;
coinex

نزاع جدی اپل و فیسبوک بر سر نقض حریم خصوصی

اخیرا نزاع میان اپل و فیسبوک بر سر نقض حریم خصوصی به درجات بالایی رسیده است. هر دو شرکت طی بیانیه هایی یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم کرده اند.

اپل نامه‌ای را به گروههای حقوق بشری ارسال کرده که در آن اطمینان داده که iOS 14 دارای محدودیت‌های جدیدی در بخش حریم خصوصی کاربران است.

این کمپانی هم زمان فیس بوک را به نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران متهم کرده و گفته فیس بوک داده‌های کاربران را جمع آوری می‌کند.

بلافاصله پاسخ صریحی از طرف منلو پارک{فیس بوکی‌ها} داده شد مبنی بر اینکه اپل در حال پرتاب بمب دودزا است تا حواس‌ها را از سایر موضوعات پرت کند.

نزاع جدی اپل و فیسبوک بر سر نقض حریم خصوصی

پس از اینکه توسعه‌دهندگان و کسب و کارها از عدم آمادگی خود برای محدودیت‌های امنیتی جدید اپل خبر دادند، این کمپانی ارائه محدودیت‌های حریم خصوصی را تا سال آینده میلادی به تعویق انداخت. طبق گزارش‌ها، این اقدام اپل باعث کاهش چندین میلیارد دلاری درآمد شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات می‌شود.

فیسبوک اعلام کرده که نگرانی اپل برای حفظ حریم خصوصی، یک حواس پرتی عمدی از وقوع یک تحول در کوپرتینو است. به ادعای این شبکه اجتماعی، اپل بجای محصولات سخت افزاری نوآورانه، روی نرم افزارها و رسانه‌های داده محور تمرکز کرده است.

نقض حریم خصوصی

در حالی که این دو شرکت یکدیگر را به نقض حریم خصوصی کاربران متهم می‌کنند، رگولاتورهای ضدانحصار ایالات متحده آمریکا اقدامات آن‌ها را زیرنظر دارند. مقامات در حال بررسی دقیق روش‌های کسب و کار این شرکت‌ها هستند.

با وجود تمام این بحث‌ها و اتهامات، اپل و فیسبوک هر دو بخشی از درآمد خود را از دست خواهند داد. فیسبوک با کاهش درآمد تبلیغات روی دستگاه‌های اپل مواجه می‌شود و شرکت کوپرتینویی نمی‌تواند اعتماد کاربران به سخت افزار و نرم افزار خود را افزایش دهد و در بازار با مشکل مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نزاع اپل و فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر