;
coinex

آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود!

آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود. در این گفتار به بررسی جدیدترین ویژگی ها و امکانات ویندوز 10 که در آپدیت جدید وجود دارد خواهیم پرداخت.

مایکروسافت از زمان عرضه Windows 10 هر سال دو مرتبه به‌روزرسانی برای آن منتشر می‌کند. این آپدیت‌ها تغییراتی اساسی در این سیستم عامل به وجود آورده و باید آن‌ها را از پچ‌های امنیتی که شرکت هر ماه برای کاربران منتشر می‌کند مجزا دانست. آپدیت جدید ویندوز ۱۰ اولین به‌روزرسانی اساسی این سیستم عامل در سال جاری محسوب میشود. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود

براساس اطلاعیه‌ی رسمی مایکروسافت، ساخت دومین به‌روزرسانی عمده‌ی ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) در سال ۲۰۲۰ رسما به‌پایان رسیده است؛ یعنی در فاصله‌ی یک ماه مانده به انتشار رسمی. برندون لی‌بلنک، مدیر ارشد واحد ویندوز در مایکروسافت، با انتشار پستی جدید روی وبلاگ رسمی شرکت گفت جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰، یعنی ۱۹۰۴۲.۵۰۸، آخرین بیلد به‌رورزسانی اکتبر ۲۰۲۰ به‌حساب می‌آید. این بیلد به‌تازگی برای آزمایش کاربران، دردسترس قرار گرفته است.

آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود
آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود

طبق اطلاعیه‌ای که مایکروسافت منتشر کرده، بیلد جدید ویندوز ۱۰ اکنون از طریق کانال Release Preview در دسترس کاربران اینسایدر (Windows Insider) قرار دارد. کاربران اینسایدر به‌منظور دریافت به‌روزرسانی جدید باید وارد مسیر Settings > Update & Security > Windows Update شوند و روی گزینه‌ی مربوط به دانلود به‌روزرسانی 20H2 کلیک کنند (20H2 نام رسمی به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ است).

بیشتر بخوانید:

از بین تغییراتی که مایکروسافت در نسخه‌ی 20H2 ویندوز ۱۰ اعمال می‌کند، می‌توانیم به تغییرات منو استارت اشاره کنیم. کاشی‌های (Tile) منو استارت در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ پس‌زمینه‌ی نیمه‌شفاف دارند. به‌علاوه در ویندوز ۱۰، جدید آیکون پیش‌فرض بسیاری از اپلیکیشن‌های داخلی سیستم‌عامل تغییر پیدا می‌کند تا منو استارت ظاهر بسیار جذاب‌تری پیدا کند. منو استارت جدید به‌صورت خودکار با تم تاریک یا روشن سیستم‌عامل مطابقت پیدا می‌کند.

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ عملکرد این سیستم‌عامل را برای لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر مجهز به صفحه‌نمایش جداشدنی را نیز بهبود می‌بخشد. در به‌روزرسانی جدید، به‌محض اینکه نمایشگر دستگاه را از صفحه‌کلید جدا کردید، ویندوز ۱۰ به‌صورت خودکار وارد حالت تبلت می‌شود. افزون‌براین، مایکروسافت از اعمال برخی به‌روزرسانی‌ها در اپلیکیشن Your Phone خبر می‌دهد. همان‌طورکه پیش‌تر در مراسم گلکسی آنپکد سامسونگ اعلام شده بود، گوشی‌های شرکت کره‌ای به‌لطف نسخه‌ی جدید Your Phone خواهند توانست اپلیکیشن‌های اندرویدی را مستقیما روی ویندوز ۱۰ اجرا کنند.

مایکروسافت و صدها میلیون کاربر ویندوز ۱۰ بسیار امیدوار هستند که عملکرد به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۰ بسیار بهتری از به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ باشد. مشکلات به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ به‌حدی زیاد بودند که باعث شدند مایکروسافت برای مدت طولانی انتشار آن را به‌حالت تعلیق دربیاورد تا شمار درخور توجهی از کاربران بسیار دیرتر از حد انتظار به نسخه‌ی ۲۰۰۴ دسترسی پیدا کنند. برخی از این مشکلات حتی تا این لحظه (چهار ماه پس از انتشار به‌روزرسانی مه) نیز برطرف نشده‌اند. امیدواریم مایکروسافت بتواند مشکلاتی را در نسخه‌ی جدید رفع کند که ویندوز ۱۰ با آن‌ها مواجه است.

بیشتر بخوانید:

آپدیت جدید ویندوز 10 به زودی منتشر میشود ، نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر