;
coinex

مناظره بایدن و ترامپ چه تاثیری بر بازارهای اقتصادی داشت؟

اولین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات 2020 آمریکا چند شب پیش برگزار شد. اما مناظره بایدن و ترامپ چه تاثیری بر بازارهای اقتصادی داشت؟

اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ برگزار شد. گرچه موضوع این مناظره به طور خاص اقتصادی نبود و ربط دقیقی به مسائل ایران نداشت، اما یکی از مهمترین سیگنال هایی که طی این مناظره درک شد، افزایش نگرانی ها و عدم اطمینان نسبت به وضعیت انتخابات 2020 آمریکا بود.

این بی اطمینانی و نگرانی گرچه تا کنون تاثیر خاصی جز کاهش نه چندان زیاد نرخ طلا نداشته است، اما میتواند بر تحرک قیمت طلا، ارز و به تبع آنها ارزش سهام موثر بیفتد.

مناظره بایدن و ترامپ چه تاثیری بر بازارهای اقتصادی داشت؟

به طور خلاصه میتوان گفت واکنش عمده بازارها بر اولین مناظره بایدن و ترامپ، واکنشی خنثی بود. شاخص طلا و سهام در بازار ایالات متحده، واکنشی خفیف به مناظره پرتنش بایدن و ترامپ نشان داد.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که از دیدگاه تحلیل‌گران، سرمایه‌گذاران نیز در نهایت در حالت بلاتکلیفی ماندند، زیرا برخورد اول دو کاندیدا، در حقیقت، اطلاعات جدیدی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های طرفین نداشت.

با توجه به اینکه به‌طور کلی شاید بازار سهام آمریکا به دلیل قوانین آسان مالیاتی ترامپ و سیاست‌های مبتنی مقررات‌زدایی او مایل به پیروزی رئیس‌جمهور کنونی باشد، حمله‌های اولیه ترامپ در مناظره سبب افزایش خفیف شاخص آتی سهام آمریکا شد، اما این موضوع کافی نبود و عملکرد بهتر از انتظار بایدن همه‌چیز را در حالت ایستا نگه داشت.

مناظره بایدن و ترامپ چه تاثیری بر بازارهای اقتصادی داشت؟

در حقیقت پس از برگزاری مناظره پرشور ولی بی‌نتیجه دو نامزد هنوز هم مهم‌ترین دغدغه بازارها مربوط به مناقشات احتمالی بر سر نتیجه انتخابات است. در همین حال طلا نیز پس از یورش ناکام به کانال ۱۹۰۰ دلاری، به زیر این مرز قیمتی بازگشت تا در آستانه ثبت بدترین بازدهی ماهانه خود در چهار سال اخیر قرار بگیرد.

همچنین در روز چهارشنبه در پی انتشار گزارش نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماه‌ دوم سال‌جاری میلادی، اونس طلا با افزایشی موقت برای لحظاتی به بالای مرز ۱۹۰۰ دلاری رفت؛ هرچند این نوسان موقتی بود و در نهایت تا ساعت ۲۰ به وقت تهران ارزش اونس به ۱۸۹۷ دلار رسید. طبق این گزارش بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در فصل دوم سال‌جاری، به‌صورت سالانه با انقباض ۳۱/ ۴درصدی روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مناظره بایدن و ترامپ چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر