;
coinex

گوشی شفاف سامسونگ ؛ پتنت جدید از ایده جذاب کره‌ای‌ها خبر می‌دهد

گوشی شفاف سامسونگ در دست تولید است؟ شایعاتی وجود دارد که سازنده کره‌ای در حال کار بر روی ایده گوشی شفاف است. از این ایده چه می‌دانیم؟ با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

انتشار پتنت گوشی شفاف سامسونگ تحت عنوان «دستگاهی با صفحه نمایش شفاف و متد تولید آن» (Transparent Display Device and the Method of Manufacturing the Same) این شایعه را بر سر زبان‌ها انداخته که سازنده کره‌ای قصد دارد به سراغ تولید یک گوشی شفاف برود. این پتنت ظاهرا مدتی پیش توسط سامسونگ ثبت شده و جزئیات آن به‌تازگی دردسترس رسانه‌ها قرار گرفته است.

تمرکز اصلی این پتنت تولید صفحه‌نمایشی شفاف است که نه‌تنها روشنایی زیادی دارد بلکه به‌حدی شفاف است که می‌توان پشت آن را مشاهده کرد. با بررسی بیشتر این ایده جذاب همراه باشید.

گوشی شفاف سامسونگ

یک پتنت جدید از ایده جذاب کره‌ها خبر می‌دهد

پتنت تازه منتشر شده سازنده کره‌ای دستگاهی را به‌نمایش می‌گذارند که ضخامت کمی دارد و در اطراف صفحه‌نمایش آن تقریبا هیچ حاشیه‌ای به‌چشم نمی‌خورد. به‌نظر می‌رسد این دستگاه تقریبا قطعه‌ی مات ندارد و همه‌چیز آن شفاف است. ژوزپه اسپینلی (Giuseppe Spinelli) در همکاری با وبسایت LetsGoDigital این ایده را با طرح‌های جذابی به نمایش گذاشته‌اند. این طرح‌ها را در گالری زیر مشاهده کنید. (برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید!)

پرسش‌های مهمی در خصوص این طراحی وجود دارد. نخست آنکه قطعات به کار رفته در این گوشی چگونه‌اند؟ آیا آنها نیز شفاف شده‌اند یا به حاشیه‌ها رفته‌اند؟ سوال دومِ مهمتر آنکه تولید چنین گوشی‌ چه مزیتی به دنبال دارد؟ کمپانی تولیدکننده این دیوایش دقیقا چه هدفی را دنبال می‌کند؟ صرفا نمایش حد اعلایی از فناوری؟ آیا چنین گوشی کارکرد خاصی خواهد داشت؟

بیشتر بخوانید:

در خصوص پرسش نخست پاسخ‌های جالبی مطرح شده است. یک ایده این است که قطعات به کار رفته در چنین دستگاهی به حدی کوچک شده‌اند که نه تنها خللی در شفافیت ایجاد نکنند بلکه قرار است آنها را در بخش‌هایی از حاشیه‌های دستگاه و خارج از نمایشگر، تعبیه کرد.

یک پاسخ احتمالی دیگر این است که احتمالا سازنده کره‌ای مترصد آن است که همه قطعات به کار رفته در دستگاه را شفاف کند. هر دوی این ایده‌ها به شدت پرهزینه و بی‌هدف هستند. البته تولید قطعات شفاف ایده دور از ذهنی نیست؛ پیشتر برخی محققان از تولید باتری‌های شفاف خبر داده بودند.

پتنت گوشی شفاف سامسونگ
پتنت گوشی شفاف سامسونگ

در خصوص پرسش دوم نیز می‌توان گفت جذابیت‌های نهفته در استفاده از چنین دستگاهی قطعا منجر به ایجاد بازار هدف خواهد شد. کاربران بسیاری نظیر نگارنده اشتیاق فراوانی در کار با چنین دستگاهی خواهند داشت. تولید چنین دستگاهی یک وجه تمایز به شدت رقابتی در بازار خواهد بود؛ به طوری که اگر سامسونگ موفق به توسعه چنین دستگاهی شود، بازار اسمارت‌فون‌های شیک را از رقیب سنتی، اپل، خواهد ربود.

همه آنچه گفته شد تنها در حد یک پتنت است و هنوز هیچ مرحله‌ای از توسعه چنین ایده‌ای فانتزی، آغاز نشده است. باید دید در ادامه بازار پر سر و صدای گوشی‌های هوشمند چه مسیری را طی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: mspoweruser

نظر شما در خصوص یک گوشی بی رنگ و شفاف چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر