دارت‌ها را روی میز می‌گذارید، روی تخت‌تان ولو می‌شوید و پتو را روی سرتان می‌کشید، چند دقیقه بعد هم خواب‌تان می‌برد، راحت‌ترین کار دنیا! هیچ‌کس این‌طوری بهترین نمی‌شود!!!

بیشتر بخوانید:

اگر در حالت عادی افکارتان مثبت نیست، اولین هدف‌تان ساختن افکار مثبت باشد. صبح زود از خواب بیدار شوید، به آینه نگاه کنید و بگویید: من جذاب هستم. هر وقت هم افکار منفی شروع به خزیدن در ذهن‌تان کردند، ساکت‌شان کنید. راهش را خودتان پیدا کنید. افکارتان را خودتان انتخاب کنید، شما خودتان را بهتر می‌شناسید.

اهل رقابت باشید

اگر نیروی محرکه‌ی لازم برای بهترین شدن را نداشته باشید، هرگز به آن نمی‌رسید. بخشی از بهترین بودن، عطش رسیدن به موفقیت است. تشنه‌ی رقابت باشید تا حرکت کنید. مگر غیر از این است که فقط در صورتی‌ که خودتان را با کسی در شرایط مشابه مقایسه کنید، متوجه می‌شوید بهترین هستید؟ وقتی رقیبی وجود نداشته باشد بهترین بودن بی‌مفهوم است. همیشه خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید، در بازی‌ شرکت کنید، تلاش کنید و برنده شوید.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

اگر از چیزهایی مثل رقابت، مسابقه و مباحثه خوش‌تان نمی‌آید، یک خبر مهم برای‌تان دارم؛ این ویژگی قابل تغییر است. تنها راهش هم این است که شیرجه بزنید درون رقابت، مسابقه یا هر چیز چالش برانگیز و محرک دیگری. وقتی تعدادی از رقبایتان را شکست بدهید مدام قوی‌تر می‌شوید و بعد از مدتی رقابت برای‌تان حکم نفس کشیدن را دارد، به همین راحتی! و شما به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید.

از طرفی، اگر شما دوستی هستید که همه چیز را تبدیل به رقابت می‌کنید، پس منتظر باشید تا یکی یکی دوستان‌تان را از دست بدهید. پس پیام اخلاقی این بخش این است: از آن ور بوم هم نیفتید! رقابت را در خودتان تبدیل به مهارت کنید، یک توانایی که در موقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید و شما را به تلاش وادار کند.

با انگیزه باشید

برای بهترین بودن باید تنها انتخاب‌تان بهترین بودن باشد. اگر برای بهترین بودن شور و شوقی نداشته باشید، چطور می‌توانید انگیزه‌ی لازم را به‌دست آورید؟! کاری که باید انجام بدهید این است: انگیزه را در خودتان ایجاد کنید! درباره‌ی این علامت تعجب فکر کنید. نکته اینجاست که وقتی انگیزه داشته باشید، آن چیز اتفاق می‌افتد. شما پر از الهام، خلاقیت و انواع نیروهای محرکه هستید و همه‌ی اینها یعنی توانایی برای بهترین شدن.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

خیلی از موفقیت‌های به‌دست آمده در دنیای واقعی، نتیجه‌ی این است که یک فرد واقعا اراده کرده است که موفق شود. زمان‌هایی را به یاد آورید که همیشه در کلاس بالاترین نمره مال شما بود. آیا دلیلش این بود که بقیه کلاس از شما بدتر بودند؟ گمان نمی‌کنم. من فکر می‌کنم دلیلش این بود که شما بهترین بودید. چرا زمان مدرسه نمره‌تان بالا بود؟ چون به اندازه‌ی کافی شور و شوق داشتید و این شور و شوق نتیجه‌ی تفکر مثبت است. اما دنیای واقعی پر از دانشجویان و همکلاسی‌های فعال و زرنگ است که آنها هم به دنبال کسب بهترین نمره هستند پس اگر به اندازه‌ی کافی انگیزه نداشته باشید، آنها از شما جلو می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کنید در چه چیزی می‌خواهید بهترین باشید

اگر شما کم بدانید، نمی‌توانید بهترین باشید. حتی اگر به لحاظ ظاهری بهترین انسان روی کره‌ی زمین باشید، عدم توانایی‌تان این بهترین بودن را از شما می‌گیرد. پس فکر کنید در چه چیزی می‌خواهید بهترین باشید؟ در ذهن‌تان همه‌ی چیزهایی را که می‌خواهید در آنها به اوج برسید، اولویت‌بندی کنید.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

به یاد داشته باشید درباره‌ی اولویت‌بندی نکته‌ی مهم «واقع‌بینی» است. اگر پا ندارید، ورزش کوهنوردی را انتخاب نکنید. شاید شما جزو کسانی باشید که مادرشان همیشه به آنها می‌گوید: «تو می‌تونی به هر چیزی که تو ذهنت هست برسی». این تشویق مادرانه واقعا قابل تقدیر است اما کمی اغراق در آن وجود دارد. در واقع اگر توانایی‌ بالقوه‌اش را داشته باشید به آن چیزی که در ذهن‌تان هست، می‌رسید.

تصمیم بگیرید و با شکست روبرو شوید.

«شکست خوردن» وحشتناک، ترسناک و زشت است؟ دیگران ممکن است از شما دوری کنند؟ جواب من این است: کارهای متفاوت انجام بدهید حتی اگر دیگران فکر کنند شما دیوانه‌اید. اگر کاری انجام ندهید، نمی‌فهمید ایراد کار کجاست فقط در صورتی اشکال را کشف می‌کنید که شروع کنید و شکست بخورید! در مرحله‌ی بعد نقص را برطرف کنید و در نهایت به خواسته‌تان برسید.

چگونه بهترین خودمان باشیم
چگونه بهترین خودمان باشیم

تنها راه دوری از شکست و سرزنش دیگران، هیچ کاری انجام ندادن است اما این انتخاب شما نیست. زندگی کردن با «کاری کردن» معنی می‌دهد. اگر شما بدانید برای رسیدن به چیزی ۱۰ امکان وجود دارد که شما ۹ تای آن را می‌دانید، آیا ارزش ندارد که آن کار را امتحان کنید؟!

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر