;
coinex

برنده جایزه بوکر 2020 ؛ نویسنده 29 ساله هلندی «جوان‌ترین برنده تاریخ بوکر» لقب گرفت!

برنده جایزه بوکر 2020 طی مراسمی که به صورت آنلاین برگزار شد اعلام شد. ماریکه لوکاس راینولد (Marieke Lucas Rijneveld) هلندی صاحب این عنوان شد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

مراسم اعلام برنده جایزه بوکر بین‌المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و رمان «ناراحتی شب» (The Discomfort of Evening) نوشته ماریکه لوکاس رینولد و ترجمه میشل هاچیسون از زبان هلندی موفق به دریافت جایزه 50 هزار پوندی شد. این جایزه که قرار بود ۱۹ ماه می، برنده اش را معرفی کند برای شیوع کرونا ویروس تا روز قبل ۲۶ آگوست به تعویق افتاد. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید!

برنده جایزه بوکر 2020

نویسنده 29 ساله هلندی «جوان‌ترین برنده تاریخ بوکر» لقب گرفت!

هیئت داوران کار این نویسنده کتاب‌اولی را «ماهرانه و عمیق» خواندند. تد هاجکینسون رئیس هیات داوران، ناراحتی شب را «کتابی با قدرت برانگیختگی بسیار از دوران کودکی که با شرم و رستگاری عجین شده» خواند و اظهار‌ داشت:

این کتاب از همان اول که وارد پروسه داوری شد همه ما را خیره کرد و تحسین ما با خواندن دور دوم و سوم فقط بیشتر شد. این رمان نشان دهنده قدرتی غیرقابل انکار از سوی نویسنده‌ای با استعداد و توانایی های خیره کننده است.

بیشتر بخوانید:

جایزه 50 هزار پوندی بوکر بین‌المللی، که طبق قانون باید به طور مساوی بین نویسنده و مترجم اثر برنده تقسیم شود، پیش از این به نویسندگانی چون اولگا توگارچوک، نویسنده لهستانی و نوبلیست سال 2018 و هان کنگ، نویسنده کره‌ای رسیده است.

برنده بوکر 2020 در سن ۲۹ سالگی 5 رقیب دیگر خود را در بخش نهایی پشت سر گذاشت که اسامی آنها در ادامه می‌آید:

  • «اشراق درخت گوجه سبز» نوشته شکوفه آذر و مترجم ناشناس از ایران
  • «ماجراجویی های آهن چینی» نوشته گابریلا کابزون کامارا و ترجمه آیونا مکینتایر و فیونا مکینتاش از زبان اسپانیایی
  • «تیل» نوشته دانیل کِلمان و ترجمه راس بنجامین از زبان آلمانی
  • «فصل توفان» نوشته فرناندو ملچور و ترجمه سوفی هیوز از زبان اسپانیایی
  • «پلیس حافظه» نوشته یوکو اوگاوا و ترجمه استفن اشنایدر از زبان ژاپنی
برنده جایزه بوکر 2020

جایزه بوکر  شامل هر اثر داستانی می‌شود که به هر زبانی نوشته شده ولی به زبان انگلیسی ترجمه شده و در بریتانیا یا ایرلند منتشر شده باشد. جایزه ۵۰ هزار پوندی این رقابت بطور مساوی بین نویسنده و مترجم اثر تقسیم می‌شود. تلاش بنیاد بوکر ترغیب و تشویق آثار داستانی در سراسر دنیا و ارتقای کار مترجمین است. رمان‌ها و مجموعه‌های داستان کوتاه اجازه حضور در این رقابت بزرگ و مهم را دارند. سال گذشته «اجسام آسمانی» نوشته جوخه الحارثی و ترجمه مریلین بوث به عنوان برنده معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nyt

نظر شما در خصوص برنده جایزه بوکر 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر