;
coinex

ایسوس زنفون 7 رونمایی شد؛ نخستین گوشی با دوربین تاشو سه گانه

ایسوس زنفون 7 (ASUS Zenfon 7) رونمایی شد. گوشی جدید کمپانی تایوانی همانند نسخه پیشین‌اش از دوربین تاشو یا چرخان بهره می‌برند، اما این بار جذاب‌تر. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

به نظر می‌رسد ایسوس در زمینه طراحی گوشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ایسوس زنفون 7 و ایسوس زنفون ۷ پرو با دوربین تاشو سه گانه رسما عرضه شده‌اند. ایده منحصر به فرد دوربین تاشو کمتر از یک سال قبل در ایسوس زنفون 6 دیده شد و حالا دوربین تاشو سه گانه در نسل جدید این سری گوشی‌ها خودنمایی می‌کند.

دو گوشی تازه معرفی شده ایسوس دارای ماژول دوربین با قابلیت چرخش هستند. آنطور که اعلام شده، این گوشی‌ها در آمریکا عرضه نخواهند شد و اوایل سپتامبر در بازارهای مشخصی در اروپا موجود خواهند بود. با بررسی بیشتر ایسوس زنفون 7 و زنفون 7 پرو با تکراتو همراه باشید.

ایسوس زنفون 7 رونمایی شد

نخستین گوشی با دوربین تاشو سه گانه

گوشی جدید ایسوس از باتری‌هایی با ظرفیت قابل ملاحظه 5 هزار میلی آمپری پشتیبانی می‌شوند. اما برجسته‌ترین ویژگی آن‌ها لنز زوم اضافی در ماژول دوربین و نمایشگر OLED جدید با نرخ تازه سازی (Refresh Rate) ۹۰ هرتز است.

بیشتر بخوانید:

این اسمارت‌فون از امروز در بازار تایوان قابل خرید است. ایسوس Zenfone 7 قیمتی حدود 749 دلار دارد. با اینکه از نسخه قبلی خود (زنفون 6 که 950 دلار قیمت داشت) ارزان‌تر است، اما در بازار موبایل، مثلا در مقایسه با ال جی Q92 که چند روز پیش معرفی شد، گوشی میان‌رده پرهزینه‌ای به شمار می‌رود.

ایسوس زنفون 7
ایسوس زنفون 7 ؛ نخستین گوشی با دوربین تاشو سه گانه

ماژول دوربین تاشو عنصری چشم‌گیری در طراحی این دو نسل از زنفون‌ها به شمار می‌رود. با فعال کردن آن، ماژولِ دارای سه سنسور دوربین از پشت دستگاه به جلو چرخیده می‌شود. کمپانی‌های مختلف این سال‌ها ایده‌های زیادی را برای حذف ناچ و جایگاه دوربین سلفی در اسمارت‌فون‌ها امتحان می‌کنند. در حالی که هواوی دوربین‌های کشویی را امتحان می‌کند، برخی سازنده‌ها به سراغ دروبین‌های زیر نمایشگر رفته‌اند.

اما ایسوس ایده دوربین تاشو را مناسب‌تر می‌بیند. نکته قابل توجه این است که کیفیت عکس‌های سلفی در این نوع طراحی مانند دوربین اصلی خواهد بود. دوربین ایسوس زنفون 7 از سه سنسور برخوردار است:

  • یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی
  • یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید 113 درجه‌ای
  • یک دوربین تله ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3X
ایسوس زنفون 7 ؛ نخستین گوشی با دوربین تاشو سه گانه

در این نسخه پرو این دستگاه دوربین های زاویه دید و تله به تثبیت کننده نوری تصویر مجهز هستند. قابلیتی که در Zenfone 7 معمولی مشاهده نمی‌شود. تایوانی‌ها علاوه بر افزایش تعداد و وضوح سنسورها، مکانیسم چرخش ماژولِ دوربین را بهینه‌تر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کاربر حالا می‌تواند ماژول دوربین را 200 هزار بار باز و بسته کند. رقمی که در مورد زنفون 6 تا 100 هزار مرتبه بود. این عدد به این معناست که اگر روزانه 200 هزار بار و به مدت 5 سال بی‌وقفه دوربین را باز و بسته کنید، موفق شده‌اید آن را خراب کنید{!}

به علاوه این قابلیت نیز وجود دارد که دوربین چرخان سه گانه را در زاویه‌های خاصی باز نگه دارید. به گفته سازندگان حالا کل مکانیزم سریع‌تر و منعطف‌تر شده است .سایر مشخصات ایسوس زنفون 7 به قرار زیر است:

  • اندازه:‌ 165 در 77.28 در 9.6 میلی‌متر.
  • وزن: 230 گرم.
  • باتری: 30 هزار میلی‌آمپر با شارژینگ 30 واتی.
  • نمایشگر: 6.67 اینچیو دارای پنل AMOLED با ریفرش ریت 90 هرتز.
  • سایر ویژگی‌ها: شارژ وایرلس, USB تایپ C, سنسور اثر انگشت، دکمه پاور با سه کارایی و پشتیبانی از نانوسیمکارت دوگانه.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

نظر شما در خصوص زنفون7 ایسوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر