;
coinex

واردات گوشی های بالای 300 یورو ممنوع است!

معاون قضائی دادستان کل کشور با تاکید بر ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو ، اعتراض خود را در نامه ای رسمی به وزیر صمت اعلام کرده است.

بیش از یکسالی هست که بحث بر سر واردات گوشی های لوکس و گران قیمت باز شده و مسئولین سعی کرده اند با اعمال محدودیت هایی، واردات این دسته محصولات به کشور را ممنوع کنند.

حالا با وجود برخی اظهارات و قواعدی که تا مرحله اجرایی شدن پیش رفته، به نظر میرسد واردات این محصولات همچنان ادامه دارد. این موضوع حالا با واکنش معاون قضائی دادستان کل کشور مواجه شده است.

واردات گوشی های بالای 300 یورو ممنوع است!

معاون قضائی دادستان کل کشور اعتراض خود از تداوم واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو را طی نامه‌ای به وزیر صمت اعلام کرده و خواستار اعلام دلایل «این اقدام غیرقانونی» شود.

سعید عمرانی در نامه‌ی خود نوشته است که آمارهای سامانه همتا نشان می‌دهد در سال ۹۹ به میزان ۷۲ درصد از گوشی‌های با ارزش بالای ۳۰۰ یورو به شکل مسافری وارد کشور شده‌اند که ۸۱ درصد آن متعلق به آیفون بوده؛ این درحالی است که با توجه به وجود محدودیت در تخصیص ارز حتی نسبت به واردات کالاهای اساسی مرتبط با نیازهای روزمره مردم و ممنوعیت واردات گوشی با ارزش بالای ۳۰۰ یورو، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به صدور مجوز واردات کرده است. سعید عمرانی اضافه کرده است: «دستور فرمائید دلایل ثبت سفارش گوشی آیفون و واردات آن، با وجود مخالفت رهبر معظم انقلاب اعلام گردد.»

واردات گوشی های بالای 300 یورو ممنوع است!

با این حساب و اگر بحث به جاهای باریک بکشد و با در نظرگرفتن قیمت محصولات کمپانی های مختلف به نظر میرسد باید قید بهترین گوشی های 2021، بهترین گوشی های هواوی 2021، بهترین گوشی های شیائومی 2021، بهترین گوشی های سامسونگ 2021، بهترین گوشی های گیمینگ 2021، بهترین گوشی های 5G در سال 2021 و حتی بهترین گوشی های سری M سامسونگ با قیمت هایی که از 500 یورو آغاز میشوند زد.

در چنین شرایطی بازار موبایل کشور با محدودیت های زیادی مواجه میشود و ممکن است یافتن یک موبایل عالی کار غیرممکنی شود. در این وضعیت باید دل به بهترین گوشی های میان رده 2021 و قیمت بهترین گوشی های موتورولا خوش کنیم تا شاید در میان ارزان ترین موبایل های 2021 محصولاتی متناسب با وضعیت ما پیدا شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ممنوعیت واردات گوشی های بالای 300 یورو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر