;
coinex

گوترش: دنیا باید وضعیت اضطراری اعلام کند!

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس اقلیمی 2020 در ارتباط با وضعیت اقلیمی جهان گفت دنیا باید وضعیت اضطراری اعلام کند. با ما باشید.

این کنفرانس با ابتکار بریتانیا، سازمان ملل و فرانسه در پنجمین سالگرد توافق اقلیمی پاریس در فضای مجازی برگزار می شد.

الوک شارما عضو کابینه بریتانیا، که مسئولیت هدایت این گفتگوها را به عهده داشت، در پایان کنفرانس گفت که رهبران جهان بلندپروازی لازم برای مقابله با این مشکل را نشان نمی دهند.

او گفت که “پیشرفت واقعی” به دست آمده و ۴۵ کشور طرح های خود برای رسیدن به اهداف تازه تا سال ۲۰۳۰ را تشریح کرده اند.

با این حال آقای شارما این اقدامات را برای جلوگیری از پیامدهای خطرناک گرمایش در قرن جاری کافی ندانست.

گوترش: دنیا باید وضعیت اضطراری اعلام کند!

سران حدود ۷۰ کشور و دولت در این نشست شرکت کردند تا تعهدات تازه خود برای مهار دی اکسید کربن را تشریح کنند. آنتونیو گوترش در این اجلاس گفت که ۳۸ کشور جهان وضعیت اضطراری اقلیمی اعلام کرده اند و از رهبران همه کشورها خواست چنین کنند.

او در مورد هزینه های بهبود اقتصادی در جریان همه گیری کووید-۱۹ گفت این پولی است که از نسل های آینده وام گرفته می شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: “ما نمی توانیم از این منابع برای مستحکم کردن سیاست هایی استفاده کنیم که یک کوه بدهی را بر دوش نسل های آینده می گذارد، آن هم در زمانی که کمر زمین شکسته است.”

دنیا باید وضعیت اضطراری اعلام کند

بریتانیا اعلام کرده است که به حمایت از پروژه های سوخت های فسیلی در خارج پایان می دهد و روز شنبه طرح تازه اقلیمی خود را تسلیم سازمان ملل کرد.

این کشور همچنین هدفی برای کاهش ۶۸ درصدی دی اکسید کربن تا سال ۲۰۳۰ را تعیین کرده است که هفته پیش اعلام شد. اتحادیه اروپا این هفته پس از مذاکراتی فشرده میان اعضا اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ پنجاه و پنج درصد از تصاعد خود خواهد کاست.

علی‌رغم اینکه ویروس کرونای جدید (SARS-CoV-2) دنیا را در تلاطم فرو برده، اما خیلی از حوزه‌ها خود را با شرایط وفق داده‌اند. جدیدترین فیلم های 2021 احتمالا مطابق برنامه اکران و جدیدترین گوشی های 2021 روانه بازار شوند. اگر از طرفداران علمی تخیلی هستید، فراموش نکنید فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 نظیر جدیدترین فیلم های مارول را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021

هرچند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کشورش را از توافق پاریس خارج کرده، اما فرماندار جمهوری خواه ایالت ماساچوست و فرماندار دمکرات میشیگان با قرائت بیانیه هایی گفتند که آمریکا کاملا به مبارزه با تغییر اقلیم متعهد است.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا قول بازگشت فوری به توافق پاریس را داده و مبارزه با گرمایش را در کنار حل بحران کرونا در صدر برنامه های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

دنیا باید وضعیت اضطراری اعلام کند ! نظر شما در خصوص اظهار نظر گوترش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر