;
coinex

جنبش استقلال کالیفرنیا‌ ؛ آیا کالیفرنیا به کشوری مستقل و مبتنی بر رمزارزها تبدیل می‌شود؟

جنبش استقلال کالیفرنیا‌ با الهام از برگزیت درصدد است تا از این ایالت کشوری مبتنی بر رمزارزها و مستقل از ایالات متحده بسازد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

حامیان جنبش استقلال کالیفرنیا‌ اکنون به دنبال پایه‌ریزی ارزهای دیجیتال برای شکل‌دهی هسته اقتصادی اصلی کشور «پیشنهادی» خود هستند. این جنبش تحت عنوان «آری کالیفرنیا» (Yes California) شناخته می‌شود. البته برخی نیز با الهام از برگزیت از عناوینی نظیر «کالگزیت» استفاده می‌کنند. این جنبش یک متخصص بلاک‌چین به نام «الستیر کیتنس» (Alastair Caithness) را به استخدام خود درآورده است تا ایده‌ی اقتصاد مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال نظیر بیت‌کوین را تجزیه و تحلیل کنید.

جنبش آری به استقلال کالیفرنیا گروه عملیاتی سیاسی‌ در این کشور است. این سازمان طرحی پیشنهادی را برای رأی‌گیری در سال ۲۰۱۸ م. در ایالت کالیفرنیا تدوین کرد، که اگر تصویب می‌شد، نیازمند برگزاری همه‌پرسی استقلال کالیفرنیا در ماه مارس ۲۰۱۹ بود. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

جنبش استقلال کالیفرنیا‌

آیا کالیفرنیا به کشوری مستقل و مبتنی بر رمزارزها تبدیل می‌شود؟

با این وجود پیشنهاد طرح‌هایی اینچنینی، به منظور پیروی از قوانین فدرال، هنوز نیاز به اصلاح قانون اساسی ایالات متحده نیاز است. بنیادگذار جنبش استقلال آمریکا لوئی جی ماریینلی است. آنطور که ادعا می‌شود قرار است رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین بنیان نظام اقتصادی کشور خودمختار کالیفرنیا را در آینده تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:‌

الستیر کیتنس با ستایش اقتصاد مبتنی بر ارزهای دیجیتال گفته است که چنین اقتصادی می‌تواند سطحی از خدمات درمانی و آموزش رایگان و همچنین شکلی از درآمد پایه را در مقیاسی که پیش‌تر محقق نشده، برای کالیفرنیایی‌ها به ارمغان بیاورد.

متخصصان تکنولوژی اعتقاد دارند ایجاد یک نظام اقتصادی مبتنی بر صنعت رمزارزها نه تنها آموزش و پرورش و نظام بهداشت و خدمات پزشکی را برای شهروندان رایگان خواهد کرد بلکه با ایجاد یک شاخص درآمد همگانی، به همه افراد جامعه این امکان را می دهد تا از منابع رفاهی موجود به صورت یکسان بهره مند شوند. اعضای این پویش معتقدند شهروندان کالیفرنیا همیشه در تکاپوی دستیابی به آزادی اقتصادی در سایه نظام مالی فدرال ایالات متحده بوده‌اند.

جنبش استقلال کالیفرنیا‌
جنبش استقلال کالیفرنیا‌ درصدد است تا با پی‌ریزی اقتصادی مبتنی بر ارزهای دیجیتال به یک کشور مستقل تبدیل شود.

مارکوس روئیز ایوانز، رهبر جنبش آزادی خواهان کالیفرنیا در مصاحبه ‌ای ضمن استقبال از ایجاد یک نظام اقتصادی غیر متمرکز مبتنی بر صنعت رمزارزها اعلام کرد ایالت کالیفرنیا بر اساس شاخص تولید ناخالص داخلی پنجمین اقتصاد برتر جهان است و این توانایی را دارد تا به یک کشور خودمختار تبدیل شود. ایوانز در این خصوص ادامه می‌دهد:

بسیار خوش‌وقتیم که یک اسکاتلندی‌تبار را در کنار خود داریم. باید بگویم که الگوی کالیفرنیای مستقل، برگرفته از همه‌پرسی استقلال اسکاتلند است.

گفته می‌شود مقامات آمریکا، موافقت خود را با برگزاری یک کارزار عمومی برای امضای طوماری برای کالگزیت در سال جاری اعلام کرده‌اند. آن‌طور که پیداست، احتمال دارد تا سال ۲۰۲۴ فرایند رای‌گیری رسمی برای استقلال کالیفرنیا کلید بخورد.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: investing

نظر شما در خصوص جنبش استقلال کالیفرنیا‌ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر