;
coinex

سایه جنگ سایبری روسیه و آمریکا بر سر جهان!

با اعلام جرم وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا علیه یک تیم 6 نفره از هکرهای روسیه، گمانه جنگ سایبری روسیه و آمریکا بار دیگر تقویت شده است. با ما همراه باشید.

وزارت دادگستری ایالات متحده علیه شش مامور فعلی و پیشین اطلاعاتی روسیه به خاطر نقش در حملات سایبری در آمریکا و دیگر کشورها از جمله اوکراین، اعلام جرم کرد.

روز دوشنبه ۲۸ مهر، جان دمرز، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی در یک کنفرانس خبری علیه این شش شهروند روسیه اعلام جرم کرد. این شش مامور فعلی و پیشین روسیه، همگی عضو یک سازمان اطلاعاتی و نظامی روسیه به نام GRU هستند.

سایه جنگ سایبری روسیه و آمریکا بر سر جهان!

نزدیک به ۵ سال پیش هکرهای روسیه به نام «Sandworn» به غرب اوکراین حمله سایبری کردند که نتیجه آن، خاموشی در این کشور بود. این جنگ سایبری باعث شد دسترسی نزدیک به ۲۵۰ هزار اوکراینی به برق قطع شود. این تازه شروع کار بود و گروه Sandworn دست به حملات پرهزینه‌تری زد.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۱۶ شاهد یک حمله دیگر به «کی‌یف» بودیم که این حمله نیز باعث خاموشی در پایتخت اوکراین شد. در سال ۲۰۱۷ کرم «NotPetya» از اوکراین به سراسر جهان گسترش پیدا کرد که خسارتی برابر ۱۰ میلیارد دلار در پی داشت. یکی دیگر از حملات مخرب این هکرها مربوط به المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی می‌شود که به طور موقت سیستم بک‌اند را نابود کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ساعتی بعد از اعلام جرم علیه این شش مامور اطلاعاتی، روسیه را یکی از بزرگترین اخلالگران در اینترنت نامید و گفت: «از روسیه می‌خواهیم که به این رفتارهای غیرمسئولانه خود پایان دهد.»

جنگ سایبری روسیه و آمریکا

اعضای گروه Sandworm که در صنعت امنیت سایبری با نام‌های دیگری مانند «Telebots» و «Voodoo Bear» نیز شناخته می‌شود، در واحد ۷۴۴۵۵ اداره اصلی اطلاعات روسیه «GRU» مشغول به فعالیت هستند. وزارت دادگستری آمریکا نام این ۶ نفر را اعلام کرده که تمامی آن‌ها در حال ورود به ۳۰ سالگی هستند:

  • یوری سرگئیویچ آندرینکو
  • سرگئی ولادیمیرویچ دتیستوف
  • پاول والریویچ فرولوف
  • آرتم والریویچ اوچیچنکو
  • پتر نیکولاویچ پلیسکین
  • آناتولی سرگئیویچ کووالف

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جنگ سایبری روسیه و آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر