;
coinex

ماجرای دستگیری 179 قاچاقچی در دارک وب ؛ عملیات مشترک FBI و یوروپل!

عملیات مشترک یوروپل و FBI هفته اخیر انجام و طی آن 179 قاچاقچی در دارک وب (Dark Web) دستگیر شدند. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

طی هفته‌ی اخیر، یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌ها برای دستگیری فروشندگان مواد مخدر فعال در دارک وب اتفاق افتاد. درطی این عملیات ۱۷۹ نفر دستگیر شدند و حدود نیم تن مواد مخدر ضبط شد.

یک عملیات بین‌المللی با هدف دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در فضای دارک وب باعث به‌دام افتادن بیش‌از ۱‍۷۰ نفر درسراسر ایالات متحده‌ی آمریکا و قاره‌ی اروپا شد. درطی این عملیات، چندین سلاح و حدود نیم تن مواد مخدر اپیوئید ضبط شد؛ همچنین بیشتر از ۶٫۵ میلیون دلار پول نقد و ارز دیجیتال نیز کشف شد.

ماجرای دستگیری 179 قاچاقچی در دارک وب

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه Joint Criminal Opioid and Darknet Enforcement که آن را به‌اختصار JCODE می‌نامند، در ۹ ماه گذشته با همتایان اروپایی خود عملیات DirsupTor را هدایت کرده‌اند. این گروه درواقع، یک گروه زیرمجموعه از FBI است که از چندین آژانس امنیتی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این عملیات بعد از دستگیری‌های مرتبط با وال استریت مارکت (Wall Street Market) در ماه مه ۲۰۱۹ آغاز شد. در آن زمان مدیران وب‌سایت این فروشگاه فعال در فضای دارک وب به ۱٫۱۵ میلیون مشتری سرویس‌دهی و البته از حساب‌های escrow (حساب‌های امانی) و حساب‌های کاربری افراد سرقت می‌کردند.

ماجرای دستگیری 179 قاچاقچی در دارک وب

این فروشگاه، محل معاملات غیرقانونی اعم‌از مواد مخدر، اسناد تقلبی و نرم‌افزارهای هک بوده است. بازیابی اطلاعات سرورهای وب‌سایت Wall Street Market منجر به پیداشدن سرنخ‌هایی تازه شد که درنهایت باعث به‌وجود آمدن چندین تحقیق جداگانه و درعین حال مکمل یکدیگر شد.

از میان ۱۷۹ دستگیری صورت گرفته، ۱۲۱ مورد در ایالات متحده آمریکا، ۴۲ مورد در آلمان، ۸ مورد در هلند، ۴ مورد در بریتانیا، ۳ مورد در اتریش و ۱ مورد در سوئد بوده است. DOJ انتظار دارد به تحقیقات در این زمینه ادامه دهد و قاچاقچیان آنلاین بیشتری را شناسایی کند.

مقامات طی این عملیات گسترده توانستند بیش از ۶.۵ میلیون دلار پول نقد و ارزهای مجازی، ۶۳ اسلحه و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سراسر جهان توقیف کنند. در این میان ۲۷۴ کیلوگرم «فنتانیل»، «اکسی‌کدون»، «هیدروکدون»، «شیشه»، «هروئین»، «کوکائین» و «اکستازی» در ایالات متحده آمریکا توقیف شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دستگیری 179 قاچاقچی در دارک وب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر