;
coinex

وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری ؛ شرایط دریافت وام توسعه اپلیکیشن چیست؟

وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری اطلاعات ایران بسته شماره یک تسهیلاتی برای «وجوه اداره‌ شده» اپلیکیشن‌های موبایلی است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

سازمان فناوری اطلاعات ایران، زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از بسته شماره یک تسهیلاتی وام چهارساله «وجوه اداره‌ شده» وزارت ارتباطات برای اپلیکیشن‌های موبایلی با بهره ۵ درصد خبر می‌دهد. بنابر اخبار اعلام شده این وام بین 30 تا 50 میلیون تومان خواهد بود و از جمله مهمترین شرایط دریافت آن این است که اپلیکیشن توسعه داده شده به حدی از نصب توسط کاربران رسیده باشد.

خانم شهره ناصری، معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات، در گفتگویی اعلام کرد که قرار است منابع این وام از تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه تامین شود. بنابر گفته وی محوریت این قانون بر اساس اشتغال است؛ در نتیجه در شرایط دریافت وام مسئله اشتغال و استخدام نیرو نیز مطرح شده است.

وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری

شرایط دریافت وام برای توسعه اپلیکیشن چیست؟

به طور کلی در حال حاضر سه نوع وام به اپلیکیشن‌های موبایلی ارائه می‌شود و برای دریافت آنها سه شرط مختلف وجود دارد:

  • وام ۳۰ میلیون تومانی: نصب ۲ هزارتایی برنامه و  استخدام یک نفر
  • وام ۶۰ میلیون تومانی: نصب ۵ هزارتایی برنامه و استخدام سه نفر
  • وام ۱۵۰ میلیون تومانی: نصب ۸ هزار موردی و استخدام پنج نفر

در مورد مساله استخدام افراد که در بین شرایط دریافت وام مطرح است، خانم ناصری توضیح می‌دهد:

ما هم راستا با تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه پیش رفتیم که با محوریت اشتغال زایی است. ملاک استخدام نیرو هم برای ما کد بیمه فرد است.

بنابر گفته وی این اتفاق باعث می‌شود از سویی کسب و کارها به فرهنگ بیمه کردن نیروهای خود بیشتر روی بیاورند و از طرفی دیگر خود نیروهای جوان و تازه‌نفس نیز با بیمه شدن، بتوانند رزومه کاری پربارتری از خود برجای بگذارند.

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات می‌گوید که بر اساس مطالعات جهانی اگر یک فارغ ا‌لتحصیل و متخصص یک حوزه مدت زیادی را در یک شرکت باقی بماند، تا همیشه در آنجا باقی خواهد ماند. تحت چنین وضعیتی بیمه کردن می‌تواند یکی از موارد نگهداری نیروها باشد.

وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری
وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری

اما با این وجود هم نمی‌توان از احتمال وجود نصب‌های غیرواقعی برای اپلیکیشن‌ها غافل شد. ناصری در این زمینه می‌‌گوید:

نظارت روی مساله نصب فروشی کار سختی است و برای همین حس می‌کنیم گزینه استخدام نیز باید در کنار تعداد نصب قرار گرفته باشد.

بنابر گفته این فعال حوزه فناوری اطلاعات، چند وام از سوی سازمان فناوری به مردم ارائه می‌شود که انواع آن به گفته خانم ناصری به قرار زیر است:

وام مستقیم از محل وجوه اداره شده، وام همراه با صندوق کارآفرینی امید که سهم یک به دو در آن داریم و بر این اساس با ضوابط این صندوق وام را اعطا می‌کنیم و در نهایت وام همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی. امکان اعطای چند وام به طور همزمان برای یک شرکت مگر در شرایط خاص و داشتن مصوباتی خاص وجود ندارد اما کسب‌وکارها می‌توانند از وام بومواره در سامانه ایران نوآفرین نیز در کنار این وام‌ها بهره‌مند شوند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات در خصوص این وام‌ها می‌گوید: «آنها قصد ندارند وام‌ها را به حوزه خاصی از کسب‌وکارها اختصاص بدهند اما در آینده برنامه‌هایی با یک سری نهاد دارند که کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌هایی به‌خصوص نظیر پردازش ابری و توسعه مدل‌های VDSL را مورد حمایت قرار دهند و جداگانه به آن‌ها کمک کنند.»

مطابق این گزارش افراد علاقه‌مند به دریافت وام وام 150 میلیون تومانی سازمان فناوری برای توسعه اپلیکیشن می‌توانند به آدرس زیر مراجعه کنند:

لینک وبسایت «ایران کارفا» برای دریافت وام 30 تا 150 میلیون تومانی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

لازم است اضافه کنیم که این وام‌ها بازپرداخت 4 ساله دارند و برای کسب و کارها با سود 5 درصد لحاظ خواهد شد. به علاوه یک بازه رمانی دوازده ماهه تنفس پیش از بازپرداخت در نظر گرفته شده است. وثیقه مورد نیاز می‌تواند چک و سفته باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: digiato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر