coinex
راهنمای خرید تکراتو

کمپانی فایزر برنده رقابت تولید واکسن کرونا می‌شود؟

چندین کمپانی مطرح در اروپا و آمریکا در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند. آیا کمپانی فایزر برنده رقابت تولید واکسن کرونا خواهد بود؟ با ما باشید.

شرکت داروسازی «فایزر» روز جمعه ۲۵ مهر اعلام کرد درخواست جواز برای تولید واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آلمانی «بیون تک» در آخرین مراحل آزمایشی قرار دارد، اواخر ماه نوامبر به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا تسلیم خواهد شد.

بنابراین برخلاف وعده دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا این واکسن قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده نخواهد شد.

کمپانی فایزر برنده رقابت تولید واکسن کرونا می‌شود؟

شرکت «فایزر» افزود که ممکن است تا پایان ماه اکتبر و بر اساس نتایج آزمایش بالینی این واکسن روی ۴۰ هزار نفر بتواند در مورد تاثیرگذاری آن اظهار نظر کند ولی بررسی ایمنی واکسن در بهترین حالت تا اواخر ماه نوامبر به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

انتشار این خبر از سوی مدیرعامل شرکت «فایزر» باعث شد که میانگین بهای سهام در بازار بورس آمریکا و قیمت سهام این شرکت افزایش یابد. بهای سهام شرکت داروسازی «مدرنا» نیز که واکسن آن در مراحل نهایی آزمایش‌های بالینی است تا حدی افزایش یافت.

کمپانی فایزر برنده رقابت تولید واکسن کرونا

دونالد ترامپ بارها ادعا کرده که واکسن کرونا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده خواهد شد ولی مقامات بهداشتی و شرکت‌های داروسازی تاکید کرده‌اند که تا پایان ماه اکتبر در بهترین حالت فقط نتایج آزمایش‌های بالینی این داروها مشخص خواهد شد.

در پی متوقف شدن آزمایش‌های بالینی دو مورد از واکسن‌های تجربی به دلیل عوارض منفی و ناشناخته آن روی بیماران طی هفته‌های اخیر مشخص شد که تکمیل روند تولید واکسن کرونا در آمریکا به تاخیر خواهد افتاد.

عجله دونالد ترامپ برای تولید واکسن در عین حال این نگرانی را به وجود آورده که اداره نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا ممکن است تحت فشار کاخ سفید کیفیت واکسن‌ها را به طور دقیق بررسی نکند.

بیشتر بخوانید:

آیا کمپانی فایزر برنده رقابت تولید واکسن کرونا خواهد بود؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر