;
coinex

ترامپ برای خروج از کاخ سفید شرط گذاشت!

دونالد ترامپ با وجود اینکه هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته، اما مشکلی با روند انتقال قدرت ندارد. او به تازگی شرایط خروج از کاخ سفید را بیان کرده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه ششم آذرماه گفت، چنانچه کالج انتخاباتی به طور رسمی پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری تایید کند، او کاخ سفید را ترک خواهد کرد، اما به تلاش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ادامه خواهد داد.

پیش از این مقام کاخ سفید و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا گفته بودند در صورتی که نتیجه انتخابات سوم نوامبر و کالج‌های انتخاباتی در ایالت‌ها به طور رسمی تایید شوند، دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک خواهد کرد. اما این نخستین بار پس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که دونالد ترامپ در این خصوص ابراز نظر می‌کند.

ترامپ برای خروج از کاخ سفید شرط گذاشت!

یک خبرنگار از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پرسید، «در صورتی که کالج انتخاباتی جو بایدن را (پیروز) انتخاب اعلام کند، آیا شما کاخ سفید را ترک می‌کنید؟ »

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: قطعا این کار را خواهم کرد و شما هم این را می‌دانید.

دونالد ترامپ در ادامه گفته است: اگر کالج انتخاباتی نتایج موجود انتخابات را رسمی کند، آنها مرتکب «اشتباه» شده‌اند.

ترامپ برای خروج از کاخ سفید شرط گذاشت!

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: پذیرش نتایج کار بسیار سختی خواهد بود.

براساس آمار منتشر شده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن با کسب ۳۰۶ کالج انتخاباتی به پیروز می‌رسد و دونالد ترامپ ۲۳۲ کالج انتخاباتی کسب می‌کند. پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیازمند کسب ۲۷۰ کالج انتخاباتی است.

آقای ترامپ تاکنون پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نشناخته و بدون ارائه شواهد و مستندات، رقیب خود را به تقلب و دستکاری در آرا متهم کرده است.

کالج‌های انتخاباتی ایالت‌های آمریکا قرار است که در ۱۴ دسامبر (۱۸ روز دیگر) دیدار کرده و نتیجه نهایی آرا را اعلام کنند.

دونالد ترامپ با این حال تاکید کرد تا زمان تایید نهایی نتایج انتخاباتی «خیلی چیزها» اتفاق خواهد افتاد. آقای ترامپ بار دیگر ادعای خود در خصوص بروز تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شرط ترامپ برای خروج از کاخ سفید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر