;
coinex

استفاده از صفحه خورشیدی برای مشتریان پرمصرف برق اجباری میشود!

سخنگوی صنعت برق، از اجرای طرح هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی، با هدف بهینه‌سازی مصرف در مرحله‌ی نخست برای مشتریان پرمصرف برق خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه درحال‌حاضر خرید برق تضمینی از نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر انجام می‌شود و متوسط قیمت خرید برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر حدود ۱۲۰۰ تومان است، اظهار کرد: این رقم برای مشترکان صرفه اقتصادی به دنبال دارد اما به دلیل اینکه اکنون قیمت برق پایین است مشترکان استقبال زیادی از این طرح نمی‌کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر پنج میلیون مشترک پر مصرف در کشور وجود دارد که می توان آنها را تشویق و الزام کرد تا هر کدام یک کیلو وات روی پشت بام خود داشته باشند، بدین طریق ۵۰۰۰ مگاوات تولید تجدیدپذیر خواهیم داشت.

استفاده از صفحه خورشیدی برای مشتریان پرمصرف برق اجباری میشود!

مصطفی رجبی مشهدی،معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران، اعلام کرد که با هدف بهینه‌سازی مصرف، طرح استفاده از مولدهای خورشیدی کوچک برای مشترکان پر مصرف طراحی شده تا بتوانند مصرف خود را بهینه کرده و به جمع مشترکان خوش مصرف بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد که اطلاع‌رسانی در‌باره‌ی زمان اجرای طرح «هر پشت بام یک نیروگاه خورشیدی»، به‌زودی انجام خواهد شد. به گفته‌ی رجبی مشهدی، مشترکان پرمصرف برای استفاده از مولدهای خورشیدی کوچک باید در سامانه‌ای که برای این طرح ایجاد خواهد شد ثبت‌نام کرده و اقدامات لازم را مرحله به مرحله انجام دهند.

وی افزود:برای دو درصد مشترکان پر مصرف که قیمت واقعی را می‌پردازند برایشان به صرفه است که از نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی استفاده کنند چراکه این مشترکان اگر یک نیروگاه خورشیدی یک یا دو کیلوواتی داشته باشند می‌تواند هزینه های برق را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

مشتریان پرمصرف برق

سخنگوی صنعت برق در خصوص قیمت نصب پنل خورشیدی در کشور گفت: قیمت هر یک کیلووات نصب تجهیزات انرژی خورشیدی ۱۰ میلیون تومان تخمین زده شده که این قیمت با توجه به مزیت های اقتصادی به صرفه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر در این دولت از ۱۰۰ مگاوات به ۸۲۰ مگاوات رسیده است، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته تاپایان سال ۱۴۰۰ این مقدار به ۱۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد یعنی ظرفیت فعلی به دو برابر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اجباری شدن استفاده از پنل خورشیدی برای مشتریان پرمصرف برق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر