;
coinex

مرگ ببر ماده در باغ وحش ارم ؛‌ نه به باغ وحش نه به حیوان آزاری است!

سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران از مرگ ببر ماده در باغ وحش ارم خبر داده است. این موضوع واکنش های زیادی به دنبال داشته است.

فاطمه برنا، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران روز جمعه ۱۴ آذر ماه گفت که مسئولین باغ وحش ارم دیروز بعدازظهر، چهار روز پس از این حادثه در یک تماس تلفنی زخمی شدن این ببر را به سازمان محیط زیست شهر تهران اطلاع دادند.

به گفته خانم برنا بر اساس گزارش اولیه باغ وحش ارم علت مرگ این ببر ماده ” پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل حمله ببر نر” بوده است.

مرگ ببر ماده در باغ وحش ارم

نه به باغ وحش نه به حیوان آزاری است!

او درباره جزئیات این حادثه گفت: ” در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است”

او گفت که “نظارت ناکافی از سوی مسئولان باغ وحش ارم” می‌تواند یکی از دلایل روی دادن چنین اتفاقی باشد و تاکید کرد: “لازم است مدیران باغ وحش‌ها جدیت بیشتری در خصوص محل‌های نگهداری حیواناتی که بایستی به طور کلی و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند” داشته باشند.

مرگ ببر ماده در باغ وحش ارم

مرگ چند قلاده شیر و ببر در باغ وحش ارم تهران سابقه داشته است. حدود ده ساله پیش یک قلاده ببر سیبری که از روسیه به این باغ وحش منتقل شده بود، پس از چند روز تلف شد.

مسئولان وقت باغ وحش ارم به روزنامه ها گفته بودند که ببر از قبل از انتقال به ایران مبتلا به بیماری مشمشه بود.

در همان مصاحبه گفته شد که مسئولان باغ وحش ارم ببرهای تازه وارد را که هوای خنک لازم داشتند در محل نگهداری شیرها گذاشتند و چون شیرها به هوای گرم عادت داشتند “از سرما زجر کشیدند و تلف شدند.”

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مرگ ببر ماده در باغ وحش ارم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر