;
coinex

ابتلای ترامپ به کرونا چه اثری بر قیمت نفت، دلار و بازار سهام گذاشته است؟

شب گذشته خبر ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به ویروس کرونا تایید شد. اما ابتلای ترامپ به کرونا چه تاثیری بر بازارهای مهم جهانی داشت؟

تست کرونای دونالد ترامپ و ملانیا ترامپ- همسر وی مثبت اعلام شده است و آن ها برای طی کردن مراحل درمان خود در کاخ سفید قرنطینه شده اند. ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است رویدادها و گردهمایی های انتخاباتی وی به صورت فیزیکی تا زمان بهبودی وی لغو و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

تا زمانی که وی به بهبودی کامل دست پیدا کند، انجام برخی از امور اجرایی به عهده مایک پنس- معاون اول وی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد یا خیر اما احتمالا مناظره ها لغو خواهد شد.

ابتلای ترامپ به کرونا

با اعلام خبر مثبت شدن آزمایش کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این تغییرات، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا به ۳۷.۶۲ دلار کاهش یافت. نفت برنت دریای شمال نیز ۳۹.۸۷ دلار معامله شد.

دونالد ترامپ بامداد جمعه در توییتی خبر داد که تست کرونای خود او و ملانیا، همسرش، نیز مثبت شده است. او در این توییت نوشت که به اتفاق همسرش قرنطینه را فورا آغاز می‌کند و «ما با هم بر این بیماری فائق خواهیم شد».

ابتلای ترامپ به کرونا چه اثری بر قیمت نفت، دلار و بازار سهام گذاشته است؟

در روزهای اخیر با توجه به تداوم پاندمی کرونا که بازار تقاضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همچنین افزایش تولید نفت خام، قیمت نفت پیش از این رخداد هم روند کاهشی را تجربه می‌کرد.

در همین حال قیمت دلار آمریکا در برابر برخی ارزها مثل دلار استرالیا یک درصد افزایش یافت. قیمت یورو و ین ژاپن نیز نسبت به دلار نیم درصد کاهش یافته است.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، بازارهای مهم سهام مانند شانگهای و هنگ‌کنگ تعطیل بودند و بازار سهام استرالیا ۱.۳ درصد سقوط کرد. در همین حال خبرگزاری رویترز این نوسانات در بازارها را «شوک اولیه» و زودگذر توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابتلای ترامپ به کرونا چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر