coinex
راهنمای خرید تکراتو

جزئیات منع رفت و آمد در 5 کلان شهر ایران اعلام شد

وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت از منع رفت و آمد در 5 کلان شهر خبر داد. نمکی در حالی این خبر را اعلام کرد که تعداد قربانیان کرونا در طی روزهای اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از پیشنهاد و درخواست این وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت رفت و آمد و سفر در پنج شهر و استان در تعطیلات پیش رو و اعمال این محدودیتها از امشب خبر داده است. این محدودیت ها تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

سعید نمکی، وزیر بهداشت می‌گوید برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در تعطیلات آخر هفته، در پنج شهر بزرگ مقررات «منع عبور و مرور و کاهش رفت و آمد اعلام می‌شود». وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت از اجرای منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در ایام تعطیلی پیش رو خبر داد و گفت:

متاسفانه ویروس دچار جهش‌هایی شده و اینکه بیماری‌افزایی ان چقدر افزایش پیدا کرده مشخص نیست اما در گرفتار کردن مردم جهت زیادی داشته و زنگ خطر جدی برای همه مردم ایران است.

منع رفت و آمد در 5 کلان شهر ایران

عبور و مرور در کلان شهرهای ایران ممنوع شد!

آقای نمکی گفت رئیس جمهور ایران این دستور را به «دستگاه‌های ذی‌ربط» ابلاغ کرده است. محدودیت‌ها تازه برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در حالی اعلام شده که آمار مرگ و ابتلا در ایران به سطحی بی‌سابقه از زمان آغاز ثبت آمار در حدود ۹ ماه پیش رسیده و مسئولان مرتب درباره «وضعیت قرمز» مناطق مختلف و پر شدن بیمارستان‌ها هشدار می‌دهند.

همچنین دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به روند افزایشی ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اعمال محدودیت در رفت و آمد و سفر بویژه با توجه به تعطیلات پیش رو، گفت:

بر همین اساس وزارت بهداشت برای حداقل سه روز تعطیلات پیش رو، درخواست محدودیت تردد به/از پنج شهر که شیوع کرونا در آن نسبتا بالاست را به ستاد ملی مقابله با کرونا  ارایه کرده که موضوع جهت اجرا به کمیته امنیتی اجتماعی و دستگاه‌های مسوول ابلاغ شده است.

هرچند که در حال حاضر تمام تعداد استانها و شهرستانهای در شرایط قرمز کرونا، افزایش یافته است و کل کشور قرمز تلقی می شود، اما برای تعطیلات پیش رو محدودیت رفت و آمد در کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه پیشنهاد شده است.

کرونا مانند آنفلوانزا به یک ویروس فصلی تبدیل خواهد شد!
منع رفت و آمد در 5 کلان شهر ایران

جهانپور می گوید:  «قاعدتا هر نوع تصمیمی در این حوزه، جهت اجرا باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد که با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن، این مقررات منع رفت و آمد و محدودیت تردد و سفر بویژه برای سه روز تعطیل پیش رو  اعمال خواهد شد. این محدودیتها از ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه) قطعا باید  اعمال شود و تا ظهر روز یکشنبه بعد از تعطیلات ادامه خواهد داشت.»

مطابق آمارهای منتشر شده است سوی وزارت بهداشت و درمان, تعداد قربانیان همه گیری ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) در ایران در طی روزهای گذشته افزایش چشم گیری داشته است و شاهد اعداد بالاتر از 200 مورد هستیم. دیروز سه شنبه 254 کشته و روز قبل از آن 272 کشته که بیشترین میزان تلفات کووید-19 در طی یک روز در ایران به شمار می آید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

نظر شما در خصوص منع رفت و آمد در 5 کلان شهر چیست؟ نظرات خود را در کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر