;
coinex

بهترین فیلم های جیسون استاتهام ؛‌ استاد تمام فیلم های اکشن را بیشتر بشناسید!

سینما دوستان هم خوب استاتهام را میشناسند و هم مهارت او در ژانر اکشن را تصدیق میکنند. با ما در معرفی بهترین فیلم های جیسون استاتهام همراه باشید.

با شنیدن نام جیسون استاتهام ناخودآگاه به‌فکر فیلم‌های اکشن خواهیم افتاد؛ کسی که در نقش قهرمان، شرور، جوکر و راننده‌ی حرفه‌ای او را در فیلم‌های مختلف دیده‌ایم. بازیگر مطرح و محبوب فیلم‌های اکشن که قبل از شروع حرفه‌ی بازیگری یکی از از ورزشکاران انگلیسی در رشته‌ی شیرجه از سکوی بلند به‌شمار می‌آمد و مسیر حرفه‌ای او تا جایگاهی که امروز در آن قرار دارد پر است از پستی و بلندی‌های جالب.

استاتهام در سال 1967 میلادی (1346 هجری شمسی) در شهر داربی‌شیر کشور انگلستان متولد شد و در نوجوانی و جوانی تمرینات کیک بوکسینگ و کاراته باعث شد تا در حرکات رزمی بسیار موفق عمل کند. او در ابتدا در یک سوپرمارکت کار‌ می‌کرد و بعد از حضور در مسابقات شنا و شیرجه، توسط شرکت Tommy Hilfiger و شرکت Levi’s برای شرکت در آزمون‌های مدلینگ انتخاب شد.

حرفه‌ی بازیگری استاتهام با حضور کوتاه او در فیلم‌های انگلیسی آغاز شد و پس از اینکه گای ریچی او را کشف کرد، موفق شد در فیلم‌های مهم‌تری حضور پیدا کند. او رفته‌رفته با درخشش در فیلم‌های متفاوت در اواخر دهه‌ی 90 میلادی توانست به یک سوپراستار در ژانر فیلم‌های اکشن تبدیل شود.

با اینکه همه‌ی ما او را بیشتر به‌خاطر حضور در فیلم‌های اکشن به‌یاد می‌آوریم اما او نشان داده است که توانایی بازی کردن در نقش‌های مختلف را دارد. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های جیسون استاتهام را به‌شما مخاطبان تکراتو معرفی کنیم؛ فیلم‌هایی که بی‌شک از آن‌ها لذت خواهید برد.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

از جیسون استاتهام میتوان به عنوان یک اسطوره در صنعت فیلم های اکشن نام برد. جیسون استاتهام بازیگر، ورزشکار و تهیه کننده است .او به دلیل مهارت هایی که در رشته های رزمی از جمله کاراته ، کیک بوکسینگ  و کونگ فو دارد بیشتر صحنه های اکشن فیلم ها را خود مدیریت و بدلکاری میکند. جیسون استاتهام بیش از ده سال در رشته شیرجه فعالیت داشته است.

او بازیگر محبوب منتقدین چندانی نیست زیرا اغلب آثارش تکراری است. تماشای فیلم های او تکرار مکررات است. اما حضور جیسون استاتهام (Jason Statham) ثابت می کند که بسیاری از ما تنها از روی سرگرمی فیلم تماشا می کنیم. چه از یک ساختمان بلند بپرد یا با مردم مبارزه کند، در هر صوت می دانیم که موفق خواهد شد. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های جیسون استاتهام را معرفی میکنیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

Lock, Stock And Two Smoking Barrels 1998

اگر جیسون استاتهام برای موفقیت‌های خود قصد تشکر کردن از یک نفر را داشته باشد، آن شخص بدون شک گای ریچی است. گای ریچی در اواسط دهه‌ی 90 میلادی متوجه‌ استعداد زیاد استاتهام در فیلم‌های اکشن شد و شروع هم‌کاری این دو آغاز موفقت‌های جیسون استاتهام در صنعت سینما قلمداد می‌شود. یکی از اولین فیلم‌هایی که نام استاتهام را میان اهالی سینما شناخته‌تر کرد، فیلم Lock, Stock And Two Smoking Barrels  است که اکران آن در انتهای دهه‌ی 90 باعث شد تا مسیر حرفه‌ای استاتهام در دهه‌های بعدی بسیار هموارتر شود.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

این فیلم یکی از پرانرژی‌ترین فیلم‌های گای ریچی به‌شمار می‌رود که داستان خشونت‌های فراوان در محله‌های ضعیف شهر لندن را به‌تصور می‌کشد. طنز به‌جا و بسیار خوب، فیلم‌نامه‌ی سریع، مبارزات جذاب و شخصیت‌های جالب این فیلم نه‌تنها باعث شناخته‌تر شدن جیسون استاتهام در ژانر فیلم‌های اکشن شد بلکه یکی از بهترین فیلم‌های گای ریچی و موفقیت او در صنعت سینما محسوب می‌شود.

Snatch 2000

در بررسی بهترین فیلم های جیسون استاتهام، به‌صورت مداوم شاهد تکرار شدن نام گای ریچی خواهیم بود. پس از موفقیت فیلم Lock, Stock And Two Smoking Barrels که پیش‌تر به معرفی آن پرداختیم، هم‌کاری جیسون استاتهام و ریچی وارد مرحله‌ی جدیدی شد. فیلم Snatch نخستین فیلم گای ریچی محسوب می‌شود که نقش اصلی آن را جیسون استاتهام برعهده دارد.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

نکته‌ی جالب درباره‌ی این فیلم حضور بازیگران مطرحی مانند برد پیت و بنیسیو دل‌تورو است که جیسون استاتهام توانست باوجود آن‌ها یک ایفای نقش بسیار خوب دیگر از خود نشان دهد. داستان فیلم درباره‌ی یک الماس بسیار باارزش جریان دارد؛ داستانی که می‌تواند بهترین نمایش از دیالوگ‌ها و بازیگران مطرح این فیلم باشد. جیسون استاتهام در این فیلم نقش یک مربی بوکس را برعهده دارد که سعی می‌کند باعث پیشرفت بوکسور خود شود.

مسابقات بوکس بی‌پروا، خشونت‌ها و داستان‌های دلال‌های شرط‌بندی، گانگستر‌های روسی، دزدهای بی‌کفایت و داستان یک الماس بسیار باارزش، همگی موضوعاتی محسوب می‌شوند که با یک خط داستانی مرتب در این فیلم درکنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. از فیلم Snatch که در بین 250 فیلم برتر سایت IMDB رتبه‌ی 103 را به‌خود اختصاص داده است، می‌توان به‌عنوان بهترین هم‌کاری میان گای ریچی و جیسون استاتهام نام برد.

بیشتر بخوانید:

The Transporter

جیسون استاتهام پس از حضور در نقش‌های مکمل و نقش‌های فرعی فیلم‌های سینمایی‌، سرانجام با حضور در مجموعه‌ی سینمایی Transporter خودش را به‌عنوان یک نقش اول و ستاره‌ی فیلم‌های اکشن به اهالی سینما و طرفداران این ژانر معرفی کرد.

استاتهام در این مجموعه نقش یک پیک ویژه را به‌عهده دارد که وسایل و جنس‌های بسیار مهم را جابه‌جا می‌کند و در طول داستان فیلم باید با مشکلات بسیاری که سر راه او قرار می‌گیرد، دست‌و‌پنجه نرم کند. نکته‌ی بسیار مهم اولین فیلم این مجموعه و ایفای نقش استاتهام این بود که بسیاری از صحنه‌های درگیری و تعقیب و گریز‌های خیابانی را خود استاتهام انجام داده است.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

ایفای نقش بسیار قوی او باعث شد تا دنباله‌ی این مجموعه ساخته شود، یک سریال تلویزیونی از روی آن اقتباس شود و در سال 2018 یک نسخه‌ی بازسازی شده از آن اکران شود؛ همه‌ی این موضوعات به‌کنار، مهم‌ترین دست‌آورد این مجموعه این بود که جیسون استاتهام را وارد جرگه‌ی سوپراستار‌های فیلم‌های اکشن کرد.

The Italian Job 2003

مهارت‌های رانندگی جیسون استاتهام در مجموعه‌ فیلم‌های Transporter خیلی سریع تاثیر خودش را روی مسیر حرفه‌ای استاتهام گذاشت. مهارت‌های مبارزات اکشن و تعقیب‌وگریزهای خیابانی او باعث شد تا اولین انتخاب گری گری برای بازسازی فیلم قدیمی مایکل کین قلمداد شود.

در فیلم The Italian Job جیسون استاتهام و یک گروه از دزدان حرفه‌ای با ملیت‌های گوناگون قصد دارند تا طلاهایی که یکی از اعضای سابق گروه از آن‌ها دزدیده است را پس بگیرند. حضور شارلیز ترون و جیسون استاتهام در این فیلم یکی از دلایل اصلی موفقیت این فیلم به‌شمار می‌رود.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

بااین‌حال فیلم اصلی The Italia Job ساخته‌ی مایکل کین، کیفیت بالاتر و طرفداران بیشتری نسبت به ساخته‌ی گری گری دارد ولی فیلم بازسازی‌شده‌ی مأموریت ایتالیایی، به‌خوبی می‌تواند طرفداران ژانر اکشن و طرفداران فیلم‌های دزدی را به‌خوبی سرگرم کند. شخصیت کاریزماتیک و خوش‌پوش راب، با بازی جیسون استاتهام، درکنار بازی مارک والبرگ و چارلیز ترون به‌خوبی از عهده‌ی ساخت یک فیلم سینمایی اکشن با استانداردها‌ی بالا برآمدند.

بیشتر بخوانید:

Crank 2006

داستان اولیه‌ی یک فیلم اکشن همیشه نیاز نیست که خیلی منطقی باشد؛ باتوجه‌به این موضوع، شروع بسیار قدرتمند و سریع داستان فیلم Crank نه‌تنها باعث افت کیفیت آن نشد بلکه باعث شد تا مخاطب را تا انتهای فیلم به خود جذب کند.

در این فیلم استاتهام نقش یک قاتل حرفه‌ای را ایفا می‌کند که یه سم بسیار خطرناک توسط دشمن او به او تزریق شده است. با وجود این سم در بدن او اگر ضربان قلبش از یک اندازه‌ی معین کم‌تر شود، بلافاصله خواهد مرد. درحالی‌که او به‌دنبال کسانی است که این سم را به او تزریق کرده‌اند باید ضربان قلب خود را بالا نگه دارد؛ این موضوع باعث می‌شود هیجان فیلم در سراسر آن افت محسوسی نداشته باشد.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

شاید بتوان این فیلم را با فیلم Speed مقایسه کرد ولی به‌جای اتوبوس فیلم Speed این جیسون استاتهام است که متوقف نمی‌شود. شروع دیوانه‌وار فیلم باعث ادامه‌ی جالب و گاهی همراه‌ با طنز فیلم می‌شود که در آن شخصیت جیسون استاتهام دست به هرکاری می‌زند تا ضربان قلب خود را بالا نگه دارد؛ همه‌ی ما می‌دانیم که استاتهام چقدر در انجام کارهای دیوانه‌وار مهارت دارد.

The Bank Job 2008

همان‌قدر که دیدن جیسون استاتهام در فیلم‌های استاندارد اکشن و مبارزات او با افراد متفاوت جذاب است، دیدن او بیرون از مبارزات این فیلم‌ها و قرار گرفتن او در یک شخصیت دراماتیک‌تر، می‌تواند به‌همان اندازه جذاب باشد. در سال 2008 استاتهام تصمیم گرفت که کمی از فیلم‌های معمول اکشن فاصله بگیرد و در یک فیلم در ژانر دزدی با صحنه‌های اکشن کم‌تر شرکت کند.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

فیلم The Bank Job که به‌عقیده‌ی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم جیسون استاتهام به‌شمار می‌رود، براساس یک داستان واقعی در لندن ساخته شده است. این فیلم متاسفانه یکی از فیلم‌های این ژانر محسوب می‌شود که به‌اندازه‌ی لیاقتی که دارد به‌ آن توجه نشده است.

استاتهام در این فیلم ثابت می‌کند که می‌تواند بدون صحنه‌های اکشن زیاد، یک فیلم بسیار هیجان‌انگیز تولید کرد که بینندگان آن تا لحظات آخر فیلم نتوانند پایان آن را حدس بزنند.

داستان فیلم درباره‌ی یک گروه حرفه‌ای از سارقان است که قصد دارند ازطریق یک مغازه درکنار یک بانک، به قسمت صندوق امانات بانک دسترسی پیدا کنند که طبق اطلاعاتی که دارند شامل مقدار بسیاری طلا و پول است.

بیشتر بخوانید:

Killer Elite 2011

حضور اسم جیسون استاتهام در میان بازیگران یک فیلم نوید یک فیلم اکشن جذاب را می‌دهد و حضور نام او درکنار رابرت دنیرو در یک فیلم بی‌شک توجه تمام اهالی سینما را به خود اختصاص خواهد داد. فیلم Killer Elite از روی یک رمان به‌نویسندگی رانولف فینس با همین نام اقتباس شده است که بسیاری از منتقدین اعتقاد داشتند که جذابیت این فیلم از داستان کتاب آن بیش‌تر است.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

همکاری مت شرینگ و گری مک‌کندری به‌عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم باعث شد تا شخصیت‌های داستان کتاب و خط داستانی آن به‌بهترین شکل ممکن در فیلم به نمایش درآید.  یکی از نقاط مثبت این فیلم شخصیت‌پردازی آن و گریم بازیگران است که به‌خوبی انجام شده‌اند. شخصیت جیسون استاتهام در این فیلم وظیفه‌ی به قتل رساندن سه تن از اعضای نیروی هوایی ویژه‌ی بریتانیا را برعهده دارد؛ داستانی که با پیچش‌های جذابی روبه‌رو می‌شود و صحنه‌های اکشن و درگیری‌های موجود در آن به جذابیت این فیلم اکشن می‌افزاید.

Safe 2012

فیلم‌هایی با داستان مراقبت و کمک کردن به یک دختر کوچک توسط یک مرد خشن و حرفه‌ای زیاد وجود دارند؛ فیلم‌هایی مانند فیلم Leon: The Professional یا فیلم Man on Fire. موضوعی که فیلم Safe را از سایر فیلم‌های این ژانر متمایز می‌کند، تفاوت‌های فرهنگی و ملیتی دختربچه‌ی داستان‌ با مرد خشن است که پیچیدگی‌های زیبایی را در فیلم به‌وجود می‌آورند.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام
بهترین فیلم های جیسون استاتهام

در این فیلم استاتهام نقش یک پلیس بازنشسته را بازی می‌کند که به‌صورت تصادفی در مسیر یک دختربچه قرار می‌گیرد؛ دختری که به‌دلایلی توسط عده‌ای از خلافکاران شهر و پلیس‌های فاسد تعقیب می‌شود.

ادامه‌ی داستان در قالب یک فیلم استاندارد اکشن به‌تصویر در‌می‌آید که به‌خوبی ساخته شده است؛ فیلمی که در آن شخصیت اصلی داستان تعدادی از دشمنان را از سر راه خود برمی‌دارد و به نقطه‌ی پایانی داستان می ‌رسد. این فیلم هم هیجان کافی برای بیننده را دارد و هم خیلی اغراق‌آمیز نیست و این موضوع دلیل اصلی حضور این فیلم در این فهرست قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

Spy 2015

تنها چیزی که از بازی کردن ملیسا مک‌کارتی در یک فیلم کمدی‌ جاسوسی بیشتر غافل‌گیرکننده است، دیدن جیسون استاتهام به‌عنوان بامزه‌ترین شخصیت فیلم است. همان‌طور که در اول مقاله بیان شد استاتهام توانایی بسیار زیادی در بازی‌ کردن در نقش‌های به‌غیراز نقش‌های صرفا اکشن دارد. این فیلم نه‌تنها بسیار خنده‌دار است بلکه به‌عنوان یک فیلم در ژانر جاسوسی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

استاتهام در این فیلم به‌خوبی توانایی بازی کردن در یک نقش کمدی را به رخ می‌کشد، موضوعی که به‌عقیده‌ی بسیاری از منتقدین برگ برنده‌ی این فیلم محسوب می‌شود. به شخصیت‌ جیسون استاتهام در این فیلم بسیار خوب پرداخته شده است؛ شخصیت او یک مامور سابق را نشان می‌دهد که دائما فکر می‌کند از چیزی که واقعا است، مامور بهتری قلمداد می‌شود و این موضوع باعث به‌وجود‌آمدن سکانس‌های بسیار جذاب در فیلم شده است.

پس از موفقیت این فیلم که نامزد دو جایزه‌ی گلدن گلوب نیز شد، اهالی سینما امیدوار بودند که استاتهام در این‌گونه نقش‌ها بیشتر بازی کند، چیزی که در سال‌های اخیر کم و بیش در شخصیت‌های او شاهد آن بودیم.

Fate Of The Furious 2017

زمانی‌که جیسون استاتهام به جمع بازیگران مجموعه‌ی سینمایی Fast and The Furious اضافه شد، همه می‌دانستند که تعداد طرفداران این مجموعه بیشتر خواهد شد. حضور استاتهام در هشتمین فیلم این مجموعه یعنی فیلم Fate Of The Furious در نقش دکارد شاو باعث شد تا موفقیت فیلم بیشتر از گذشته شود، تا حدی که یک اسپین آف از این مجموعه با محوریت شخصیت او به نام Hobs And Shaw ساخته شد.

بهترین فیلم های جیسون استاتهام

صحنه‌های اکشن و مبارزات بسیار جذاب شخصیت شاو در این مجموعه درکنار عوامل قدیمی باعث تزریق یک خون جدید در رگ‌های مجموعه‌ی سینمایی سریع و خشن شد. درست زمانی‌که موضوعات فیلم در حال تکراری شدن برای مخاطبان بود و امتیازات آن در یک سیر نزولی قرار داشت، وارد شدن شخصیت شاو و تشکیل یک زوج بسیار جذاب با دواین جانسون باعث شد تا این مجموعه‌ی سینمایی جان تازه‌ای بگیرد. تماشای مجموعه‌ی سینمایی Fast And The Furious  به‌خصوص قسمت‌های جدید آن با حضور جیسون استاتهام، برای تمام طرفداران فیلم‌های اکشن واجب است.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر