;
coinex

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020 ؛ هرآنچه باید درباره نسخه جدید طلگرام بدانید!

تلگرام طلای از جمله اپلیکیشن هایی بود که بعد از فیلتر شدن تلگرام اصلی در ایران، رونق زیادی یافت. در بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020 با ما باشید.

در غوغای فیلترینگ تلگرام نسخه اصلی بود که برخی اپلیکیشن های غیررسمی و ایرانی که به لطف متن باز بودن تلگرام امکان حیات یافته بودند، با استقبال شایان توجهی روبرو شدند.

این اپلیکیشن های غیررسمی که معروف ترین هایشان موبوگرام، تلگرام فارسی و تلگرام طلایی بود، گرچه بحث های حاشیه ای زیادی خصوصا درباره میزان امنیت و اعتماد را با خود داشتند، اما برای فرار از فیلترینگ و تلاش برای وصل کردن پروکسی و وی پی ان، افراد زیادی را به خود جلب کردند.

تلگرام طلایی مانند موبوگرام و سایر نسخه های غیررسمی، قابلیت های خاص و منحصر به فردی را برای کاربران به ارمغان میاورد که تجربه بسیاری از آنها تا همین چند وقت پیش هم در تلگرام اصلی ممکن نبود. تلگرام اصلی گرچه در نوع خود یکی از پیشروترین پیام رسان ها محسوب میشود، اما در برابر خلاقیت ایرانی جماعت به واقع کم میاورد.

امروز در تکراتو قصد داریم به بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020 بپردازیم و با آخرین قابلیت های این نسخه غیررسمی تلگرام آشنا شویم.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

به گواه آمار رسمی و ارائه شده، بیش از 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند. گرچه همانطور که پیشتر گفتیم، این پیامرسان در نوع خود یک پیامرسان پیشرو محسوب میشود، اما در بسیاری از کشورها، پیامرسان های رقیبی چون واتساپ و وایبر و امثالهم در رده های بالاتری از تلگرام هستند.

تنها در ایران است که تلگرام با اختلاف فاحشی بالاتر از سایر رقبای خود قرار گرفته است. این موضوع در بررسی برخی موضوعات جانبی نیز خود را نشان میدهد. برای مثال مدتی پیش در آشنایی با پرجمعیت تری کانال های تلگرام نیز به شما گفتیم که به علت کثرت کاربران ایرانی، شلوغ ترین کانال های تلگرامی نیز متعلق ب ایرانی هاست.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020
بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

محبوبیت تلگرام به نوبه خود در کنار متن باز بودن این اپلیکیشن، بستر مناسبی برای برخی فراهم اورده است تا از این موقعیت و محبوبیت تلگرام برای ارائه قابلیت های متفاوت و جلب نظر کاربر اقدام کنند. این اپلیکیشن های غیررسمی، حتی قبل از فیلترینگ تلگرام نیز در ایران طرفداران زیادی داشتند و به محبوبیت بالایی رسیده بودند.

فیلترینگ اما، راه را برای ایشان بیشتر باز کرد و این روزها برخی نسخه های غیررسمی تلگرام، به حدی رونق گرفته اند که خود رقیبی برای تلگرام اصلی به نظر میرسند.

در ادامه این گفتار قصد داریم به بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020 بپردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

تلگرام طلایی یا طلگرام پیشرفته Telegram Talaei از سرویس های اصلی برنامه اصلی تلگرام از API های عمومی و آزاد تلگرام استفاده می کند و مستقیما به سرور اصلی تلگرام متصل می شود.

تلگرام طلایی (طلگرام پیشرفته) این روزها یکی از پردانلودترین نسخه‌های غیررسمی تلگرام است که در بین کاربران ایرانی رواج پیدا کرده و تعداد دانلودهای بازار این اپلیکیشن نشان می‌دهد که در مدت کوتاهی توانسته حتی بسیاری از پیام رسان‌های داخلی با تسهیلات چند میلیارد تومانی را پشت سر بگذارد! این اپلیکیشن که برخلاف سایر نسخه‌های غیررسمی تلگرام دارای ویژگی‌های بسیار جالبی است و صرفا به تغییر ظاهر تلگرام بسنده نکرده است.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020
بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

امکان جستجو در محتوای تصویری، ویدئویی و متنی در تمام کانال های تلگرام بدون اینکه در کانال ها عضو باشید! تمام پست های داغ از تمام کانال ها بدون عضویت در کانال !! این برنامه برای کاهش هزینه‌های ترافیک اینترنت همراه‌اولی‌ها هم طرحی ویژه دارد. همراه‌ اولی‌ها می‌توانند پست‌های کانال‌های برتر تلگرام را به‌صورت رایگان دریافت کنند. عاوه بر اینها، موارد زیر که ادعاهای رسمی طراحان این اپلیکیشن میباشد را نیز در نظر بگیرید:

  • کدنویسی این پیام رسان به طور رسمی در داخل ایران انجام شده است و میزان امنیت طلگرام به شدت بالاست و شباهت بسیار زیادی به خود تلگرام دارد. (درباره امنیت این اپلیکیشن بحث و جل همواره فراوان بوده است)
  • افراد می توانند به راحتی و با سرعت و کیفیت بالا از آن استفاده نمایند.
  • تمامی افرادی که در تلگرام ربات نوشته اند می توانند از همان ربات ها در طلگرام نیز استفاده نمایند.
  • تمامی افرادی که ممبرهای بالا در کانال ها و گروه های خود دارند، تدابیری اندیشیده شده است که بتوانند تمامی آن ها را در طلگرام مورد استفاده قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

نصب و بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

در مورد مراحل نصب و ارسال کد تایید گمان نمیکنم نیازی به توضیح باشد. بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن، کافی است یک شماره همراه به برنامه بدهید تا یک کد تایید برایتان ارسال شود.

با وارد کردن کد تایید وارد برنامه خواهید شد. تصویر زیر مربوط به محیط تلگرام طلایی است.

در ارتباط با فضای تلگرام طلایی بدون شک یکی از جذابترین قابلیت ها که البته اخیرا تلگرام در نسخه اصلی خود نیز آنرا اضافه کرد، قابلیت پوشه بندی چت ها است. در تلگرام اصلی این قابلیت کاملا دستی است و قابلیت شخصی سازی کامل دارد.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020
بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

در تلگرام طلایی نیز به طور پیشفرض، دسته های ربات، چت های محبوب، گروه ها، سوپرگروه ها، مخاطبین، کانال و تمام چت ها وجود دارد. ابلته همانطور که گفتیم این قابلیت اخیرا به نسخه اصلی تلگرام نیز اضافه شده است. به علاوه این موضوع در میان نسخه های غیررسمی نیز چیز عجیبی نیست و موبوگرام نیز از مدتها پیش قابلیت دسته بندی چت ها را در خود داشت.

بیشتر بخوانید:

حالت روح و تعویض خودکار پروکسی ها

اگر طرفداران نسخه های غیررسمی تلگرام، دو نقد اصلی بر تلگرام اصلی و شاید بهتر بگویم، دو بهانه برای استفاده از نسخ های غیررسمی داشته باشند؛ آن دو عبارتند از عدم وجود حالت روح و مسئله قطع و وصلی پروکسی و مشکلات مربوط به وی پی ان.

این مسئله اما در مورد تلگرام طلایی به نوعی حل شده است. در نوار بالای اپلیکیشن، و در گوشه سمت راست تصویر شما برخی آیکون ها را میبینید.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020
بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

اولین آیکون همان حالت روح است که با یک لمس فعال و با تکرار همین حرکت غیرفعال میشود. حالت روح برای بسیاری افراد جذابیت زیادی دارد و مجهز بودن نسخه های غیررسمی تلگرام به این قابلیت، طرفداران زیادی برایشان به ارمغان آورده است.

اما مورد دوم که خود من نیز آرزومند بودم در تلگرام نسخه اصلی وجود داشت، مربوط به پروکسی هاست. یکی از معضلاتی که خودم به شخصه با آن بسیار مواجه شده ام و احتمالا افراد دیگری نیز آنرا تجربه کرده اند، معضل مربوط به پروکسی در تلگرام اصلی است.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

ماجرا از این قرار است که استفاده از پروکسی همه به صرفه تر و هم ساده تر از استفاده از فیلترشکن هایی است که در مدت کوتاهی کارکرد و اعتبار خود را از دست میدهند.

اما بالا و پایین کردن کانال های ارائه دهنده پروکسی و جستجو برای یک پروکسی که حداقل یکی دو روزی به خوبی فعال باشد و سرعت دانلود و اپلود را چندان پایین نیاورد، کاری است طاقت فرسا و زمان بر. بسیار پیش آمده است که بارها در کانال های پروکسی زمان زیادی را صرف یافتن پروکسی مناسب کرده ام که شاید کمتر از یکروز جواب داده است.

در عین حال شما باید حواستان به لیست پروکسی ها نیز باشد و چند وقت یکبار خلوتش کنید و پروکسی ها جدید را به طور دستی اضافه کنید.

اما تلگرام طلایی یک قابلیت خودکار را به شما ارائه میدهد که با استفاده از آن دیگر نیازی به این زحمات نیست. به طور خودکار لیستی از پروکسی ها در اختیار شما قرار دارد و با لمس گزینه دوم از سمت راست در نوار بالای اپلیکیشن میتوانید مشکل قطع و وصلی یا ضعیف بودن ارتباط را حل کنید.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020
بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

با لمس این گزینه با تصویر بالا روبرو میشوید که علاوه بر توضیحاتی درباره این قابلیت، دو گزینه را در اختیار شما قرار داده. در یک طرف شما با لمس گزینه تغییر پروکسی، از میان لیست موجود به یک پروکسی بهتر کوچ میکنید. در صورتی که با چند تغییر مشکل حل نشود هم راه حل پیش بینی شده است با بروزرسانی لیست پروکسی به احتمال زیاد مشکل مرتفع خواهد شد.

البته در صورتی که شما نخواهید از این قابلیت استفاده کنید میتوانید با استفاده از گزینه تنطیمات پروکسی، سیستم پروکسی و اتصال هوشمند را غیرفعال کنید و به صورت دستی به جستجو و انتخاب پروکسی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

جارو برقی

اگر منوی کشویی سمت چپ طلگرام را ببینید، گزینه های بی شماری که برای شما تازگی خواهد داشت را رویت میکنید. برای مثال مخاطبین خاص، افراد نزدیک، گفتگوهای مخفی و یا مدیریت دانلود. اما یکی از این گزینه ها که شاید کاربرد بسیار خوبی داشته باشد گزینه عجیب جارو برقی است.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

باید از نامش حدس میزدم اما در ابتدا متوجه نشدم. عموما وقتی حافظه تلفن همراه خودم بیش از حد پر میشود و با هشدارهای مداوم دستگاه مبنی بر عدم وجود فضای کافی مواجه میشوم، یکی از ابتدایی ترین اقداماتم مراجعه به حافظه دستگاه و پاک کردن اطلاعات، عکسها، ویدیوها و فایلهای مربوط به تلگرام است که بسیاری از آنها دیگر به کار نمی آید.

بررسی اپلیکیشن تلگرام طلایی 2020

همین مسئله حداقل چند گیگ فضای خالی فراهم می آورد. در تلگرام طلایی شما از طریق خود برنامه و با استفاده از قابلیت جارو برقی میتوانید نسبت به پاک کردن این موارد اقدام کنید و اجازه ندهید فضای حافظه داخلی دستگاه هوشمندتان بیهوده اشغال شود.

بیشتر بخوانید:

برخی قابلیت های خاص تلگرام طلایی

نسخه های غیر رسمی تلگرام علاوه بر امکانات اصلی خود تلگرام امکانات بیشتر و پیشرفته تری را به کاربران ارائه میدهند از این رو کاربران بسیار زیادی از این مسئله استقبال کرده و به استفاده از این نسخه ها روی میاورند.

از طرفی دیگر نسخه های غیر رسمی مانند تلگرام طلایی با رابط کاربری جذابی که دارند هر نوع ذوق و سلیقه ای را به خود جذب کرده اند. برای مثال برای خانم ها رنگ هایی که بیشتر مورد توجه اونهاست و نسخه های مختلف دیگر . برخی قابلیت های خاص تلگرام طلایی به قرار زیر است:

  • نمایش کسانی که شماره موبایل شما را دارند
  • نمایش کاربران آنلاین
  • امکان انتخاب فونت
  • مرتب سازی تب ها
  • رفتن به اولین پست چت
  • بهبود واسط کاربری چت های مخفی و عدم نمایش نوتیفیکیشن در حالت مخفی
  • پشتیبانی کامل از زبان پارسی، تاریخ خورشیدی و قالب 24 ساعته
  • امکان قالب بندی و رنگ بندی نرم افزار و اشترک گزاری با سایر کاربران
  • حالت تبلت (سازگاری با انواع تبلت ها) در حالت افقی ظاهر برنامه عوض میشود
  • تفکیک پیامها بر اساس نوع آنها (مخاطبین، کانالها، گروه ها، رباتها)
  • یافتن افراد نزدیک به شما
  • تعیین مخاطبین خاص
  • مخفی کردن برخی از چت های مهم

بیشتر بخوانید:

.

منبع : techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر