;
coinex

بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو ؛ از دارو دسته نیویورک تا روزی روزگاری هالیورد!

در این گفتار در تکراتو قصد داریم به معرفی بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو ، بازیگر محبوب و توانای سینمای هالیوود بپردازیم. با ما همراه باشید.

از بازی در نقش یک دزد حرفه‌ای تا ایفای نقش در یک فیلم درباره بومیان آمریکایی، از بازی‌های شگفت‌انگیز در سنین نوجوانی تا بازی‌های چشم‌نواز در میانسالی به بهترین شکل ممکن.

شاید کمتر بازیگری در تاریخ سینمای جهان پیدا شود که توانایی بازی در نقش‌های متفاوت را در بالاترین سطح کیفی ممکن داشته باشد؛ یکی از آن معدود بازیگران بدون شک لئوناردو دی‌کاپریو است. تهیه کردن یک فهرست از بهترین فیلم ‌های لئوناردو دی کاپریو بدون شک بسیار سخت خواهد بود و تمام فیلم‌های او پتانسیل حضور در این فهرست را خواهند داشت.

بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دیکاپریو از آن دست بازیگرهایی است که همه دوستش دارند. چرا که نه؟ او یکی از معدود بازیگرانی است که در ۲۵ سال اخیر با هر اجرای خود ما را سرگرم کرده است. اگرچه او پس از بازی در فیلم “تایتانیک” به شهرت رسید اما پیش از آن فیلم هم اجراهای خوبی داشت. پس از موفقیت بزرگ تایتانیک، در فیلم هایی حضور یافت که شاید برای آن زمان آوانگارد محسوب می شدند.

دیکاپریو برای بازی در فیلم “بازگشته” جایزه اسکار را از آن خود نمود، اما می دانیم که موفقیت او به همین جا ختم نمی شود. بلکه تنها باعث می شود محدودیت های بازیگری را کنار بگذارد. او طی سال ها با حضور در پروژه های مختلف مهارت بازیگری خود را به چالش کشیده است.

بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو
بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

دی کاپریو برای حضور در نقش های متفاوت به آماده سازی زیاد نیاز ندارد. او مانند آل پاچینو و رابرت دنیرو یک متد اکتور است. لئوناردو سبک خاص خود را داشته و متمایز است، همچنین می تواند آنقدر در یک نقش فرو برود که اثری از خودش به جا نماند.

به همین دلیل برایمان جالب است بدانیم از این به بعد چه عملکردی خواهد داشت. اگر او با کارگردان های مورد علاقه اش کار کند، که شامل مارتین اسکورزی و کوئنتین تارانتینو هستند، حتما شاهد فیلم های زیباتری از او خواهیم بود.  اما ببینیم لئوناردو تا به اینجا چه کار کرده است. اغلب فیلم هایی که دیکاپریو در آن ها حضور یافته موفق بودند اما در اینجا می خواهیم به موفق ترین این فیلم ها اشاره کنیم. در بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو با تکراتو باشید.

بیشتر بخوانید:

Titanic 1997

فیلم تایتانیک که برجسته‌ترین اثر دوران حرفه‌ای جیمز کامرون به‌شمار می‌رود، شاید برای بسیاری از اهالی سینما فیلمی باشد که با آن لئوناردو دی‌کاپریو را شناختند. دی‌کاپریو برای بازی در نقش جک در این فیلم نامزد کسب جایزه اسکار شد بعد از موفقیت او در فیلم رومئو و ژولیت که به‌طرز شگفت انگیزی در آن فیلم موفق ظاهر شد و بسیاری از مردم دنیا، مخصوصا نوجوانان را شیفته‌ی خود کرد، با بازی در یک نقش رومانتیک دیگر باز هم نشان داد که توانایی بالایی در بازی در این‌گونه نقش‌ها دارد. ایفای نقش ماندگار او در نقش جک که در سمت مخالف کسی بود که دیوانه‌وار عاشقش شده بود.

بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو
بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

بازی برجسته کیت وینسلت درکنار بازی دی‌کاپریو بدون شک یکی از ماندگارترین آثار سینمایی تاریخ را رقم زده‌ است. در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو بیشتر از تنها یک معشوقه‌ی دلباخته قلمداد می‌شود. در تمام طول فیلم تقریبا غیرممکن است که از نقش جک چشم برداشت؛ نقش هنرمند فقیری با آرزوهای بزرگ که دی‌کاپریو با ظرافت کامل آن را به‌تصویر می‌کشد و این نکته را هرگز فراموش نکنید که این نقش آفرینی تازه آغاز راه دی‌کاپریو در مسیر حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

2002 Gangs of New York

فیلمی به کارگردانی مارتین اسکورزی درباره گروه های گانگستری خیبان نیویورک پیش از جنگ داخلی، که به دلیل تاثیرگذاری داستان و اجرای زیبای بازیگران مورد تحسین قرار گرفت. مطمئنا از بازی دنیل دی لوئیس در نقش بیل قصاب و لئوناردو دیکاپریو در نقش آمستردام، چنین فیلم زیبایی حاصل خواهد شد. گرچه فیلم از بهترین آثار اسکورزی نیست اما نقش آفرینی ها عالی هستند.

فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو
فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو

Catch Me If You Can 2002

نقش‌ آفرینی دیگری از لئوناردو دی‌کاپریو برای به تصویر کشیدن بیوگرافی یک شخصیت مهم که به یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو بدل شد. فرانک ابگنیل جونیور یکی از مشاوران امنیتی ایالات متحده آمریکا است که بیشتر شهرت خود را به‌دلیل جعل اسناد و جعل چک، کلاهبرادی و حقه‌های مختلف کسب کرده است.

او در دهه‌ 60 میلادی توانست با جعل چک‌هایی به ارزش چهار میلیون دلار در 25 کشور جهان به ثروت زیادی برسد؛ او این کار را زمانی انجام داد که تنها 16 سال داشت! فیلم Catch Me If You Can ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ براساس زندگی‌‌نامه فرانک ابگنیل جونیور ساخته شده است.

فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو
فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو

این فیلم یکی از نخستین فیلم‌های به‌شمار می‌رود که دی‌کاپریو را در نقش یک کلاهبردار و خلافکار حرفه‌ای به‌تصویر می‌کشد و برخلاف نظر بسیاری از منتقدین سینما که قبل از اکران این فیلم عقیده داشتند دی‌کاپریو تنها برای نقش‌های رومانتیک مناسب است، این ستاره‌ی سینما نشان داد که توانایی بالایی در ایفای نقش‌های مختلف دارد.

این طرز فکر به‌ این دلیل بود که دی‌کاپریو قبل از این فیلم در فیلم‌هایی مانند تایتانیک و رومئو و ژولیت بسیار درخشان ظاهر شده بود. پس از اکران این فیلم، دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای درباره‌ مراحل تولید این فیلم گفت: «قبل از آغاز مراحل فیلم‌برداری شخصا به دیدار فرانک ابگنیل رفتم تا بتوانم خصوصیات اخلاقی او را از نزدیک ببینم و بتوانم قبل از نمایش دادن شخصیت او روی پرده‌های سینما، با شخصیت او بیشتر آشنا شوم».

بیشتر بخوانید:

Blood Diamond 2005

دی‌کاپریو برای بازی در نقش دنی آرچر برای بار سوم نامزد کسب جایزه اسکار شد. دنی آرچر یک دلال و قاچاقچی اسلحه و جوهرات در کشور رودزیا در قاره‌ی آفریقا است (این کشور هنوز به رسمیت شناخته نشده است). آرچر به‌دنبال الماسی بسیار گران‌قیمت می‌گردد که در این مسیر با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود که باید از پس آن‌ها برآید.

فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو
فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو

The Departed 2006

فیلم The Departed را درکنار یکی از بهترین فیلم ‌های لئوناردو دی‌کاپریو، می‌توان موفق‌ترین همکاری او با مارتین اسکورسیزی دانست. این فیلم در مراسم اسکار سال ۲۰۰۶ توانست جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلنامه اقتباسی را کسب کند؛ متاسفانه برنده نشدن دی‌کاپریو در مراسم اسکار در آن زمان همچنان پابرجا بود.

فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو
فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو

موفقیت این فیلم در باکس آفیس هم چشمگیر بود؛ این فیلم که با بودجه 90 میلیون دلاری ساخته شده بود توانست به‌فروش 280 میلیون دلاری در اکران سینمایی خود دست پیدا کند. همچنین مارتین اسکورسیزی با موفقیت این فیلم توانست برای اولین‌بار جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب کند. این فیلم براساس داستان یک فیلم به‌کارگردانی اندرو لائو و سوفای ماک، محصول کشور هنگ‌کنگ و به‌نام اعمال شیطانی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

Shutter Island 2010

فیلم Shutter Island تنها فیلمی است که با همکاری لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی ساخته شد ولی موفق به نامزد شدن در بخش‌های مهم جایزه‌ اسکار نشده است.

فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو
فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو

ولی همه این موضوع را به‌خوبی می‌دانند که کسب نکردن جایزه اسکار برای یک فیلم به‌هیچ‌وجه یک نکته منفی و دلیلی بر ضعیف بودن آن نیست. مارتین اسکورسیزی داستان این فیلم را از روی یک رمان ترسناک و بسیار اتمسفریک اقتباس کرده است و برای نقش اصلی داستان در اولین قدم به‌سراغ دی‌کاپریو رفت که خوشبختانه این همکاری منجر به ساخت فیلم بسیار زیبای Shutter Island شد. این فیلم را بدون شک میتوان یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو دانست.

Inception 2010

یکی دیگر از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو. شاید مرموز‌ترین نقش آفرینی دی‌کاپریو در طول حرفه‌ بازیگری او مربوط‌ به این فیلم باشد؛ فیلمی که در میان فیلم‌های او بالاترین امتیاز را در سایت آی‌ام‌دی‌بی به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو
پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

فیلم Inception یکی از فیلم‌های تاریخ سینما است که اگر آن را بارها تماشا کرده باشید باز هم می‌توانید نکته جدیدی را در آن پیدا کنید و صادقانه می‌شود این موضوع را بیان کرد که شاید هیچ فردی نمی‌تواند به‌طور قطعی از انتهای آن صحبت کند.

کریستوفر نولان در این فیلم سطح جدیدی از سرقت را به‌تصویر می‌کشد که شاید بسیار مهیج‌تر و جذاب‌تر از روش‌‌های معمول سرقت باشد. دی‌کاپریو در نقش دام کاب تلاش می‌کند تا با ورود به ناخود‌آگاه افراد مختلف اطلاعات موجود در افکار آن‌‌ها را استخراج کند و در مرحله‌ بعدی حتی می‌تواند افکاری را که مدنظر دارد به‌جای افکار حقیقی آن فرد در ناخود‌آگاه او جای دهد.

بیشتر بخوانید:

Django Unchained 2012

مشکلات افراد سیاه پوست و برده داری در سال‌های نه‌چندان دور در کشور آمریکا همیشه یکی از موضوعات مهم سینمای این کشور محسوب می‌شود. قبل از اکران فیلم Django Unchained و به‌عقیده بسیاری دی‌کاپریو تنها برای کسب جایزه‌ اسکار با حضور در این فیلم موافقت کرده بود؛ به‌این‌ دلیل که موضوعات این فیلم‌ها درباره برده‌داری در میان مردم آمریکا بسیار مهم قلمداد می‌شوند.

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو
پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

پس از تماشای این فیلم به‌راحتی می‌توان این موضوع را متوجه شد که دی‌کاپریو تنها برای به‌ثمر رسیدن اهداف تارانتینو، که ساخت یک فیلم بسیار قوی بود، در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته است و این اثر به یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو تبدیل می‌شود.

The Great Gatsby 2013

یکی دیگر از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو ، اجرایی به نظر نگارنده بی نقص از شاهار قرن بیستمی اسکات فیتز جرالد بود.

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو
پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

فیلم “گتسبی بزرگ” با همه حواشی اش یکی از بهترین آثار دیکاپریو است. در این فیلم زیبا و غنی، لورمن تلاش می کند با خلق جلوه های زیبا هویت جدیدی از خود را نشان دهد. علاوه بر آن، چگونه می توان حضور زیبای لئوناردو دیکاپریو در نقش گتسبی بزرگ را نادیده گرفت؟ شاید از فیلم خوشتان نیامده باشد، اما قطعا نمی توانید اجرای دیکاپریو را دوست نداشته باشید. او به زیبایی هرچه تمامتر نقش گتسبی ثروتمند اما عاشق پیشه را ایفا می کند.

The Wolf Of Wall Street  2013

یکی دیگر از همکاری‌های دی‌کاپریو و اسکورسیزی فیلم گرگ وال‌ استریت به‌شمار می‌رود که باز هم یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو را به ارمغان آورد. این همکاری از لحاظ رابطه این دو نفر در ساخت فیلم، ابعادی بزرگ‌تر از سایر هم‌کاری‌های این دو نفر دارد، به‌این‌دلیل که در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو نه‌تنها بازیگر شخصیت اصلی فیلم بلکه به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم نیز محسوب می‌شود.

 

دی‌کاپریو مانند فیلم Catch Me If You Can و فیلم Revenant  باید در نقش یک شخصیت حقیقی به‌ایفای نقش می‌پرداخت و برای اینکه بتواند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد شخصا به دیدن جوردن بلفورت رفت (دقیقا مانند فیلم Catch Me If You Can). جوردن راس بلفورت متولد سال 1962 میلادی در شهر نیویورک یکی از دلالان سابق سهام در آمریکا است که به‌دلیل کلاهبرداری به 22 ماه زندان محکوم شد.

در دوران طلایی شرکت او به‌نام استراتن اوکمان او توانست با فریب دادن مردم برای خرید سهام با ریسک بالا، ثروت زیادی را کسب کند و حدود یک میلیارد دلار سرمایه در سبد گردان شرکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

Revenant 2015

هیو گلاس یکی از مردان بزرگ در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. کاوشگر، شکارچی و تاجر آمریکایی که شهرت زیاد او به‌دلیل زنده‌ ماندن در حادثه حمله‌ خرس گریزلی به او است. بعد از این حادثه که یک خرس گریزلی بزرگ به‌ او حمله‌ور می‌شود، همراهان گلاس که فکر می‌کردند او شانسی برای زنده ماندن ندارد، او را ترک می‌کنند و به راه خود ادامه می‌دهند.

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو
پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

او به‌سختی توانست از این حادثه سالم بیرون بیاید و در طبیعت وحشی زنده بماند و این موضوع باعث شگفتی بسیاری از مردم شد. گلاس در اواخر قرن 18 (1783) در فیلادلفیا متولد و در اوایل قرن 19 (1833) در نزدیکی رود یلو استون در داکوتا در گذشت.

فیلم Revenant ساخته الخاندرو ایناریتو بیشتر از اینکه یک داستان خوب و جامع را به‌تصویر بکشد سعی می‌کند چالش‌های فیلم‌برداری را به مخاطب نشان دهد. هنرنمایی بی‌نظیر دی‌کاپریو شاید عامل اصلی موفقیت این فیلم و آشنا شدن تعداد زیادی از مردم با شخصیت هیو گلاس باشد.

یکی از ماندگارترین سکانس‌های نه تنها این فیلم بلکه تاریخ سینما را می‌توانیم در این فیلم ببینیم؛ سکانسی که دی‌کاپریو با خالی کردن شکم یک اسب درون بدن آن می‌خوابد تا از سرمای وحشتناک محیط در امان بماند. حضور تام هاردی در این فیلم درکنار دی‌کاپریو جذابیت‌های این فیلم را دوچندان کرده است. این فیلم شاید دوست‌داشتنی‌ترین یا محبو‌ب‌ترین نقش‌ آفرینی دی‌کاپریو در سینما نباشد ولی به طلسم برنده نشدن او در مراسم اسکار خاتمه داد و این موضوع دلیل دیگری است که این فیلم‌ را به‌ عنوان یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو قلمداد کنیم.

2019 Once Upon A Time… In Hollywood

دی‌کاپریو با بازی چشم‌‌نواز خود در نقش بازیگری معروف که در حال افول است به‌خوبی اتفاقات و داستان‌های آن دوران را به ما نشان می‌دهد. نه‌تنها دی‌کاپریو بلکه درکنار او برد پیت در نقش بدل و دوست صمیمی او و مارگو رابی در نقش یک بازیگر با آرزو‌های بزرگ، به‌بهترین شکل ممکن جزییات و مشکلات این صنعت بزرگ را به‌تصویر می‌کشند.

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو
پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

پرفروش ترین فیلم های دی کاپریو

مشکلاتی مانند بالا رفتن سن بازیگران معروف و از طرفی مشکلات بازیگرانی که با آرزو‌های بزرگ وارد هالیوود می‌شوند. ترکیب دی‌کاپریو، برد پیت و تارانتینو برخلاف انتظارها بسیار شیرین و در عین حال بسیار ناآرام بود. شخصیت بدون آرامش ریک درکنار شخصیت جذاب و آرام کلیف ترکیب بسیار موفقی ساختند که تارانتینو می‌تواند برای موفقیت فیلم خود از آن‌ها تشکر کند.

بیشتر بخوانید:

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر