;
coinex

76 هزار مدرسه ایران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه هوشمندسازی مدارس گفت: 76 هزار مدرسه ایران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند. با ما همراه باشید.

تلاش‌ها برای هوشمندسازی مدارس در ایران از سال‌ها پیش آغاز شد و درنهایت در دولت دوازدهم در حال تکمیل است. امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری اعلام شد که به‌احتمال فراوان، تمام روستاهای کشور تا انتهای سال جاری به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل می‌شوند. مرحله‌ی نخست طرح شبکه‌ی هوشمند مدارس کشور (دانا) هم در همین مراسم بهره‌برداری شد.

76 هزار مدرسه ایران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند

امروز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات، ٧۶ هزار مدرسه به اینترنت پرسرعت متصل شد و ۹۴ درصد از مدارس کشور متصل به شبکه دانا متصل شدند؛ شبکه‌ای که بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است و قرار است در آن محتواها و برنامه‌های مختلف آموزشی نظیر دانا پلاس فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید:

در ابتدای این مراسم اعلام شد که جمعا اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های افتتاح شده در امروز در نظر گرفته شده است. این طرح ها در عرصه روستایی و عشایری در ۱۴ نقطه و استان کشور با حضور رییس جمهوری و وزیران و مسئولین دستگاه‌های زیر به بهره برداری رسیدند.

76 هزار مدرسه ایران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند!

گروه «مخابرات و همراه اول» در راستای مسئولیت اجتماعی خود ٢۴۴٣١ مدرسه روستایی و ٣٨٣٣٣ مدرسه شهرهای دور افتاده را به اینترنت پرسرعت متصل کرد. همچنین در این پروژه ۶۵٧٣ مدرسه توسط «ایرانسل» و ٧٠۶٣ مدرسه توسط «های وب» به اینترنت متصل شد.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات در سخنرانی خود در این مراسم اعلام کرد که تا سال ۹۲ تنها ۱۱ درصد روستاهای کشور پوشش اینترنت سیار داشتند و امروزه پوشش شبکه همراه در ۹۵ درصد روستاهای کشور فراهم است: «اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت که در دولت جدید شکل گرفته و از سال ۹۴ آغاز شد، با فاصله نه چندان زیادی در ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور فراهم است و همه تلاش دولت معطوف به این است که تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰ درصد برسانیم تاشعار دسترسی همگانی محقق بشود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این باره که 76 هزار مدرسه ایران به اینترنت پرسرعت مجهز شدند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر