;
coinex

اوراکل به دنیال خرید تیک تاک ؛ تلاش در جهت گسترش بیزینس!

اوراکل با عنوان یکی از مشتریان جدی تیک تاک مطرح شده است. به نظر میرسد این شرکت با خرید تیک تاک به دنبال افزایش تبلیغات سرویس های ابری خود است.

در شرایطی که طرف آمریکایی در مورد خرید تیک تاک توسط اوراکل ابهاماتی دارد، رسانه‌های دولتی چینی از جمله سی جی تی ان به نقل از برخی مقامات این کشور که نامشان را فاش نکرده‌اند، مدعی شده‌اند بایت دانس قصد فروش تیک تاک را به اوراکل بر مبنای شرایط مد نظر طرف آمریکایی ندارد و باید در جزئیات تجاری و فنی این قرارداد تغییراتی ایجاد شود.

در این مورد جزئیات بیشتری در رسانه‌ها مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد استفاده اوراکل از عنوان شریک تجاری معتمد تیک تاک برای هر دو طرف آمریکایی و چینی ابهامات حقوقی و فنی ایجاد کرده است.

اوراکل به دنیال خرید تیک تاک

اوراکل از چند روز پیش به‌عنوان مشتری جدی تیک‌تاک مطرح شد. نکته‌ی مهم اینکه خرید تیک‌تاک بیش از تمرکز روی مزایای جامعه‌ی کاربری بزرگ این شبکه‌ی اجتماعی، با هدف ارائه‌ی خدمات ابری ازسوی اوراکل دنبال می‌شود. آن‌ها تصور می‌کنند که با اضافه‌کردن مشتریانی همچون تیک‌تاک و زوم به جامعه‌ی مشتریان خدمات ابری، سرویس‌های خود را برای مشتریان تجاری بیشتری جذاب کنند.

اوراکل به دنیال خرید تیک تاک ؛ تلاش در جهت گسترش بیزینس!

مایکروسافت محتمل‌ترین خریدار تیک‌تاک بود که چند روز پیش از مذاکره‌ها کنار رفت. پس از آن‌که فشارها بر تیک‌تاک ازسوی دولت ایالات متحده شدت گرفت و بایت‌دنس، مالک چینی اپلیکیشن، به‌نوعی مجبور به فروش کسب‌وکارش در ایالات متحده شد، ردموندی‌ها تمام تلاش خود را برای خرید اپلیکیشن محبوب به‌کار گرفتند. پس از مدتی مذاکره، طرف چینی، پیشنهادهای مایکروسافت را نپذیرفت و دو طرف به توافق نرسیدند.

بیشتر بخوانید:

اکنون اوراکل به‌عنوان مهم‌ترین خریدار احتمالی تیک‌تاک مطرح می‌شود. این شرکت اخیرا در بیانیه‌‌ای گفته است:

اوراکل، صحبت‌های جناب وزیر، منوچین را تأیید می‌کند که این شرکت بخشی از پیشنهاد بایت‌دنس به وزارت خزانه‌داری است تا به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی فناوری وارد عمل شود. اوراکل سابقه‌ای ۴۰ ساله در ارائه‌ی راهکارهای فناورانه‌ی بسیار امن و باکیفیت دارد.

هنوز مشخص نیست که قرارداد احتمالی بین اوراکل و تیک‌تاک چه سرنوشتی خواهد داشت. البته پیش‌بینی می‌شود که شرکت نرم‌افزاری اوراکل درنهایت به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی و حفظ امنیتداده‌های کاربران ایالات متحده در اپلیکیشن تیک‌تاک وارد عمل شود. با وجود اینکه اوراکل و تیک‌تاک در ظاهر زوجی منطقی به شمار نمی‌آیند، اما تحلیل‌گران، انگیزه‌های مالی را در قرارداد احتمالی بین دو شرکت، بسیار مهم می‌دانند.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که تیک‌تاک درصورت پرداخت هزینه‌های زیرساخت ابری شبیه به اسنپ‌چت، سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار هزینه در این حوزه داشته باشد. چنین هزینه‌هایی برای اوراکل به‌معنای افزایش درآمد سالانه‌ی نیم تا یک درصدی خواهد بود. نکته‌ی مهم‌تر اینکه اوراکل درصورت خدمات‌رسانی ابری به تیک‌تاک، اعتبار عمومی خود را افزایش می‌دهد که ظرفیت‌های بلندمدت بسیاری برای شرکت به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص خرید تیک تاک توسط اوراکل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر