;
coinex

بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

اخیرا بازی پابجی در هند با دستور دولت هند مسدود شده است و ظاهرا قرار است FAUG جایگزین آن شود. اما بازی FAUG چیست ؟ با ما همراه باشید.

همانطور که باید بدانید بازی های سبک بتل رویال طی سالهای اخیر به ژانر محبوبی در میان بازی های موبایلی بدل شده اند. البته که نسخه های پی سی این بازی ها نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

اگر بخواهیم به یکی از معروفترین بازی های این سبک اشاره کنیم،‌ احتمالا در درجه اول ذهنمان به نام پابجی میرسد. پابجی در حال حاضر یکی از پرمخاطب ترین بازی های این سبک در سراسر جهان و در کشور ماست.

اما آنچه در حال حاضر درباره پابجی خبرساز شده است، ممنوعیت آن در هند (که به گیمرهای حرفه ای شهره است) و ارائه یک نسخه جایگزین برای آن با نام FAUG است. اما بازی FAUG چیست ؟ با ما در معرفی این بازی همراه باشید.

بازی FAUG چیست‌

ممنوعیت بازی پابجی برای دولت هند کار چندان پیچیده ای نبود، اما خلا این بازی از همان روزهای اول به خوبی حس شده و حالا قرار است یک نسخه به عنوان جایگزین آن عرضه شود. برای پر کردن این خلا شرکت های بازی متعددی در تلاش برای ارائه یک عنوان بتل رویال هستند.

آخرین موردی که به عنوان جایگزینی برای بازی ممنوعه در هند اعلام وجود کرده است، بازی FauG توسط از استودیوی بازی سازی nCore میباشد. نام کامل این عنوان بتل رویال Fearless and United: Guards است.

این بازی یک بازی Battle Royale Shooting بر اساس شرایط واقعی و ماموریتی است که نیروهای امنیتی هند هنگام مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی از آن عبور کرده اند. سطح اول در دره گالوان ، پس زمینه کشمیر تنظیم شده است که در نسخه های بعدی با گیم پلی تیراندازی سوم شخص دنبال خواهد شد.

بازی FAUG چیست‌ ؛ رقیب جدید پابجی!
بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

قبل از اینکه دولت هند در ادامه روند مسدودسازی اپلیکیشن های چینی،‌ بازی پابجی را نیز مسدود کند، هند با گیمرهای پرتعدادش یکی از مهمترین و بزرگترین بازارهای این بازی بود. PlayerUnknown’s Battlegrounds معروف به PUBG یک بازی آنلاین چند نفره بتل رویال است که طرفداران هندی آن حجم بازار گسترده ای به آن بخشیده بودند.

به محض اینکه دولت مرکزی به رهبری Narendra Modi تصمیم گرفت  استفاده از PUBG Mobile را به همراه سایر برنامه های دیگر ممنوع کند، بسیاری از فعالان صنعت گیم در هند و شرکت های فناوری سعی کردند تا بیشترین بهره را ببرند.

بازی FAUG چیست و چرا هند یک جایگزین پابجی ارائه کرده است؟

دولت هند چندی پیش و در پی جدی شدن تنش های سیاسی میان دو کشور، فرایند مسدودسازی برنامه ها و اپلکیشن های چینی را آغاز کرد. به تازگی در یک بیانیه رسمی دولت این کشور از مسدود سازی بازی های پابجی موبایل و پابجی موبایل لایت در کنار تعداد زیاد دیگری اپلیکیشن چینی خبر داده است.

تنش‌های بین دو دولت چین و هند طی ماه‌های اخیر به بیشترین حد خود رسیده و هند در دو مرحله، صدها اپلیکیشن چینی را که از آن‌ها به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی یاد می‌کند، مسدود کرده است.

در این میان بازی پابجی و خصوصا نسخه موبایلی آن،‌ بازی بسیار پرطرفدار و مهمی در میان گیمرهای هندی محسوب میشد. حالا مسدودسازی آن قطعا ضربه بزرگی به شرکت توسعه دهنده این بازی خواهد زد.

با وجود اینکه بازی های متعددی در این سبک وجود دارند که هندی ها میتوانند به سراغ آنها بروند؛ به ظاهر دولت هند قصد دارد از این موقعیت برای عرضه یک بازی بومی و البته با تم ملی و حماسی استفاده کند.

بازی FAUG چیست‌ ؛ رقیب جدید پابجی!
بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

گزارش‌های جدید می‌گویند بازی ویژه‌ی دیگری در همین سبک در راه است. رسانه‌ی اندروید سنترال در گزارشی نوشت که هند در پی انتشار قریب‌الوقوع بازی جدیدی برای جایگزینی با پابجی است.  ویشال گاندال به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان هندی سناخته میشود که در بین علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی در هند شخصیتی آشنا به‌شمار می‌آید.

وی با انتشار توییتی جدید در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرد یکی از استودیوهای بازی‌سازی هندی با نام nCore Games (جایی که گاندال به‌عنوان مشاور فعالیت می‌کند) بازی موبایلی جدیدی با نام FAU-G تولید کرده که طبق گفته‌ی اندروید سنترال، جایگزین مستقیم بازی پابجی موبایل به‌حساب می‌آید (عبارت FAU-G مخفف Fearless And United: Guards است). nCore Games با این نوع نام‌گذاری تا حد زیادی تلاش کرده با کلمات بازی کند؛ درواقع تلفظ FAU-G به واژه‌ی هندی Fauji (به‌معنی سرباز) شباهت دارد.

ویشال گاندال درحال‌حاضر به‌عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های هندی حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی با نام GOQii فعالیت می‌کند و سابقه‌ی بنیان‌گذاری شرکت Indiagames را در سال 1999 دارد؛ Indiagames ناشر بازی‌های ویدئویی است که در سال 2011 به‌ مبلغ 80 میلیون دلار به دیزنی فروخته شد. در بازی جدید FAU-G یکی از ستارگان بالیوود با نام آکشی کومار حضور دارد. این بازیگر با انتشار پستی در توییتر گفت 20 درصد از درآمد بازی موردبحث قرار است به اتحادیه‌ای که به پیشکسوتان نیروهای مسلح هند اختصاص دارد، اعطا شود.

بازی FAUG چیست‌ ؛ رقیب جدید پابجی!
بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

درحال‌حاضر، جزئیات خاصی درباره‌ی گیم‌پلی بازی FAU-G نمی‌دانیم. بااین‌حال با قضاوت از روی زمان معرفی بازی، می‌توانیم ادعا کنیم که FAU-G قرار است در نقش کلون پابجی موبایل ظاهر شود. هند پیش‌تر سابقه‌ی مسدودسازی اپلیکیشن چینی و بسیار محبوب تیک‌تاک را دارد.

به‌دنبال مسدود شدن تیک‌تاک در هند، چندین اپلیکیشن مشابه روی کار آمدند تا بتوانند جای تیک‌تاک را پر کنند و میلیون‌ها کاربر این شبکه‌ی اجتماعی چینی را به‌سمت خود بکشانند و ظاهرا اتفاقی مشابه برای پابجی موبایل در حال رخ دادن است. با مسدود شدن پابجی موبایل در هند، قطعا میلیون‌ها نفر از کسانی که بازی را تجربه می‌کردند از آن دست کشیده‌اند و اکنون nCore Games قصد دارد فرصت را غنیمت شمرد و توجه این افراد را جلب کند.

بازی FAUG چیست ؟

همانطور که گفتیم بازی FAU-G یک بازی جایگزین برای پابجی موبایل است که یک توسعه دهنده بازی هندی به نام Akshay Kumar آن را ساخته است. بازی FAU-G یا (Fearless And United Guards)  قرار است یک بازی جایگزین هیجان انگیز برای PUBG Mobile در این کشور باشد.

این بازی برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس خواهد بود. این بازی هنوز منتشر شده است اما برخی از جزئیات این بازی به بیرون درز کرده است. طبق معرفی، حجم بازی در حدود 500 مگابایت تا 2 گیگابایت خواهد بود.

مانند PUBG Mobile، بازی موبایل FAU-G نیز یک بازی چند نفره بتل رویال است. همانطور که در تریلر این بازی مشخص شد، این بازی تیراندازی آینده دارای گیم پلی مشابه ویژگی های PUBG Mobile خواهد بود. سلاح ها، وسایل نقلیه، شخصیت ها و بسیاری از ویژگی ها بسیار عالی بازسازی می شوند.

با این حال، مپ ها و برخی مکان ها بسیار متفاوت خواهد بود. سازنده و ناشر بازی می خواهند بازی مهیجی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند. از همه مهمتر، آنها امیدوارند بازیکنان هنگام انجام این بازی بتوانند فداکاری سربازان هندی را درک کنند.

بازی FAUG چیست‌ ؛ رقیب جدید پابجی!
بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

علاوه بر این، توسعه دهندگان همچنین فاش کردند که مرحله اول این بازی بر اساس رویداد Galwan Valley خواهد بود. ناشر همچنین ادعا کرد که آنها 20 درصد از سود این بازی را به صندوق Bharat Ke Veer Trust اهدا می کنند.

در مقایسه با پابجی موبایل، به نظر می رسد FAU-G آینده واضح تری دارد زیرا بازی برای انتشار رسمی در تاریخ 26 ژانویه در حال اجرا است. تریلر بازی 3 ماه پیش منتشر شد و نشان داد که این بازی احتمالاً یک بازی بتل رویال با ساختار اپیزودی است. بر این اساس، بازیکنان مسئولیت ارتش هند را بر عهده خواهند گرفت و برای محافظت از کشورشان با دشمنان می جنگند.

در همین حال ، علیرغم سرمایه گذاری تعداد زیادی از منابع برای ساخت نسخه PUBG Mobile India ،PUBG Corp هنوز نتوانسته است از دولت هند و وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات برای عدم تحریم بازی حمایتی کسب کند. اگرچه این بازی در مورد ویژگی های درون بازی تغییرات چشمگیری ایجاد کرد و حق انتشار شرکت چینی Tencent Games را رد کرد.

واکنش پابجی به ممنوعیت در هند : قطع همکاری با تنسنت

فشار دولت هند برای ممنوعیت پابجی سبب شد تا پابجی برای دفاع از موضع خود در این کشور و حفظ گیمرهای پرتعداد هندی، در درجه اول راه جلب رضایت را پیش بگیرد.

در همین راستا پابجی ناگزیر به قطع ارتباط با برخی از بزرگترین شرکت های چینی شده است. توسعه دهنده PUBG اعلام کرد که تنسنت گیمز دیگر به‌عنوان شریک اصلی انتشار با آن‌ها همکاری نمی‌کند. دلیل اتخاذ این تصمیم، رفع نگرانی‌های دولت هند بود که اخیرا فشار زیادی بر شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های چینی وارد می‌کند. هندی‌ها اخیرا 117 اپلیکیشن چینی را در کشور خود ممنوع اعلام کرده‌اند.

تنسنت گیمز شرکت ناشری بود که پیش از قطع همکاری، بازی PUBG Mobile را در بازار هند توزیع می‌کرد. PUBG Corporation اعلام کرد که حق توزیع بازی خود را از همکاری قدیمی می‌گیرد و به‌عنوان ناشر اصلی در بازار هند فعالیت خواهد کرد. البته هیچ جزئیاتی از ادامه یا توقف همکاری با تنسنت در بازارهای دیگر منتشر نشده است.

بازی FAUG چیست‌ ؛ رقیب جدید پابجی!
بازی FAUG چیست ؛ رقیب جدید پابجی!

در بخشی از بیانیه‌ی پابجی پیرامون توقف همکاری با تنسنت در هند می‌خوانیم: «از این پس، شرکت PUBG Corporation تمامی مسئولیت‌های توزیع و انتشار را برعهده خواهد گرفت. هم‌زمان با برنامه‌ها و تلاش‌های شرکت برای ارائه‌ی تجربه‌ی خاص بازی PUBG در هند، ما متعهد هستیم که محیطی مناسب و تابع قوانین محلی را برای تجربه‌ی کاربری بازیکنان فراهم کنیم». در ادامه‌ی بیانیه گفته می‌شود که PUBG به‌عنوان محبوب‌ترین بازی در بازار هند، فرایندهای ممنوعیت انتشار بازی‌ها در آن کشور را رصد می‌کند و فعالیتی تعاملی با جامعه‌ی بزرگ کاربرانش در هند خوهد داشت.

دولت دهلی نو هفته‌ی پیش 118 اپلیکیشن را به‌خاطر چالش‌های حریم خصوصی و امنیت در کشور هند ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت اخیر، در ادامه‌ی اقدامی بود که در ماه جون انجام شد و درنهایت به ممنوعیت تعداد زیادی اپلیکیشن چینی ازجمله تیک ‌تاک انجامید. هند در هیچ‌یک از فرمان‌های ممنوعیت خود به‌صورت مستقیم به‌نام چین اشاره نمی‌کند. ازطرفی حرکت‌های اخیر وابستگی و ارتباط زیادی به تنش‌های سیاسی بین دو قدرت بزرگ هسته‌ای دارند.

سخنگوی سفارت چین در هند ، جی رانگ، هفته‌ی گذشته در واکنش به تصمیم دولت هند ابراز ناراحتی کرد. او از تصمیم دهلی نو مبنی بر ممنوعیت اپلیکیشن‌های چینی با عنوان نگرانی از امنیت ملی متأسف بود. رانگ در بخشی از صحبت‌های خود از دولت هند خواست که تابع قوانین بین‌المللی باشد و زمینه‌ی رقابت سالم را برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها از همه‌ی کشورها، ازجمله چین، فراهم کند. او می‌گوید دولت چین همیشه شرکت‌های فعال در بازارهای بین‌المللی را ملزم می‌کند تا از قوانین کشور محل فعالیت، پیروی کنند.

پابجی پیش از اعلام دستور ممنوعیت دولت هند، آمار 40 میلیون کاربر فعال ماهانه را در آن کشور ثبت کرده بود. این بازی، پردرآمدترین اپلیکیشن هند و حتی بالاتر از اپلیکیشن‌های پرطرفداری همچون نتفلیکس و تینتر قرار می‌گرفت. شرکت کره‌ای PUBG Corporation درباره‌ی رخدادها و تصمیم‌های اخیر گفت:

شرکت پابجی، به‌طور کامل تصمیم‌ها و راهکارهای دولت هند مبنی بر حفاظت از خریم خصوصی و امنیت داده‌ی کاربران را درک می‌کند و به آن‌ها احترام می‌گذارد. حریم خصوصی و امنیت کاربران، در اولویت اول شرکت ما قرار دارد. ما امیدوار هستیم که در همکاری نزدیک با دولت هند، راهکاری برای ارائه‌ی مجدد تجربه‌ی بازی جذاب پابجی به کاربران پیدا کنیم. راهکاری که با قوانین و تنظیم‌گری‌های قانونی هند نیز کاملا هماهنگ باشد».

به دستور مستقیم دولت هند گوگل و اپل، اپلیکیشن بازی‌های پابجی را از مارکت‌های اپلیکیشن خود در آن کشور حذف کردند. البته برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر مانند تیک‌تاک که در هند کاملا ممنوع اعلام شدند، بازی‌های پابجی هنوز قابل اجرا در آن کشور هستند. درنهایت درصورت ادامه‌دار شدن وضعیت فعلی، احتمال توقف فعالیت بازی‌ها هم وجود دارد.

نکته‌ی قابل‌توجه اینکه شرکت چینی تنسنت ظاهرا در فرایندهای توسعه‌ی بازی‌های پابجی نیز با شرکت کره‌ای همکاری می‌کند. بازی‌هایی همچون PUBG Mobile Nordic Map و Livik و PUBG Mobile Lite ظاهرا با همکاری تنسنت توسعه پیدا می‌کنند. همین موارد باعث پیچیده‌تر شدن فعالیت پابجی در هند می‌شود. کارشناسان می‌گویند همکاری تنسنت در توسعه‌ی بازی، حتی پس از قطع همکاری در توزیع هم احتمالا پابجی را در بازار هند با چالش روبه‌رو می‌کند. به‌هرحال توسعه‌ی بازی با همکاری شرکت چینی هم می‌تواند دلیلی برای بهانه‌های امنیت ملی دولت هند باشد.

البته شاید مصرف اینترنت پابجی سبب شود همین الان استفاده از آن را کنار بگذارید، اما گیمرهای حرفه ای ب جای دغدغه مصرف اینترنت به آموزش های پابجی مانند آموزش خرید لباس در پابجی،‌ بهترین تنظیمات پابجی موبایل و آشنایی با بهترین گوشی های هوشمند برای پابجی علاقه مند هستند. به علاووه آشنایی با بهترین پلیر پابجی جهان نیز خالی از لطف نیست.

در پایان به گیمرها توصیه میشود فهرست بهترین بازی های 2021را است دست ندهند. همانطور که میدانید در سال جدید عناوین جذابی در بهترین بازی های استراتژیک 2021، بهترین بازی های ایکس باکس وان 2021، بهترین بازی های PS4 در سال 2021 و بهترین بازی های اندرویدی 2021 منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازی FAUG چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر