;
coinex

رفع مشکل هاتسپات آیفون ؛ تمام روش های ممکن برای رفع مشکل هات اسپات در اپل!

اگر در زمره کاربران iOS باشید، احتمالا برایتان پیش آمده که مشکلاتی درباره هاتسپات اینترنت داشته باشید. با ما در رفع مشکل هاتسپات آیفون همراه باشید.

وجود اینترنت در همه جا، اکنون به مسئله مهمی تبدیل شده است. شما می توانید با استفاده از هات اسپات آیفون (iPhone Personal Hotspot) اینترنت گوشی اپل خود را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید. اما مسئله همیشه به خوبی پیش نمی رود و گاهی مشکلاتی در حین اتصال به وجود می آیند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگامی که در منزل یا بیرون از آن هستید برای استفاده دیگران از اینترنت مجبور به اشتراک گذاری آن شده باشید یا به همین شکل از اینترنت دیگران استفاده کرده باشید ، این عمل که  فعال کردن personal hotspot است ، بسیار کاربردی است و در مواقع ضروری به کار می آید.

اما برای بسیاری از کاربران آیفون، مشکلاتی درباره اتصال و عدم اتصال به هات اسپات پیش آمده است. امروز قصد داریم تمام روش ها برای رفع مشکل هاتسپات آیفون را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل هاتسپات آیفون

یکی از قابلیت‌های جذاب تلفن‌های هوشمند، به اشتراک‌گذاری اینترنت تلفن با دیگر دستگاه‌ها است. تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی و اساساً هر وسیله‌ای که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، بلوتوث و کابل را داشته باشد، از مواردی هستند که امکان به اشتراک‌گذاری اینترنت با آن‌ها وجود دارد.

این قابلیت با عنوان «Tethering» شناخته می‌شود و در تنظیمات اکثر سیستم‌عامل‌ها، با فعال کردن گزینه «نقطه اتصال» یا اصطلاحاً «هات‌اسپات» (Hotspot)، امکان به اشتراک‌گذاری اینترنت از طریق وای‌فای برای کاربر فراهم خواهد شد.

از مشکلات رایج در تنظیمات دستگاه‌های آی‌فون این است که در برخی موارد پس از بارگذاری آپدیت جدید، دسترسی و فعال کردن قابلیت هات‌اسپات برای کاربر فراهم نیست. در این مقاله قصد داریم روش‌های رفع مشکل هاتسپات آیفون را به شما آموزش دهیم. با تکراتو همراه باشید.

مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون
مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

پیش از هرچیز این نکته را در نظر داشته باشید که این قابلیت روی iOS 8.1 به بعد ارائه شد و اگر نسخه سیستم عامل آیفون شما قدیمی تر است، این ویژگی را نخواهید داشت. این ابزار به طور کلی برای گوشی های آیفون ۵ و جدیدتر در دسترس است.

Hotspot آیفون از رادیوی بلوتوث و وای فای گوشی شما استفاده می کند و باید آن ها را بدون مشکلی فعال کند. اما گاهی آن ها فعال نمی شود. بنابراین بهتر است این موارد را پس از روشن کردن هات اسپات، به صورت دستی فعال کنید. برای این کار با بالا کشیدن انگشت از پایین صفحه، Control Center را باز کنید. سپس WiFi و Bluetooth خود روشن کنید.

بیشتر بخوانید:

پوشش شبکه برای اتصال به اینترنت و هات اسپات آیفون

وضعیت آنتن دهی روی اتصال به اینترنت تاثیر دارد. اگر سیگنال آنتن شما خیلی ضعیف است، ممکن است نتوانید به اینترنت با وجود سالم بودن تنظیمات متصل شوید و در نتیجه هات اسپات شما هم کار نخواهد کرد. سعی کنید موقعیت خود را تغییر دهید تا سیگنال مناسبی دریافت کنید.

مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون
مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

از روشن بودن هات اسپات مطمئن شوید

شاید این مسئله کمی پیش پا افتاده به نظر برسد اما مشکلی که برخی از کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند، عدم دسترسی به گزینه «Personal Hotspot» در مسیر «Settings» و در بخش «Cellular» بعد از هر به‌روزرسانی است. به جای گزینه اصلی، دکمه‌ای با نام «Set Up Personal Hotspot» وجود دارد که از شما می‌خواهد تا برای تنظیم این قابلیت با شرکت خدمات ارتباطاتی خود تماس برقرار کنید.

از آنجایی که فعلاً محدودیت‌های زیادی در زمینه استفاده از خدمات اپل در کشور ما وجود دارد، رفع  مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون از طریق روش برقراری تماس با خدمات دهنده مقدور نخواهد بود اما جای هیچ نگرانی نیست. در Settings به بخش Cellular رفته و گزینه «Cellular Data Network» را انتخاب کنید.

مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون
مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

در این صفحه و در زیر بخش «Cellular Data»، کادری با عنوان «APN» را مشاهده خواهید کرد. در اینجا دو احتمال وجود دارد. اول، تنظیمات اینترنت شما آماده است و شما قادر به دیدن یک نام در کادر APN هستید. دوم، این کادر خالی است و باید یک نام را درون آن وارد کنید. در حالت اول، تنها باید نام موجود در کادر را یادداشت کنید.

در حالت دوم، کاربران ایرانسل باید عبارت «mtnirancell»، کاربران همراه اول، عبارت «mcinet» و کاربران رایتل، عبارت «RighTel» را به عنوان نام APN وارد کنند (اگر از کاربران شرکت خدمات ارتباطاتی دیگری هستید، باید نام APN را از پشتیبانی خدمات‌دهنده خود سؤال کنید). اکنون به انتهای همین صفحه رفته و در بخش «Personal Hotspot» و در مقابل کادر APN، دقیقاً همان نام APN مرحله قبل را وارد کنید.

مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون
مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

اکنون از Settings خارج شده و دوباره وارد آن شوید. به قسمت Cellular بروید. حال گزینه «Personal Hotspot» قابل مشاهده خواهد بود. وارد این بخش شوید و آن را فعال کنید. اگر دوباره به صفحه اصلی Settings بازگردید، مشاهده خواهید کرد که این گزینه به تنظیمات شما اضافه شده است.

بیشتر بخوانید:

گوشی را ریست کنید

شاید این روش، یکی از کلیشه‌ای‌ترین راه حل‌های موجود در رفع مشکلات مرتبط با دستگاه‌های امروزی باشد اما خاموش کردن و سپس روشن کردن دستگاه، یک روش سریع برای برطرف کردن اشکالات و در مورد بحث ما، رفع مشکل هاتسپات آیفون محسوب می‌شود.

مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون
مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

ابتدا «Airplane Mode» یا حالت پرواز را در آی‌فون خود فعال و پس از 10 ثانیه، آن را غیرفعال کنید. به علاوه، می‌توانید آی‌فون خود و هر دستگاه‌هایی که قصد به اشتراک‌گذاری اینترنت با آن‌ها را دارید نیز خاموش و سپس روشن کنید.

همیشه مشکل در هات اسپات آیفون شما نیست! به همین دلیل در دستگاه هایی که می خواهید به هات اسپات متصل شوید، اقدام به ریستارت کردن کنید. سپس در صورت امکان درایور های WiFi و.. را آپدیت کنید و مجدد اتصال را چک کنید.

دیگر روش های به اشتراک گذاری اینترنت را امتحان کنید

اگر سعی دارید به وسیله وای‌فای اینترنت خود را به اشتراک بگذارید، بار دیگر بلوتوث را نیز امتحان کنید. در صورتی که بلوتوث هم پاسخگو نبود، استفاده از کابل یواس‌بی (USB) می‌تواند بهترین روش برای به اشتراک‌گذاری اینترنت باشد.

گزینه Personal Hotspot را از بخش Cellular در Settings فعال کنید و سپس به تنظیمات شبکه دستگاهی بروید که قصد به اشتراک‌گذاری اینترنت با آن را دارید.

مشکل هات اسپات در اپل
مشکل هات اسپات در اپل

در مک (Mac)، این تنظیمات در مسیر «Settings» و در بخش «Network» قرار دارند. گزینه «iPhone USB» را پیدا کنید و به پیغام هر بخش توجه داشته باشید. در تصویر بالا توضیح داده شده است که برای استفاده از گزینه اتصال به وسیله یواس‌بی، باید ابتدا آی‌فون خود را به کامپیوتر متصل کرده و سپس، دستگاه را از فهرست سرویس‌های اینترنتی در تنظیمات کامپیوتر انتخاب کنید.

اگر پس از این کار، پیغام زرد رنگی مبنی بر استفاده از یک آی‌پی اختصاصی بدون اتصال اینترنت برای شما به نمایش درآمد. این فرایند را با دستگاه دیگری مانند یک تبلت نیز امتحان کنید. در صورت برقراری صحیح اتصال، مشخص می‌شود که در حالت قبل مشکل از ترکیب سخت‌افزاری بوده است.

بیشتر بخوانید:

آپدیت کردن سیتم عامل آیفون برای رفع مشکل هات اسپات نشدن

مشکلات موجود در سیستم عامل نیز گزینه دیگر است که مشکل ساز است. گوشی خود را از نظر وجود آپدیت برای سیستم عامل چک کنید و آن را به آخرین نسخه موجود iOS ارتقا دهید. این مسئله را جدی بگیرید، شاید برای رفع مشکل هاتسپات آیفون موثر باشد.

تنظیمات شبکه و اتصال iCloud را ریست کنید

هیچ کسی دوست ندارد که تنظیمات آی‌فون خود را ریست (Reset) کند اما این کار می‌تواند برای رفع مشکل هاتسپات آیفون شما کارساز باشد.

به بخش «General» در Settings رفته و گزینه «Reset Network Settings» را انتخاب کنید. صبر کنید تا عملیات راه‌اندازی مجدد آیفون انجام شود. به این ترتیب، تمام رمزهای وای‌فای شما حذف می‌شوند. به علاوه، در بخش «About» در Settings، باید نام دستگاه خود را مجدداً وارد کنید.

مشکل هات اسپات در اپل
مشکل هات اسپات در اپل

توجه داشته باشید که با این روش تمامی اطلاعات مربوط به رمز عبور وای فای و تنظیمات APN و.. حذف می شود. پس از اتمام عملیات گوشی را ریستارت کنید و مجدد تنظیمات APN را برای اتصال به اینترنت وارد کنید. پس جای نگرانی نیست اگر اتصال به شبکه اینترنتی کمی طول بکشد.

علاوه بر این روش، خروج از حساب کاربری آی‌کلود، یکی دیگر از راه حل‌هایی است که توسط افراد زیادی توصیه می‌شود. برای این کار به Settings بروید و نام دستگاه خود را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه «Sign Out» ضربه بزنید.

با اینکه شبهه‌هایی در زمینه اثربخش بودن این روش وجود دارد اما برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که بعد از خروج از حساب کاربری در دستگاه‌های خود و ورود مجدد، مشکلات مربوط به اتصال اینترنت آن‌ها برطرف شده است. قبل از انجام چنین کاری، از اطلاعاتی مانند مخاطبان، یادآورها و غیره پشتیبان‌گیری کنید.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکل هاتسپات آیفون با USB

در این شرایط برای رفع مشکل هاتسپات آیفون به لپ تاپ، اولین کار آپدیت کردن آیتونز به آخرین نسخه است. اگر مشکل حل نشد کابل دیگری را هم امتحان کنید. سپس به قسمت Preferences > Network در برنامه بروید و اگر گوشی خود را درلیست نمی بینید، با کلیک روی علامت + آن را اضافه کنید.

مشکل هات اسپات در اپل
مشکل هات اسپات در اپل

در صورت وجود گوشی، آن را انتخاب کنید و روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و گزینه Make Service Inactive را بزنید و روی Apply کلیک کنید.

مشکل هات اسپات در اپل
مشکل هات اسپات در اپل

سپس مجدد به همین قسمت رفته و این بار Make Service Active را انتخاب و Apply را بزنید. در ضمن انتخاب گزینه Trustدر زمان مشاهده پیام روی گوشی را فراموش نکنید.

رفع مشکل هاتسپات آیفون با Bluetooth

ابتدا مطئن شوید که دو دستگاه با هم Pair شده باشند. سپس بلوتوث را در هر دو دستگاه خاموش و روشن کنید.

مشکل اتصال هات اسپات در آیفون
مشکل اتصال هات اسپات در آیفون

همچنین اگر دو دستگاه قبلا با هم Pair بوده اند، آن ها را Unpair کنید و مجدد عملیات Pair را تکرار کنید. برای این کار به تنظیمات و بلوتوث بروید. سپس روی دستگاه مورد نظر تاچ کنید و Unpair یا Forget this Device را بزنید. این کار را تنظیمات بلوتوث مک و ویندوز هم می توانید انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

تغییر نام گوشی برای رفع مشکل اتصال به هات اسپات

در این روش برای رفه مشکل هاتسپات آیفون باید نام دستگاه را تغییر دهید. برای اینکار مطابق تصویر و توضیحاتی که در ادامه می آید عمل کنید. به تنظیمات قسمت General بروید و وارد About شوید. سپس روی Name تپ کنید. یک نام جدید انتخاب کنید و مجدد تست کنید.

مشکل اتصال هات اسپات در آیفون
مشکل اتصال هات اسپات در آیفون

تنظیمات را به طور کلی ریست و تلفن را مجدداً راه‌اندازی کنید

اگر تمام راه حل‌های بالا را امتحان کردید و باز هم مشکل شما پابرجا بود، یک روش دیگر که برای رفع مشکل هاتسپات آیفون دارید، ریست کردن آی‌فون و راه‌اندازی مجدد آن به عنوان یک دستگاه جدید است.

مشکل اتصال هات اسپات در آیفون
مشکل اتصال هات اسپات در آیفون

این روش، به آن اندازه که فکر می‌کنید بد نیست. مراحل انجام این کار به صورت زیر است:

  • در ابتدا باید به وسیله آی‌تونز (iTunes) از دستگاه خود یک پشتیبان تهیه کنید. برای اطمینان از ذخیره اطلاعات احراز هویت خود، بهتر است از یک پشتیبان‌گیری رمزگذاری شده استفاده شود.
  • بعد از اتصال آی‌فون به آی‌تونز، با انتخاب گزینه «Restore iPhone» و دنبال کردن مراحل آن، سیستم‌عامل آی‌اواس جدید برای شما مجدداً نصب خواهد شد.
  • پس از اتمام فرآیند نصب، گزینه «Set up as a new iPhone» را انتخاب کنید.
  • اکنون، به بخش «Cellular» در Settings بروید و صحت عملکرد این روش و دسترسی به «Personal Hotspot» را بررسی کنید.
  • برای بازگردانی اطلاعات خود می‌توانید به بخش «Reset» بروید، گزینه «Erase and Content and Settings» را انتخاب و سپس دستگاه خود را به آی‌تونز متصل کنید تا فرآیند بازگردانی فایل پشتیبان (مرحله اول) انجام شود.

 

بیشتر بخوانید:‌

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر