;
coinex

فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان تا هفته اول مهر!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رایزنی برای تامین اعتبار بسته‌های اینترنتی رایگان از فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان خبر داد.

تامین هزینه اینترنت آموزش آنلاین طی ماجرای کرونا و مسائل ناشی از آن، یکی از بزرگترین مشکلاتی بود که گریبانگیر بسیاری از والدین شد. وضعیت وخیم اقتصادی، در کنار سودجویی برخی اپراتورها با افزایش قیمت اینترنت، سبب شد تا علاوه بر مشکلات دیگر، هزینه اینترنت نیز مانع عمده ای در دسترسی همگانی و برابر به آموزش رایگان شود.

البته که آموزش از ابتدا نیز در این مملکت نه رایگان بود و نه رایگان خواهد شد، اما به هر صورت و وضعیت این روزها،‌ شکاف نابرابری و بی عدالتی را عمیق تر کرده است.

حال اما به هر صورت و برای کاستن دردی از دردها، تلاشهایی در گوشه و کنار برای تامین حداقلی امکانات و زمینه های لازم برای دسترسی و بهره وری از شرایط جدید آموزشی به چشم میخورد.

فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان تا هفته اول مهر!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رایزنی برای فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان ، گفت: در تلاشیم تا با تامین اعتبارات، بسته‌های رایگان دانشجویان تا هفته اول مهرماه فعال شود.

فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان تا هفته اول مهر!
اینترنت رایگان برای کلاس های مجازی

آقای محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: قرار بود یک بسته اینترنتی رایگان برای آموزش مجازی از روز شنبه به معلمان تعلق بگیرد که به دلیل تامین منابع مالی دچار اندکی تاخیر شد.

وی افزود: در حال آخرین هماهنگی‌ها برای تامین منابع هستیم و تلاش می‌کنیم که تا اوایل هفته آینده بسته ویژه اینترنت به معلمان تعلق گیرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعلق بسته‌های اینترنتی رایگان به دانشجویان نیز، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز درخواستی داشتند که این بسته‌ها به آن‌ها هم تعلق گیرد، ما موافقت کردیم.

وی به استفاده دانشجویان از نرم افزار‌های خاص آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: لیست اولیه را از وزارت علوم گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا هفته اول مهرماه همه این‌ها بسته‌ها را در شبکه رایگان کنیم.

آقای آذری جهرمی خاطر نشان کرد: فعالسازی همه این بسته‌ها به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اصل بحث ما نیز اکنون تامین منابع است.

وی تصریح کرد: بسته دانش آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان ان شاءالله سریعا تعلق می‌گیرد و همچنین سامانه‌های دانشگاه‌ها نیز برای استفاده دانشجویان رایگان می‌شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به گلایه برخی دانش آموزان و والدین نسبت به کندی اینترنت سیم کارت‌های آموزش مجازی نیز گفت: کسانی که از سیم‌کارت‌های انارستان استفاده می‌کنند بدانند که این سیم کارت‌ها به صورت پیش فرض اصلاً دارای اینترنت نیستند که کند باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فعال سازی بسته اینترنت رایگان دانشجویان و معلمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر