;
coinex

تاکسی پرنده ایرانی به زودی رونمایی می شود!

صحبت از تاکسی پرنده ایرانی و رونمایی از آن در کوتاه مدت، شاید شگفت آور باشد، اما به نظر میرسد احتمال وقوع آن چندان دور از ذهن نیست.

تاکسی هوایی یا همان ایر تاکسی، یک نوع اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایر تاکسی عبارت است از استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامۀ پروازی که به‌خودی‌خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق ‌سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است، در مسیرهای کوتاه جا‌به‌جا شود.

تاکسی پرنده ایرانی به زودی رونمایی می شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز پرواز تاکسی‌های پرنده در کشور خبر داد. منوچهر منطقی در مورد اولین پرواز تاکسی‌های پرنده در کشور گفت: در حال حاضر برنامه داریم تا از تاکسی‌های پرنده در مناطق کم تردد استفاده کنیم.

تاکسی پرنده ایرانی به زودی رونمایی می شود

وی ادامه داد: طرح تاکسی‌های پرنده در ایران با هواپیماهایی با ظرفیت 4 تا 19 نفر آغاز می‌شود. در این طرح پرواز به همه فرودگاه‌های کم تردد کشور فعال می‌شود. اگر بتوانیم این طرح را در استان‌های کم‌برخوردار نیز اجرا کنیم، به رونق اقتصادی این مناطق کمک فراوانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

منوچهر منطقی ادامه داد: مرحله اول این طرح در دوفاز اجرایی می‌شود، ابتدا در ماه جاری و سپس در بهمن آغاز خواهد شد. در حال حاضر طرح تاکسی‌های پرنده ایران با مشکلاتی مواجه است، به طور مثال سوخت این هواپیماها از خارج از کشور تامین می‌شود، اگر بتوانیم سوخت هواپیما را در داخل تولید کنیم، کمک فراوانی به توجیه اقتصادی این طرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: تولید سوخت این هواپیماها در ایران به سرعت پیشرفت و توسعه طرح تاکسی‌های پرنده کمک می‌کند. البته در حال حاضر موانع دیگری مانند تشریفات فرودگاهی وجود دارد که با حذف آن، سرعت خدمت‌رسانی افزایش پیدا می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: این طرح مربوط به قبل از انقلاب است که اجرایی شدن آن به دلایل مختلفی به تعویق افتاد. ما در ستاد، این طرح را با جدیت پیگیری کردیم و توانستیم به مرحله اجرا برسانیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رونمایی از تاکسی پرنده ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر