;
coinex

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام ؛ آموزش تصویری روش های رفع مشکل کپی رایت

برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام چه روش‌هایی وجود دارد؟ اگر شما هم کسانی هستید که مرتبا با این مشکل روبه رو می‌شوید، بهتر است از طریق راه‌حل‌های موجود نسبت به رفع آن اقدام کنید.

منظور از قانون کپی رایت چیست؟ اگر بخواهیم کپی رایت را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم که شما اجازه استفاده از آثار دیگران را بدون اجازه گرفتن از آنها ندارید. وقتی یک اثر تولید می‌شود، تمام مزایای آن برای صاحب اثر است و اشخاص دیگر نباید بدون اجازه آن را به کار ببرند. در واقع سایر افراد چنین حقی ندارند.

قانون کپی رایت شامل کتاب، طراحی و نقاشی، موسیقی، فیلم و انواع ویدیو و … است. در صورتی که شما قصد دارید از یک اثر استفاده کنید باید اجازه صاحب آن را داشته باشید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام به این قانون بسیار بها می‌دهد و همواره مراقب است تا کاربری قانون کپی رایت را نادیده نگیرد. این امر مشکلاتی را برای کاربران در این فضا ایجاد کرده است؛ به همین دلیل کاربران به دنبال روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام هستند.

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز [+نحوه غیرفعال کردن اکانت تردز]

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

برای بسیاری این اتفاق افتاده است که وقتی می‌خواهند پستی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند، به ناگاه پست آنها حذف می‌شود؛ در اصل این قانون کپی رایت است که باعث حذف پست شده است. براساس این قانون، پست شما به‌صورت خودکار حذف می‌شود و اگر این کار به دفعات تکرار شود، بازدید شما کم شده و در نهایت پیج شما بلاک خواهد شد.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

مدتی است که اینستا نسبت به پیج‌هایی که بدون ذکر منبع، کار دیگران را منتشر می‌کنند، حساسیت نشان می‌دهد. اما به راستی برای رفع اخطار کپی رایت اینستا چه باید کرد؟ آیا راهی برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام وجود دارد؟

از سال ۲۰۱۷ بود که پلتفرم اینستاگرام قوانین سختی را به‌عنوان قانون کپی‌رایت در این فضا تعریف کرد. براساس این قانون، کاربران این شبکه اجتماعی باید محتوایی را شیر کنند که حقوق صاحب اثر را نقض نکند؛ در غیر این‌صورت آن محتوا حذف شده و مشکلاتی نیز برای آن صفحه ایجاد خواهد شد. با اجرای این قانون در فضای این شبکه اجتماعی مشکلاتی برای کاربران ایجاد شد. ما در ادامه قصد داریم روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام را بررسی کنیم تا بتوانیم به کاربرانی که در این فضا دچار مشکل شده‌اند کمکی کرده باشیم.

روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام

اگر از محتوایی در اکانت اینستاگرامی خود استفاده کرده‌اید، اما قانون کپی رایت را رعایت نکرده‌اید، ممکن است پست‌ شما میوت شده و بدون صدا پخش شود، لایو استریم متوقف شود و یا کل پست شما حذف شود. اما برای جلوگیری از بروز این مشکلات و همچنین عدم دریافت اخطار کپی رایت می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

نوشتن نام صاحب اثر در کپشن

نوشتن نام صاحب اثر در کپشن یکی از روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام است. برای این منظور حتما در کپشن به زبان انگلیسی نام صاحب اثر را نوشته و وی را منشن کنید و توضیح دهید که کلیه‌ی حقوق این پست مربوط به صاحب اصلی اثر بوده و شما تنها آن را به اشتراک گذاشته‌اید. به این ترتیب، شما شفاف‌سازی کرده‌اید و مشکلی نخواهید داشت. در غیر اینصورت با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوید.

پاک کردن اطلاعات کامل یک اثر

راه دیگر رفع اخطار کپی رایت اینستا یا درواقع، روشی برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام برای موسیقی این است که اطلاعات کامل موسیقی و موزیکی که استفاده می‌کنید، مانند نام اثر، نام آلبوم، نام خواننده، سال انتشار و … را تغییر دهید تا توسط الگوریتم‌های اینستاگرام شناسایی نشود.

دستکاری و تغییر اثر اصلی

اندکی موسیقی یا فیلمی که پست کرده‌اید را با اضافه کردن یک ثانیه صدای ضبط شده یا تصویر به آن و یا اقدامات دیگر تغییر دهید. با انجام این کار و ویرایش موسیقی، نسخه‌ی خروجی دیگر با نسخه‌ی اصلی یکسان نیست و دیگر جزو موسیقی‌های صاحب اثر شناخته نمی‌شود. با این روش، حل مشکل کپی رایت اینستاگرام به‌راحتی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

استفاده از محتوای بدون کپی رایت

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل کپی رایت اینستاگرام این است که از وب‌سایت‌هایی استفاده کنید که موسیقی‌ و آثار بدون کپی‌رایت به اشتراک می‌گذارند. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارتند از: mixkit ،Videvo ،Pixabay ،ccHound ،Free Stock Music ،Free Music Archive ،Ben Sound و MusOpen.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

گمراه کردن الگوریتم‌های اینستا

روش دیگر برای حل مشکل کپی رایت اینستاگرام یا همان دور زدن کپی رایت اینستاگرام این است که موسیقی را که استفاده می‌کنید، روی پست‌هایی با دو اسلاید یا بیشتر منتشر کنید. در این حالت تشخیص آن برای الگوریتم‌ اینستاگرام سخت خواهد بود.

درخواست تجدید نظر

در صورتی که محتوای شما حذف شد، برای رفع اخطار کپی رایت اینستا بهتر است درخواست تجدید نظر و بررسی دوباره بدهید. این روش هم می‌‌تواند به حل مشکل کپی رایت اینستاگرام کمک کند. در قسمت نوتیفیکیشن‌ها، روی پیام مسدود شدن ویدئوی خود کلیک کرده و با انتخاب عبارت Appeal درخواست بررسی دوباره‌ی پست خود را مطرح کنید. برای این کار کافی است کادر کنار عبارت موافقم را علامت زده و دوباره روی عبارت درخواست تجدیدنظر (Appeal) ضربه بزنید.

در ادامه منتظر نوتیفیکیشن دیگری مبنی بر ارسال دوباره‌ی ویدئو باشید. نکته مهمی که باید در نظر داشت، این است که اگر صاحب اثر به شما اجازه انتشار نداده، اصلا این اقدامات را انجام ندهید؛ چون در صورتی که موضوع روشن شود حساب شما دچار مشکل خواهد شد.

ارائه توضیحات به ایسنتاگرام در مورد غیرقانونی نبودن محتوا

وقتی محتوای شما حذف شد، برای اینستاگرام با ذکر دلیل توضیح دهید که قانون را نادیده نگرفته‌اید و به روش درستی از محتوا استفاده کرده‌اید. برای این کار، روی پست حذف شده در بخش نوتیفیکیشن اینستاگرام کلیک کنید تا با دکمه‌ی Submit Dispute مواجه شوید. روی این دکمه کلیک کنید.

در قسمت بعد برای اینستاگرام توضیح دهید که به چه دلیل این پست را به اشتراک گذاشته‌اید و قانون کپی رایت را رعایت کرده‌اید. در این قسمت چند گزینه‌ی آماده هم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. اگر توضیحات شما قانع کننده باشد پست شما به پیجتان برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

دیلیت اکانت تلگرام

نفض قانون کپی رایت را چگونه گزارش دهیم؟

در ادامه حل مشکل کپی رایت اینستاگرام باید گفت که شما می‌توانید نفض قانون کپی رایت در اینستاگرام را هم گزارش دهید. اگر شخصی کار شما را دزدیده، می‌توانید نقض کپی رایت را در اینستاگرام گزارش دهید. شما باید اطلاعات تماس خود، شرحی از آنچه اتفاق افتاده و هر مدرکی که می‌توانید ارائه دهید را وارد کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که واقعاً حق با شماست، زیرا ممکن است حساب کاربری شما دچار مشکل شود.

در ابتدا پس از ورود به اینستاگرام، روی آیکون سه نقطه در محتوایی که قصد گزارش آن را دارید، کلیک کنید.

روی گزینه Report inappropriate  کلیک کرده و سپسOther  را بزنید.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

بعد از آن Intellectual property violation  و در آخر هم Learn more را بزنید.

در ادامه با دو صفحه متن روبرو می‌شوید. در صفحه اول، روی Learn more about reporting copyright violations کلیک کنید. در صفحه دوم، روی this form که در انتهای پاراگراف اول قرار دارد، کلیک کنید.

رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام
رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام

در ادامه Copyright و Continue with your copyright report را انتخاب کنید. پس از آن، اینستاگرام فهرستی را به شما نشان می‌دهد در این فهرست، I found content which I believe infringes my copyright را انتخاب کنید.

از اینجا می‌توانید جزئیات در خواست خود مثل نام و آدرس تماس خود، نشانی اینترنتی، پست اینستاگرام نقض کننده حقوق و لینک جایی که به طور قانونی محتوای خود را منتشر کرده‌اید را وارد کنید. همچنین، شما می‌توانید یک فایل هم آپلود کنید. در پایان یک ایمیل خودکار از طرف اینستاگرام در مورد گزارش خود دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم

بهترین سایت دانلود از یوتیوب

رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام با عدم نقض این قانون

یکی از راه‌هایی که برای رفع اخطار کپی رایت اینستا وجود دارد این است که اصلا مرتکب آن خطا نشویم تا پیامی هم در این زمینه دریافت نکنیم. برای این منظور بهتر است به چند نکته زیر که بسیار مهم هستند، دقت کرد.

  • محتوایی که از اینترنت کپی یا جمع‌آوری کرده‌اید و حق ارسال آن‌ها را ندارید، پست نکنید. اگر محتوای شخص دیگری را در حساب خود استفاده کردید، حتماً آن شخص را در کپشن منشن کنید. شما با این کار به اینستاگرام اعلام می‌کنید که محتوا به چه کسی تعلق دارد و به نحوی حقوق اثر را برای صاحب اثر حفظ کرده‌اید. در کل بهتر است عکس‌ها و ویدئوهایی را به اشتراک بگذارید که خودتان گرفته‌اید یا حق اشتراک‌گذاری آن‌ها را دارید؛ در غیر اینصورت باید به فکر حل مشکل کپی رایت اینستاگرام باشید.
  • اگر می‌خواهید محتوایی را در پیج خود قرار دهید که به شخص دیگری اختصاص دارد، باید به صورت کتبی اجازه‌ی فرد مذکور را داشته باشید و همچنین اگر لازم است هزینه‌ای را به آن شخص پرداخت کنید. شاید نتوان از صاحب اثر اجازه گرفت؛ اما برای رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام حتما در کپشن پست خود بنویسید که این محتوا به چه کسی اختصاص دارد.
  • محتواهایی را منتشر کنید که بدون کپی رایت هستند و شما برای انتشار آنها نیازی به اجازه گرفتن ندارید. در این حالت مشکلی ایجاد نمی‌شود و اینستاگرام محتوای شما را پاک نخواهد کرد.
  • نکته دیگری که در مورد حل مشکل کپی رایت اینستاگرام باید به آن دقت کرد این است که سعی کنیم محتوایی که قصد داریم منتشر کنیم را اندکی تغییر دهیم. دستکاری و ایجاد تغییرات در یک محتوا می‌تواند به گونه‌ای دور زدن کپی رایت اینستاگرام محسوب شود و دیگر در این مورد اخطاری دریافت نخواهید کرد.
رفع اخطار کپی رایت اینستا
رفع اخطار کپی رایت اینستا

قانون کپی رایت اینستا شامل چه مواردی است؟

  • به اشتراک گذاشتن یک موزیک، حتی در صورتی که آن را خریداری کرده باشید مجاز نیست و شما باید یا قرارداد کتبی داشته باشید یا صاحب اثر را منشن کرده باشید.
  • به اشتراک گذاشتن یک ویدئو با پخش صدای یک موزیک کپی رایت در پس‌زمینه نیز مشکل ساز است و می‌تواند باعث حذف پست یا استوری شما شود.
  • به اشتراک گذاشتن پستی از یک هنرمند بدون تخصیص حق کپی رایت به او باعث می‌شود اینستا محتوای شما را غیرقانونی در نظر گرفته و آن را حذف کند.
  • کپی از یک محتوا و استفاده از آن در راستای تبلیغات نیز از خط قرمزهای اینستاگرام است و در صورت تشخیص با آن برخورد خواهد کرد.
  • اگر محتوایی را از یک شبکه اجتماعی دیگر یا از گوگل دانلود کرده‌اید که دارای حق کپی رایت است برای شما دردسرساز می‌شود و باید آن را اعلام کنید.

به صورت کلی پلتفرم اینستاگرام در مورد قانون کپی رایت بسیار جدی است و در صورتی که با موارد اینچنینی برخورد کند، بلافاصله عکس‌العمل نشان خواهد داد. در صورتی که این قانون را رعایت نکنید عواقب آن به عهده شماست و در صورتی که چندین بار در این مورد اخطار دریافت کنید ممکن است صفحه شما برای همیشه بلاک شود. پس حل مشکل کپی رایت اینستاگرام را جدی بگیرید.

جمع‌بندی

رعایت قانون کپی رایت در هر فضا و مکانی ضروری است و در واقع نوعی احترام به صاحب اثر محسوب می‌شود. رعایت این قانون در اینستاگرام موضوع جالبی است اما مشکلات بسیاری را برای کاربران فراهم کرده و همگی نسبت به این موضوع ناراضی هستند. در این مطلب روش‌های دور زدن کپی رایت اینستاگرام بررسی شدند، در صورتی که با این مشکل رو به رو هستید می‌توایند از طریق روش‌های گفته شده مشکل خود را حل کنید.

سوالات متداول

روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام کدام‌ها هستند؟

برای اینکه با اخطار قانون کپی رایت در اینستاگرام رو به رو نشوید، بهتر است نام صاحب اثر و اطلاعات کامل آن را بنویسیم، اندکی تغییر در اثر اصلی ایجاد کنیم، از منابع بدون کپی رایت استفاده کنیم و همچنین می‌توانیم درخواست تجدیدنظر بدهیم که به صورت کلی در اینجا مورد بررسی قرار گرفتند.

آیا رفع مشکل کپی رایت در اینستاگرام به راحتی امکان‌پذیر است؟

مشکل کپی رایت در اینستا به آسانی قابل حل است؛ فقط کافی است مواردی را در نظر بگیرید. در صورتی که محتوای منتشر شده در اینستاگرام متعلق به خود شماست پس نیازی به نگرانی بابت رفع اخطار کپی رایت اینستا نیست؛ اما در صورتی که از محتوای اشخاصی دیگر استفاده می‌کنید، باید این قانون را در نظر بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید. به عنوان مثال حتما نام صاحب اثر را بیان کنید تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد روش‌های دور زدن کپی رایت اینستاگرام چیست؟ لطفا در صورتی که با این مشکل رو به رو شده‌اید، نظرات خود را در مورد راه‌های حل این مشکل در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر