;
coinex

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!

فنگ شویی نوعی فلسفه و طالع بینی چینی با اعتقاد عمیق به نیروهای ماورایی است. با ما در فنگ شویی سال 2021 و بررسی پدیده شبه علم همراه باشید.

طی سال های اخیر مباحث و موضوعات مرتبط با طالع بینی و پیش گویی با استقبال و توجه خوبی مواجه شده است و همین موضوع عاملی شده در پرداختن به جزئیات ریز و درشت آن.

در میان آن دسته از طالع بینی هایی که به شدت اهمیت یافته اند، طالع بینی های چینی از مهمترین موارد است. یک دسته از این طالع بینی ها که باهم مرتبط هستند چیزی است به نام فنگ شویی با اصول و قواعد مشخص که البته این روزها از آن با نام علم یاد میشود.

امروز در تکراتو و به تناسب آغاز سال جدید میلادی قصد داریم به بحث فنگ شویی سال 2021 بپردازیم. با ما باشید تا اصول و قواعد این شبه علم را معرفی و تا جای ممکن اعتبار سنجی کنیم.

فنگ شویی سال 2021

آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!

ما پیش از این هم در مباحث مختلفی مانند پیشگویی و طالع بینی 1400 و 2021 و همچنین در بحث مربوط به پیش گویی نوستراداموس 2021 برایتان از این گفتیم که عموم پیش گویی ها و طالع بینی ها به برخی نمادها مانند نماد حیوان سال 1400 یا رنگ سال 1400 مبتنی هستند و بنابر تفسیری که از این نمادها و نمادهای سال 1400 دارند به یک ارتباط ماورایی میان امور عالم واقع با برخی امور ناشناخته معتقد میشوند.

همواره هم این را گفتیم که اعتقادی به این دسته امور نداریم و به پیش بینی صحیح و علمی بیشتر باور داریم تا پیشگویی بی پایه، اما این دسته امور از علایق عموم افراد هستند و ما به اقتضای کار خود به اطلاع رسانی درباره آنها میپردازیم.

فنگ شویی که این روزها در میان ایران به علم فنگ شویی معروف شده در نگاه اول نوعی فلسفه یا باور مابعدالطبیعی مینماید که برخی اصول و قواعد مشخص و البته باستانی نیز دارد که حکایت از قدمت آن میکند.

هرساله و با آغاز سال جدید میلادی، بحث طالع بینی سال جدید برای عده زیادی اهمیت پیدا میکند و در همین راستا ما نیز به بررسی این موضوع برای سال جدید تحت عنوان فنگ شویی سال 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فنگ شویی چیست و فنگ شویی سال 2021 به چه معناست؟

بیایید اول با یک بحث از جانب معتقدان به این شبه علم کار خود را آغاز کنیم. در تعریف فنگ شویی چیست؟ آنطور که در منابع ما آمده است، فنگ شویی که عبارتی با معنای تحت اللفظی باد و آب است،‌ نوعی فلسفه و تکنیک باستانی چینی است که هدف از ابداع و کاربرد آن، پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان و خانه و محل کار و غیره است. خب که چه بشود؟ یعنی فنگ شویی علم دیزاین چینی است؟ نه عزیزان هدف در فنگ شویی بسیار والاتر است!

هدف این است که با انجام و به دست آوردن بهترین چیدمان در هر محیطی، شرابط را برای جلب شادی، سلامتی، موفقیت و در حالت کلی تمام انرژی های مثبت که در این فلسفه «چی» عنوان شده تسهیل کند. مثلا میگوید آینه را جلوی در خانه نگذارید! چرا؟ چون اینهمه انرژی مثبت که هر روز در ایران گم و گور میشود تا از در خانه وارد شوند، در برخورد با آینه و با بازتاب به خارج برمیگردند. در نتیجه ما یک عالمه انرژی مثبت سرگردان داریم که به کسی نمیرسد و ماهم الکی شاکی وضعیت و ناراحت و نگران هستیم.

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی چیست

در این فلسفه چینی مهمترین اصولی که باید رعایت کرد پرهیز از بی نظمی، و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه در این باور چینی عبارتند از: آب. فلز. خاک. آتش. چوب.

خب تا اینجا چه فهمیدیم؟ اینکه فنگ شویی به ما میگوید با تنظیم یک دکوراسیون خاص، راه برای رسیدن انرژی های مثبتی مانند سلامتی و موفقیت و شادی باز میشود. گویی یک پازل است که اگر بهتر بچینید انرژی بهتری نصیبتان میشود. حالا کمی بحث را جدی تر کنیم و از اصول و قواعد بگوییم.

اصول و قواعد فنگ شویی 2021

در فلسفه فنگ شوی، چی Qi یا chi نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است که در اینجا اصول دکوراسیون پیش گفته اهمیت می یابد.

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی چیست

اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده می‌شود. انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی‌مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود.

برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته. حالا و در ادامه فنگ شویی 2021 با برخی بنیان های اساسی این باور آشنا خواهیم شد.

پنج عنصر

در فلسفه چینی عناصر اربعه نداریم بلکه پنج عنصر (Wu shing یا Wu xing) داریم! این پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز، آب هستند. عدد ۵ در چین عدد بخت است و عدد ۴ به معنای مرگ است. بر خلاف عناصر اربعه، چینیان معتقد نبودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته می‌شود بلکه معتقدند این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این عناصر می‌توانند چرخه‌هایی را ایجاد کنند به شرح زیر:

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی 2021

چرخه سازنده: این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: «آب، چوب را تغذیه می‌کند.» سپس «چوب، سوخت آتش است.» و «آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.» سپس «فلز از خاک بدست می‌آید.» و در نهایت «فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.»

چرخه مخرب: اگر این عنصر‌ها نادرست استفاده شوند (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک می‌شوند و چرخه مخربی ایجاد می‌کنند. زیرا: آب، آتش را خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز، چوب را می‌برد. چوب، خاک را می‌فرساید. خاک، آب را آلوده می‌کند.

چرخه تحلیل برنده: برعکس چرخه سازنده است، زیرا آتش چوب را تحلیل می‌برد. چوب آب را ضعیف می‌کند. آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را تحلیل می‌برد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب فرق دارد، زیرا چرخه مخرب «شا چی» تولید می‌کند، ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمی‌کند فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف می‌کند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد می‌توانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.

 هشت جهت

در فنگ‌شویی باستانی بر اساس شرایط جوی و محیطی زمین هر یک از عناصر پنج‌گانه را به یکی از جهات جغرافیایی اختصاص می‌دادند که تا به امروز در کلیه متون فنگ‌شویی به قوت خود باقی است.

جهت‌های قطب نما نیز در فنگ‌شویی مهم هستند. هر جهت (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرقی-شمال غربی-جنوب شرقی-جنوب غربی) با یکی از عناصر پنجگانه در ارتباط است و برهم تأثیر دارند. این از دیگر مسائلی است که معتقدین به فنگ شویی در چینش دکوراسیون به آن توجه دارند. حتی بعضا مواردی از در نظر گرفتن این قواعد در معماری ساختمان نیز دیده میشود.

یین و ینگ

در فلسفه چینی، یین و ینگ دو نیروی اصلی و موثر هستند که تمام زندگی را شکل داده و به تعادل می رسانند. در فنگ شویی ، درک و شناخت مناسب از یین و ینگ یکی از اصول کاربری است که با آن از محیط زندگی و تاثیر آن بر وضعیت خود اطلاعات بیشتری کسب میکنید.

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی 2021

یین و ینگ بودن یک چیز نسبی است، هیچ چیز به طور مطلق یین یا ینگ نیست. انسان در طول روز بیشتر در حالت ینگ قرار دارد ولی در شب یا روزهای ابری آرامتر و در حالت یین قرار دارد چون مهمترین منبع انرژی ینگ، خورشید است.

در نتیجه بخش جنوبی خانه برای کار و فعالیت و بخش شمالی برای استراحت فضای مناسبی است. البته این قوانین نسبی هستند برای مثال ممکن است فردی خودش ینگ باشد پس این فرد در بخش شمالی که دارای انرژی سردتری است با راندمان بهتری کار می کند.

کاربردهای فنگ شویی سال 2021

در این بخش از بررسی خود از فنگ شویی سال 2021 به بررسی آن دسته باورهایی که تحت عنوان کاربرد و کارکردهای فنگ شویی شناخته میشود خواهیم پرداخت.

آنطور که معتقدان میگویند، فنگ شویی قبل از هر چیز یعنی استفاده از انرژی. فنگ شویی کانال‌های انرژی قدرتمندی را در فضای اطراف شما باز می‌کند تا به آن کمک کند قوی‌تر، هماهنگ‌تر و قدرتمندتر شود.

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی چیست

این کار به نوبه خود انرژی خود شما را هم تقویت می‌کند. این بدان معنی است که اگر می‌خواهید سالم و شاد باشید و از عشق و موفقیت لذت ببرید، فضای پیرامون شما هم باید این انرژی را پشتیبانی کند.

محیط شما باید برای انرژی شخصی شما و همچنین انرژی‌ای که دوست دارید جذب کنید، مناسب باشد. درست همان طور که از بودن در کنار یک فرد شاد و پر انرژی خوشحال می‌شوید، همین اتفاق با فضای زندگی شما (یا فضای کار کردن) هم رخ می‌دهد.

اگر محیط اطراف شما دارای انرژی‌های فنگ شویی یعنی سلامت، نشاط، دوست داشتنی بودن و مقوی بودن باشد، شما هم احساس حمایت و خوشبختی خواهید کرد و همه چیز برای شما ساده‌تر و روان‌تر خواهد شد، زیرا این انرژی‌ای است که بیشتر با آن احاطه شده و از آن تغذیه می‌شوید.

به بیان ساده‌تر با استفاده از فنگ شویی می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه قرار گرفتن اشیاء در فضا‌های متفاوت می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی از جمله عشق و روابط، شغل و رفاه تأثیر بگذارد. شما با استفاده از اصول فنگ شویی می‌توانید تأثیر آن را در موارد ذیل به خوبی مشاهده کنید.

عملکرد ذهن با فنگ شویی سال 2021

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی 2021

همه ما می‌دانیم که ذهن وسیله‌ای برای ارتباط با خود درونی ماست. این ذهن است که افکار ما را می‌سازد و این افکار است که با ارتعاش هایش به جهان هستی منجر به ایجاد اتفاقات و احساسات در پیرامون ما خواهند شد.

ذهنی که بهم ریخته و متشنج است دنیایی را می‌سازد که ما طالب آن نیستیم و ذهنی که در آن سکوت و سکون و آرامش موج می‌زند دنیای خلاق و سرشار از برکت را به همراه خواهد داشت.

فنگ شویی سال 2021 ذهن شامل یک سری اصولی است که هدف آن ممانعت از انرژی‌های منفی و تقویت و محافظت از انرژی‌های مثبت می‌باشد. فنگ شویی کمک می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محیط خلق شود. فنگ شویی یک هنر شهودی است که حس هارمونی در آن بسیار مهم است، بنابراین شما با چند اصلاح کوچک در اشیاء فضای اطراف، می‌توانید انرژی‌ها را با خود هماهنگ کنید و ذهن خود را متعالی کنید.

فنگ شویی سال 2021 برای ثروت

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی 2021

 فنگ شویی ثروت یکی از محبوب‌ترین کاربرد‌های علم فنگ شویی است. تمرکز روی جذب ثروت مادی در واقع یکی از دلایلی است که فنگ شوی در غرب این روز‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. حتی شایعاتی در میان است که هیچگاه تایید نشده اما مدعی هستند بسیاری از کسب و کارهای بزرگ با فنگ شویی ثروت به سودهای سرشاری رسیده اند.

اگر در تلاش برای به دست آوردن ثروت نباشید، فنگ شویی به شما ثروت نمی‌بخشد. فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا به دنبال ثروت و موفقیت خود باشید و برای آن تلاش کنید. همچنین فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا از روش‌های مختلفی برای ایجاد محیطی در خانه و دفتر استفاده کنید که شما را تقویت کرده و انرژی‌های فنگ شویی برای رونق و ثروت را به خود جلب می‌کند.

فنگ شویی سال 2021 در دکوراسیون

فنگ شویی چیدمان، برای داشتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و باغ‌ها و فضا‌های اینچنینی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فنگ شویی باعث می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی و موفقیت، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت داشته باشد. در این زمینه استفاده از رنگ‌ها و اثرات آن‌ها بر محیط و همچنین اثرات اشیاء تزئینی همچون آینه ها، ساعت و تابلو‌ها بر فضا مورد توجه قرار می‌گیرد.

فنگ شویی عشق و ازدواج

فنگ شویی سال 2021 ؛ آشنایی با شبه‌علمی به نام فنگشویی!
فنگ شویی چیست

همانطور که قبلا نیز بیان شد دانش فنگ شویی در مورد ایجاد انرژی مثبت و تعدیل انرژی منفی صحبت می‌کند. هنگامی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، انرژی‌های آن‌ها نیز همسو می‌شوند.

این انرژی‌ها باید مثبت باشند تا هر دو عضو بتوانند زندگی خود را با شیوه‌ای مناسب بهبود و ادامه دهند. اگر انرژی غالب در یک فرد وجود داشته باشد، به طور چشمگیری بر دیگری تأثیر می‌گذارد و وضعیت هر دوی آن‌ها را به هم می‌زند. با استفاده اصول فنگ شویی، انرژی مثبت هر دو نفر متناسب با هم ارتقاء می‌یابد و زندگی طولانی همراه با عشق و همدلی و همبستگی پایدار برای آن‌ها رقم می‌خورد.

فنگ شویی و سلامتی بدن!

اگر تا اینجا را هم دخیل در حوزه علمی ندانسته باشیم در اینجا دیگر عنان از کف میدیم. معتقدان به فنگ شویی میگویند که فنگ شویی میتواند بر فیزیولوژی بدن هم تاثیرات مثبتی داشته باشد. اگر انرژی در بدن حرکتی روان و آسان داشته باشد فبها المراد در غیر اینصورت و در شرایطی که این انرژی آزاد با موانعی مواجه باشد باعث انواع بیماری ها یا چاقی بیش از حد میشود.

در حقیقت مانند گرفتگی عروق خونی، گیرافتادن انرژی در نقطه‌ای از بدن، تا زمانی که انرژی به‌راحتی مانند یک رود در بدن جاری نشود باعث بروز مشکلات در بدن خواهد شد. در این باور زمانی که شما اصول فنگ شویی را رعایت کنید سیستم بدن شما به‌صورت اتوماتیک نسبت به قد و وزن و جذب خوراکی‌هایی که می‌خورید با شما هماهنگ شده و اجازه نمی‌دهد پرخوری کنید و مواد غذایی بیش از حدی را وارد بدن نمایید.

ما پیش از این برایتان از تفاوت های پیشگویی و پیش بینی و البته شبه علم ها گفته بودیم. برای مثال میتوانید به شایعه یخبندان 2021 مراجعه کنید. برای درک بهتر پیش بینی و تفاوت آن با پیش گویی توصیه میکنم سری به پیش بینی قیمت گوشی 1400 و پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 بزنید. در حقیقت همانطور که مشخص است پیش بینی یعنی از سیر منطقی وقایع و رویدادهای عینی بتوان حدس زد که مثلا بهترین سرمایه گذاری 1400 چیست.

برای اطلاعات بیشتر درباره سال 1400 به حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400، برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400، وام ازدواج 1400 و کمبود معلم در سال 1400 نیز میتوانید رجوع کنید. به علاوه پیش بینی تکراتو از کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فنگ شویی سال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر