;
coinex

نخستین اتومبیل خودران ایرانی در جزیره کیش آغاز به کار خواهد کرد!

در مراسم رونمایی از کاربست های اینترنت 5G، تفاهم نامه ای با همکاری ایرانسل منعقد شد تا اولین اتومبیل خودران ایرانی در جزیره کیش رونمایی شود.

صبح ششم مهر در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و در مراسم رونمایی از کاربست های  ۵G در ایران ، تفاهمنامه مشترک با امضای غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.

هدف این تفاهم نامه عملیاتی شدن حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین به صورت آزمایشی در منطقه آزاد کیش است.

اتومبیل خودران ایرانی در جزیره کیش

«ستار هاشمی» معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در ابتدای این مراسم با ذکر این نکته که مطالعات کارشناسی در حوزه نسل پنجم ارتباطات از دو سال گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته اعلام کرد که در کشور ما فناوری‌های نوین همیشه با مقاومت رو به رو بوده است: «به همین دلیل، در این حوزه نیز تعدادی مخالف و تعدادی موافق وجود دارد. امروز پنج تفاهمنامه در این راستا به امضا می‌رسد تا توسعه این فناوری در کشور ما سرعت بگیرد.»

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر ارتباطات درباره خودروی خودران گفت: «حمل و نقل هوشمند و خودروی خودران ۵ سطح دارد که ما باید به تمام این موارد بپردازیم و فعلا در سطوح اولیه آن قرار داریم. اما اگر ما به خودروی خودران مرحله پنج دست پیدا کردیم، در صورت تصادف بین دو خودرو، آیا صنعت بیمه ما آمادگی پاسخگویی به این مساله را دارد؟

نخستین اتومبیل خودران ایرانی

بنابراین این موارد،‌ بلوغی است که باید در صنعت فناوری رخ دهد.» او می‌گوید همین مسائل در جراحی از راه دور نیز وجود دارد: «اما در صورتی که هنگام جراحی از راه دور، برای بیمار اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ جراح، تامین‌کننده بستر ارتباطی، تامین‌کننده برق؟ اینها مواردی است که باید بررسی و قانون‌گذاری شود»

با اینکه اطلاعات بیشتری درباره طرح‌های جراحی از راه دور و خودرو خودران در این مراسم داده نشد آنطور که به نظر می‌رسد پایلوت این شبکه با کمک ایرانسل و در جزیره کیش قرار است اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:‌

نظر شما درباره عملیاتی شدن طرح ساخت اتومبیل خودران ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر