;
coinex

دکمه مخفی جدید در آیفون 12 رویت شد

آیا انتظار یک دکمه مخفی جدید در آیفون 12 را داشتید؟ براساس آخرین خبرها اپل در جدیدترین آیفون یک دکمه مخفی در نظر گرفته است. با ما همراه باشید.

اپل در iOS 14، آخرین نسخه از سیستم عامل آیفون خود،  ویژگی جدیدی به نام Back Tap اضافه کرده است. ویژگی Back Tap یک “دکمه” جذاب جدید به تلفن شما اضافه می‌کند که مرز بین سخت افزار و نرم افزار را باریک‌تر از همیشه می‌کند.

ویژگی Back Tap تمام صفحه پشت آیفون شما را به یک دکمه بزرگ حساس به لمس تبدیل می‌کند که می‌توانید با هر هچند بار ضربه زدن پشت گوشی خود، کارهای خاصی را در تلفن خود انجام دهید. این یک فرصت ایده‌آل است که ممکن است هنوز متوجه آن نشده باشید. اپل تنظیمات مربوط به Back Tap را در قسمت Accessibility menu  قرار داده است.

دکمه مخفی جدید در آیفون 12 رویت شد

هدف اصلی این قابلیت، ارائه‌ی گزینه‌های جدیدی برای افزایش تعامل کاربران با دستگاه‌ است. بیشتر عملکرد این بخش جدید به بازکردن منوهای مختلف، دسترسی به مرکز کنترل، اسکرول کردن در اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌ها، گرفتن اسکرین‌شات یا فعال کردن سیری مرتبط می‌شود.

از آن‌جایی که Back Tap با اپلیکیشن میان‌بر اپل نیز ارتباط برقرار می‌کند، می‌توانید از این قابلیت برای اجرا کردن تقریبا هر برنامه‌ای که می‌خواهید، استفاده کنید.

دکمه مخفی جدید در آیفون 12

این یک دکمه‌ی بسیار جذاب  تا وقتی فعال نشده کاملا مخفی است. کاربر می‌تواند با فعال کردن آن و زدن یک ضربه سریع به پشت دستگاه، هر عملکردی که برای آن تنظیم کرده است فعال کند.

کلید اصلی این قابلیت، شخصی‌سازی نرم‌افزار است. اپل می‌توانست به‌راحتی Back Tap  را به چند گزینه‌ی از پیش تعیین‌شده محدود کند؛ اما با باز گذاشتن راه میان‌برها، Back Tap را به ابزاری با خلاقیت بی‌حدوحصر تبدیل کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد روش‌های خاص خود را برای استفاده از دکمه جدید در پشت آیفون بیابند.

البته این قابلیت تنها مختص اپل نیست و چندی پیش گوگل برای اندروید ۱۱ ویژگی مشابهی را مورد آزمایش قرار داد. قابلیت یادشده در اندروید محدودتر بود و هیچ‌وقت نتوانست به مرحله‌ی نهایی برسد. از آن زمان برخی از توسعه‌دهندگان این ویژگی را برای گجت‌های اندروید تکرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دکمه مخفی جدید در آیفون 12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قیمت چند هست ایفون

    پاسخ