;
coinex

مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold) ؛ جانشین سری نوت؟

گوشی های هوشمند تاشو حالا به یک دسته بندی دوست داشتنی بدل شده است. در این گفتار به بررسی مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 میپردازیم.

ایده عرضه گوشی هوشمند تاشو در نظر اول دور از انتظار به نظر میرسید و کمتر کسی به آن فکر میکرد. اما آنطور که تاریخ گواه است،‌ خلاقیت کره ای ها حد و مرزی ندارد و سامسونگ هر از چندگاهی با یک خلاقیت جدید وارد میدان میشود و بازار را تحت تاثیر قرار میدهد.

این بار نیز و در حوزه مورد بحث، این کره ای ها بودند که برای اولین بار ایده گوشی هوشمند تاشو را عملی کرده و با گلکسی فولد وارد میدان شدند. سامسونگ طی سال 2020 با عرضه گلکسی زد فلیپ، مدل جدید دیگری از گوشی های تاشو را نیز به بازار وارد کرد. علاوه بر این نسل دوم گلکسی فولد با نام تجاری گلکسی زد فولد 2 با پیشرفت چشمگیری به بازار عرضه شد.

حال و در سال 2021 باید منتظر عرضه نسل سوم گوشی های تاشو سامسونگ در سری زد فولد با نام گلکسی زد فولد 3 باشیم. اما از مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 چه میدانیم؟ این سوالی است که در این گفتار تکراتو با کنار هم گذاشتن اطلاعات موجود به آن بپردازیم. پس ما را در مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 همراهی کنید.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)

قلم S-Pen : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
مشخصات گلکسی Z Fold 3

کمپانی سامسونگ هر ساله محصولات قدرتمندی را روانه بازار تکنولوژی میکند. در سال 2021 نیز در میان بهترین گوشی های 2021 منتظر نمایندگان سامسونگ در قالب بهترین گوشی های سامسونگ 2021 هستیم.

البته کمپانی کره ای در همین ماه اول سال جدید نیز با معرفی سری جدید خانواده اس شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا، آمادگی خود برای رقابت با بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های هواوی 2021 را به رخ کشیده است.

علاوه بر این ها و در بازار بهترین گوشی های میان رده 2021 نیز این کمپانی نسل جدید سری گلکسی A را با نام گلکسی A32 روانه بازارها کرده است که اگر از بهترین گوشی های 5G در سال 2021 نباشد قطعا از ارزان ترین گوشی های 5G دنیاست.

البته این کمپانی در سال جدید با عرضه بهترین گوشی های سری M سامسونگ در رقابت با قیمت بهترین گوشی های موتورولا به بازار میان رده وارد خواهد شد.

قلم S-Pen : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)

شایعات درباره مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 بسیار است و از جمله اساسی ترین آنها احتمال عرضه این محصول با قلم محبوب اس پن S Pen است. چندی پیش و درباره مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 سایت Letsgodigital تصاویری از پتنتی منتشر کرد که چند ماه پیش توسط سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده ‌است.

در این تصاویر گوشی گلکسی زد فولد 3 به‌ همراه قلمی در لبه پایین سمت راست آن دیده می‌شود؛ چیزی شبیه به S Pen در گلکسی نوت 20. این یکی از مهمترین شایعات درباره مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 است.

قلم S-Pen : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
جدیدترین نسل گلکسی فولد

در پتنت سامسونگ به این موضوع اشاره شده است که قلم گلکسی زد فولد 3 همان ابعاد S Pen گلکسی نوت 20 را دارد و بسیار به آن شبیه است. چندی پیش در شایعات مرتبط با مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 شایع شده بود که سامسونگ قلم جدیدی برای گلکسی زد فولد 3 در نظر می‌گیرد که با S Pen گلکسی نوت 20 متفاوت و به فناوری AES مجهز است.

علت استفاده از تکنولوژی AES در مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 این است که این تکنولوژی برای قلم و جایی که لمس می‌شود، تنها به یک حسگر نیاز دارد. این ویژگی مناسب صفحه‌نمایش تاشوی زد فولد 3 خواهد بود. قلم گوشی‌های نوت از ویژگی EMR استفاده می‌کند که به‌واسطه آن، نیازی به منبع انرژی خارجی نخواهد داشت.

در پتنت فوق الذکر همچنین به استفاده از فناوری Electromagnetic Resonance در مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 اشاره شده است. از آنجا که این پتنت مربوط به چند ماه پیش می‌شود، از این فناوری نام برده شده است و بعید نیست سامسونگ از فناوری جدیدتر AES در مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 استفاده کند.

قلم S-Pen : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
مشخصات گلکسی Z Fold 3

از دیگر مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ که در این پتنت فاش شده استفاده کمپانی کره ای از صفحه‌نمایش بسیار نازک (UTG) است که توانایی تشخیص فشار قلم دارد.

همچنین درباره مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 گفته میشود ، این گوشی ممکن است اولین گوشی سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر باشد. این گوشی جزو محصولات پرچم‌دار سامسونگ به‌حساب می‌آید و به همین دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند قلم و دوربین زیر صفحه‌نمایش در مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 به کار رفته است.

طراحی و ساخت: مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)

قیمت گلکسی Z Fold 3 : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
جدیدترین نسل گلکسی فولد

طی نشست Investor Forum سال 2020، شرکت Samsung خبر از یک گوشی تاشوی باریک‌تر و سبک‌تر داد و ما احتمال می‌دهیم منظور او همین گوشی Samsung گلکسی زد فولد 3 باشد.

اما آنچه از مشخصات فنی گلکسی زد فولد سه در بخش طراحی میدانیم محدود به چند رندر و افشاگری نسبتا قابل اعتماد است که در ادامه آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بر اساس یکی از معروف ترین رندرها، در نسل سوم سری زد فولد شاهد تغییرات چشمگیری در بخش طراحی ظاهری خواهیم بود. چندی پیش وب‌ سایت‌ Pigtou رندرهایی از گوشی تاشو نسل بعدی سامسونگ به اشتراک گذاشته است. با توجه به تصاویر انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 3 از نمایشگری مجهر به دو لولا بهره ببرد که از دو نقطه مختلف قابلیت تا شدن دارد.

قلم S-Pen : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
مشخصات گلکسی Z Fold 3

پیشتر نیز گزارش‌هایی از پتنت سامسونگ مبنی بر طراحی گوشی تاشو با بهره‌مندی از چندین لولا مطرح شده بود. همان‌‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، در یکی از طرح‌ها، گلکسی زد فولد 3 مجهز به نمایشگری بزرگ‌تر در کنار دو نمایشگر کوچک‌تر در طرفین آن است. امکان باز کردن گوشی در حالت‌های مختلف وجود دارد. همچنین در پنل پشتی دستگاه نیز دوربین چهارگانه تعبیه شده است.

این وبسایت رندرهای مربوطه از مشخصات گلکسی Z Fold 3 را براساس پتنت سامسونگ طراحی کرده است. در قسمت پنل جلویی اسپیکرهایی تعبیه شده تا تجربه صدای استریو برای کاربر فراهم شود.

علاوه بر این یک طراح سرشناس یعنی بن گسکین (Ben Geskin) با تکیه بر مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 افشا شده از این محصول یک، تصاویر مفهومی از این گوشی منتشر کرده است.

دوربین : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)

قیمت گلکسی Z Fold 3 : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
مشخصات گلکسی Z Fold 3

براساس گزارشات منتشر شده درباره مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 این گوشی در بخش دوربین شاهد ابداعات نوینی برای اولین بار در میان گوشی های کمپانی محبوب کره ای خواهد بود. بر این اساس و آنچه از مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 در بخش دوربین مشخص شده این تنها گوشی سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر نیست اما میتواند اولین مورد باشد.

با این وضع، صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 بدون هیچگونه بریدگی و به طور یکدست جای گذاری خواهد شد. گفتنی است مدتی قبل شرکت ZTE از اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد. بنا به گزارش‌های مختلف، در حال حاضر چندین شرکت در حال آماده‌سازی فناوری دوربین زیر نمایشگر هستند و مدت‌ها قبل گفته می‌شد که گلکسی S21 همراه با این مشخصه به دست کاربران می‌رسد که اینچنین نشد.

بر اساس گزارش‌ها، بخش Samsung Display در حال ساخت نمایشگر مختص این قابلیت است و سنسور دوربین سلفی هم توسط یکی دیگر از بخش‌های سامسونگ ساخته می‌شود. همچنین سامسونگ با بهبود الگوریتم‌های نرم‌افزاری می‌خواهد کیفیت تصاویر سلفی مربوط به این فناوری را تا حد ممکن بهبود ببخشد.

قیمت گلکسی Z Fold 3 : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)

قیمت گلکسی Z Fold 3 : مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 (Galaxy Z Fold)
جدیدترین نسل گلکسی فولد

با اینکه هنوز برای بحث از قیمت قیمت گلکسی Z Fold 3 زود است و باید تا انتشار اخبار بیشتر صبر کرد، اما برخی گمانه زنی های مرتبط با مشخصات فنی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ و سابقه عرضه مدل های اینچنینی اجازه داده تا بتوان یک حدود قیمت گلکسی Z Fold 3 را حدس زد.

Mauri QHD یکی از تحلیلگران معروف در این مورد می‌گوید که احتمالا قیمت این گوشی، همانند Z Fold 2 سامسونگ خواهد بود که البه بسیاری مخالف این عقیده هستند. یعنی قیمت موبایل گلکسی زد فولد 3 احتمالا چیزی بین 1800 تا 2000 یورو خواهد بود. اما بعید است سامسونگ حتی در صورتی که هیچ نوآوری خاصی به این محصول اضافه نکند، قیمت آنرا تغییر ندهد. در نتیجه باید منتظر ارقام نجومی برای قیمت گلکسی Z Fold 3 باشیم.

به نظر میرسد کره ای ها، Galaxy Z Fold 3 در سه‌ ماهه سوم سال 2021 به عنوان یکی از بهترین گوشی های تاشو به بازار جهانی گوشی های موبایل اضافه شود. گوشی گلکسی Z فولد 3 سامسونگ با وجود دوربین جدید زیرین خود یکی از پرچمداران سال آینده خواهد بود. در این بین ادغام خطوط تولیدی گلکسی نوت نیز می تواند موثر واقع شود و بر میزان توجه سلیقه های مختلف به ساختار جدید Z Fold 3 بیافزاید.

سامسونگ با پیشرفت در زمینه تولید صفحات UTG (شیشه‌ی فوق باریک)، توانایی ساخت 600 هزار نمایشگر تاشدنی را در هر ماه دارد. این غول فناوری قصد دارد هدف نهایی یک ‌میلیون نمایشگر در ماه را تا پایان سال محقق کند.

شاید فروش دستگاه‌های تاشدنی به‌اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند سری نوت نباشد، ولی حاشیه‌ی سود بالا در سری گلکسی Z فولد یا Z فلیپ، به‌صورت بالقوه‌ای فروش کمتر این محصولات را جبران می‌کند. همچنین، با توقف تولید و عرضه‌ی سری نوت، فروش گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 21 نیز افزایش می‌یابد که دغدغه های اقتصادی سامسونگ را بی دلیل میکند.

علاوه بر این در سال جدید باید منتظر نمایندگان سامسونگ در میان بهترین دوربین گوشی 2021، بهترین گوشی های ضد آب دنیا و بهترین گوشی های گیمینگ 2021 نیز باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشخصات فنی و قیمت گلکسی زد فولد 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر